LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over koude NS treinen
Klacht over koude NS treinen
Verkleumd tot op het bot
Al jaren kamp ik met het probleem dat de treinen van de NS zo koud zijn; het is een reden dat ik het reizen met de trein liever mijdt. Laatst ging ik twee dagen schaatsen in Giethoorn en nam ik de trein naar Meppel, dat is 3 ½ uur reizen vanuit Maastricht, waar ik woon. De tweede dag moest ik na het schaatsen weer terug naar Maastricht. Omdat ik niet bezweet 3 ½ uur in een koude trein wil zitten heb ik de schaatstocht op mijn dooie gemak moeten doen om droog te blijven. In de trein kon ik mijn complete schaatstenue gewoon aanlaten; jas, lange onderbroek, muts, sjaal en handschoenen waren noodzakelijk om geen dubbele longontsteking op te lopen. Toch kon het niet voorkomen dat ik na 3 ½ uur tot op het bot verkleumd was bij aankomst in Maastricht.
Het maakt niet uit of het winter is of zomer, de aanjagers voor de luchtverversing loeien hoorbaar op volle toeren.
Kunnen wij hier niet wat aan doen?
Al jaren kamp ik met het probleem dat de treinen van de NS zo koud zijn; het is een reden dat ik het reizen met de trein liever mijdt. Laatst ging ik twee dagen schaatsen in Giethoorn en nam ik de trein naar Meppel, dat is 3 ½ uur reizen vanuit Maastricht, waar ik woon. De tweede dag moest ik na het schaatsen weer terug naar Maastricht. Omdat ik niet bezweet 3 ½ uur in een koude trein wil zitten heb ik de schaatstocht op mijn dooie gemak moeten doen om droog te blijven. In de trein kon ik mijn complete schaatstenue gewoon aanlaten; jas, lange onderbroek, muts, sjaal en handschoenen waren noodzakelijk om geen dubbele longontsteking op te lopen. Toch kon het niet voorkomen dat ik na 3 ½ uur tot op het bot verkleumd was bij aankomst in Maastricht.
Het maakt niet uit of het winter is of zomer, de aanjagers voor de luchtverversing loeien hoorbaar op volle toeren.
Kunnen wij hier niet wat aan doen?
-
- Berichten: 32330
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klacht over koude NS treinen
'Wij' niet. Daarvoor moet je echt bij de NS zelf zijn. Heb je daar al een klacht ingediend, en zo ja, wat is hun reactie?Kunnen wij hier niet wat aan doen?
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Klacht over koude NS treinen
Grappig, gisteren is precíés hetzelfde bericht gepost....
Re: Klacht over koude NS treinen
je gaat 2 dgn schaatsen en klaagt dat het koud is
Re: Klacht over koude NS treinen
Met schaatsen ben je in beweging dus blijf je warm. Dat is heel iets anders dan 3,5 uur stil zitten in een trein
Re: Klacht over koude NS treinen
hdpaddy schreef:je gaat 2 dgn schaatsen en klaagt dat het koud is
sorry hoor maar daar heeft zeker de NS of wie er nu over gaat voor te zorgen.
Re: Klacht over koude NS treinen
En dit verhaal heb je al neergelegd bij de NS neem ik aan? Wat zeiden zij ervan?
Re: Klacht over koude NS treinen
Ik heb al meerdere keren schriftelijk een klacht ingediend, nooit meer iets van gehoord.RedShy schreef:En dit verhaal heb je al neergelegd bij de NS neem ik aan? Wat zeiden zij ervan?
Re: Klacht over koude NS treinen
Daarom moet het in de trein ook niet koud zijn.sephora30 schreef:Met schaatsen ben je in beweging dus blijf je warm. Dat is heel iets anders dan 3,5 uur stil zitten in een trein
Re: Klacht over koude NS treinen
avandalen schreef:Daarom moet het in de trein ook niet koud zijn.sephora30 schreef:Met schaatsen ben je in beweging dus blijf je warm. Dat is heel iets anders dan 3,5 uur stil zitten in een trein
Heb je gelijk in ,het kost ook aardig wat met de trein en warm hoort het te zijn.
Re: Klacht over koude NS treinen
@avandalen,
Dat zeg ik toch!
Dat zeg ik toch!
Re: Klacht over koude NS treinen
avandalen schreef:Verkleumd tot op het bot
Al jaren kamp ik met het probleem dat de treinen van de NS zo koud zijn; het is een reden dat ik het reizen met de trein liever mijdt. Laatst ging ik twee dagen schaatsen in Giethoorn en nam ik de trein naar Meppel, dat is 3 ½ uur reizen vanuit Maastricht, waar ik woon. De tweede dag moest ik na het schaatsen weer terug naar Maastricht. Omdat ik niet bezweet 3 ½ uur in een koude trein wil zitten heb ik de schaatstocht op mijn dooie gemak moeten doen om droog te blijven. In de trein kon ik mijn complete schaatstenue gewoon aanlaten; jas, lange onderbroek, muts, sjaal en handschoenen waren noodzakelijk om geen dubbele longontsteking op te lopen. Toch kon het niet voorkomen dat ik na 3 ½ uur tot op het bot verkleumd was bij aankomst in Maastricht.
Het maakt niet uit of het winter is of zomer, de aanjagers voor de luchtverversing loeien hoorbaar op volle toeren.
Kunnen wij hier niet wat aan doen?
