LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kaartje bali

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
nicolette

kaartje bali

Ongelezen bericht door nicolette »

Mij is gebeurd nu je een gewoon kaartje uit de automaat moet halen, dat ik per ongeluk een retourtje maakte ipv een enkeltje. Ik begin nl. met reizen voor 9 uur met een voordeelurenkaart. Dus het eerste stuk koop ik een normaal enkeltje (vroeger aan het loket) voor de rest van de reis had ik een kaartje aan het loket gekocht. Ik merkte pas toen de controleur kwam dat ik een verkeerd maar wel een duurder kaartje had gekocht. Netjes gemeld maar :evil: al bleef ik uitleggen dat ik een DUURDER kaartje had en het desnoods wilde inleveren( ik was al bijna op het station waar mijn andere kaartje inging) ik moest bijbetalen. Is dat service???? ik werk zelf in een winkel. Koopt een klant p.o. een verkeerd artikel(kan iederenn overkomen) dan kan hij het of ruilen of terugbrengen en hoeft beslist geen BOETE te betalen. Er gaat dan ook een klacht naar de NS.

advies

Re: kaartje bali

Ongelezen bericht door advies »

Ik snap het niet!
Als je een retourtje koopt ipv een enkeltje zoals je schrijft is er toch niks aan de hand?
De controleur weet toch niet of je wel of niet terugreist???

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: kaartje bali

Ongelezen bericht door Keesjan »

Is dat service???? ik werk zelf in een winkel. Koopt een klant p.o. een verkeerd artikel(kan iederenn overkomen) dan kan hij het of ruilen of terugbrengen
Ruilen? Terugbrengen? Natuurlijk. Maar niet nadat je het al dan niet gedeeltelijk gebruikt hebt.

Een KPN-er

Re: kaartje bali

Ongelezen bericht door Een KPN-er »

Een reiziger die helemaal geen kaartje of een verkeerd kaartje heeft en die gecontroleerd wordt door de conducteur moet gewoon een kaartje kopen tegen treintarief.

Nicolette, je zal ongetwijfeld te goeder trouw zijn en per ongeluk een verkeerd kaartje hebben gekocht, maar een conducteur kan niet zien of de klant werkelijk een fout heeft gemaakt of de boel flest.

Het is daarom terecht dat jij een kaartje tegen treintarief moest kopen.

Moraal van dit verhaal: controleer je kaartje nadat je hem bij het loket of de automaat hebt gekocht. Foutje: ga direct naar het loket anders ben je dus het haasje.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: kaartje bali

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik blijf het een dubieus verhaal vinden. Een retour is twee enkeltjes, dus dan zou je teveel betaald hebben en niks extra hoeven te betalen. Bovendien bieden automaten een correctiemogelijkheid. Je kijkt toch wat je intoetst en je kijkt voordat je betaalt toch naar het eindbedrag? Het lijkt me stug dat je met je ogen dicht op "retour" hebt gedrukt en niet ziet dat er "retour" staat. Vervolgens merk je ook niet op dat het bedrag wel erg hoog is en controleer het kaartje na afdrukken niet. Zomaar 4 fouten op een rij waarvan ik het onwaarschijnlijk vind dat je ze alle 4 binnen 1 minuut per ongeluk hebt gemaakt.

Gesloten