LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht NS
klacht NS
hallo,
ik ben gisteren zoals iedere week op dordrecht centraal een 5 retourkaart naar rotterdam centraal gaan kopen en tot mijn verbazing kwam daar ineens 50ct toeslag bovenop
toen ik vroeg waarom zei de dame aan het loket dat ze een brief gehad hadden waar in stond dat op alles toeslag berekend moest worden behalve als men 60 jaar of ouder is.
toen ik aangaf dat ik met briefgeld wil betalen wees ze mij op de wissel machine (die meer stuk is dan dat hij werkt) en bovendien wisseld hij niet meer dan 20€ dus heb je een 50€ biljet dan zit je al in de problemen
ik vind dit belachelijk
zeker omdat hier verder geen bekendheid aan gegeven is en ik dit dus niet kon weten
de dame in kwestie had op zijn minst mij kunnen waarschuwen dat er een toeslag bij kwam vanaf 29 januari
ik heb dus nu geld toe moeten leggen want ik krijg mijn reiskosten vergoed van mijn baas maar dit bonnetje kan ik niet inleveren
het gaat mij niet om die 50ct maar om het principe en het beleid van de NS
en ik hoor graag uw mening
ik ben gisteren zoals iedere week op dordrecht centraal een 5 retourkaart naar rotterdam centraal gaan kopen en tot mijn verbazing kwam daar ineens 50ct toeslag bovenop
toen ik vroeg waarom zei de dame aan het loket dat ze een brief gehad hadden waar in stond dat op alles toeslag berekend moest worden behalve als men 60 jaar of ouder is.
toen ik aangaf dat ik met briefgeld wil betalen wees ze mij op de wissel machine (die meer stuk is dan dat hij werkt) en bovendien wisseld hij niet meer dan 20€ dus heb je een 50€ biljet dan zit je al in de problemen
ik vind dit belachelijk
zeker omdat hier verder geen bekendheid aan gegeven is en ik dit dus niet kon weten
de dame in kwestie had op zijn minst mij kunnen waarschuwen dat er een toeslag bij kwam vanaf 29 januari
ik heb dus nu geld toe moeten leggen want ik krijg mijn reiskosten vergoed van mijn baas maar dit bonnetje kan ik niet inleveren
het gaat mij niet om die 50ct maar om het principe en het beleid van de NS
en ik hoor graag uw mening
Re: klacht NS
Die toeslag al enige tijd betaald worden, als je een kaartje bij het loket koopt.
Of eigenlijk (volgens de NS) is het geen toeslag, maar het gewone bedrag. Bij de automaat krijg je dan korting.
Ik moest vorige week bij het loket een kaartje kopen, omdat mijn (nieuwe!!) ABN-pas weer geweigerd werd. Dus ook 50 cent extra betaald en daar kan ik geeneens wat aan doen.
Voortaan dus gewoon je 5 retourenkaart weer bij de automaat kopen.
Of eigenlijk (volgens de NS) is het geen toeslag, maar het gewone bedrag. Bij de automaat krijg je dan korting.
Ik moest vorige week bij het loket een kaartje kopen, omdat mijn (nieuwe!!) ABN-pas weer geweigerd werd. Dus ook 50 cent extra betaald en daar kan ik geeneens wat aan doen.
Voortaan dus gewoon je 5 retourenkaart weer bij de automaat kopen.
hoi
dat het voor 1 kaartje was wist ik maar niet voor de 5 rittenkaart
het stomme is dat als je ze uit de automaat haaler een totaal prijs opstaat en niet de prijs van een retour
dus dan raakt mijn baas weer in de war ;oD
dat het voor 1 kaartje was wist ik maar niet voor de 5 rittenkaart
het stomme is dat als je ze uit de automaat haaler een totaal prijs opstaat en niet de prijs van een retour
dus dan raakt mijn baas weer in de war ;oD
Is voor alle kaartjes, maakt niet uit of het een 5 retourenkaart is of een enkeltje o.i.d.
Het geldt voor alles wat je uit de automaat kunt halen en dit is al ruim een jaar zo toch?
Dat is inderdaad al een hele tijd.
Bij ons op het station hangt in de winkel een briefje met daarin de tekst dat sinds kort alle kaartjes uit de automaat te halen zijn en dat ze verplicht zijn om 50 cent extra te rekenen als je toch naar de balie gaat.
De enige uitzondering is voor ouderen die een 60 plus pas kunnen tonen, die mogen wel tegen de normale prijs naar de balie.
De enige uitzondering is voor ouderen die een 60 plus pas kunnen tonen, die mogen wel tegen de normale prijs naar de balie.
nou dus niet voor de 5 ritten kaart want sinds ik met openbaar vervoer reis haal ik deze al bij loket en heb nog nooit extra hoeven te betalen
tot deze week dus
en ik ziet er toch echt niet uit als 60 hoor!!!!
tot deze week dus
en ik ziet er toch echt niet uit als 60 hoor!!!!