Eerlijk gezegd komt het niet voor dat een trein zonder verwarming de dienst in gaat.
Zeker met winterse temperaturen moeten de treinen verwarmd worden.
Heel eerlijk gezegd, kan ik me niet voorstellen dat u in een trein heeft gezeten die niet verwarmd werd.
Normaliter laat ook het personeel zo'n trein staan.
Dat u de aanjagers hoort loeien, is een normale zaak.
De nieuwere treinen zijn immers voorzien van klimaatbeheersing, en daarbij is het wenselijk dat de ramen niet open gaan.
Deze aanjagers zorgen er dus voor dat de gehele trein word voorzien van 'verse' lucht, wat noodzakelijk is voor een 'gezond' klimaat.
Deze aanjagers MOETEN ten alle tijden in bedrijf zijn.
Vergelijk het wat dat betreft maar een beetje met een vliegtuig.
Airco's werken dan niet, deze worden namelijk automatisch uitgeschakeld wanneer de buitentemperatuur +3 of minder is.
Zou dit niet gebeuren, bevriest de installatie met aanzienlijke schade als gevolg.
Kan het niet zo zijn dat u juist koud blijft omdat u u schaatskleding aan blijft houden?
Het werkt isolerend, en ik kan me voorstellen dat u, zeker als je rustig aan doet, afkoelt na een dag 'buiten' schaatsen.
Ik kan u echter voor 100% verzekeren dat treinen met een defecte verwarming, NIET de dienst in gaan.
Gaat de verwarming onderweg echter kapot, dan zal de trein zo spoedig mogelijk worden uitgewisseld.
U had echter ook in een andere coupe kunnen gaan zitten................een trein waarvan de complete verwarming is uitgevallen, komt heel zelden voor.
U schrijft echter dat u vind dat de treinen altijd koud zijn.
Ik vraag me dan af, of het probleem dan wel bij NS ligt.
Met vriendelijke groet,
Een NS machinist.
Re: Klacht over koude NS treinen
deze trein toch schijnbaar wel....of was je er bij?Ik kan u echter voor 100% verzekeren dat treinen met een defecte verwarming, NIET de dienst in gaan
Re: Klacht over koude NS treinen
Misschien was ik er inderdaad bij.................
Treinen met een defecte verwarming gaan gewoon NIET de dienst in.
Dat de trein wellicht niet de gewenste temperatuur had, valt over te twisten, nietwaar?
Wat u koud vind, kan een ander veel te heet vinden.
Treinen met een defecte verwarming gaan gewoon NIET de dienst in.
Dat de trein wellicht niet de gewenste temperatuur had, valt over te twisten, nietwaar?
Wat u koud vind, kan een ander veel te heet vinden.
Re: Klacht over koude NS treinen
Is wel heel toevallig he? ik geloof TS niet jou.Misschien was ik er inderdaad bij
Re: Klacht over koude NS treinen
U beweert dus eigenlijk dat TS niet de waarheid schrijft ?roko72 schreef:Misschien was ik er inderdaad bij.................
Treinen met een defecte verwarming gaan gewoon NIET de dienst in.
Dat de trein wellicht niet de gewenste temperatuur had, valt over te twisten, nietwaar?
Wat u koud vind, kan een ander veel te heet vinden.
Wat is de gemiddelde temperatuur in een trein zoals laatst toen het
zo erg koud buiten was ?
Re: Klacht over koude NS treinen
Dit is wat TS schrijft...................aan wie ligt het dan?Al jaren kamp ik met het probleem dat de treinen van de NS zo koud zijn
Gemiddeld liggen de temperaturen tussen de 19 en 21 graden.
Het kan een keer wat kouder/warmer zijn, eea heeft te maken met het aantal stops en de lengte daarvan.
Ik zeg niet dat TS liegt, absoluut niet zelfs, ik zeg alleen dat een trein met defecte verwarming NIET de dienst in gaat.
Ik mag denk ik wel stellen, dat ik weet waar ik over praat.
-
- Berichten: 32330
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klacht over koude NS treinen
Ik heb ook niet in die trein gezeten. Maar eerlijk is eerlijk, hier in huis is het meestal 19 tot 20 graden, maar ik heb er ook dagen tussen zitten dat het steenkoud aanvoelt. Het is een woning van 4 jaar oud, goed geïsoleerd, dus ja, dan zit het probleem toch echt bij me zelf op een of andere manier.roko72 schreef:Dit is wat TS schrijft...................aan wie ligt het dan?Al jaren kamp ik met het probleem dat de treinen van de NS zo koud zijn
Gemiddeld liggen de temperaturen tussen de 19 en 21 graden.
Het kan een keer wat kouder/warmer zijn, eea heeft te maken met het aantal stops en de lengte daarvan.
Ik zeg niet dat TS liegt, absoluut niet zelfs, ik zeg alleen dat een trein met defecte verwarming NIET de dienst in gaat.
Ik mag denk ik wel stellen, dat ik weet waar ik over praat.
Re: Klacht over koude NS treinen
Op zeer koude dagen is dit niet voldoende.Gemiddeld liggen de temperaturen tussen de 19 en 21 graden
Re: Klacht over koude NS treinen
Het maakt toch niet uit hoe koud het buiten is, als het binnen 19-21 graden is?ciske schreef:Op zeer koude dagen is dit niet voldoende.Gemiddeld liggen de temperaturen tussen de 19 en 21 graden