LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ov kaar voor studenten
ov kaar voor studenten
Nieuw ov jaar kaart voor studenten gaat 1 september in. Studenten moeten al vanaf maandag naar school. De spoorwegen zetten zelfs extra personeel in om de studenten te kunnen betrappen op zwart rijden. Want voor deze dagen in augustus worden ze verwacht gewoon een duur kaartje te kopen. Ik vind dit schandalig en een geweldige antiereclame voor het openbaar vervoer, en voor de overheid die dit toestaat. De meeste studenten wisten dit niet en hebben allemaal een boete gekregen. Wat vind u hier van?
Re: ov kaar voor studenten
Hadden ze de informatie op de kaart moeten lezen. staat het heel duidelijk op.De meeste studenten wisten dit niet en hebben allemaal een boete gekregen.
Neemt niet weg dat het wel heel kinderachtig is om de start van de kaart niet met maandag 29 augustus te laten samenvallen (omdat toen vrijwel alle scholen weer begonnen zijn)
Je zult maar in amsterdam studeren en nog in Tilburg wonen!
Het is inderdaad lullig ja, maar het officiele schooljaar loopt van september tot september. Het is te danken aan alle introductieweken en andere flauwe kul die scholen doen dat studenten eerder naar school moeten.
Neemt inderdaad niet weg dat je alles wat je bij de kaart krijgt en de kaart zelf goed zal moeten lezen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Neemt inderdaad niet weg dat je alles wat je bij de kaart krijgt en de kaart zelf goed zal moeten lezen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Dat is dus onzin karr, ik ga vanaf maandag alweer naar de opleiding en niet voor intro(ben nu 3e jaars). Bovendien is intro geen flauwekul, maar goed om elkaar te leren kennen, maar dit geldt alleen voor de nieuwe 1e jaars. De rest kan allemaal nu al beginnen.Het is inderdaad lullig ja, maar het officiele schooljaar loopt van september tot september. Het is te danken aan alle introductieweken en andere flauwe kul die scholen doen dat studenten eerder naar school moeten.
dit was inderdaad geen intro maar gewoon begin van het nieuwe schooljaar. Je mag toch verwachten dat je bij het begin van het nieuwe schooljaar gebruik kunt maken van je ov zelf als het erop staat vind ik dit nog steeds antierecklame van de NS.
De OV-kaart van een eerstejaars student gaat in op 1 september van zijn eerste jaar, wanneer je op 1 juli nog geen 18 bent is dit een maand later, omdat je ouders dan nog kinderbijslag krijgen in september. Wanneer je ouderejaarsstudent bent is je weekend kaart al weer geldig vanaf 16 augustus, dus dan heb je niets te klagen.
Het collegejaar begint officieel op 1 september en loopt tot 31 augustus. Wanneer je recht hebt op studiefinanciering en dus ook op OV, wordt er uit gegaan van deze data. Je bent ook pas vanaf 1 september ingeschreven bij de instelling.
Dat een onderwijsinstelling te vroeg begint met een nieuw schooljaar waardoor nieuwe studenten nog een kaartje moeten kopen is een fout van de onderwijsinstelling, niet van de NS.
Het collegejaar begint officieel op 1 september en loopt tot 31 augustus. Wanneer je recht hebt op studiefinanciering en dus ook op OV, wordt er uit gegaan van deze data. Je bent ook pas vanaf 1 september ingeschreven bij de instelling.
Dat een onderwijsinstelling te vroeg begint met een nieuw schooljaar waardoor nieuwe studenten nog een kaartje moeten kopen is een fout van de onderwijsinstelling, niet van de NS.
Precies wat ik ook al zei dus. Ga klagen bij je school en niet bij de NS, die maken die kaart ook niet.
Toen ik aan mijn studie begon, had ik hetzelfde probleem (maar ik begreep wel dat het cursusjaar officiëel op 1 september begon en dat de NS onmogelijk alle scholen kan opbellen om te vragen wanneer de kaart voor hun studenten in moet gaan). Ik heb er toen voor gekozen een zomertour te kopen. Daarmee kon ik precies de drie keer de reis tussen Emmen en Maastricht overbruggen die nodig waren vóór 1 september. Misschien ook een mogelijkheid voor de starter van dit topic?
Cker een idee, want dat geld kun je volgens mij ook nog terug vragen