LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
ppa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2010 12:22

Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door ppa »

Zelf heb ik een probleem met TRANS LINNK SYSTEMS omdat een automatische incasso niet is gelukt. Ik kreeg hierover een mailtje en een DUUR 0900 Nummer om te bellen voor meer informatie. Dat nummer gebelt en daar konden ze me enkel maar vertellen dat de incasso idd niet gelukt was en ze verder niets konden doen. Ik werd verwezen naar een ander 0900 NUMMER. Dit gebelt, ook hier konden ze me niet verder helpen. Ze konden ook hier enkel aangeven dat de incasso niet was gelukt en dat ik voor verdere informatie het andere nummer moest bellen. Zo ben ik al verschillende manieren van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik een Mr. van de Broek te spreken die me gerust stelde dat hij me verder kon helpen. NIET DUS. Hij beloofde veel in het begin van het gesprek maar toen ik het probleem uitlegde gaf hij aan niets voor me te kunnen doen en werd ik weer door verwezen naar een ander 0900 Nummer. Ondertussen hebben ze zonder enige waarschuwwing mijn OV-Kaart geblokeerd. En u raad het al ook hier kan niemand me verder mee helpen. Onder tussen al ruim een uur gebeld met diverse DURE 0900 NUMMERS zonder dat iemand me ook maar een stapje verder kan helpen.

ZE MAKEN MISBRUIK VAN HUN MACHTSPOSITIE DOOR ZONDER ENIGE WAARSCHUWWING MAAR KAARTEN TE BLOKEKEREN MAAR FATSOENLIJK UITLEG TE KUNNEN GEVEN OVER ONTSTAANDE PROBLEMEN HO MAAR.

Zelfs op mailtjes, die via hun site verstuurd heb, komt enkel maar een bevesteging binnen en meer gebeurt er niet.

Het sterkste van een week heen en weer bellen en mailen geven ze nu aan dat er helemaal geen blokade op mijn kaart is en die er ook nooit geweest is. Terwijl ik in de bus de melding krijg dat ik een ongeldige kaart heb. En dus niet kan reizen op die kaart. En je genoodzaak bent om het vele duurdere BUS TARIEF te betalen.

Misschien dat RADAR of een ander CONSUMENTEN PROGRAMMA hier eens goed en langdurig aandacht aan besteden. Miischien dat ze dan wel eens KLANTENSERVICE gaan geven. Want nu hebben ze wel die afdeling maar wordt er ABSOLUUT GEEN SERVICE GEGEVEN.

EBH2011
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jun 2011 02:35
Locatie: Hhw

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door EBH2011 »

Ik zou eerst je grammatica eens goed controleren voordat je een topic start.
Erg warrig verhaal en vol met spelfouten.

Afijn.. OV-chipkaart is nog steeds een zooitje voor iedere reiziger.
Geef mij de ouderwetse stripkaart maar! (inclusief overstap mogelijkheid)

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door Dirkie »

Logisch gezien (maar dat moet je bij de OV Chipkaart maar afwachten) zou het kunnen gebeuren dat als een incasso niet lukt er dus niet voldoende saldo op je kaart staat. De reden waarom een incasso niet lukt zal waarschijnlijk niet bekend zijn bij TLS, maar de meest simpele is dat er niet voldoende saldo op de rekening stond, daar hoef je geen 0900 nummers voor te gaan bellen.
Als je dan incheckt, krijg je te zien, dat er niet voldoende saldo op je kaart staat. De oplossing is dan om bij een automaat op te waarderen.
De vraag is dan ook of je echt de melding krijgt dat je kaart ongeldig is of dat je de melding kreeg, dat er gewoon te weinig saldo op stond?

t.o.m.
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2011 01:06

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door t.o.m. »

EBH2011 schreef:Ik zou eerst je grammatica eens goed controleren voordat je een topic start.
Erg warrig verhaal en vol met spelfouten.

we hebben nou eenmaal niet allemaal nederlands gestudeerdt
maar daar gaat het toch niet om?...haha
met de onderstaande zinnen helemaal eens!!

Afijn.. OV-chipkaart is nog steeds een zooitje voor iedere reiziger.
Geef mij de ouderwetse stripkaart maar! (inclusief overstap mogelijkheid)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Waarom bel je dan een 0900 nummer?

