LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] openbaar vervoer hoezo openbaar?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 nov 2013 18:13
openbaar vervoer hoezo openbaar?
De OV chipkaart is ingevoerd om het de mensen makkelijker te maken. Nu rijdt mijn zoon met Arriva NS en de RET. 3 jaar geleden lukte het( na bij meerdere vervoerders aan het loket gestaan te hebben) om met 1kaart te reizen (sterabonnement) maar als ik het nu goed begrijp ern juist uitgevogeld te hebben zal er voor alle 3 de vervoerders aparte kortingskaarten moeten worden aangeschaft. Resultaat wij zijn waarschijnlijk 20% duurder uit dan andere jaren.
Waarom kan iedere vervoerder zomaar eigen regeltjes instellen en waarom krijgt iemand in bv Brabant meer korting dan in Z-H. Die hele OV chipkaart heeft ondertussen geen enkele nut meer.
Waarom kan iedere vervoerder zomaar eigen regeltjes instellen en waarom krijgt iemand in bv Brabant meer korting dan in Z-H. Die hele OV chipkaart heeft ondertussen geen enkele nut meer.
Re: openbaar vervoer hoezo openbaar?
Omdat het ov regionaal is geregeld en niet landelijk. En in groningen hebben ze nou eenmaal ander beleid dan in Limburg.
-
- Berichten: 32332
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: openbaar vervoer hoezo openbaar?
In Brabant is je euro kennelijk meer waard. Net als op de markt, vroeger, toen een gulden daar nog een daalder waard was. Soms is het gewoon zoals het is. De wegenbelasting/houderschapsbelasting verschilt ook per provincie, om eens wat te noemen.
Re: openbaar vervoer hoezo openbaar?
Het zou volgens onze politici allemaal makkelijker en goedkoper worden met die OV chipkaart maar het tegendeel is het geval.
Het zegt wel weer genoeg over onze onbetrouwbare politiek.
Maar het is nog erger dan verschillende kaarten met de daarbij horende verschillende prijzen.
Je hebt namelijk ook lijnen waar twee vervoerders gezamelijk rijden en dan kan het gebeuren dat je op de heen rit duurder uit bent dan de terug rit
Of je kunt bij de ene vervoerder een kaartje kopen waarmee je kunt overstappen in de stad van aankomst en met de andere vervoerder niet.
Kortom, het is een drama.
Het zegt wel weer genoeg over onze onbetrouwbare politiek.
Maar het is nog erger dan verschillende kaarten met de daarbij horende verschillende prijzen.
Je hebt namelijk ook lijnen waar twee vervoerders gezamelijk rijden en dan kan het gebeuren dat je op de heen rit duurder uit bent dan de terug rit
Of je kunt bij de ene vervoerder een kaartje kopen waarmee je kunt overstappen in de stad van aankomst en met de andere vervoerder niet.
Kortom, het is een drama.
Re: openbaar vervoer hoezo openbaar?
Een drama is het al je niet te eten hebt en als er geen schoon drinkwater is. Een OV traject die bij de ene vervoerder een andere prijs heeft dan bij de ander kan je onmogelijk een drama noemen.
Re: openbaar vervoer hoezo openbaar?
Ik ben overigens zeer content met mijn OV-chip(business)kaart, niks geen gedoe meer met kaartjes kopen, deze later declareren en wat al niet meer. Gewoon naar het station, "bliep", en presto.
Overigens is het voordeel van die lokale vervoerders, dat zij die onrendabele lijnen wél weer rendabel kunnen exploiteren, en dus krijgen we netto meer OV voor onze provinciale belastinggelden.
Overigens is het voordeel van die lokale vervoerders, dat zij die onrendabele lijnen wél weer rendabel kunnen exploiteren, en dus krijgen we netto meer OV voor onze provinciale belastinggelden.
Re: openbaar vervoer hoezo openbaar?
Als je je reizen niet zelf hoeft te betalen, is er idd geen reden tot klagen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het een heel gepuzzel is, als je dagelijks met verschillende vervoerders reist (afhankelijk bent van) om de juiste reisproducten te krijgen voor een redelijke prijs.
En dan maar hopen dat ze allemaal werken.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het een heel gepuzzel is, als je dagelijks met verschillende vervoerders reist (afhankelijk bent van) om de juiste reisproducten te krijgen voor een redelijke prijs.
En dan maar hopen dat ze allemaal werken.
Re: openbaar vervoer hoezo openbaar?
Dat rendabel exploiteren is dus niet het geval aangezien vervoerders failliet dreigen te gaan.sjohie schreef:Ik ben overigens zeer content met mijn OV-chip(business)kaart, niks geen gedoe meer met kaartjes kopen, deze later declareren en wat al niet meer. Gewoon naar het station, "bliep", en presto.
Overigens is het voordeel van die lokale vervoerders, dat zij die onrendabele lijnen wél weer rendabel kunnen exploiteren, en dus krijgen we netto meer OV voor onze provinciale belastinggelden.
Denk maar aan Syntus nog niet zo lang geleden.
Maar Connerxxion zit ook niet best op dit moment.