Goedemiddag ik ben inge, licht gehandicapt, en maak gebruik van trevvel helaas kan en mag ik er nu niet mee reizen omdat de gemeente Rotterdam te laat een brief heeft gestuurd dat mijn indicatie verlopen is op 2 mei jongstleden ik vind dat het niet had mogen gebeuren het is een grove fout van de gemeente Rotterdam en ik word en ben hier dus nu de dupe van geworden nu moet ik aan andere vragen of ze me ergens naar toe kunnen brengen maar wat als iedereen zijn eigen baan heeft en dus geen tijd hiervoor
De nieuwe indicatie gaat 10 weken duren dus tot die tijd geen contact meer met vrienden om naar toe te kunnen dus verplicht aan huis gebonden dus ik vind dat gemeente Rotterdam ons een brief zou moeten sturen op zijn minst dat we gewoon kunnen en mogen blijven reizen heb al jaren trevvel en nooit problemen gehad tot nu toe dan wie heeft die ervaring ook daar zou ik graag mee in contact willen komen en kijken en proberen een oplossing te vinden wie durft dat aan samen met mij
Kan niet reizen omdat nieuwe indicatie 10 weken op zich laat wachten
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 jun 2023 10:58
Re: Kan niet reizen omdat nieuwe indicatie 10 weken op zich laat wachten
Dat is heel vervelend inderdaad. Heeft u hierover al contact opgenomen met de gemeente om uw probleem uit te leggen?
Misschien is het mogelijk om de wachttijd te verkorten, een nieuwe indicatie kan maximaal 10 weken duren maar in sommige gevallen kan er een uitzondering gemaakt worden.
Misschien is het mogelijk om de wachttijd te verkorten, een nieuwe indicatie kan maximaal 10 weken duren maar in sommige gevallen kan er een uitzondering gemaakt worden.
Re: Kan niet reizen omdat nieuwe indicatie 10 weken op zich laat wachten
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
Of dien een officiële klacht in www.rotterdam.nl/klacht-indienen. Misschien kan www.nationaleombudsman.nl/vraag-en-antw ... n-gemeente iets voor u doen.
Nodig uw familie/vrienden tijdelijk bij u thuis uit. Hopelijk kunnen ze uw indicatie snel verlenen.
Of dien een officiële klacht in www.rotterdam.nl/klacht-indienen. Misschien kan www.nationaleombudsman.nl/vraag-en-antw ... n-gemeente iets voor u doen.
Nodig uw familie/vrienden tijdelijk bij u thuis uit. Hopelijk kunnen ze uw indicatie snel verlenen.
Re: Kan niet reizen omdat nieuwe indicatie 10 weken op zich laat wachten
Vooralsnog ga ik er vanuit dat het vaststaat dat die Rotterdamse ambtenaren een fout hebben gemaakt, zoals u in uw openingspost aangeeft. Ambtenaren die fouten toegeven, dat is een ras dat nog geboren moet worden. Met die ambtenarij zult u waarschijnlijk weinig verder komen. Regel is regel, zo staat het in het boekje en zo moet het gedaan worden. Ambtenaren wijken daar doorgaans weinig vanaf, want stel je eens voor dat je een fout maakt als je zelf gaat nadenken en wel dienstbaar probeert te zijn aan de burger.
U kun nog proberen een klacht in te dienen bij die ambtenarij, de behandeltermijn daarvan duurt waarschijnlijk net zo lang als dat u op uw nieuwe indicatie wacht. Daar schiet u weinig mee op.
Beter is het om in dit soort kwesties zo snel mogelijk met de Gemeentelijke Ombudsman van Rotterdam in contact te komen. Die probeert uw situatie zich tenminste voor te stellen. Doorgaans gaan zij wel voor u aan de slag, tegen die ambtenarij in. En, heel opvallend, ambtenaren vinden dat helemaal niet leuk omdat de fouten, die zij natuurlijk niet maken, dan ineens wel opgelost worden.
U kunt iedere werkdag van 9.00 uur tot 16.00 uur de Gemeentelijke Ombudsman bellen via het gratis nummer 0800 08 02.
U kun nog proberen een klacht in te dienen bij die ambtenarij, de behandeltermijn daarvan duurt waarschijnlijk net zo lang als dat u op uw nieuwe indicatie wacht. Daar schiet u weinig mee op.
Beter is het om in dit soort kwesties zo snel mogelijk met de Gemeentelijke Ombudsman van Rotterdam in contact te komen. Die probeert uw situatie zich tenminste voor te stellen. Doorgaans gaan zij wel voor u aan de slag, tegen die ambtenarij in. En, heel opvallend, ambtenaren vinden dat helemaal niet leuk omdat de fouten, die zij natuurlijk niet maken, dan ineens wel opgelost worden.
U kunt iedere werkdag van 9.00 uur tot 16.00 uur de Gemeentelijke Ombudsman bellen via het gratis nummer 0800 08 02.