LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV-chipkaart
OV-chipkaart
Goedendag,
Mijn vrouw probeert gebruik te maken van de OV-chipkaart, maar ik word gek van het feit dat zij door de verantwoordelijken van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De NS presteert het zelfs om wekenlang niet te reageren op vragen. De ene partij zegt dat er voldoende saldo op de kaart sttat om met de trein te reizen. Bij het station staat zij dan weer met lege handen! Geen reis mogelijk. Hoe kan dit? Wie snapt hier nog iets van? Hele gezinnen worden hier volgens mij knettergek van!!!
Zelf reis ik nog steeds liever met de auto, ra, ra, hoe zou dat komen?
Groet, Leo Kruik.
Mijn vrouw probeert gebruik te maken van de OV-chipkaart, maar ik word gek van het feit dat zij door de verantwoordelijken van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De NS presteert het zelfs om wekenlang niet te reageren op vragen. De ene partij zegt dat er voldoende saldo op de kaart sttat om met de trein te reizen. Bij het station staat zij dan weer met lege handen! Geen reis mogelijk. Hoe kan dit? Wie snapt hier nog iets van? Hele gezinnen worden hier volgens mij knettergek van!!!
Zelf reis ik nog steeds liever met de auto, ra, ra, hoe zou dat komen?
Groet, Leo Kruik.
Re: OV-chipkaart
Voldoende saldo is één, maar is ook het produkt 'Reizen op Saldo' van de NS geactiveerd (zo heet dat geloof ik). Want zonder dat kun je bij de NS niet reizen op saldo dacht ik.De ene partij zegt dat er voldoende saldo op de kaart sttat om met de trein te reizen. Bij het station staat zij dan weer met lege handen!
Niet alleen gezinnen, maar ook studenten en wacht dacht U van buschauffeurs die worden lastig gevallen met allerlei vragen waar zij ook geen antwoord op kunnen geven.Hele gezinnen worden hier volgens mij knettergek van!!!
-
Ben Razend sinds gister
Mijn zoontje (13)reist iedere dag met een ov-chipkaart naar school en terug.
dit al geruime tijd met dezelfde kaart.
Gisteren vertrekt hij naar school niets aan de hand.
Op weg naar huis smiddags weigert de kaart en laat de chauffeur van Veolia hem in Oostburg achter in de vrieskou.10km van huis zonder geld.
Lekkere service van beide bedrijven.
Mijn zoontje (13)reist iedere dag met een ov-chipkaart naar school en terug.
dit al geruime tijd met dezelfde kaart.
Gisteren vertrekt hij naar school niets aan de hand.
Op weg naar huis smiddags weigert de kaart en laat de chauffeur van Veolia hem in Oostburg achter in de vrieskou.10km van huis zonder geld.
Lekkere service van beide bedrijven.
-
J.l. zaterdagavond in Hoogvliet met mijn kaart een deur naar een hal geopend en daarna met de chipkaart ingecheckt. Blijkt er 8 Euro afgeschreven te zijn in plaats van 4 Euro. Teruggave gevraagd via Internet maar ik vrees het ergste.
Ik wilde daar in de automaat een chipkaart kopen voor een kennis. Betaalde met Visa. Er werd 12,50 Euro afgeschreven maar geen kaart. Wel een bonnetje waarop stond dat ik op een verkooppunt mijn geld terug kon gaan halen. Is volgens een RET-er alleen mogelijk op werkdagen op station Beurs. Ik moet nu 110 km gaan reizen om 12,50 Euro terug te halen.
Ik denk dat ik ze onder Antwoordnummer (is voor mij gratis) een baksteen stuur met de vraag of ze die door de duurste ruit van hun eigen kantoor willen gooien. Ik betaal de schade niet maar hoop wel dat ze een foto van het resultaat sturen.
Ik wilde daar in de automaat een chipkaart kopen voor een kennis. Betaalde met Visa. Er werd 12,50 Euro afgeschreven maar geen kaart. Wel een bonnetje waarop stond dat ik op een verkooppunt mijn geld terug kon gaan halen. Is volgens een RET-er alleen mogelijk op werkdagen op station Beurs. Ik moet nu 110 km gaan reizen om 12,50 Euro terug te halen.
