Met genoegen heb ik deze onderwerpen doorgelezen. Wat me opviel is dat er altijd bij het rijdend personeel (chauffeur, bestuurder, conducteurs) wordt geklaagd. Natuurlijk zitten er etterbakken tussen. Maar zegt u nou zelf: als u uw uiterste best doet en de zóveelste passagier vraagt of "de koffie lekker was", terwijl u in twee ritten (lees: minimaal 3 uur) nog geen "koffietijd" hebt gekregen door allerlei externe omstandigheden... hoe zou u zich voelen? U heeft wel eens een slechte dag. Mag een ander dat niet hebben? U zult altijd en eeuwig vriendelijk blijven? Als u in uw gezicht wordt gespuugd, bedreigd wordt, de vreselijkste ziektes naar uw hoofd krijgt en soms nog erger? Dat gebeurt nog niet eens met vuilnismannen (en alle lof over vuilnismannen).
Als u weer eens iets te klagen hebt, doe dit dan bij de juiste persoon: de directie, het college van B&W, de provincie. Die maken letterlijk de dienst uit en uw bestuurder is één van de laagste schakel in de keten van het OV.
Nee, ik werk er zelf niet. Maar ik ben wel een OV gebruiker en ik zie regelmatig dingen die niet door de beugel kunnen. Niet van de dienstregelaar, niet van de chauffeurs en óók niet van mijn medepassagiers. Verbeter de wereld. Begin bij onszelf. Cliché en heel erg waar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pluim voor het personeel, dikke onvoldoende voor de staf?
Re: Pluim voor het personeel, dikke onvoldoende voor de staf?
Ben het helemaal eens met bovenstaande!! Mensen doen niets anders dan klagen op de buschauffeur; mijn man is al jaren buschauffeur en beoefent zijn beroep met veel plezier.
Maar de mentaliteit van de mensen verandert, mensen lopen bellend met hun gsm aan hun oor de bus binnen zonder even gedag te zeggen. Is dat zo'n moeite? En laten we het niet hebben over de toenemende agressie die buschauffeurs ondervinden IEDERE DAG WEER!
Beste OV-reizigers, de hoge werkdruk die buschauffeurs momenteel hebben; de managers die vinden dat vele busritten sneller gereden kunnen worden; dan nog eens de klagende passagiers over dat de bus weer eens te laat is.
Het probleem ligt bij managers mensen. ZIJ BEPALEN, en krijgen nooit klachten. Ja, klachten over de chauffeurs die te laat zijn.
Het beroep wordt grof gezegd naar z'n vervelend geholpen. Door de heren achter het bureau.
Maar blijf gerust klagen op dit forum hoor mensen, maar vind het wel jammer. Weet heus wel dat er vreemde vogels achter het stuur kunnen zitten, maar het meerendeel heeft voor dit beroep gekozen.
Ik snap soms niet dat mijn man dit werk blijft doen. Maar hij zegt me dat hij de leuke dingen vasthoudt, de waardering die sommige mensen soms nog geven. Hij is geduldig en hoort veel geklaag aan. Knap hoor.
Ik zou het zelf niet kunnen. U wel?
Maar de mentaliteit van de mensen verandert, mensen lopen bellend met hun gsm aan hun oor de bus binnen zonder even gedag te zeggen. Is dat zo'n moeite? En laten we het niet hebben over de toenemende agressie die buschauffeurs ondervinden IEDERE DAG WEER!
Beste OV-reizigers, de hoge werkdruk die buschauffeurs momenteel hebben; de managers die vinden dat vele busritten sneller gereden kunnen worden; dan nog eens de klagende passagiers over dat de bus weer eens te laat is.
Het probleem ligt bij managers mensen. ZIJ BEPALEN, en krijgen nooit klachten. Ja, klachten over de chauffeurs die te laat zijn.
Het beroep wordt grof gezegd naar z'n vervelend geholpen. Door de heren achter het bureau.
Maar blijf gerust klagen op dit forum hoor mensen, maar vind het wel jammer. Weet heus wel dat er vreemde vogels achter het stuur kunnen zitten, maar het meerendeel heeft voor dit beroep gekozen.
Ik snap soms niet dat mijn man dit werk blijft doen. Maar hij zegt me dat hij de leuke dingen vasthoudt, de waardering die sommige mensen soms nog geven. Hij is geduldig en hoort veel geklaag aan. Knap hoor.
Ik zou het zelf niet kunnen. U wel?
Re: Pluim voor het personeel, dikke onvoldoende voor de staf?
Dat doen mensen altijd ,bij de verkeerde klagen .
Had ik ook toen ik nog bij TPG post werkte .
Daar ook allemaal dingen wat een achteruitgang is voor de klant .
Maar zei gewoon klagen bij de directie want ik verzin dit ook allemaal niet.
Over het openbaar vervoer :
Maar de managers zijn niet alleen schuldig .Het ligt gewoon aan de regering die maar bezuinigd op het openbaar vervoer.
Ook het maar niet aanpakken van al dat schorem dat vooral `s avonds maar rond loopt.
Er moet weer in het vervoer in het algemeen worden geinvesteerd en wegenbelasting ( houderschapbelasting) gebruiken waar het is voor bedoeld.
Had ik ook toen ik nog bij TPG post werkte .
Daar ook allemaal dingen wat een achteruitgang is voor de klant .
Maar zei gewoon klagen bij de directie want ik verzin dit ook allemaal niet.
Over het openbaar vervoer :
Maar de managers zijn niet alleen schuldig .Het ligt gewoon aan de regering die maar bezuinigd op het openbaar vervoer.
Ook het maar niet aanpakken van al dat schorem dat vooral `s avonds maar rond loopt.
Er moet weer in het vervoer in het algemeen worden geinvesteerd en wegenbelasting ( houderschapbelasting) gebruiken waar het is voor bedoeld.