LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Barbapapa24
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2011 11:01

Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Barbapapa24 »

Hallo,

graag zou ik horen of andere mensen hetzelfde probleem hebben als ik en of ze wellicht weten of er gezocht wordt naar een oplossing.

Ik heb verschillende kortings producten op mijn OV-chipkaart staan, waaronder een Voordeelurenabonement van de NS, korting bij Veolia, Dalurenkorting Noord-Brabant, en dalkorting Oost-Nederland. De laatste twee zijn kortingen voor in de bus. Nu doet de dalkorting Oost-Nederland het wel, maar de Dalurenkorting Noord-Brabant doet het niet. Ik heb hierover met Connexxion en met OV-chip kaart telefonisch contact gehad, en er werd mij verteld dat het kan zijn dat kortingsproducten overlappen of op de een of andere manier elkaar tegen werken, en dat het daardoor komt dat mijn Dalurenkorting Noord-Brabant het niet doet.

Ik vind dit volstrekt onacceptabel, en gezien de reacties bij Connexxion en bij OV-chipkaart zijn ze zich bewust van dit probleem. Er moeten dus meer mensen zijn die hier last van hebben, maar toch kom ik online weinig klachten / reacties vinden. Dus daarom mijn vraag: hebben hier meer mensen last van en weet wellicht iemand of hieraan gewerkt wordt? Wat zijn goede oplossingen (behalve een tweede kaart kopen, want daar heb ik echt geen zin in).

Hartelijk bedankt!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nevermind »

Heb je op "Mijn OV Kaart" gekeken, of ook de kortingsproducten daar geregistreerd zijn?

Barbapapa24
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2011 11:01

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Barbapapa24 »

Ja, alle producten zijn daar op de juiste wijze te zien. Zoals ik al zei, de Dalkorting Oost-Nederland doet het wel, de Daluren korting Noord-Brabant doet het niet, terwijl beide producten worden weergegeven als werkzaam om mijn kaart.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nevermind »

Barbapapa24 schreef:Ja, alle producten zijn daar op de juiste wijze te zien. Zoals ik al zei, de Dalkorting Oost-Nederland doet het wel, de Daluren korting Noord-Brabant doet het niet, terwijl beide producten worden weergegeven als werkzaam om mijn kaart.
Heeft het soms met de woonplaats te maken?
Woon je in Oost Nederland?

OvanDee
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:31

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door OvanDee »

Het kan voorkomen dat als er meerdere (korting)producten op 1 OV-chipkaart staan, niet het gewenste of verwachte product wordt aangesproken. Dat heeft o.a. te maken met de vervoerder met wie je op dat moment reist, de lijn waarop je reist en eventueel het gebied waar je doorheen reist. Het is bekend dat hier problemen kunnen optreden. Er wordt gewerkt aan een (integrale) oplossing, dat duurt echter nog wel even voordat die beschikbaar is.
Er zijn meer mensen die last van het bedoelde probleem hebben, vooral als zij reizen tussen Noord-Brabant en regio Nijmegen v.v. Hier doet zich nl. een specifiek probleem voor, waarvoor nu een oplossing gezocht wordt.
Meld je bij de vervoerder waar je ontdekt dat een bepaald product niet werkt om te kijken hoe dat opgelost kan worden. OV-chipkaart.nl kan er iig niets aan doen, die maken en verwerken OV-chipkaarten en zorgen dat het systeem voor alle OV-vervoerders beschikbaar is. De OV-vervoerders maken de producten, die jij o.a. op je kaart hebt staan en moeten zorgen dat die goed werken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nevermind »

Meld je bij de vervoerder waar je ontdekt dat een bepaald product niet werkt om te kijken hoe dat opgelost kan worden.
Dit heeft TS gedaan, lees de openingspost.
Het is bekend dat hier problemen kunnen optreden.
Het is TS en ook mij niet bekend, misschien kan je dit nader toelichten, of een link plaatsen.

Barbapapa24
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2011 11:01

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Barbapapa24 »

Inderdaad krijg ik van de telefonist bij OV-chipkaart te horen dat het bekend is dat hier problemen mee zijn, maar ik kan op het internet hier weinig over vinden, en ik vind ook zo snel geen andere mensen die hier tegen aan lopen en melding van maken op het web.

Want als het bekend is dat hier technische problemen mee zijn, dan zou ook toch bijvoorbeeld een persbericht of wat dan ook van Connexxion of van OV-chipkaart hierover verwachten. Ook zou men mensen op grotere schaal moeten informeren over deze problemen, zodat ze niet verschillende kortingsproducten gaan kopen zoals ik gedaan heb. Als hier door de gebruikers geen probleem van wordt gemaakt, lijkt het me sterk dat de vervoersbedrijven hier een oplossing voor gaan vinden.

