LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS Geld Terug Bij Vertraging "het niet willen uitkeren&
NS Geld Terug Bij Vertraging "het niet willen uitkeren&
Onlangs heb ik een aanvraag gedaan voor "Geld Terug Bij Vertraging" Echter zij betalen niet uit omdat ik een verkeerde kaartnummer zou hebben opgegeven. Echter het juiste kaartnummer konden zij gemakkelijk achterhalen omdat ik daarvan een kopie bij moest voegen. Verder heeft de Consumentenbond een afspraak gemaakt bij de NS dat wanneer een aanvraag incompleet is zij de ingevulde formulieren retour sturen en het aan te vullen. Dit heeft de NS niet gedaan. Hieronder een brief van de NS:
Geachte heer Boonstra,
NS
Klantenservice www.ns.nl
Wij hebben uw claim ontvangen onder kenmerk ***** (met reisdatum 03/03/2008). Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de vertraging die u had tijdens uw reis.
In de regeling 'Geld Terug Bij Vertraging' zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Helaas valt uw verzoek niet onder deze voorwaarden. Om die reden zullen wij uw verzoek niet honoreren.
Het door u opgegeven kaartnummer komt niet overeen met het door u opgegeven jaarabonnement. U vindt uw kaartnummer op de achterzijde van uw abonnement boven de streepjescode. Op een Studentenkaart bevindt het kaartnummer zich rechtsonder op de voorzijde.
Het spijt ons dat wij u deze keer niet van dienst kunnen zijn. Met vriendelijke groet,
Voorwaarden: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... &c=Artikel
Heeft u ook dergelijke moeilijkheden om het geld van de NS terug te krijgen? Bijvoorbeeld dat ze te laat uitbetalen of helemaal niets? Laat uw ervaringen hieronder weten!
Geachte heer Boonstra,
NS
Klantenservice www.ns.nl
Wij hebben uw claim ontvangen onder kenmerk ***** (met reisdatum 03/03/2008). Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de vertraging die u had tijdens uw reis.
In de regeling 'Geld Terug Bij Vertraging' zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Helaas valt uw verzoek niet onder deze voorwaarden. Om die reden zullen wij uw verzoek niet honoreren.
Het door u opgegeven kaartnummer komt niet overeen met het door u opgegeven jaarabonnement. U vindt uw kaartnummer op de achterzijde van uw abonnement boven de streepjescode. Op een Studentenkaart bevindt het kaartnummer zich rechtsonder op de voorzijde.
Het spijt ons dat wij u deze keer niet van dienst kunnen zijn. Met vriendelijke groet,
Voorwaarden: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... &c=Artikel
Heeft u ook dergelijke moeilijkheden om het geld van de NS terug te krijgen? Bijvoorbeeld dat ze te laat uitbetalen of helemaal niets? Laat uw ervaringen hieronder weten!
Re: NS Geld Terug Bij Vertraging "het niet willen uitkeren&
Om eerlijk te zijn vind ik het wel een beetje dom om je kaartnummer verkeerd in te vullen. Maar goed, kan gebeuren. Kan je niet nog een formulier invullen en opsturen en dan met het juiste nummer?
ik heb zelf het idee dat de claim dat het nummer niet klopt niet altijd juist is. Ik maak altijd een kopietje van het formulier wat ik opstuur en het is al twee keer voorgekomen dat ik een dergelijk bericht kreeg, terwijl ik het nummer weldegelijk goed had ingevuld.
Ik heb gewoon het nummer overgenomen wat op mijn kaart staat vermeld. Ik heb dit wel een paar keer na gekeken dat ik het wel goed ingevuld heb. Ik schreef meestal wel op wanneer de vertraging was. Maar weet nu niet meer precies welke tijd het ook alweer was. De volgende keer alles maar noteren en dan de claim indienen. Er staat op dat wanneer je binnen zoveel weken nog niets gehoord hebt het 0900 nummer kan bellen. Dat kost je dan 10 cent per minuut. Beter is dan maar de aanvraag opnieuw in te dienen?! Alleen moet je wel binnen zoveel dagen het opgeven als je een dergelijke vertraging gehad hebt.
