LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Openbaar vervoer kostendekkend maken
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 02 okt 2005 23:33
Openbaar vervoer kostendekkend maken
Zo snel mogelijk moet het openbaar vervoer kostendekkend gemaakt worden. Ophouden met dat gesubsidieer. Ieder zijn eigen broek ophouden!
dus afschaffen Ov studentenkaart, toepassen spitstarief, toepassen randstadtoeslag en onmiddellijk verhogen van strippenkaarten en treinkaarten.
dus afschaffen Ov studentenkaart, toepassen spitstarief, toepassen randstadtoeslag en onmiddellijk verhogen van strippenkaarten en treinkaarten.
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Openbaar vervoer moet niet geprivatiseert zijn, maar een nationale aangelegenheid. Dit moet uit de belasting opbrengsten worden gefinancieert en voor een ieder gratis toegankelijk zijn, zo los je veel problemen op. Dit is mijn mening.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Dan heb je straks geen openbaar vervoer meer, aangezien het onbetaalbaar word voor veel mensen(studenten in ieder geval met het OV)\dus afschaffen Ov studentenkaart, toepassen spitstarief, toepassen randstadtoeslag en onmiddellijk verhogen van strippenkaarten en treinkaarten.
En idd dit moet centraal geregeld worden en gratis gemaakt worden
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Zoals we al eerder hadden vastgesteld gaat dat rechtstreeks tegen de grondwet in die in artikel 1 toch echt stelt dat niemand gediscrimineerd zal worden op basis van o.a. de plaats waar je woont.toepassen randstadtoeslag
Mocht het toch gaan gebeuren dan ligt mijn aangifte al klaar.....
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Die OV kaart dient te blijven of mijn werk moet mij ineens 350 euro meer gaan betalen per maand, zodat ik alle abbonnementen kan betalen. Beetje kortzichtig.. u gaat zeker zelf met de auto overal heen
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
En aan de reactie van Jules Degrelle te lezen is hij klaar met zijn studie, heeft hij werk gevonden in zijn eigen woonplaats en kan de afstand dus per fiets overbruggen, zodat wat hem betreft de OV voor studenten mag verdwijnen en de losten drastisch mogen worden opgevoerd.
Lijkt me toch wel erg egoistisch.
Lijkt me toch wel erg egoistisch.
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Benzine duurder maken, fietsen gaan verbieden en taxitarief naar 15 euro per minuut. kijk dan blijft iedereen wel thuis.dus afschaffen Ov studentenkaart, toepassen spitstarief, toepassen randstadtoeslag en onmiddellijk verhogen van strippenkaarten en treinkaarten.
Wat een idiote ideeen zijn dit zeg. Ben het met je eens dat de Ns kostendekkend moet zijn, maar om nou gelijk alles af te schaffen slaat nergens op.
Zoals NAK al zegt, je hebt zelf zeker geen trein nodig om ergens te komen en ben je dus niks meer dan een egoist.
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Hoe wil trein/tram/bus/metro ooit *EN* kostendekkend *EN* landelijk dekkend *EN* dagelijks bruikbaar zijn ?
Enige besparing die men zou kunnen uitvoeren is het afschaffen van driekwart van het management en het korten op die onbeschoft hoge salarissen van de rest van de nietsnutten daar ...
Openbaar vervoer is namelijk al per definitie inefficient en duur.
Ondanks wat de regering en de managers lijken te denken heeft het schrappen van diensten nadelig invloed op de bezettingsgraad van de rendabele trajecten die dan overblijven.
Als je dan ook nog eens de tarieven gaat opschroeven dan pakt hoogstens nog een rijke bejaarde de bus, maar de rest gaat als ingeblikte stresskip de weg op.
Enige besparing die men zou kunnen uitvoeren is het afschaffen van driekwart van het management en het korten op die onbeschoft hoge salarissen van de rest van de nietsnutten daar ...
Openbaar vervoer is namelijk al per definitie inefficient en duur.
Ondanks wat de regering en de managers lijken te denken heeft het schrappen van diensten nadelig invloed op de bezettingsgraad van de rendabele trajecten die dan overblijven.
Als je dan ook nog eens de tarieven gaat opschroeven dan pakt hoogstens nog een rijke bejaarde de bus, maar de rest gaat als ingeblikte stresskip de weg op.
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Nieuw plan pvda, Openbaar vervoer gratis maken voor: werklozen (dan zijn ze sneller bereid werk te zoeken) invaliden, kinderen tot 17 jaar, en ouderen boven de 65 jaar. En dit alles om het file probleem aan te pakken. Dit is echt het domste plan ooit wat het openbaar vervoer betreft. Volgens mij zijn het de werkende mensen die de file veroorzaken. Maak het openbaar vervoer goedkoper, dan zullen er ook meer mensen gebruik van maken.
