LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS Jaartraject abonnement

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
SHoltkamp10
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2015 15:10

NS Jaartraject abonnement

Ongelezen bericht door SHoltkamp10 »

Augustus 2014 stopte mijn dienstverband bij mijn vorige werkgever in Hoofddorp en ik heb keurig telefonisch de eerste week van augustus mijn jaartraject abonnement van Duivendrecht naar Hoofddorp opgezegd. Dit was allemaal prima verlopen en ik werd vriendelijk geholpen met mijn verzoek.
Een maand later wordt er tóch nog een bedrag van ca. 123 euro van mijn rekening afgeschreven door de NS. Ik storneer dit bedrag uiteraard en hang direct weer aan de telefoon met de klantenservice.
''Ja maar mevrouw, u had uw OV pas terug moeten sturen''. Deze informatie was NIET verschaft en ik had de pas daarom ook doorgeknipt en weggegooid. Ik diende na dit telefoongesprek een formulier in te vullen dat ik geen gebruik meer maakte van mijn OV pas. Iets wat naar mijn insziens -anno 2014- wel even getraceerd had kunnen worden, dat ik de pas niet meer heb gebruikt sinds de dag dat ik mij abonnement op heb gezegd, namelijk de laatste keer dat ik vanaf Hoofddorp terug naar huis ben gereisd. Het formulier heb ik opgestuurd en daarna is het stil gebleven.

Nu, mei 2015, inmiddels (genoodzaakt door tijdelijke verhuur) verhuisd naar een ander adres binnen Amsterdam ontvang ik een loonbeslag van een deurwaarder, uit naam van NS Reiziger.
Op 19 mei stuur ik dan mijn klacht (digitaal) naar de NS en hang ik meerdere malen met een Melvin, Gabrielle, Ellie en Kelly aan de telefoon, laat ik mijn frustratie uit op Twitter. Zonder enig succes.
Beloftes dat ik word teruggebeld of gemaild worden niet nagekomen en de deurwaarder hamert mij op kosten van inmiddels €1200, bijna een heel maandsalaris (voor mij).

HOE kan ik mijn antwoord eisen bij de NS, wanneer gaan ze mij te woord staan? Ik word aan de telefoon afgepoeierd onder het mom van ''U wordt morgen gegarandeerd gecontact'' of ''De afdeling is nu al gesloten mevrouw, sorry (om 16:30)''.

Help mij :(

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: NS Jaartraject abonnement

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet niet zo goed hoe ik u kan helpen, ik weet wel dat als u kunt inloggen op uw NS account dat u uw reishistorie zelf kunt inzien en uitprinten. U heeft dan vlg mij wel een pasnummer nodig , maar dat weten ze bij NS anders ook nog wel. Dit kunt u opsturen. Ook als er nog saldo op stond kunt u dat terugkrijgen , maar ja wel de pas opsturen. Deze info vindt u allemaal op OV.chip. nl. Ook dat u de pas moest terugsturen.
Zonder pas ne balie op het station gaan heeft geen enkele zin ; met uw pas kunnen zij nl ook uw reishistorie inzien.

Alles per e-mail of brief afhandelen , telefoontjes plegen werkt niet en bovendien heeft u dan ook niets zwart op wit.
Wel vind ik het vreemd dat u nu zo ineens met de deurwaarder te maken krijgt. Is er van aug 2014 tot mei 2015 geen enkel mailcontact of herinneringsbrief of aanmaning geweest? Dat zijn nb 9 maanden! Of heeft u post " gemist " door uw verhuizing?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: NS Jaartraject abonnement

Ongelezen bericht door joep873 »

Het gaat dus om een "ouderwets" jaartraject-abonnement. In tegenstelling tot het huidige Traject Vrij-abonnement was het traject-abonnement een zichtkaart waarmee je niet hoefde in te checken.
NS kan dus achteraf niet controleren of je de kaart inderdaad niet gebruikt hebt na je opzegging, en in de voorwaarden stond daarom ook dat je bij voortijdige opzegging de kaart moest terugsturen.
Ik ben bang dat je niet erg sterk staat.

Gesloten