Zie de brief van de NS! Volgens hun kun je het niet nog een keer invullen.
Ik heb de NS nu benaderd via de MAIl en nog een brief gestuurd met daarin het juiste kaartnummer vermeld.
Tienepien: Heb je alsnog het geld wel gekregen van de NS?! Of is de NS: Nederlandse Smoesjes....Trouwens na een ontsporing zijn de letters gewisseld en stond er SN.. (Spoort Niet)
Verder maakt NS haar klanten niet bekend met "geld terug bij vertraging" bijvoorbeeld wanneer een trein een uur lang stil staat of een half uur: Dan zegt de conducteur niet u kunt nu gebruik maken van deze mogelijkheid. De NS doet dit omdat de overheid dit heeft opgelegd. Het is niet uit coulance van de NS.
Zie de brief van de NS! Volgens hun kun je het niet nog een keer invullen.
Ik heb de NS nu benaderd via de MAIl en nog een brief gestuurd met daarin het juiste kaartnummer vermeld.
Tienepien: Heb je alsnog het geld wel gekregen van de NS?! Of is de NS: Nederlandse Smoesjes....Trouwens na een ontsporing zijn de letters gewisseld en stond er SN.. (Spoort Niet)
Verder maakt NS haar klanten niet bekend met "geld terug bij vertraging" bijvoorbeeld wanneer een trein een uur lang stil staat of een half uur: Dan zegt de conducteur niet u kunt nu gebruik maken van deze mogelijkheid. De NS doet dit omdat de overheid dit heeft opgelegd. Het is niet uit coulance van de NS.
Wat het laatste betreft: dat is toch algemeen bekend dat je geld terug krijgt bij vertraging vanaf een half uur? Neem aan dat de meeste treinreizigers dat wel weten, het is al even hoor. Ik zou willen dat ze het bij Arriva ook doen. Maar ja…dan blijven ze betalen.
Een tip. Ik reis ook met de NS en heb dus weleens vertraging. Ik heb me aangemeld voor MijnNS. Geld terugvragen is nu wel heel simpel. Inloggen bij MijnNS, Kies voor Geld terug bij vertraging, even klikken bij de juiste vertraging, rekeningnummer invullen en klaar. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. En je aanvragen worden meteen geregistreerd en je kunt je dus eenvoudig terug vinden.
Bedankt voor het mee denken en je reactie. Alleen abonnementhouders van de NS kunnen hier helaas een beroep op doen. Andere kaarten vallen hier dus buiten.
Ik was er vanuit gegaan, dat je dat ook had, want er stondAlleen abonnementhouders van de NS kunnen hier helaas een beroep op doen.
Het door u opgegeven kaartnummer komt niet overeen met het door u opgegeven jaarabonnement. U vindt uw kaartnummer op de achterzijde van uw abonnement boven de streepjescode.
De NS heeft 14 april mij het bedrag uitbetaald. Ik had een mail verstuurd en naar hun adres met daarbij mijn kaartnummer.
Meestal hoor je alleen negatieve dingen in het forum ik vind het ook belangrijk om te laten weten dat iets opgelost is. Bedankt NS.
Meestal hoor je alleen negatieve dingen in het forum ik vind het ook belangrijk om te laten weten dat iets opgelost is. Bedankt NS.
rolandroland,
even een correctie: je zegt dat NS het geld terug bij vertraging systeem niet doet vanwege hun coulance, maar vanwege oplegging van overheid.
Nederland is een van de weinige landen die dat doet!!!
NS heeft er zelf voor gekozen om hun reizigers tegemoet te komen.
Het is namelijk niet verplicht. Het enige wat NS heeft qua plicht, is een vervoersplicht en een veiligheidsplicht.
