LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Noordned

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
mr T.

Noordned

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik begrijp best dat reizigers klagen over de NS. Vaak is dat terecht. Het kan echter nog veel erger: op spoorlijnen die niet worden geexploiteerd door de NS, zoals die van bijvoorbeeld Noordned. Onlangs mocht ik weer eens een stukje met ze reizen. Het was in de avonduren en dus lag het vuil op de zittingen, was kauwgom geplakt aan de stoelen en rolden de half lege (bier)blikjes door de gangpaden. Braakresten heb ik ook gezien. Een aantal medepassagiers was duidelijk aangeschoten en werden niet verwijderd. Dat kon ook niet want geen conducteur gezien. Wel een sticker met daarop de opmerking dat het treinstel was voorzien van een camera (om veiligheidredenen). Verder was de trein bemand door slechts één machinist (die ook de bediening van de deuren voor zijn rekening neemt). De trein ook nog eens 10 minuten vertraging. Heb vervolgens ook nog eens gekeken naar de prijs van het treinkaartje. Bleek zo'n 7% hoger dan in december (en dat is aanzienlijk meer dan het inflatieniveau). Begin goed te begrijpen waarom vervoer per auto steeds meer wint aan populariteit. Wie heeft er soortgelijke ervaringen met een regionale vervoerder?

Leegte

Re: Noordned

Ongelezen bericht door Leegte »

No comment :P

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Blijkbaar komen ze de reizigers van Noordned niet op dit forum.

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

jawel, maar heb er niet veel problemen mee

rene912

Ongelezen bericht door rene912 »

Ik reis veel met Syntus. Keurige treinen, snel, en weinig vertraging. Jammer alleen dat er geen wc in zit, geen tafeltje voor je om iets op te zetten en er is geen conducteur. Af en toe komt er een patrouille van Syntus even controleren. Stappen op het ene station in, gaan controleren, en stappen op het volgende station weer uit.

Maar vrijwel altijd schone treinen hoor.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook een aantal keren met Syntus gereden, maar toen was er wel altijd een conducteur. En geen toilet? Die zijn er ook niet in de bus, tram en metro.

rene123

Ongelezen bericht door rene123 »

Nee, die zijn ook niet in tram, bus en metro, maar dat zijn andere voertuigen dan een trein.
Een sinaasappel heeft ook geen klokhuis, dat is ook een ander soort vrucht!
In een trein (zoals de Syntus lijn van Arnhem naar Winterswijk, reistijd ruim een uur) verwacht je een toilet, net zoals in elke NS trein.

Gesloten