LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantvriendelijk ov chipkaart klantenservice.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
aartsparadijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2012 13:44

Klantvriendelijk ov chipkaart klantenservice.

Ongelezen bericht door aartsparadijs »

Vrijdag 6 oktober 2012, kon mijn dochter niet uit checken. Ik gebeld eerst naar de ov chipkaart 10 cent per minut, door verwezen naar connexion hier kon ik het geld terug vragen. En werd er gezegd dat ze maandag gewoon weer kon reizen met haar ov. Maar maandag weer proberen in checken kaart deed het weer niet. Maar ze mocht van de chauffeur wel mee. Met als gevolg dat ze wel op tijd op school was maar niet meer naar huis kon. Ik moest haar gaan halen op school hierdoor moest ik een vrije middag nemen. Weer gebeld met OV, moest ik naar een balie de dichtst bijzijnde is in Leiden. Moest ik naar Leiden rijden met de auto. Hier word geconstateerd dat de ov het inderdaad niet doet. Krijg ik een formulier mee, waarmee ik hem moet opsturen met de mededeling dat het 10 dagen duurt voor dat de nieuwe komt. Hoe moet mijn dochter op school komen? Antwoord van de medewerker door contant te betalen in de bus, wat is dit voor rare regeling, dit kost extra geld, wat ik niet zomaar heb liggen. En dit moet ik 10 dagen lang doen, dit is niet normaal.
Aan de kaart is niets te zien, ze heeft hem altijd netjes bewaard in haar portomonee.



Klacht ingediend bij ov chipkaart krijg ik 2 dagen later dit antwoord:

Geachte mevrouw van der Aart,


Op 8-10-2012 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat de kaart van uw dochter defect is. Wij vinden dit vervelend voor u.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u extra kosten moet maken. Om tijdelijk te kunnen reizen kunt u met contant geld betalen. Tevens kunt u ook een anonieme OV-chipkaart aan te schaffen. Hier kunt u dan vervolgens saldo op zetten zodat er met de kaart gereisd kan worden. Wij gaan een onderzoek verrichten met de kaart. Hierin zal voortkomen waardoor de kaart defect is geraakt.

Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.).


Met vriendelijke groet,

Marleen Jacobsen
Klantenservice OV-chipkaart

Wat is dit voor antwoord moet ik zeker weer extra kosten gaan maken om alleen een fatsoenlijk antwoord te krijgen. Dit is toch geen klachten behandeling, dit is gewoon herhalen wat ik al weet.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: Klantvriendelijk ov chipkaart klantenservice.

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Een zwakke kant van alle chipkaarten is dat ze het soms gewoon niet doen. Meestal wel maar op ongelegen momenten gewoon niet. En, tja, bij OV-chipkaart / Translink hebben ze bepaald geen cursus PR gevolgd. In onbeholpenheid staan ze zeker aan de top.
Het zijn gegevens waarmee wij het in de chip-samenleving moeten doen. Extra geld mee met boodschappen doen, want je betaalpas kan zomaar weigeren. En een opgeladen anonieme ov-chipkaart achter de hand houden voor je-weet-maar-nooit. Net als een extra plastic tasje omdat van die eerste de handvatten het kunnen begeven. Of een paraplu in je tas omdat het zomaar kan gaan regenen. Of een extra batterij in een doosje omdat de wekker het opeens mee kan ophouden. Een pizza in de vriezer voor het geval dat. Een reserve sleutel. Een reserve lamp.
Het lijkt wat dwaas allemaal, maar het helpt werkelijk om de dag zonder al te veel frustraties door te komen. Maar je helemaal indekken tegen alles is onmogelijk. Dan moeten wij ons verlies gewoon nemen.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Klantvriendelijk ov chipkaart klantenservice.

Ongelezen bericht door Renske99 »

Mar je hebt gewoon gelijk, alles op reserve want je weet maar nooit, wanneer je dat nou net nodig hebt.

Maar in deze tijd is het eigenlijk wel heel absurd, ze voeren een ov chip in, prachtig, iedereen wordt verplicht om er gebruik van te maken, als de kaart niet werkt mogen we contant (meer) betalen.
Mijn mening is als volgt: ik wordt verplicht om het ding te gebruiken, dan vind ik het normaal dat ervoor gezorgt wordt dat de boel naar behoren werkt, zo niet dan wil ik best contant betalen (als ik op dat moment geld in mijn beurs heb) maar niet een cent meer als dat ik met de ov zou moeten betalen.

Dan krijg je natuurlijk weer dat jij verantwoordelijk voor het kaartje bent en dat het niet hun schuld is dat het kaartje kapot is, wat op zich misschien wel terecht is, maar ik vind in het algemeen dat het leven er op deze manier niet altijd makkelijker op wordt.

Gesloten