Ik denk dat ik ze onder Antwoordnummer (is voor mij gratis) een baksteen stuur met de vraag of ze die door de duurste ruit van hun eigen kantoor willen gooien. Ik betaal de schade niet maar hoop wel dat ze een foto van het resultaat sturen.
-
- Contacteer:
Ik zou hier zeggen - bel eens met Visa.Jan Damveld schreef:Betaalde met Visa. Er werd 12,50 Euro afgeschreven maar geen kaart. Wel een bonnetje waarop stond dat ik op een verkooppunt mijn geld terug kon gaan halen. Is volgens een RET-er alleen mogelijk op werkdagen op station Beurs. Ik moet nu 110 km gaan reizen om 12,50 Euro terug te halen.
Het gaat hier om een onterechte afschrijving (m.i.) aangezien je niets ontvangen hebt, en dat met dat bonnetje kan aantonen.
Mogelijk dat Visa deze transactie nog kan terugdraaien (reverse charge)
Goed, ik hoop dat ik dit in 1 mailtje kan neer pennen!
Mijn dochter moet van Zeewolde naar Ermelo naar school.
Zij gaat altijd via het pontje!
Ware het niet dat het toch nog winter word in Nederland!
Niks aan de hand zou je denken, dan regelen we toch een ovchip kaart......
nou en daar begint de ellende!
Betstellen via de webstie, kost 7, 50 ( dat ben ik normaal per week kwijt met de pont) ff automatisch opladen kiezen, want ja, je wilt niet dat je kind ergens tussen Zeewolde en Ermelo blijft staan. ( minimaal 20 euro, dat is 3 dagen school....)
dan moet je 5 (!) dagen wachten op je pas.....Hoe gaat mijn kind in de tussentijd naar school?
Met de bus?! ja idd, a 6 euro heen en terug....
Dan komt de kaart binnen, moet je hem activeren.....
Dan kan alleen in Almere of Amerstfoort volgens een dame in een winkel waar
je ze kan opladen......
PARDON???? En hoe kom ik daar????
(Deze moeder heeft geen rijbewijs!!)
Ik info opvragen bij ov-chipkaart.nl welke zone's enz enz.....
Krijg je als antwoord, moet u even contact opnemen met het vervoersbedrijf.....
( sorry....ik haal toch ook geen gehakt bij slager A om vervolgens aan slager B te moeten vragen hoe ik het gehakt bereid....)
Via, via krijgen we te horen
dat ze alleen tot Harderwijk (overtappen) kan reizen, want connexxion werkt wel met ov kaart, maar syntus niet......ehu......we hadden toch die ov chipkaart om dat het zo makkelijk is!?
Ben 2 weken bezig met deze ellende en vind de service van ov-****.nl waardeloos!
Net als de medewerkers van een niet nader te noemen winkel,
daar weten ze ook totaal niet hoe die ov-**** kaart werkt!!
Kortom, geef mij maar weer de strippenkaart of de abb, daar was ik zo mee klaar!!
oja, als je als gezin weg moet, (vandaag naar de ortho) heb je ook pech...
je kan namelijk niet als gezin erop reizen.....
moet je per gezins lid een ov **** kaart hebben.... a 7,50.... en dan nog geld erop zetten om te kunnen reizen.....
Ik ben het echt meer dan spuugzat die ov **** kaart!!!!
Mijn dochter moet van Zeewolde naar Ermelo naar school.
Zij gaat altijd via het pontje!
Ware het niet dat het toch nog winter word in Nederland!
Niks aan de hand zou je denken, dan regelen we toch een ovchip kaart......
nou en daar begint de ellende!
Betstellen via de webstie, kost 7, 50 ( dat ben ik normaal per week kwijt met de pont) ff automatisch opladen kiezen, want ja, je wilt niet dat je kind ergens tussen Zeewolde en Ermelo blijft staan. ( minimaal 20 euro, dat is 3 dagen school....)
dan moet je 5 (!) dagen wachten op je pas.....Hoe gaat mijn kind in de tussentijd naar school?
Met de bus?! ja idd, a 6 euro heen en terug....
Dan komt de kaart binnen, moet je hem activeren.....
Dan kan alleen in Almere of Amerstfoort volgens een dame in een winkel waar
je ze kan opladen......
