LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV Chipkaart te veel geld afgeschreven storneren onmogelijk!
OV Chipkaart te veel geld afgeschreven storneren onmogelijk!
Qbuzz (onder de naam RET omdat dit voor ze goedkoper is) boekt in plaats van 4 euro 8 euro af. Vervolgens wordt deze reis niet zichtbaar in de website www.ovchipkaart.nl. Vervolgens blijkt uit de uitdraai dat er 8 euro is afgeschreven. Als je het geld terug wilt moet je het restitutieformulier invullen. Dit kan uiteraard niet online maar via de ouderwetse manier. Ze zullen eens te veel werk krijgen. Ik dacht laat ik het bedrag storneren. Volgens de ING bank heeft de OV-chipkaart er voor gekozen om steeds te kiezen voor de "eenmalige" machtiging. Die kun je niet laten storneren.
Ik vraag me af wat er gebeurd met de anonieme chipkaart daar bijvoorbeeld 20 euro op staat. Als daar te veel geld vanaf wordt gehaald dan kun je niet meer terug komen? Of dat je niet meer verder kunt gaan reizen?
Ik vraag me af wat er gebeurd met de anonieme chipkaart daar bijvoorbeeld 20 euro op staat. Als daar te veel geld vanaf wordt gehaald dan kun je niet meer terug komen? Of dat je niet meer verder kunt gaan reizen?
Re: OV Chipkaart te veel geld afgeschreven storneren onmogelijk!
Dat is natuurlijk een kul verhaal van de ING. Translink heeft gewoon een doorlopende machtiging anders zou je voor elke transactie apart moeten tekenen. Oftewel ING bellen en laten storneren, doen ze moeilijk dan maak je er een MOI (Melding Onterecht Incasso) van onder de noemer dat er geen machtiging verleend is voor deze transactie. Laat ze maar met een ondertekende machtiging voor exact dit bedrag komen (is verplicht bij een eenmalige machtiging, je geeft een machtiging aan incassant om een exact bedrag eenmalig af te schrijven)
OV-Chipkaart verwijst naar Qbuzz. Die zou niet het juiste bedrag hebben afgeschreven. Je dient het restitutieformulier te versturen. Daar kun je maar 1 datum op invullen wat er te veel is afgeschreven als je meerdere reizen hebt dan moet je nog een formulier uitprinten. Niet erg klantvriendelijk.
student. gewoon storneren / moi via je bank dus. Gaat vanzelf ok Qbuzz of ov-chipkaart aan de bel trekken. Als ov-chipkaart aan de bel trekt verwijs je ze naar Qbuzz
Heeft de OV-chipkaart een facilitair callcenter? Weet iemand wie dit uitvoert? En wat is het maximale bedrag wat een vervoersbedrijf van je kaart kan afschrijven? Bedrag wat het moest zijn was € 4,43 euro maar er werd € 8,07 euro afgeschreven. Kan er per abuis ook bijvoorbeeld (gekscherend) 1 miljoen van je rekening afgeboekt worden? Ik heb dit eerder gehad door een energie bedrijf die i.p.v. 700, 7000 euro afboekte foutje bedankt!
En hoe zit het met de anonieme chipkaart? Als daarvan teveel afgeboekt wordt? Dan kom je niet meer thuis omdat je tegoed er is afgeplunderd? Via http://www.ov-chipkaart.nl kan ik de bewuste reis van 18 april 2011 niet inzien waar toen te veel afgeboekt is. Hiervoor moest ik naar het OV-Chipkaart loket om handmatig een uitdraai te maken van ALLEEN de laatste 10 ritten. Als je er later bij bent heb je pech en is het bewijs in het niets verdwenen.
De mensen die je antwoord geven op verschillende vragen van de OVChipkaart hebben alleen de functionaliteit om standaard antwoorden te geven. Als een vraag die kennelijk buiten het systeem valt krijg je daar gewoon geen antwoord op. Advies is: Als u in 1 mail verschillende vragen stelt dan krijgt u maar 1 antwoord op uw vraag. Dit is omdat kennelijk de medewerkers TARGETS moeten halen! Bijvoorbeeld 20 mails in het uur versturen. Als u dan meerdere vragen heeft dan komt de medewerker hierdoor in de problemen. dus krijgt u niet op elke vraag een antwoord. Advies van mij is om meerdere mails te sturen met daar 1 vraag in. Zo krijgt u wel op alles (waarschijnlijk) een antwoord!
