LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement NS kan alleen via betaald nummer

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Mentorp

Opzeggen abonnement NS kan alleen via betaald nummer

Ongelezen bericht door Mentorp »

Hallo iedereen,

Eerste post op dit forum, want ik kan het nergens anders kwijt.

De NS maakt een abonnement afsluiten heel makkelijk. Even online inloggen, vinkje incasso aantikken en het geld wordt afgeschreven.

Opzeggen daarintegen kan alleen via het betaalde klantenservice nummer. Het wordt zo moeilijk mogelijk gemaakt, of in ieder geval zo lang mogelijk.

Na al je persoonsgegevens te hebben opgegeven (postcode, huisnummer, naam, geboortedatum) wordt er gevraagd op de cijfers van de OV kaart.

Ik belde op het het referentienummer uit de mijn NS interface. Daar dat de klantenservice niets aan, ze moesten toch echt het OV nummer hebben.

Mijn ervaring: abonnement aanvragen is pijnloos, opzeggen niet.

Concrete vraag: mag er geld gevraagd worden voor het opzeggen van een abonnement? in dit geval omdat het alleen via een betaalde lijn kan?

sjohie

Re: Opzeggen abonnement NS kan alleen via betaald nummer

Ongelezen bericht door sjohie »

Mentorp schreef:Hallo iedereen,

Eerste post op dit forum, want ik kan het nergens anders kwijt.

De NS maakt een abonnement afsluiten heel makkelijk. Even online inloggen, vinkje incasso aantikken en het geld wordt afgeschreven.

Opzeggen daarintegen kan alleen via het betaalde klantenservice nummer. Het wordt zo moeilijk mogelijk gemaakt, of in ieder geval zo lang mogelijk.

Na al je persoonsgegevens te hebben opgegeven (postcode, huisnummer, naam, geboortedatum) wordt er gevraagd op de cijfers van de OV kaart.

Ik belde op het het referentienummer uit de mijn NS interface. Daar dat de klantenservice niets aan, ze moesten toch echt het OV nummer hebben.

Mijn ervaring: abonnement aanvragen is pijnloos, opzeggen niet.

Concrete vraag: mag er geld gevraagd worden voor het opzeggen van een abonnement? in dit geval omdat het alleen via een betaalde lijn kan?
Van de NS website,

"Opzeggen kan telefonisch. Wij zijn dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer 030 - 7515155. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht." Het is dus niet strikt per telefoon. Dat laatste is tegen lokaal tarief overigens, dat zou ook de wereld niet moeten kostten lijkt me.

Moneyman

Re: Opzeggen abonnement NS kan alleen via betaald nummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als dit je grootste probleem is, heb je een prima leven ;-)

Een bedrijf is niet verplicht je een gratis telefoonnummer ter beschikking te stellen. En wees blij: het had ook een 0900-nummer kunnen zijn. Bovendien biedt NS je oom de mogelijkheid het vrijwel gratis via de post te doen.

Gesloten