LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV Chipkaart: Meer als 100% prijsverhoging.
-
OV Chipkaart: Meer als 100% prijsverhoging.
Vroeger kon men met 2 strippen binnen een uur op dezelfde strippen terugreizen. Bij meerdere strippen kon je binnen 1,5 uur of zelfs 2 uur terugreizen. Bij de OV Chipkaart betaal je dubbel, alleen het starttarief wordt niet berekend binnen 40 minuten.
Conclusie: we betalen meer dan 100% teveel in vergelijking met de strippenkaart.
Conclusie: we betalen meer dan 100% teveel in vergelijking met de strippenkaart.
Re: OV Chipkaart: Meer als 100% prijsverhoging.
Of we betalen nu eerlijker voor het werkelijke gebruik. Bovendien betaal je nu per kilometer en niet meer per zone.
-
Niet dus, als je heen en weer gaat betaal je meer dan 100% meer.
Ja dat is toch eerlijker. Als je 2 pizza koopt betaal je toch ook 2x? Als je de trein heen en terug neemt betaal je toch ook voor een retour?Alphavista schreef:Niet dus, als je heen en weer gaat betaal je meer dan 100% meer.
Dus wat is er zo oneerlijk?
-
olaf79 schreef:Ja dat is toch eerlijker. Als je 2 pizza koopt betaal je toch ook 2x? Als je de trein heen en terug neemt betaal je toch ook voor een retour?Alphavista schreef:Niet dus, als je heen en weer gaat betaal je meer dan 100% meer.
Dat is appels met peren vergelijken. Ten opzichte van de strippenkaart betalen we nu dubbel. Prima als jij dat eerlijk vindt, ik in ieder geval niet.
Nee je betaalt nu voor het werkelijke gebruik. Dus eigenlijk was het steeds te goedkoop en is dat nu gecorrigeerd. Je snapt toch ook wel dat een retour 2x zo duur is als een enkeltje? Wat is daar zo vreemd aan.Alphavista schreef:olaf79 schreef:Ja dat is toch eerlijker. Als je 2 pizza koopt betaal je toch ook 2x? Als je de trein heen en terug neemt betaal je toch ook voor een retour?Alphavista schreef:Niet dus, als je heen en weer gaat betaal je meer dan 100% meer.
Dat is appels met peren vergelijken. Ten opzichte van de strippenkaart betalen we nu dubbel. Prima als jij dat eerlijk vindt, ik in ieder geval niet.
-
Wat betreft het betalen per kilometer. Ik ben van mijn huis naar het station €1,84 kwijt, terwijl ik van station naar huis €1,87 kwijt ben. Dus waarschijnlijk meer buitenbochten.
Ja dat soort rariteiten valt mij ook op. Komt waarschijnlijk door een kleine afwijking in het gps systeem. Ach 3 cent waar hebben we het over (1,5 per enkele rit).Tom Dingjan schreef:Wat betreft het betalen per kilometer. Ik ben van mijn huis naar het station €1,84 kwijt, terwijl ik van station naar huis €1,87 kwijt ben. Dus waarschijnlijk meer buitenbochten.
-
Vanavond in het RTL nieuws nog meer OV chipkaart oplichting!
-
[quote] Nee je betaalt nu voor het werkelijke gebruik. Dus eigenlijk was het steeds te goedkoop en is dat nu gecorrigeerd. Je snapt toch ook wel dat een retour 2x zo duur is als een enkeltje? Wat is daar zo vreemd aan.[quote]
Je snapt niet (of wil niet snappen) hoe de strippenkaart werkte bij retour reizen.
Je snapt niet (of wil niet snappen) hoe de strippenkaart werkte bij retour reizen.
-
Bij de strippenkaart moest je betalen voor de heen- en de terugreis, net als bij de ov-chipkaart. Alleen als het je lukte om in 40 minuten heen en terug te reizen kreeg je korting. Die korting is vervallen.Alphavista schreef:Je snapt niet (of wil niet snappen) hoe de strippenkaart werkte bij retour reizen.
Het idee bij de stippenkaart was dat je een reis binnen de afgestempelde zone kon maken, binnen een bepaalde tijd. Het maakte dan niet uit of je er voor koos om een omweg te maken (mits je binnen de zones bleef) of zelfs hen en weer reed. Je kon dan dus gratis terug reizen, maar in feite betaalde de grote groep die een enkele reis deed toen dus indirect voor de kleine groep die ook de terugreis deed.
Nu betaalt iedereen voor wat je werkelijk verbruikt. Dat is een eerlijker systeem, maar voor de kleine groep die in de oude situatie profiteerde is het een achteruitgang.
Nu betaalt iedereen voor wat je werkelijk verbruikt. Dat is een eerlijker systeem, maar voor de kleine groep die in de oude situatie profiteerde is het een achteruitgang.
-
denk dat jullie allem maar wat zanikken
eerst koste mijn reisje heen en terug 3 euro dagkaart
nu hetzelfde ritje 26 euro dus geen 100 % verhoging maar 800%
eerst koste mijn reisje heen en terug 3 euro dagkaart
nu hetzelfde ritje 26 euro dus geen 100 % verhoging maar 800%