LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubilair treinen en bussen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Paula34

Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Paula34 »

Het is toch algemeen bekend dat de nederlander steeds groter en helaas ook dikker wordt. Maar wanneer gaan ze hier een keer rekening mee houden?

In enkele stoptreinen van de NS (die met de stoffen groene bekleding) kan zelfs ik amper mijn benen kwijt!! En dan ben ik maar 1m75! Ook in bussen en trams moet ik soms scheef gaan zitten om mijn benen kwijt te kunnen!

Daarnaast is het soms onmogelijk om met zijn tweeen naast elkaar te zitten. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat een redelijk corpulent persoon op een bankje zat waar amper nog iemand naast kon zitten (de dubbeldekkers met paarse bekleding.)

Ik snap dat het niet de schuld is van de vervoersmaatschappijen dat mensen dikker en langer worden, maar ze zullen hier toch op zijn minst meer rekening mee moeten gaan houden! Een kaartje geeft geen garantie op een zitplaats maar als je dan kan zitten dan moet dat toch op een redelijk ergonomische manier mogelijk zijn!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

ik vind het ook vervelend en vooral in de bus kun je als normale (lange) mensen al amper meer in de stoeltjes

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Het meest bizarre vind ik nog dat juist in de nieuwste treinen de zitruimte steeds krapper wordt!!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Die met groene bekleding zijn inderdaad erg krap. Ik ben maar 1.64 en ik heb er al problemen. Die nieuwe roze/paarse zitplaatsen vind ik juist erg fijn. Veel zitplaatsen doordat er geen 4-zitters (2 tegenover elkaar dus) maar 2-zitters gebruikt worden, en de ruimte op zich vind ik ook prima.

Ander probleem vind ik wel de losse zittingen in de trein. Vanmorgen ook weer. Kan me voorstellen dat er in de loop van de dag wel eens wat kapot gaat of gemaakt wordt. Maar niet bij de allereerste trein. Worden die dingen niet gecontroleerd? Je zal maar op een losse zitting zitten en de trein moet een noodstop maken. Dan schiet je door heel die coupe heen.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

nou wat je zegt, zat net weer klem!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Wees blij dat je nog een plaatsje hebt om te kunnen zitten.
Dat schijnt de laatste tijd ook steeds schaarser te worden door bijv. "tassenleggers", "voeten op de bank-leggers", "studentenkoffers", enz. Vraag maar aan karin.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Tassenleggers? Wat is dat nu voor een stom woord!!
En als ensen hun tas naast hun of tegenover hun hebben leggen vraag ik gewoon vriendelijk of ik daar kan zitten. Nooit problemen mee hoor. Idem dito met de koffers.

Wat mensen betreft die hun voeten op de bank leggen: als ze er iets onder leggen vind ik dat geen probleem, als ze ze maar weghalen als ik wil zitten. En ook daar heb ik geen problemen mee.

Elke1987

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Elke1987 »

Tja, je kunt tegenwoordig niet eens meer zitten in de bus!
Als ik naar school ga smorgens, moet ik 9 van de 10 keer een uur gaan staan in de bus!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 10 Feb 2005 09:45 door Gast
Aangezien de vorige reactie verwijderd is ga ik er van uit dat dit dus toch goed gezien is.....Karin!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Het is helaas niet alleen in de bussen of treinen... maar ik maak het overal mee...
Om een paar dingen op te noemen....

Het vliegtuig... ik ben een gezet persoon en ondervind ook hier problemen... dan heb ik nog het geluk dat mijn wederhelft een stuk slanker is en daardoor de armleuning omhoog kan doen... zodat ik iets meer ruimte heb...

Kermis atracties of in atractie parken...
Ik ben gek op rollecoasters en vooral diegene die op de kop gaan... maar wederom kunnen ze maar net sluiten want is ook gemaakt op een slank iemand...

Ook vind ik het een ramp om een terrasje te pakken....
De stoelen zijn meestal met een armleuning en vooral die rieten... die zitten mij ook veel te krap... zie het niet zitten dat als ik opsta dat de stoel mij aan de billen blijft vastzitten...
Pas er wel in hoor... maar comfortabel zit het niet vooral dat de leuning dan de benen knelt waardoor je haast blauwe plekken over houd...

Dit zijn maar enkele dingen waar ik tegen aan loop wat een crime is voor wat dikkere mensen...

