LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe tarieven Arriva Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.

Vindt u een 42,1% prijsstijging van een OV-abonnement voor een scholier normaal?

Nee.
8
80%
Ja.
2
20%
Weet niet.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

donaldtimo

Nieuwe tarieven Arriva Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee

Ongelezen bericht door donaldtimo »

Hallo lezers,

Ik ben een 16-jarige reiziger die dagelijks afhankelijk is van vervoerder Arriva & RET voor school-/woon- & werkverkeer Ik woon nog thuis in een mooi dorpje gelegen op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee en ik heb geconstateerd dat ik binnenkort zeer duur kom te staan met de nieuwe abonnementstarieven.

Op dit moment kan ik nog meeliften op mijn 5-sterjaarabonnement zodat ik kan reizen naar Rotterdam. Dit kost €1239,00 per jaar, maar sinds 9 december zijn de sterabonnementen eruit gegooid en moet ik nu twee soorten abonnementen laden op mijn OV-Chipkaart: ''Arriva altijd vrij'' van €1400,00 & ''RET 1-sterjaarabonnement van €307,00. Dat betekent samen €1707,00 per jaar. Een stijging van €464,00 oftewel zo'n 37,5%. Niemand kan zich zo'n prijsstijging permitteren. Ik moet nu de klokken luiden want het mag niet verder gaan.

''By the way'. Arriva heeft niet gereageerd op al mijn klachten en suggesties die al jaren geleden (ook) gestuurd zijn, dus er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk.

Ik word afgezet en velen met mij. Nu is er een alternatief, maar die is niet handig voor mij, want ik ben niet alleen afhankelijk van Arriva, maar ook van RET.

Kortom Ik zie geen optie, Arriva is te duur, reageert niet en troggelt toch lekker geld af. Bedankt Arriva!

UPDATE:
Arriva heeft aangegeven mee te voelen met de reiziger. Ze hebben een nieuw kortingsbeleid! :shock: Jongeren t/m 18 ontvangen een korting van 55%.

DUS:
€165 Arriva altijd korting scholier
€307 1-ster maanabonnement RET
€1288,66 reductie met altijd korting scholier op basis van 19 dagen per maand
----------
€1760,66
En dat is dus een verschil van €521,66 t.o.v. een 5-ster reductiekaart van €1239,- dat is dus een nog hogere stijging van 42,1%.
Laatst gewijzigd door donaldtimo op 24 jan 2013 20:55, 10 keer totaal gewijzigd.

kokka

Re: Nieuwe tarieven Arriva Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee

Ongelezen bericht door kokka »

waarom is dat Altijd korting scholier niet goed? je ben dan in elk geval voor het stuk van Ariva niet meer kwijt als voorheen.
ik denk dat je je als 16 jarige reiziger wel heel druk maakt om iets waar je a: weinig aan kan doen en, B: waarschijnlijk helemaal niet eens uit jouw portemonnee komt.
Je kan deze energie beter gebruiken op jouw leeftijd.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Wegens het uitblijven van een reactie van donaldtimo verwijder ik mijn bijdrage aan dit topic.
Ondankbare mensen zoeken het zelf maar uit.
Laatst gewijzigd door Moedt op 25 jan 2013 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Voor woon/werk verkeer krijg je normaliter toch een reiskostenvergoeding?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

als een 16 jarige (scholier?) al een vergoeding zou krijgen, dan blijft het extra geld uit zijn eigen zak komen.

donaldtimo

Ongelezen bericht door donaldtimo »

kokka schreef:waarom is dat Altijd korting scholier niet goed? je ben dan in elk geval voor het stuk van Ariva niet meer kwijt als voorheen.
ik denk dat je je als 16 jarige reiziger wel heel druk maakt om iets waar je a: weinig aan kan doen en, B: waarschijnlijk helemaal niet eens uit jouw portemonnee komt.
Je kan deze energie beter gebruiken op jouw leeftijd.
Waarom altijd korting scholier voor mij niet goed is komt omdat dat nog steeds duurder is. De berekening gaat zo:
voorheen was het een 5-ster reductiekaart van €1239,-. Nu moet ik een ''altijd korting scholier abonnement'' aanschaffen €165,- + reis (normale kosten €12,56 heen/weer maandelijks is dat dus €238,64. dat is jaarlijks €2863,68 Dan gaat de korting er vanaf en kom ik €1288,66. Het scheelt een paar euro maar om een 1-ster abonnement te nemen is nog net iets goedkoper om verder te reizen met de RET.
KORTOM:
€165 Arriva altijd korting scholier
€307 1-ster maanabonnement RET
€1288,66 reductie met altijd korting scholier op basis van 19 dagen per maand
----------
€1760,66
En dat is dus een verschil van €521,66 t.o.v. een 5-ster reductiekaart van €1239,-.
Daarom (Kokka) is altijd korting scholier niet goed. Bovendien maakt het niet zoveel uit uit wiens portemonee het geld komt of wel? Het is een forse prijsstijging die op een slinkse wijze ingevoerd wordt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Toevallig heb ik dit een beetje gevolgd,was vorige week volopmop tv en krant,
Als het goed is,is arriva vorige week voor scholieren!!! Met een tegemoetkoming gekomen...

Nee het gaat niet om de gemeente die dit regeld het is puur arriva die ipv zones in km is gaan rekenen.
En voor de dorpen,in de hoekse waard,waar je zeer afhangkelijk bent van openbaar vervoer is dit niet normaal!
Sommige ouders gingen 77% per kind omhoog,is niet te betalen...

Fietsen zou je zegggen maar 30 km naar school is niet niks...
Vind het absurd en geldklopperij!

Dus wat is de tegemoetkoming geworden,ze zeiden dat ze het voor scholieren terug zouden draaien of goed tegemoet komen???

Gesloten