Dat even een correctie.
en ik las dat je een studentenkaart hebt? Weet je wat de voorwaarden zijn? De geld terug bij vertraging voorwaarden zijn anders dan bij de gewone abonnementen!!!
even een correctie: je zegt dat NS het geld terug bij vertraging systeem niet doet vanwege hun coulance, maar vanwege oplegging van overheid.
Nederland is een van de weinige landen die dat doet!!!
NS heeft er zelf voor gekozen om hun reizigers tegemoet te komen.
Het is namelijk niet verplicht. Het enige wat NS heeft qua plicht, is een vervoersplicht en een veiligheidsplicht.
Dat even een correctie.
en ik las dat je een studentenkaart hebt? Weet je wat de voorwaarden zijn? De geld terug bij vertraging voorwaarden zijn anders dan bij de gewone abonnementen!!!
Ik meende dat het moest omdat de overheid dit verplicht heeft gesteld. Het is een service wat ik vind dat erbij hoort. Immers zou de NS niet meer haar best doen om de treinen op tijd te laten rijden. Geld terug bij latere binnenkomst zet hiermee een stok achter de deur. Wel vind ik dat de NS zodra de trein een half uur vertraagd is, een oproep doet via de intercom dat mensen hiervan gebruik mogen maken. De NS adverteerd hier niet mee. Ooit 1 x in de gratis krant.
Ook met een OV studentenkaart kun je een beroep doen op geld terug bij vertraging. Iets van 2,74 euro kun je terug vorderen maximaal dacht ik.
Ook met een OV studentenkaart kun je een beroep doen op geld terug bij vertraging. Iets van 2,74 euro kun je terug vorderen maximaal dacht ik.
Ja klopt, bij OV studentenkaart is het niet heel veel.
en de stelling:
Immers zou de NS niet meer haar best doen om de treinen op tijd te laten rijden.
die komt bij mij hard aan haha.
NS probeert er alles aan te doen. Op de perrons lopen PLP-ers. Dat zijn Proces Leider Perron. Dat zijn de mensen die de treinen in de gaten houden. Als je als conducteur 2 minuten later vertrekt omdat je koffie haalt, krijg je behoorlijk op je donder.. Maar het kan ook zo zijn dat pro rail het veilig sein laat inzet. (wachten op een binnenkomende trein, aansluiting overnemen bijvoorbeeld) Dan vertrekt een trein ook later.
met:
Wel vind ik dat de NS zodra de trein een half uur vertraagd is, een oproep doet via de intercom dat mensen hiervan gebruik mogen maken.
daar ben ik het volledig mee eens. Alleen... de omroep is niet van NS Ook pro-rail gaat over de omroep.
en pro-rail is van de staat ja
en de stelling:
Immers zou de NS niet meer haar best doen om de treinen op tijd te laten rijden.
die komt bij mij hard aan haha.
NS probeert er alles aan te doen. Op de perrons lopen PLP-ers. Dat zijn Proces Leider Perron. Dat zijn de mensen die de treinen in de gaten houden. Als je als conducteur 2 minuten later vertrekt omdat je koffie haalt, krijg je behoorlijk op je donder.. Maar het kan ook zo zijn dat pro rail het veilig sein laat inzet. (wachten op een binnenkomende trein, aansluiting overnemen bijvoorbeeld) Dan vertrekt een trein ook later.
met:
Wel vind ik dat de NS zodra de trein een half uur vertraagd is, een oproep doet via de intercom dat mensen hiervan gebruik mogen maken.
daar ben ik het volledig mee eens. Alleen... de omroep is niet van NS Ook pro-rail gaat over de omroep.
en pro-rail is van de staat ja
-
Waarom zou je met een OV studentenkaart in vredesnaam geld willen vragen bij vertragingen. Je betaalt er toch niet voor?
Als je zo zielig gaat doen voor een paar euro`s ben je aardig labiel.
De OV jaarkaart is een zeer duur iets. Als je studeert is dit in de vorm van een prestatiebeurs. Dat het de student NIETS kost is dan ook onzin. Verder vind ik je opmerking zeer ongepast. Ik heb al met al meer dan 50 euro bij elkaar gespaard.
