LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV chipkaart raakt je aanvraag kwijt.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

OV chipkaart raakt je aanvraag kwijt.

Ongelezen bericht door DannyMan »

In juni 2011 heeft Connexxion een actie gehad waarbij je een persoonlijke chipkaart kon laten maken voor een gereduceerd tarief. Van deze actie heb ik gebruik gemaakt, maar na betaling is OV Chipkaart onze (mij en mijn dochter) aanvraag kwijtgeraakt. Na de betaling zouden wij binnen 2 weken onze kaarten ontvangen. Dit is niet gebeurd.

Op 7 juli heb ik gebeld met de klantenservice van Connexxion. Zij meldden dat de aanvraag helemaal via OV Chipkaart gaat. Dus ik heb OV chipkaart gebeld. Daar werd in eerste instantie gezegd dat er geen aanvragen door mij zijn ingediend op 18 juni. Dat sprak ik meteen tegen en wist betaalbewijzen te overleggen. De desbetreffende callcenter medewerkster heeft toen verder gezocht en zei dat ze wel een aanvraag van mijn dochter kon vinden en de mijne kwijt waren. Ik moest maar opnieuw aanvragen voor €7,50 en de €1,50 zou teruggestort worden. Hier was ik het niet mee eens. De callcenter medewerkster is hierop na gaan vragen bij een andere afdeling wat nu te doen en zei vervolgens dat ik binnen 3 werkdagen zou worden teruggebeld door een andere afdeling om zo de aanvraag alsnog in orde te maken.

Vandaag, 14 juli, heb ik zelf de klantenservice OV chipkaart weer gebeld. Ik heb mijn verhaal weer gedaan en ook mijn ongenoegen geuit dat ik niet ben teruggebeld binnen 3 werkdagen en mijn dochter haar OV chipkaart nog niet heb ontvangen/ De medewerkster vertelde mij dat er op 8 juli een verzoek tot terugbetaling is uitgegaan op mijn verzoek. Maar dat is helemaal niet wat ik heb gevraagd. Ik wil gewoon 2 OV chipkaarten. De medewerkster zei dat ik dan maar een nieuwe aanvraag moest doen, want ze hebben geen aanvraag van ons ontvangen. Toen ik zei dat die van dochter vorige week nog wel ontvangen was, zei ze dat die ook onvindbaar was. Ik moest maar contact opnemen met Connexxion als ik het niet hier mee eens was. Ik was het hier niet mee eens en vroeg naar een leidinggevende. Daarop kreeg ik als antwoord dat ik dat kon vergeten en maar een klacht moest sturen. Zo werkt het nou eenmaal.

Ik vind dit echt schandalig. Omdat OV chipkaart mijn aanvraag kwijt is, worden wij gestraft. Is dat het nieuwe beleid van OV Nederland? Ik heb meteen gebeld met Connexxion. Die hebben mij verzocht een klacht in te dienen bij OV Chipkaart en een kopie van de brief naar ROVER en Connexion te sturen. Deze procedure is totaal niet klantvriendelijk en eigenlijk gewoonweg hufterig.

Mijn klacht is inmiddels via de site van Connexxion, Rover en OV Chipkaart ingestuurt.

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: OV chipkaart raakt je aanvraag kwijt.

Ongelezen bericht door DannyMan »

Fijn hoor. Ik heb inmiddels van Connexxion EN van OV chipkaart een antwoord op de klacht.

OV Chipkaart: Wij geven geen korting. Als u korting wil, dan verzoeken wij u contact op te nemen met Connexxion

Connexxion: Wij ontvangen geen kaartaanvragen en kunnen dus ook niet uitzoeken of die al dan niet zijn binnengekomen. Wanneer de kaart eenmaal geproduceerd is, en het betreft een via de Connexxion kanalen aangevraagde OV-chipkaart worden de relevante gevens aan ons ter beschikking gesteld. Totdat dit zo ver is kunnen wij dit niet voor u nagaan. Het spijt ons u niet anders te kunnen meedelen.

Hieruit kunnen we de conclusie trekken dat het een grote bende is. Allemaal bureaucraten die NIET willen helpen. Ze zouden zich moeten schamen!

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: OV chipkaart raakt je aanvraag kwijt.

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Inderdaad. Het is ook niet uw schuld dat het is misgegaan. Zelf had ik laatst in de winter meegemaakt dat er bussen uitvielen. Op zich kan dit gebeuren, maar ik heb wel meer dan een uur in de kou gewacht terwijl er al 3 bussen hadden moeten komen.

Ik de klantenservice gebeld. 10 minuten gewacht voor ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg. Die vrouw wist niks. Zelfs een excuses was er niet bij (al vind ik dat vaak toch niet gemeend) en ze smeet zonder pardon de hoorn erop. Uiteindelijk gingen we maar lopend naar het station en hoe vernederend, reed er een bus voorbij!!! Natuurlijk stopte hij niet want we stonden niet bij de halte. Gelukkig konden we later toch nog een bus onderscheppen en kwamen we op het station aan.
Gek genoeg reden de bussen van Arriva wel.

Gesloten