Buddy
Buddy
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Mensen pakken de auto omdat ie in hun ogen op ieder moment gebruikt kan worden (waarbij ze wel iedere keer vergeten dat ze dat koekblik op de plek van aankomst weer moeten parkeren ... ). Dat heeft nauwelijks iets met geld te maken, maar meer met gebruiksgemak.
Het heeft dus geen zin om voor gratis ov te zorgen als dat maar een keer per uur rijdt (en 's avonds of in de weekenden nog minder of niet) ...
Als je echt files wilt oplossen dan zul je ook moeten beginnen met het afschaffen van de gewone werkdag. Dan hoeft niet heel nederland om precies dezelfde tijd over precies hetzelfde stukje weg ...
Het heeft dus geen zin om voor gratis ov te zorgen als dat maar een keer per uur rijdt (en 's avonds of in de weekenden nog minder of niet) ...
Als je echt files wilt oplossen dan zul je ook moeten beginnen met het afschaffen van de gewone werkdag. Dan hoeft niet heel nederland om precies dezelfde tijd over precies hetzelfde stukje weg ...
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Openbaar vervoer zou gewoon 24 uur per dag, 7 dagen in de week moeten rijden, minimaal 3 keer per uur ongeacht tijdstip en plaats en de aansluitingen op bus, tram of metro zouden verbeterd moeten worden.
Maar ja, dat lijkt me wel erg onrealistisch allemaal.
Maar ja, dat lijkt me wel erg onrealistisch allemaal.
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
juist dilbert ik ben het voorkomen met je eens. Als je bedenkt dat er in een grote stad als rotterdam de trams al om 12 uur stoppen te rijden en op sommige plekken in de stad zelfs om half elf. Ze willen dat de mensen meer van het openbaar vervoer gebruik maken, maak het dan ook gebruiks vriendelijk.
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Wat denk je dan van de buitengebieden.Als je bedenkt dat er in een grote stad als rotterdam de trams al om 12 uur stoppen te rijden en op sommige plekken in de stad zelfs om half elf.
Vanuit mijn woonplaats gaat in het weekend om 22.30 de laatste bus naar de dichtsbijzijnde grote stad.
En deze bus start om 23.10 zijn laatste rit naar mijn woonplaats.
Daarom is het voorstel van Dilbert zo gek nog niet.
In plaats van miljoenen te verkwisten met nutteloze onderzoeken, kan de minister van verkeer het geld beter besteden aan een goed onderzoek waaruit kan blijken of een en ander wel haalbaar is.
Daarbij moet iedere bus-, tram- en treinondernemeing verplicht worden om deel te nemen.
Maar ja, dat laatste kan waarschijnlijk alleen maar in Utopia en niet in Nederland.
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Snugger. Als het ov alleen bestaansrecht heeft als het kostendekkend is, laten we dan ook de landbouw afschaffen.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Openbaar vervoer kostendekkend maken
Ja, dan kan je nog wel meer dingen bedenken inderdaad.
Leuke links-recht botsing in deze topic. De decadente VVD-bons Jules Degrelle wil alla subsidie afschaffen, en anderen willen het OV gratis maken zodat alle arme sloebers in Nederland zich makkelijk kunnen verplaatsen (socialistischer kan bijna niet).
Ik vind gratis openbaar vervoer een goed plan en als je kijkt hoeveel subsidie er nu naar bijv. de NS gaat, doe daar een paar miljoen bij en het kan gratis. En moet je dan eens kijken hoeveel mensen met de trein en de bus gaan. De "goedkope" trein legt het altijd af tegen de "makkelijke" auto. Maar zal dat ook zo zijn als de "makkelijke" auto de strijd aan moet gaan tegen de "gratis" trein?
De vraag is of de regering dat ueberhaupt wel wil. Met alle benzineaccijnzen die ze dan mislopen...
Leuke links-recht botsing in deze topic. De decadente VVD-bons Jules Degrelle wil alla subsidie afschaffen, en anderen willen het OV gratis maken zodat alle arme sloebers in Nederland zich makkelijk kunnen verplaatsen (socialistischer kan bijna niet).
Ik vind gratis openbaar vervoer een goed plan en als je kijkt hoeveel subsidie er nu naar bijv. de NS gaat, doe daar een paar miljoen bij en het kan gratis. En moet je dan eens kijken hoeveel mensen met de trein en de bus gaan. De "goedkope" trein legt het altijd af tegen de "makkelijke" auto. Maar zal dat ook zo zijn als de "makkelijke" auto de strijd aan moet gaan tegen de "gratis" trein?
De vraag is of de regering dat ueberhaupt wel wil. Met alle benzineaccijnzen die ze dan mislopen...