LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame na terugvragen geld bij NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
scorpione

Reclame na terugvragen geld bij NS

Ongelezen bericht door scorpione »

Ik heb onlangs weer eens met de trein gereisd en had weer vertraging. Dus heb ik (voor het eerst sinds lange tijd) weer zo'n 'Geld terug bij vertraging'envelop opgehaald.
Toen ik die thuis eerst eens rustig doorlas, zag ik erop staan dat de NS de gegevens van de invuller gebruikt om die op de hoogte te houden van acties ofzo (in elk geval dus voor commerciële doeleinden). Mensen die daar bezwaar tegen hebben, kunnen dat telefonisch melden bij een telefoonnummer dat tien cent per minuut kost. Dat vind ik niet kunnen!
Zijn er geen regels over gegevensverstrekking? Is het redelijk dat je a) er zelf moeite voor moet doen om het gebruik van je gegevens tegen te gaan en b) daar ook nog eens voor moet betalen? Meestal kun je op formulieren e.d. gewoon aankruizen dat je er bezwaar tegen hebt, hier dus niet. :x
Ik heb het formulier overigens nog niet ingevuld en opgestuurd, juist omdat ik niet wil dat ik met allerlei reclamemateriaal wordt doodgegooid. Maar ik wil toch graag geld terugvragen.

karr-2

Re: Reclame na terugvragen geld bij NS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb al tientallen malen geld terug gevraagd en nog nooit reclame ontvangen, dus ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Overigens lever je ook je gegevens in als je een jaarkaart of een trajectkaart neemt.

scorpione

Re: Reclame na terugvragen geld bij NS

Ongelezen bericht door scorpione »

Ik heb al tientallen malen geld terug gevraagd en nog nooit reclame ontvangen, dus ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Overigens lever je ook je gegevens in als je een jaarkaart of een trajectkaart neemt.
Ik heb zelf in het verleden ook wel vaker geld teruggevraagd en ook nooit reclame ontvangen, maar nu zijn de formulieren blijkbaar vernieuwd en staat dat er op. Of je er uiteindelijk ook echt reclame door ontvangt, daar gaat het me niet eens zo om. Waar ik me aan stoor, is dat je naar een BETAALD telefoonnummer moet bellen om aan te geven dat ze je gegevens niet mogen gebruiken. Een jaar- of trajectkaart heb ik niet; ik had een ov-studentenkaart. Natuurlijk hebben ze m'n gegevens nodig om me geld terug te geven, maar ik vind het niet kloppen dat ze die gegevens ook voor andere doelen gebruiken en dat je dat niet gratis uit kunt schakelen.[/quote]

Gesloten