LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met busabonnement in trein?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
farichta
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:45

Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door farichta »

"Vroegah" kon je met je bus abonnement, onder bepaalde voorwaarden, gebruik maken van de trein op bepaalde trajecten. In dit geval regio Rotterdam.

Nu heb ik daar geruime tijd geen gebruik meer van gemaakt en heb dus geen idee of dit nog mogelijk is. :?:

Bij de telefoonlijn van de NS dachten ze geloof ik dat ik gek was en verwezen mij naar de busmaatschappij... :roll:

Schiet mij maar lek!

Is hier misschien iemand die (uit ervaring) weet of dit nog mogelijk is? En waar ik dat dan zou kunnen regelen?

Ik heb namelijk regelmatig meegemaakt dat de treinen niet reden (staking, storm, verzin het maar) en ik op alternatieve wijze thuis moest zien te komen. Geen probleem omdat het abonnement alles dekte, maar als mijn enige mogelijkheid een NS-trajectkaart met apart bus abonnement is, wordt zoiets een kostbare zaak...

Ik ben benieuwd!

Alziend Oog
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:32

Re: Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door Alziend Oog »

Heden ten dage bestaat er een plastic kaartje, waarmee je met verschillende vervoerders kan reizen. Ook wel de ov-chipkaart genoemd.

farichta
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:45

Re: Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door farichta »

Nee! Echt waar?! :roll:

Ik ben blonT, maar dat plastic ding zet je zo'n abonnement toch op... Pfff...

Geef een reactie waar ik iets aan heb alsjeblieft

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik denk dat je zelf het antwoord op de vraag al geeft.
Kun je met een BUSabbo met de TREIN reizen?
Hint: waarom een BUSabbo een BUSabbo?

Anno 1965
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 apr 2012 19:50

Re: Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door Anno 1965 »

Tegenwoordig is het OV privaat, je weet wel die heerlijke marktwerking waar ze in Den Haag zo gek op zijn.
Daardoor is elke bedrijf op zichzelf en daarom hebben ze de OV chipkaart bedacht.
Met die chipkaart moeten mensen zich inchecken (ook met abonnement) zodat vervoerders kunnen aantonen wie ze waar vervoeren en daar krijgen ze dus geld voor.

Als de treinen niet rijden krijg je compensatie als je met de bus moet dus ik zou gewoon lekker alleen een trein abonnement nemen als ik jou was.

Anno 1965
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 apr 2012 19:50

Re: Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door Anno 1965 »

Fleurtjuh666 schreef:Ik denk dat je zelf het antwoord op de vraag al geeft.
Kun je met een BUSabbo met de TREIN reizen?
Hint: waarom een BUSabbo een BUSabbo?
Nog niet zo lang geleden kon je een zone op je treinabonnement nemen dus zo gek is de vraag niet hoor.

vlieger
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:23

Re: Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door vlieger »

Anno 1965 schreef:
Fleurtjuh666 schreef:Ik denk dat je zelf het antwoord op de vraag al geeft.
Kun je met een BUSabbo met de TREIN reizen?
Hint: waarom een BUSabbo een BUSabbo?
Nog niet zo lang geleden kon je een zone op je treinabonnement nemen dus zo gek is de vraag niet hoor.
Dat kan nog steeds hoor; ik heb een jaar traject kaart van de NS met daarop 2 zones voor de bus aan het beginpunt van het NS traject en het eindpunt van het NS traject.

In Amsterdam (GVB) kan je ook nog steeds met je busabonnement met de trein. Je moet dan een 3- of meer sterrenabonnement hebben en dan mag je binnen Amsterdam met de trein reizen. Ik heb bij de RET gekeken of zij dat ook (nog) hebben maar ik kan niets vinden dus waarschijnlijk hebben ze het afgeschaft.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Met busabonnement in trein?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Anno 1965 schreef:Tegenwoordig is het OV privaat, je weet wel die heerlijke marktwerking waar ze in Den Haag zo gek op zijn.
Daardoor is elke bedrijf op zichzelf en daarom hebben ze de OV chipkaart bedacht.
Met die chipkaart moeten mensen zich inchecken (ook met abonnement) zodat vervoerders kunnen aantonen wie ze waar vervoeren en daar krijgen ze dus geld voor.

Als de treinen niet rijden krijg je compensatie als je met de bus moet dus ik zou gewoon lekker alleen een trein abonnement nemen als ik jou was.
Leuk detail is dat het bedrijf dat zo'n zooitje van de OV chipkaart heeft gemaakt een joint-venture is van de enige niet-geprivatiseerde OV bedrijven...

Gesloten