En hoe zit het met de anonieme chipkaart? Als daarvan teveel afgeboekt wordt? Dan kom je niet meer thuis omdat je tegoed er is afgeplunderd? Via http://www.ov-chipkaart.nl kan ik de bewuste reis van 18 april 2011 niet inzien waar toen te veel afgeboekt is. Hiervoor moest ik naar het OV-Chipkaart loket om handmatig een uitdraai te maken van ALLEEN de laatste 10 ritten. Als je er later bij bent heb je pech en is het bewijs in het niets verdwenen.
De mensen die je antwoord geven op verschillende vragen van de OVChipkaart hebben alleen de functionaliteit om standaard antwoorden te geven. Als een vraag die kennelijk buiten het systeem valt krijg je daar gewoon geen antwoord op. Advies is: Als u in 1 mail verschillende vragen stelt dan krijgt u maar 1 antwoord op uw vraag. Dit is omdat kennelijk de medewerkers TARGETS moeten halen! Bijvoorbeeld 20 mails in het uur versturen. Als u dan meerdere vragen heeft dan komt de medewerker hierdoor in de problemen. dus krijgt u niet op elke vraag een antwoord. Advies van mij is om meerdere mails te sturen met daar 1 vraag in. Zo krijgt u wel op alles (waarschijnlijk) een antwoord!
Chauffeurs van Qbuzz weten niks van de gehele OV-Chipkaart af. Als er wat is adviseren ze neemt u contact op met de klantenservice van Qbuzz. Qbuzz liet mij weten dat ze niet weten hoeveel geld er maximaal van je kaart afgeschreven kan worden. Als er een storing in het systeem zit kan het zo zijn dat u opeens in de winkel bent en niet meer kunt pinnen omdat al uw geld op de rekening van Ov Chipkaart staat. Volgens een mede reiziger is er te veel geld van mijn OV Chipkaart gehaald omdat de chauffeur de apparatuur niet goed heeft ingesteld.
Rit 310 rijdt vanuit Heerenveen naar Drachten. Vervolgens moet deze lijn verder reiden als lijn 320 naar Leeuwarden. Volgens de medepassagier wordt er te veel geld geïncasseerd door Qbuzz omdat zij het kastje niet hebben omgeschakeld. Daardoor krijg je het hogere tarief. Qbuzz heeft dit nu in onderzoek en ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Een bonnetje uitprinten bij een OV-chippunt vind Qbuzz niet voldoende bewijs om restitutie uit te keren. De rit waarin te veel geld is afgehaald wordt niet zichtbaar via http://www.ov-chipkaart.nl slim gedaan!
Ik kreeg een brief van de OV-Chipkaart: Omdat ze nu werken met nieuwe systemen zouden problemen zijn opgelost, dus niet. Wanneer je een reis wilt declareren bij je werkgever: Alle bedragen worden nu niet meer bij elkaar opgeteld, in plaats van dat wordt het saldo wat je niet hebt gebruikt bij elkaar opgeteld: Handig! Welke Willy Wortel heeft dat nu weer bedacht?
OVchipkaart.nl wordt uitgevoerd door http://www.unamic.com/ Ik raad iedereen aan om ook daar de klachten kenbaar te maken!
Inmiddels staan de mysterieuze reizen op het overzicht van de OV-Chipkaart.nl in het overzicht normaliter komen de reizen te voorschijn na 1 dag na 20 uur. Omdat volgens http://www.ov-chipkaart Qbuzz haar administratie niet heeft gedaan is het een week later er opgekomen. TOEVALLIG ZIJN DAT DE REIZEN waarvoor te veel is betaald. TOEVALLIG?????
18-04-2011 Check-uit 08:10 Qbuzz, Leeuwarden, Busstation bij RET
Check-in Qbuzz, Drachten, Van Knobelsdorffplein bij RET
Ritprijs € 8,07 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € -4,07) -4,07
(normaal € 4,43 euro) zie http://www.9292.nl *
15-04-2011 Check-uit 09:16 Qbuzz, Leeuwarden, Busstation bij RET
Ritprijs € 7,13 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € -3,13) -3,13
(normaal € 4,43) zie http://www.9292.nl *
Er zaten die 2 dagen circa 40 man in de bus. Dat is dus 40 keer € 4 euro is € 200 euro winst voor Qbuzz. Als je dit landelijk bekijkt kan hiermee een flinke rente verkregen worden.