PARDON???? En hoe kom ik daar????
(Deze moeder heeft geen rijbewijs!!)
Ik info opvragen bij ov-chipkaart.nl welke zone's enz enz.....
Krijg je als antwoord, moet u even contact opnemen met het vervoersbedrijf.....
( sorry....ik haal toch ook geen gehakt bij slager A om vervolgens aan slager B te moeten vragen hoe ik het gehakt bereid....)
Via, via krijgen we te horen
dat ze alleen tot Harderwijk (overtappen) kan reizen, want connexxion werkt wel met ov kaart, maar syntus niet......ehu......we hadden toch die ov chipkaart om dat het zo makkelijk is!?
Ben 2 weken bezig met deze ellende en vind de service van ov-****.nl waardeloos!
Net als de medewerkers van een niet nader te noemen winkel,
daar weten ze ook totaal niet hoe die ov-**** kaart werkt!!
Kortom, geef mij maar weer de strippenkaart of de abb, daar was ik zo mee klaar!!
oja, als je als gezin weg moet, (vandaag naar de ortho) heb je ook pech...
je kan namelijk niet als gezin erop reizen.....
moet je per gezins lid een ov **** kaart hebben.... a 7,50.... en dan nog geld erop zetten om te kunnen reizen.....
Ik ben het echt meer dan spuugzat die ov **** kaart!!!!
-
- Contacteer:
@ Santje,
de OV chip kaart is ook niet ingevoerd voor het gemak van de reizigers.
Maar voor de overheid (inkomsten en 'big brother') en de vervoerders (snel en stiekum verhogingen doorvoeren, extra inkomsten door "storingen")
Een auto kost veel geld -maar wat ben ik blij dat ik van de OV nep kaart nu af ben.
Ja, file`s.. regelmatig.. maar voor de rest - vrijheid, blijheid.
de OV chip kaart is ook niet ingevoerd voor het gemak van de reizigers.
Maar voor de overheid (inkomsten en 'big brother') en de vervoerders (snel en stiekum verhogingen doorvoeren, extra inkomsten door "storingen")
Een auto kost veel geld -maar wat ben ik blij dat ik van de OV nep kaart nu af ben.
Ja, file`s.. regelmatig.. maar voor de rest - vrijheid, blijheid.
-
Ik kan mij geheel aansluiten bij de woorden van hierboven. Wat een ellende die OV-kaart, en hij is pas 1½ maand in bezit!
Je zou toch verwachten dat alles wel goed werkt. Je wilt ten slotte toch van A naar B en óók weer terug van B naar A.
Ik heb een zoon met een OV-chipkaart. Eerder had hij een maandabonnement en daar ging alles prima mee. Maar die werd dit jaar afgeschaft, net als de strippenkaarten al eerder. En waarom vraag ik me af, want die werkten toch prima!!
Inmiddels heeft mijn zoon al een paar keer niet kunnen ophalen, terwijl er wel een bedrag was afgeschreven van mijn rekening. Daarover een mailtje gestuurd. Krijg ik dat geld binnen een maand terug. Een maand! Alsof ik die OV kaart over een maand kan betalen na gebruik. Afgelopen woensdag moest ik hem dus ophalen van het station omdat hij geen saldo meer had op zijn kaart. Leuk is anders
Vandaag maar een automatisch saldo aangevraagd. En denk je dat dat er dan op staat en kan laden? Nee hoor, nog steeds wordt er niets opgeladen.
En wat ook zo frustrerend is, is het feit dat als ik al die ritprijzen bij elkaar optel en dat verminder op wat ik heb betaald, ik op een bedrag wat absoluut niet op de site te zien is. Er hoort naar mijn berekening (in Excel) een bedrag op te staan van € 11,18. Een bedrag waar mijn zoon nog zeker 2 dagen mee kan reizen, maar nee, de kaart staat 66 cent in de min! Nou zeg ik je, dat kan toch niet!
En ook daarvoor wordt je verwezen naar het Connexxion restitutieformulier. Maar helaas kan je daarmee niet aangeven dat het saldobedrag niet klopt. Nee, dan moet je toch maar weer bellen naar een 0900 nummer.