Groetjes
R

klaasvd

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door klaasvd »

Ja het is niet anders, ze proberen een mix te vinden tussen zoveel mogelijk mensen en toch comfortabel.
Daarvoor word een gemiddelde genomen, en mensen die naar boven afwijken zullen idd hinder hiervan ondervinden.

In Amerika moeten dikke mensen nu ook dubbel betalen, omdat ze een extra stoel nodig hebben(vliegtuig)

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door woman4life »

ja maar over die rieten stoeltjes daar ga ik dus nooit meer opzitten in de zomer hoor...... de rieten afdrukken staan op me blote benen , hoe charmant... :roll:

Anny K.

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Anny K. »

Wij Nederlanders staan bekend als zunig en ik werd daar altijd kribbelig over.De laatste jaren ga ik geloven dan men gelijk heeft.
Want het is niet alleen krap in het openbaar vervoer omdat de mensen dikker worden,nee hoor het is vooral omdat er dan weer
geld wordt bespaard.Minder en kleinere zitplaatsen betekend minder aanschafkosten en dus hogere winst.Het is het zoveelste bewijs dat ik blij kan zijn er over 25 jaar niet meer te zijn,want geld gaat nu altijd
voor service en als we het woord service veranderen in vriendelijkheid
(wat service vroeger ook was) dan beklaag ik de komende generaties.
Zelfs toiletten gaan ze in de nieuwe treinen voor kortere afstanden afschaffen.Dat betekend dat als je aan de late kant bent je niet meer in de trein kunt springen maar eerst het station af moet gaan zoeken naar de wc's:-) Ik bedenk opeens dat, als je dan toevallig ook nog dik bent het op sadisme begint te lijken! Anny K.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ik ben 143 cm lang en toch ook problemen met de treinen ik kan niet met mijn voeten op de grond zitten .
En ik hou ook niet van naast iemand zitten het is zo kleffe gedoe en sommige mensen hebben pepermuntparfum gatverdamme....of knoflooklucht,...of maagpatienten ( dat is heel erg voor die mensen die kun je niet kwalijk nemen) die stinken zo ....ik vind duitse treinen zeer ideaal mooi ruimte en niet zo kleffe gedoe naast elkaar zitten.
Wel naast elkaar maar een eigen stoel,..want ik hou niet van aanraken van andere mensen die naast mij zitten die aan mijn lichaam aanzitten bah!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Nederlandse treinen zijn wel geschikt voor verliefde mensen,...die kunnen dan heerlijk knuffelen

Grrrr kleffe treinbanken :twisted: :twisted: :twisted:

klaasvd

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door klaasvd »

of gewoon een trein voor jezelf cker :lol:

Je kan wel blijven klagen hierover en het is ook lastig, maar voor die paar uurtjes(per dag) of week zou ik me niet druk maken.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Die groene treinstoelen (niet in de dubbel dekkers. en dan de soort die waar je dus tegen de rugleuning van de mensen voor je aan kijkt) die zijn inderdaad echt ellende. ik ben 1.85. en moet echt met m'n benen scheef zitten om een beetje me benen kwijt te kunnen. Dubbeldekkers rijden er op mijn traject jammergenoeg niet. (die zijn meestal een heel stuk stiller) :(

fairplay

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door fairplay »

rijd al meer dan 42 jaar met het openbaar vervoer en het is gewoon slecht gesteld met de been ruimte.
welke econoom die dit heeft bedacht die heeft zeker nooit in trein tram of bus gezeten.

lang mens

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door lang mens »

Als ik al met het openbaar vervoer reis, is dat meestal naar Schiphol. Ik zit dan op mijn grote koffer bij de deuren van de trein. Daar kan ik mijn benen nog wel kwijt als het druk is in de trein. Het wordt pas echt een probleem als je de TGV of de ICE neemt. Je krijgt daar een gereserveerde stoel. En dan te bedenken dat er in de ICE maar één stoel een rdelijke beenruimte biedt!

De bussen zijn onbruikbaar. Of je moet op de meest oncomfortabele plaats achterin in het midden gaan zitten.

Dus rijd ik vele tienduizende kilometers met mijn auto.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Waar ik mij altijd aan irriteer s, morgens als ik op weg naar mijn werk ben, zijn de koffers van de schipholgangers,
Het gangetje staat dan helemaal vol met koffers met als gevolg dat je de trein bijna niet meer uit komt.
misschien wat meer kofferruimte in de schipholtreinen????

homo

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door homo »

tsss... waar slaat dat op? Moeten die mensen maar wat beter opletten met wat ze eten! Meubulair in het ov is helemaal niet krap!! :roll:

Gesloten