Ik vraag me af wat gebeurd er met mensen die met een OV Studentenkaart hebben gereisd? Gaat dan overheidsgeld dan naar Qbuzz?
*= In het overzicht staat "RET" echter het is Qbuzz. De verklaring die Qbuzz hiervoor heeft is dat het voor hun te duur was om met hun eigen naam in het systeem te staan. Hierdoor wordt door de klantenservice van OV-Chipkaart soms onterecht doorverwezen naar RET. RET rijdt niet in Friesland.
Rit 310 rijdt vanuit Heerenveen naar Drachten. Vervolgens moet deze lijn verder reiden als lijn 320 naar Leeuwarden. Volgens de medepassagier wordt er te veel geld geïncasseerd door Qbuzz omdat zij het kastje niet hebben omgeschakeld. Daardoor krijg je het hogere tarief. Qbuzz heeft dit nu in onderzoek en ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Een bonnetje uitprinten bij een OV-chippunt vind Qbuzz niet voldoende bewijs om restitutie uit te keren. De rit waarin te veel geld is afgehaald wordt niet zichtbaar via http://www.ov-chipkaart.nl slim gedaan!
Ik kreeg een brief van de OV-Chipkaart: Omdat ze nu werken met nieuwe systemen zouden problemen zijn opgelost, dus niet. Wanneer je een reis wilt declareren bij je werkgever: Alle bedragen worden nu niet meer bij elkaar opgeteld, in plaats van dat wordt het saldo wat je niet hebt gebruikt bij elkaar opgeteld: Handig! Welke Willy Wortel heeft dat nu weer bedacht?
OVchipkaart.nl wordt uitgevoerd door http://www.unamic.com/ Ik raad iedereen aan om ook daar de klachten kenbaar te maken!
Inmiddels staan de mysterieuze reizen op het overzicht van de OV-Chipkaart.nl in het overzicht normaliter komen de reizen te voorschijn na 1 dag na 20 uur. Omdat volgens http://www.ov-chipkaart Qbuzz haar administratie niet heeft gedaan is het een week later er opgekomen. TOEVALLIG ZIJN DAT DE REIZEN waarvoor te veel is betaald. TOEVALLIG?????
18-04-2011 Check-uit 08:10 Qbuzz, Leeuwarden, Busstation bij RET
Ritprijs € 8,07 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € -4,07) -4,07
(normaal € 4,43 euro) zie http://www.9292.nl *
15-04-2011 Check-uit 09:16 Qbuzz, Leeuwarden, Busstation bij RET
Ritprijs € 7,13 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € -3,13) -3,13
(normaal € 4,43) zie http://www.9292.nl *
Er zaten die 2 dagen circa 40 man in de bus. Dat is dus 40 keer € 4 euro is € 200 euro winst voor Qbuzz. Als je dit landelijk bekijkt kan hiermee een flinke rente verkregen worden.
Ik vraag me af wat gebeurd er met mensen die met een OV Studentenkaart hebben gereisd? Gaat dan overheidsgeld dan naar Qbuzz?
*= In het overzicht staat "RET" echter het is Qbuzz. De verklaring die Qbuzz hiervoor heeft is dat het voor hun te duur was om met hun eigen naam in het systeem te staan. Hierdoor wordt door de klantenservice van OV-Chipkaart soms onterecht doorverwezen naar RET. RET rijdt niet in Friesland.
Dit vind ik nou onzinnig.als je een ovchipkaart aanvraag en er wordt teveel afgeschreven en je bent er niet mee eens moet de ret je de gelegenheid geven om teveel betaald bedrag terug te krijgen.Vaak kan je inderdaad niet meer online regelen wat niet klant vriendelijk is.Het lijk met het beste naar een kantoortje van de ret te gegaan en dit daar aankaarten.en niet laten afschepen.
Je betaald met kilometer. Eigenlijk zou er nog een extra controle systeem tussen moeten die de reis gaat corrigeren en automatisch correcties uitvoert als je te weinig of te veel betaald. Het gebeurd ook weleens een keer dat je te weinig betaald maar meestal is het te veel. In Friesland is de strippenkaart trouwens ook nog steeds geldig. Dit zou begin dit jaar al moeten zijn afgeschaft!