Geweldig hè, zo'n kaart dat het reizen met het openbaar vervoer zóveel makkelijker maakt. NOT! (ik mis hier de 'thumbdown' smilie)
Je zou toch verwachten dat alles wel goed werkt. Je wilt ten slotte toch van A naar B en óók weer terug van B naar A.
Ik heb een zoon met een OV-chipkaart. Eerder had hij een maandabonnement en daar ging alles prima mee. Maar die werd dit jaar afgeschaft, net als de strippenkaarten al eerder. En waarom vraag ik me af, want die werkten toch prima!!
Inmiddels heeft mijn zoon al een paar keer niet kunnen ophalen, terwijl er wel een bedrag was afgeschreven van mijn rekening. Daarover een mailtje gestuurd. Krijg ik dat geld binnen een maand terug. Een maand! Alsof ik die OV kaart over een maand kan betalen na gebruik. Afgelopen woensdag moest ik hem dus ophalen van het station omdat hij geen saldo meer had op zijn kaart. Leuk is anders

Vandaag maar een automatisch saldo aangevraagd. En denk je dat dat er dan op staat en kan laden? Nee hoor, nog steeds wordt er niets opgeladen.
En wat ook zo frustrerend is, is het feit dat als ik al die ritprijzen bij elkaar optel en dat verminder op wat ik heb betaald, ik op een bedrag wat absoluut niet op de site te zien is. Er hoort naar mijn berekening (in Excel) een bedrag op te staan van € 11,18. Een bedrag waar mijn zoon nog zeker 2 dagen mee kan reizen, maar nee, de kaart staat 66 cent in de min! Nou zeg ik je, dat kan toch niet!

En ook daarvoor wordt je verwezen naar het Connexxion restitutieformulier. Maar helaas kan je daarmee niet aangeven dat het saldobedrag niet klopt. Nee, dan moet je toch maar weer bellen naar een 0900 nummer.
Geweldig hè, zo'n kaart dat het reizen met het openbaar vervoer zóveel makkelijker maakt. NOT! (ik mis hier de 'thumbdown' smilie)
Volgens mij is de "belevenis"van mij nog niet echt ernstig als ik hier lees wat voor ellende onze zelf "uitgevonden en ontwikkelde" ov chipkaart (of moet ik schrijven ov chitkaart) teweeg bengt.
Vandaag de volgende mail verstuurd:
Op 25 januari 2012 heb ik mijn defecte ov chipkaart aan u opgestuurd ter vervanging.
Nu is het 20 februari 2012 maar nog steeds géén vervangende kaart.
Al deze dagen reis ik met een afdruk van mijn Dal Vrij abonnement en moet ik soms praten als Brugman om geen boete te krijgen als ik gecontroleerd word.
Het is een schandaal hoe u met uw klanten, die van u afhankelijk zijn, omgaat. Kijk, ik begrijp dat het druk is enz enz maar wek dan niet de indruk van een perfect georganiseerd bedrijf.
Ik wil nog deze week mijn vervangende kaart in de bus en terugstorting van de € 20 die zijn afgeboekt omdat ik met mijn kapotte kaart niet KON uitchecken.
Tussen haakjes, ik heb een goede rechtsbijstandsverzekering en goede contacten in de politiek!!
Doe er wat aan...
Uw bericht is verzonden naar de Klantenservice OV-chipkaart met referentienummer 743630 en zal zo spoedig mogelijk worden beantwoord.
jaja we zullen zien..
Ik ben veelvuldig in het buitenland geweest waar heel wat meer mensen net als ikzelf met het ov moeten reizen. Ook daar bestaan zulke kaarten (HongKong Octopus kaart bijvoorbeeld, maar ook Singapore en Shanghai hebben deze kaarten) en reizen er dagelijks enkele miljoenen mensen met zo'n kaart.
Er zal heus wel eens wat mis gaan maar dan is er stante pede een oplossing door mensen achter een loket op alle of een aantal belangrijke stations.
Kaart kapot???
Niks opsturen.. ze gaan ter plaatse on line.. en dat wil wat zeggen met 10 miljoen gebruikers in HongKong.. Je hoort dan in het beste Engels.. Please wait Sir..
Ze typen het kaartnummer in zoals ik dat ook op de OV Chipkaart website doe,
melden het probleem.. druk op de knop en een nieuwe kaart is beschikbaar.
