LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS betaalautomaten

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

NS betaalautomaten

Ongelezen bericht door Gast »

'NS-kaartautomaat steeds onbetrouwbaarder'
UTRECHT - De kaartautomaten van de Nederlandse Spoorwegen vertonen de laatste tijd steeds meer kuren. Ze lezen vaker pinpassen verkeerd en soms schrijft een automaat wel geld af van een rekening, maar print hij geen kaartje. Dat heeft het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) maandag in een brief aan de NS-directie geschreven.

De consumentenorganisaties wijten de toename van het aantal problemen aan de invoering van de balieheffing. Sinds deze zomer moeten treinreizigers voor een enkeltje of retourtje aan het loket een toeslag van 50 cent betalen. Daarom stappen meer mensen naar de automaten.

De NS ontkent dat de apparaten vaker storingen vertonen. De vervoerder meet echter niet hoe vaak een automaat een pinpas niet goed leest. "Het komt misschien een enkele keer voor dat er wel geld wordt afgeschreven, maar geen kaartje wordt geprint. Reizigers krijgen dan wel hun geld terug", zei een NS-woordvoerster maandag.

Betrouwbaarheid van de automaten is volgens het Locov van groot belang voor de invoering van de chipkaart voor het openbaar vervoer. Vanaf 2006 kunnen treinreizigers met deze elektronische betaalkaart hun reis betalen. De problemen met de huidige automaten ondermijnen volgens het Locov het vertrouwen van de klant in de chipkaart, waardoor de invoering mogelijk geen succes wordt.
bron: De telegraaf

Gast

Re: NS betaalautomaten

Ik had bij Tango ook problemen met paslezer. Er werden geen fouten gemaakt, maar de pas werd geweigerd, terwijl ie elders gewoon werkte.

Commentaar van Tango: de apparatuur staat buiten dus is blootgesteld aan weersinvloeden.
Dit geldt natuurlijk ook voor die NS gevallen.

Ik vind dit echter GEEN argument. Pinautomaten staan immers ook voor het grootste deel buiten en die doen het ook.
Misschien is het toch een kwestie van onderhoud?

Gast

Dat is vaak met automaten die niet in de stations zelf staan maar buiten .
Een alternatief is er niet en je moet het maar eens gaan bewijzen bij een conducteur omdat er niks anders is.Dat is onmogelijk.

Bij Tango heb ik dat ook wel eens maar door het pasje een beetje naar rechts de duwen gaat het wel .

ikkuhook

Ongelezen bericht door ikkuhook »

`t zijn ook rotdingen ook er zit geen eens een biljetlezer ja :twisted:

ecati

Ongelezen bericht door ecati »

De NS vraagt een toeslag indien er een kaartje bij een loket wordt gekocht. Ik heb een jaartrajectkaart van de NS. Als ik echter wil gaan reizen naar andere stations dan word ik verplicht 0,50 euro te betalen aangezien de kaartautomaten geen Van/Naar kaarten vertrekt, maar alleen bestemmingskaarten van het desbetreffende station. Even een voorbeeld:

Jaartrajectkaart loopt van Zandvoort naar Duivendrecht. Als ik naar Utrecht wil reizen dan kan ik indien ik vanuit Zandvoort vertrek 2 kaarten kopen. 1. In de automaat een kaart van Zandvoort naar Utrecht maar dat zou onlogisch zijn omdat ik al een kaart heb tot Duivendrecht of 2. Aan het loket een kaartje Duivendrecht naar Utrecht, aangezien dit kaartje niet te koop is in een automaat als ik me niet op Duivendrecht bevindt. Echter de NS straft mij hiervoor met 0,50 euro omdat hun automaten niet voldoende mogelijkheden hebben.

Ik kan wel zeggen ach het is maar 0,50 euro maar ik zal niet de enige zijn die wel eens verder wil reizen dan alleen naar het werk en omgekeerd. Vandaar dus mijn verhaal.

Gast

Het is zeker erg makkelijk zonder biljet invoer... Regelmatig moet ik een kaartje van 18 euro uit de automaat halen. Zaterdags na 5en is ook het loket dicht, en moet ik 18 euro aan 2 euro muntstukken zien te regelen..

Gekkenwerk is het..

Bedankt NS!

p.s.: ze moeten die prijsverhogingen eens in nieuwe kaartjesautomaten investeren

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Vreemd dat de NS Zandvoort heeft overgeslagen bij het plaatsen van de nieuwe automaten.

tukker3

Ongelezen bericht door tukker3 »

Bij de oudere automaten (met de postcodes) die op elk station staan,
kun je van/naar kaartjes kopen. Toets eerst 0000 in en het volgt zich vanzelf. De 0,50 cent toeslag vervalt dus hierbij.

Gesloten