Ik reis dagelijks met de bus (Qbuzzz) en de trein in Friesland en tot nu toe weinig problemen gehad met de OV-chipkaart. Begin februari van dit jaar was er ook teveel geld van mijn kaaart afgeschreven, 1 telefoontje naar hun klantenservice, waar ik vriendelijk te woord werd gestaan en ik wist wat ik moest doen om restitutie te krijgen, ja je moet er wel wat voor doen, maar als je iets in de winkel koopt en het is niet goed, moet je ook terug naar de winkel. Ik heb de gevraagde papieren opgestuurd en binnen anderhalve week had ik mijn geld weer op mijn rekening staan, inclusief het geld van de postzegel.
In de papieren voor de aanvraag van mijn persoonlijke kaart stond duidelijk dat bij automatisch opladen er geen stornering kan plaats vinden. Volgens mij kun dit ook op internet vinden.
In de papieren voor de aanvraag van mijn persoonlijke kaart stond duidelijk dat bij automatisch opladen er geen stornering kan plaats vinden. Volgens mij kun dit ook op internet vinden.
Dan heeft u geluk gehad. Mensen bij de OV-Chipkaart hebben de know how niet hoe e.e.a. in elkaar zit. Kan denk ik ook niet, want anders moet je hoger opgeleide mensen hebben. Het Juridisch Loket gaf me vandaag het advies om een brief te schrijven in plaats van een mail. Ik gebruik de OV-chipkaart niet meer. Ik heb nu een maandkaart die gelukkig hier in Friesland niet werkt op de OV-chipkaart. Ik betaal een x bedrag in 1 x en weet dan precies hoeveel ik betaal. Via de OV Chipkaart is dat onvoorspelbaar. 1 x gehad dat een instantie zomaar duizenden euro's van de rekening (onterecht) afschreef, je kunt dan geen eten meer kopen. Verder is het ook zo dat ik de heen weg € 4,23 euro betaal en de terugweg € 4,29 euro. Via www.9292.nl kan ik dit niet controleren omdat 9292 een andere halte opeens gaat kiezen voor de terug weg. Ondoorzichtige tarieven dus. 9292.nl is de enige site waar je de tarieven te voorschijn kunt halen. Lijn 314 naar Groningen is nog niet eens beschikbaar!
Heb problemen met TLS die alsmaar geld blijft afschrijven zonder dat ik kan zien waarvoor. Als rekeninghouder van mijn minderjarige dochter kan ik dat zelfs niet nakijken.
Voor wijziging van het rekeningnummer of het intrekken van de machtiging moet ik (als rekeninghouder - dus geen account kaarthouder) allerlei formulieren printen, invullen en opsturen.
Op het account van mijn dochter (kaarthouder) kan ik zo allerlei zaken wijzigen mbt opwaardeerbedragen en zelfs rekeningnummer wel zo wijzigen?
Betalen (en vooral via machtigingen) is bij deze organisatie wederom razensnel te regelen. Wijzigingen maken ze lekker lastig........misschien laat de klant (?) het er wel bij zitten.
Als er problemen zijn met de apparatuur in de bus ( of trein) mag de klant achter zijn geld aan via restitutieformulieren, niks via het intranet - dan geven ze het hopelijk wel op.
Ik vrees dat we met z'n allen miljoenen kwijt zijn aan deze manier van dienstverlening. De kaart is het probleem niet, wel de organisatie die dit soort zaken op zo'n achterbakse manier regelt en blijkbaar carte blanche van onze regering/minister heeft gekregen.
Voor wijziging van het rekeningnummer of het intrekken van de machtiging moet ik (als rekeninghouder - dus geen account kaarthouder) allerlei formulieren printen, invullen en opsturen.
Op het account van mijn dochter (kaarthouder) kan ik zo allerlei zaken wijzigen mbt opwaardeerbedragen en zelfs rekeningnummer wel zo wijzigen?
Betalen (en vooral via machtigingen) is bij deze organisatie wederom razensnel te regelen. Wijzigingen maken ze lekker lastig........misschien laat de klant (?) het er wel bij zitten.
Als er problemen zijn met de apparatuur in de bus ( of trein) mag de klant achter zijn geld aan via restitutieformulieren, niks via het intranet - dan geven ze het hopelijk wel op.
Ik vrees dat we met z'n allen miljoenen kwijt zijn aan deze manier van dienstverlening. De kaart is het probleem niet, wel de organisatie die dit soort zaken op zo'n achterbakse manier regelt en blijkbaar carte blanche van onze regering/minister heeft gekregen.