Waarom leren wij nooit van landen of steden waar het allemaal veel beter georganiseerd is dan in ons land??
Een goede raad aan de Minister, maak een einde aan deze ellende en maak jezelf onsterfelijk...
Vandaag de volgende mail verstuurd:
Op 25 januari 2012 heb ik mijn defecte ov chipkaart aan u opgestuurd ter vervanging.
Nu is het 20 februari 2012 maar nog steeds géén vervangende kaart.
Al deze dagen reis ik met een afdruk van mijn Dal Vrij abonnement en moet ik soms praten als Brugman om geen boete te krijgen als ik gecontroleerd word.
Het is een schandaal hoe u met uw klanten, die van u afhankelijk zijn, omgaat. Kijk, ik begrijp dat het druk is enz enz maar wek dan niet de indruk van een perfect georganiseerd bedrijf.
Ik wil nog deze week mijn vervangende kaart in de bus en terugstorting van de € 20 die zijn afgeboekt omdat ik met mijn kapotte kaart niet KON uitchecken.
Tussen haakjes, ik heb een goede rechtsbijstandsverzekering en goede contacten in de politiek!!
Doe er wat aan...
Uw bericht is verzonden naar de Klantenservice OV-chipkaart met referentienummer 743630 en zal zo spoedig mogelijk worden beantwoord.
jaja we zullen zien..
Ik ben veelvuldig in het buitenland geweest waar heel wat meer mensen net als ikzelf met het ov moeten reizen. Ook daar bestaan zulke kaarten (HongKong Octopus kaart bijvoorbeeld, maar ook Singapore en Shanghai hebben deze kaarten) en reizen er dagelijks enkele miljoenen mensen met zo'n kaart.
Er zal heus wel eens wat mis gaan maar dan is er stante pede een oplossing door mensen achter een loket op alle of een aantal belangrijke stations.
Kaart kapot???
Niks opsturen.. ze gaan ter plaatse on line.. en dat wil wat zeggen met 10 miljoen gebruikers in HongKong.. Je hoort dan in het beste Engels.. Please wait Sir..
Ze typen het kaartnummer in zoals ik dat ook op de OV Chipkaart website doe,
melden het probleem.. druk op de knop en een nieuwe kaart is beschikbaar.
Waarom leren wij nooit van landen of steden waar het allemaal veel beter georganiseerd is dan in ons land??
Een goede raad aan de Minister, maak een einde aan deze ellende en maak jezelf onsterfelijk...
110km? geloof dat er een typfoutje gemaakt is want het is 11 km van hoogvliet naar beursJan Damveld schreef:J.l. zaterdagavond in Hoogvliet met mijn kaart een deur naar een hal geopend en daarna met de chipkaart ingecheckt. Blijkt er 8 Euro afgeschreven te zijn in plaats van 4 Euro. Teruggave gevraagd via Internet maar ik vrees het ergste.
mijn pas is vandeweek kapot gegaan (eigen fout had hem in mn jaszak gemoffeld omdat ik snel uit moest stappen en toen moest ik bukken om de veters van mn kind te strikken) maar hij doet het nu nog wel (met plakband vastgeplakt)
wil eigelijk een nieuwe bestellen.. maar ik weet hoe handig (not) het daar gaat.. wordt er helemaal nerveus van bij de gedachten dat ik mijn ov kaart niet meer heb
-
- Contacteer:
WIJ leren er wel van - alleen 'de politiek' niet.a61caluwe schreef:
Kennelijk zit de vriendjespolitiek zo hoog dat men rustig allerhande (snoep)reisjes maakt, maar niets er van opsteekt.
Want welke reden zou er zijn om een 'heel nieuw' systeem te ontwikkelen, terwijl een telefoontje naar (vul land/stad waar het wel werkt in) om te vragen of hun systeem vertaald kan worden naar het Nederlands alle ellende had kunnen voorkomen.
Ik vermoed dat er mensen zijn die enorm veel verdiend hebben aan dit gammele wanproduct, en dat er hier en daar wat envelopjes uitgedeeld zijn aan belanghebbenden - anders had men een bestaand en werkend systeem aangekocht en ingevoerd.. maar daar zullen ze wel niets aan kunnen verdienen..