Alle mensen die dat dus hebben aangevraagd zijn dus volgens jou als ik het goed begrijp labiel? Dat is het zelfde als het zeggen alle mensen die een blauwe broek aan hebben dom zijn. Generaliseren is geen goede zaak Jeroen!
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Alle mensen die dat dus hebben aangevraagd zijn dus volgens jou als ik het goed begrijp labiel? Dat is het zelfde als het zeggen alle mensen die een blauwe broek aan hebben dom zijn. Generaliseren is geen goede zaak Jeroen!
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Geplaatst op 23 Okt 2008 20:24 door jeroentje271
Oke...de schuld ligt niet altijd bij de NS (wat mij betreft is de grootste schuldige de staat), maar toch mogen ze van mij betalen.
Mijn abonnement wordt betaald door de baas, maar toch declareer is bij vertraging. Ten eerste is die mogelijkheid er nu eenmaal, ten tweede omdat ik zo regelmatig vertraging heb en tijd nu eenmaal geld is en ten derde omdat de NS best wel mag 'bloeden' voor al die vertragingen.Waarom zou je met een OV studentenkaart in vredesnaam geld willen vragen bij vertragingen. Je betaalt er toch niet voor?
Oke...de schuld ligt niet altijd bij de NS (wat mij betreft is de grootste schuldige de staat), maar toch mogen ze van mij betalen.
bij bepaalde abonnementsvormen van de NS is het mogelijk om je "Geld terug bij Vertraging" claim via internet in te dienen. Hiervoor die je je wel aan te melden op de site van de NS. Jouw kaartnummer wordt dan aan jouw account gekoppeld, dus daar kun je nooit meer de fout in gaan.
Het geld terug vragen wordt dan erg gemakkelijk en duurt nog geen 20 seconden. Kwestie van inloggen, datum en reis kiezen, vertraging selecteren en je bankrekeningnummer invullen.
Mijn ervaring is dat de NS alle door mij geclaimde vertragingen uitbetaald. Dat kan soms even duren, maar soms ook niet en staat het geld binnen enkele weken op mijn rekening.
Overigens zijn de terug te vragen gelden voor abonnementhouders niet heel hoog. Rond de zes euro voor een half uur vertraging en rond de 12 euro voor een uur. Maar al met al telt het aardig aan, als je regelmatig vertraging hebt tenminste.
@jeroentje271: het doet er in principe niet toe wie jouw OV abonnement betaald; jij bent degene die de vertraging geniet en dus ben jij degene die recht heeft daar een vergoeding voor te ontvangen. En met de huidige NS valt er regelmatig iets te claimen dus het spaart lekker op!
Het geld terug vragen wordt dan erg gemakkelijk en duurt nog geen 20 seconden. Kwestie van inloggen, datum en reis kiezen, vertraging selecteren en je bankrekeningnummer invullen.
Mijn ervaring is dat de NS alle door mij geclaimde vertragingen uitbetaald. Dat kan soms even duren, maar soms ook niet en staat het geld binnen enkele weken op mijn rekening.
Overigens zijn de terug te vragen gelden voor abonnementhouders niet heel hoog. Rond de zes euro voor een half uur vertraging en rond de 12 euro voor een uur. Maar al met al telt het aardig aan, als je regelmatig vertraging hebt tenminste.
@jeroentje271: het doet er in principe niet toe wie jouw OV abonnement betaald; jij bent degene die de vertraging geniet en dus ben jij degene die recht heeft daar een vergoeding voor te ontvangen. En met de huidige NS valt er regelmatig iets te claimen dus het spaart lekker op!
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van de afstand. Ik krijg bij 30-59 minuten 10 euro terug en bij 60 minuten of meer 20 euro. Dus dat vind ik best nogal wat.Overigens zijn de terug te vragen gelden voor abonnementhouders niet heel hoog. Rond de zes euro voor een half uur vertraging en rond de 12 euro voor een uur. Maar al met al telt het aardig aan, als je regelmatig vertraging hebt tenminste.