LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ophaalpunt voor studentenreisproduct. (Zuid-west Friesland)

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Stefan-Sterk

Ophaalpunt voor studentenreisproduct. (Zuid-west Friesland)

Ongelezen bericht door Stefan-Sterk »

Beste radar & mede aard bewoners,

Vandaag (06-10-2011) had ik mijn dagje wel. Ik heb een persoonlijke OV-Chipkaart waarop ik mijn studentenreisproduct (weekabonnement) heb aangevraagd via De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).

Op 11 augustus 2011 kreeg ik een brief dat het verwerkt was en het product kan ophalen vanaf de 15e van de maand vóórdat je studiefinanciering ingaat. Het studentenreisproduct wordt niet automatisch op je persoonlijke OV-chipkaart geladen. Dat moet je zelf doen bij een ophaalautomaat.

Dus eerst op de site van http://www.studentenreisproduct.nl/stud ... halen.aspx gekeken waar ik mijn studentenreisproduct kan ophalen. Hier bij staat nog dood leuk vermeld: Je laadt je studentenreisproduct snel en eenvoudig op je kaart bij een van de ophaalautomaten. Op http://www.ov-chipkaart.nl/adresvinder vind je de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Op de site wordt ik alleen maar vermeld dat ik dit in alle bussen van Connexxion kan doen. daarnaast vermelden ze je nog: (pas op: u heeft een geldig vervoerbewijs nodig om in de bus bij de automaat te kunnen komen.) dit was mijn probleem nog niet omdat ik nog een maandabonnement heb die geldig is tot 06-10-2011.

Omdat het eind van mijn bus abonnement al in zicht kwam, heb ik vanaf 30-09-2011 tijdens de busreis van en naar school geprobeerd mijn studentenreisproduct op te halen. dit is niet gelukt omdat de ophaalautomaten buiten werking waren. nu mijn bus abonnement is afgelopen (06-10-2011) hoopte ik dat de ophaalautomaat tijdens mijn busreis naar school het deed, zodat ik mijn mijn studentenreisproduct kan ophalen en met veel plezier naar school kan gaan.

Dit bleek allemaal anders te lopen dan verwacht!
Vroeg aan de buschauffeur of ik nog even mijn studentenreisproduct kan op halen via de ophaalautomaat. De buschauffeur vertelde mij dat ik eerst een kaartje moest halen voordat ik bij de ophaalautomaat kon komen. dit staat ook vermeld op de site waarmee ik hem gelijk gaf, maar ik stemde er niet in mee om een buskaartje te kopen en vertelde wat ik de afgelopen dagen heb geprobeerd op het studentenreisproduct op te halen. Met moeite heb ik dan kans gekregen op het te proberen, maar alweer ophaalautomaat defect! volgens de buschauffeur moet ik nu echt wel een buskaartje halen op mee te kunnen reizen met de bus. dit wilde ik niet doen, toen ik de bus uitstapte dacht ik bij mij zelf "nee moet naar school", dus ben meteen weer ingestapt en heb gewoon mijn plaats in de bus genomen. Dit ging niet helpen om naar school te komen.

De buschauffeur nam na mijn idee contact op met het kantoor van Connexxion. Hij zei dat hij niet verder zou gaan rijden omdat er een reiziger is die niet voor een bus kaartje wilde betalen en de bus ook niet wilde verlaten. Hierbij vroeg hij om versterking van de politie om mij uit de bus te verwijderen. Deze reactie had ik nooit verwacht liep weer naar voren. Het lukte mij niet om met de chauffeur te communiceren en vroeg ik of mijn verhaal kon vertellen aan de persoon achter de telefoon. Hier kreeg ik ook geen kans voor. Omdat de bus alweer bijna 10 min stil stond en ik uiteindelijk toch geen kant op kon dan er uit gaan of wachten op de politie en er dan uitgaan, ben ik er maar uit gegaan.

Ben terug gegaan naar huis. Heb mijn verhaal verteld aan mijn moeder en meteen contact opgenomen met het 0900 - 266 63 99. Hier ben ik niet veel wijzer uit geworden blijkt zelfs volgens de klantenservice van Connexxion dat ik niet hun moet hebben maar het OV-Chipkaart. Hup op naar de volgende klantenservice. Hier heb ik mijn verhaal weer uitgelegd wat mijn probleem is en of er nou een andere ophaalautomaat is dan de bus. Hierbij zei de vrouw dat het niet eens in de bus kan en verwees mij om naar de Bruna of AlbertHijn te gaan. Ze heeft nog even voor de zekerheid gecheckt of het studentenreisproduct nou echt wel voor mij klaar stond, dit bleek allemaal in orde te zijn.

Ben samen met mijn moeder op pad gegaan, eerst nog even de kleintjes een van bijna één jaar en één van twee jaar in de auto gezet. Eerst langs de Bruna blijkt dat het helemaal niet kan en dat ze verkeerde gegevens hebben gegeven. Op naar de AlbertHijn dan maar, hier blijkt de automaat al een tijdje verwijderd te zijn, doodlopend dus! Ben naar school gebracht om toch mijn toets te kunnen halen (een lieve moeder).
Klaar met de lessen en weer op weg naar huis. Na wat leerlingen en een sms van mijn moeder blijkt dat het uiteindelijk toch alleen in de bus kan. Dit keer heb ik gekeken of de ophaalautomaat het deed maar blijkt dat deze ook defect is. Dit keer om alle moeite te besparen toch maar ingecheckt. Stil staand op het station in Bolsward heb ik de buschauffeur (wel vriendelijk) gevraagd of ik even in de andere stilstaande bussen kan kijken of de automaten werken. Kreeg toestemming en hij zou wel even op mij wachten. Na drie bussen nog geen werkende automaat gevonden tot dat er een bus aan kwam die wel een werkende automaat had. Heb mijn studentenreisproduct kunnen ophalen en met een veel plezier terug naar huis kunnen reizen. Je laadt je studentenreisproduct snel en eenvoudig op je kaart bij een van de ophaalautomaten. WEL ALS ZE WERKEN! Tot mijn conclusie werkt er maar 1 van de 10 ophaalautomaten.

Wat zijn jou ervaringen als student met de OV-Chipkaart?

Met vriendelijke groet Stefan Sterk.

bschuurman

Re: Ophaalpunt voor studentenreisproduct. (Zuid-west Friesland)

Ongelezen bericht door bschuurman »

Ik woon in Gelderland en heb zelf andere problemen met de ov-chipkaart, maar ik heb inderdaad ook ontdekt dat twee van de automaten in de buurt die ik wilde gebruiken, voor het opladen niet werken. Op het NS-station was er 1 werkende automaat, waar echter wel een lange rij voor stond.

Gesloten