Zoek op een alternatief - of meld per mail dat ze wel hebben kunnen incasseren, en zo niet, kan het nu wel - er staat (nu) voldoende saldo op.

Kaart blokkeren is een beetje draconisch.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door manondoris »

[quote="EBH2011"]Ik zou eerst je grammatica eens goed controleren voordat je een topic start.
Erg warrig verhaal en vol met spelfouten.

nou dat vind ik wel meevallen hoor !

Grandfosjer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 13:14

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door Grandfosjer »

De reden hier dat TLS de kaart blokkeert is zeer waarschijnlijk omdat het saldo op de kaart negatief is en niet tijdig is opgewaardeerd. Met vragen over de kaart kan je het beste naar een servicepunt van een vervoerder gaan op de stations. Deze kunnen op de kaart vaak al zien wat het probleem is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door Jolijn »

:roll: OP gelezen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Grandfosjer schreef:De reden hier dat TLS de kaart blokkeert is zeer waarschijnlijk omdat het saldo op de kaart negatief is en niet tijdig is opgewaardeerd. Met vragen over de kaart kan je het beste naar een servicepunt van een vervoerder gaan op de stations. Deze kunnen op de kaart vaak al zien wat het probleem is.
Maar als je in het midden van Nergenshuizen woont - is zo`n service punt niet dichtbij - en je kan er niet komen want je kaart is geblokkeerd..

de OV chip kaart - hoe dan ook een wanproduct.

ppa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2010 12:22

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door ppa »

Het heeft even geduurd, maar kreeg gisteren (3 november 2011) een telefoontje van Mevr. Hoppenbrouwers van OV-Chipkaart. Zij kon me eindelijk uitleggen waar het probleem zat en dat het een terechte incasso was. Met verontschuldiging van hoe alles gelopen was kreeg in meerdere malen een excuus. Ik krijg gemaakte telefoonkosten en de kosten van de aangetekende brief terug gestort. Een dag later (4 november 2011) stond een bloemist met een bloemetje voor de deur, met kaartje erbij : met oprechte excuus voor het ongemak Klantenservice OV-Chipkaart.

Zo kan het dus ook......

Met dank aan Mevr. Hoppenbrouwers van OV-CHIPKAART

met vriendelijke groet,
paul

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Service is drama bij Translink Systems pffff praat me dr niet van. Met de simpelste dingen weten ze geen raad.

Mevr. Hoppenbrouwers mag zich wat mij betreft ook verdiepen in mijn vriendin haar kapotte OV-Chipkaart). Want vervangen schijnt ook erg lastig te zijn.

sdevries68
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2009 18:39

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door sdevries68 »

het is een beetje triest om te horen dat er zoveel mis gaat terwijl ze een monopoly positie hebben in de chipkaarten....

op 9 jan. kon mijn zoontje niet met de bus omdat zijn kaart geblokkeerd zou zijn.
ik eerst het nummer gebeld wat op de kaart stond maar die was niet in gebruik. thuis een mail gestuurd hoe het kan dat de kaart geblokkeerd is wat er staat een saldo op van 12.75. nou ik moest ze maar even bellen a 10 cent p.m. plus de kosten van uw mobiele telefoon. ik een mailtje teruggestuurd dat ik antwoord wil per mail en dat ik geen duur nr. ga bellen aangezien het me ook al benzine kosten om mijn zoon naar school te brengen.
zaterdag kom ik thuis en wat ligt er in de bus, INTRUM JUSTITIA met een brief dat ik even €72.02 moet overmaken voor de 17e aangezien de incasso van €10 niet was gelukt! het bleek dat ik ergens 3 maanden geleden een brief heb gehad waarin stond dat de incasso niet gelukt was. een paar dagen later werd er 2x €10 afgeschreven dus ik dacht, het is gelukt geen zorgen meer....... maar helaas.
nu is de rekening:

€10 euro chipknip
€0.02 rente
€25 registratiekosten
€37 incassokosten

ik ga ze morgen maar eens bellen en proberen uit te leggen dat het belachelijk is dat ze zonder iemand te informeren een incassoburo inschakelen en dat er belachelijke hoge kosten bij gerekend worden!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Machtsmisbruik Translink Systems (OV-Chipkaart)

Ongelezen bericht door crazyme »

Er zijn regels omtrent extra kosten. Gewoon laten voorkomen. Rechters accepteren dit soort woekerkosten niet.

Gesloten