Ik woon zelf inderdaad in Oost-Nederland, dus wellicht dat mijn kaart 'voorrang' heeft gegeven aan het kortingsproduct wat van toepassing is op mijn woonplaats....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nevermind »

Barbapapa24 schreef:Inderdaad krijg ik van de telefonist bij OV-chipkaart te horen dat het bekend is dat hier problemen mee zijn, maar ik kan op het internet hier weinig over vinden, en ik vind ook zo snel geen andere mensen die hier tegen aan lopen en melding van maken op het web.

Want als het bekend is dat hier technische problemen mee zijn, dan zou ook toch bijvoorbeeld een persbericht of wat dan ook van Connexxion of van OV-chipkaart hierover verwachten. Ook zou men mensen op grotere schaal moeten informeren over deze problemen, zodat ze niet verschillende kortingsproducten gaan kopen zoals ik gedaan heb. Als hier door de gebruikers geen probleem van wordt gemaakt, lijkt het me sterk dat de vervoersbedrijven hier een oplossing voor gaan vinden.

Ik woon zelf inderdaad in Oost-Nederland, dus wellicht dat mijn kaart 'voorrang' heeft gegeven aan het kortingsproduct wat van toepassing is op mijn woonplaats....

Dan denk ik zelf, dat je wel meerdere kortingsaanvragen kunt maken, maar alleen het kortingsproduct van jou woonplaats geldig is.
Normaal moet het activeren van een korting van een ander district dan niet mogelijk zijn.
Kopen, je hebt volgens mij alleen 1 cent betaald voor een kortingsproduct, of vergis ik mij?

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

Er zijn een aantal producten op de OV-Chipkaart die NIET met elkaar overweg kunnen.

Ik benoem hieronder een aantal voorbeelden:
- StudentenOV en 1 van de nieuwe 6 NS-abonnementen (NS-abonnement werkt niet, ook al geeft je SOV geen vrij reizen en NS-abonnement wel)
- StudentenOV en Dalkorting Oost-Nederland, Dalkorting Stadsregio Eindhoven en Noord-Brabant, Altijd Korting Nederland en Dalkorting Veolia-Limburg
- AltijdKorting en alle regionale kortingsabonnementen/producten
En zo zijn er nog een aantal voorbeelden.
Om deze reden heb ik twee (!!) ov-chipkaarten. Een StudentenOV-Week en een WeekendVrij NS.

En dan altijd maar adverteren met 'één kaart voor al het OV'...

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

nevermind schreef:
Barbapapa24 schreef:Inderdaad krijg ik van de telefonist bij OV-chipkaart te horen dat het bekend is dat hier problemen mee zijn, maar ik kan op het internet hier weinig over vinden, en ik vind ook zo snel geen andere mensen die hier tegen aan lopen en melding van maken op het web.

Want als het bekend is dat hier technische problemen mee zijn, dan zou ook toch bijvoorbeeld een persbericht of wat dan ook van Connexxion of van OV-chipkaart hierover verwachten. Ook zou men mensen op grotere schaal moeten informeren over deze problemen, zodat ze niet verschillende kortingsproducten gaan kopen zoals ik gedaan heb. Als hier door de gebruikers geen probleem van wordt gemaakt, lijkt het me sterk dat de vervoersbedrijven hier een oplossing voor gaan vinden.

Ik woon zelf inderdaad in Oost-Nederland, dus wellicht dat mijn kaart 'voorrang' heeft gegeven aan het kortingsproduct wat van toepassing is op mijn woonplaats....

Dan denk ik zelf, dat je wel meerdere kortingsaanvragen kunt maken, maar alleen het kortingsproduct van jou woonplaats geldig is.
Normaal moet het activeren van een korting van een ander district dan niet mogelijk zijn.
Kopen, je hebt volgens mij alleen 1 cent betaald voor een kortingsproduct, of vergis ik mij?
Daar heeft u het fout. Iedere burger kan het product aanvragen, tenzij de productvoorwaarden aangeven dit alleen voor burgers van die regio is. Het probleem bij deze producten is dat het ene product de ander overheerst, waardoor de CiCo het juiste product niet aanspreekt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Meerdere kortingsproducten op OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nevermind »

Daar heeft u het fout. Iedere burger kan het product aanvragen, tenzij de productvoorwaarden aangeven dit alleen voor burgers van die regio is. Het probleem bij deze producten is dat het ene product de ander overheerst, waardoor de CiCo het juiste product niet aanspreekt.

Dan denk ik zelf, dat je wel meerdere kortingsaanvragen kunt maken, maar alleen het kortingsproduct van jou woonplaats geldig is.
Normaal moet het activeren van een korting van een ander district dan niet mogelijk zijn.
Kopen, je hebt volgens mij alleen 1 cent betaald voor een kortingsproduct, of vergis ik mij?

Gesloten