LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Nee, ik draaf niet door.
Arriva is in het noorden begonnen en heeft daar de zaakjes waarschijnlijk wel op orde. Het openbaar vervoer in het DAV-gebied is verpest, in Brabant hebben ze met busseng gereden die een gevaar op de weg zijn en nu gaat het dus naar de Hoeksche Waard.
In Dordrecht is veel uitval van ritten, 10% van de chauffeurs is ziek en er zijn weinig invallers, niks sluit aan, materaal is vies, oud en slecht, communicatieapparatuur werkt niet. En dat allemaal om geld te besparen.
Over een paar jaar rijdt Arriva in heel Nederland, ben benieuwd of je dan ook nog zo positief bent.
En wat die stakingen betreft, de chauffeurs zullen moeten inleveren. Niet het eerste jaar, want dan nemen ze meestal de afspraken over, maar daarna wel. Minder OT, meer werken, langere werkdagen enz. Je moet toch ergens geld op besparen voor de aandeelhouders?
Arriva is in het noorden begonnen en heeft daar de zaakjes waarschijnlijk wel op orde. Het openbaar vervoer in het DAV-gebied is verpest, in Brabant hebben ze met busseng gereden die een gevaar op de weg zijn en nu gaat het dus naar de Hoeksche Waard.
In Dordrecht is veel uitval van ritten, 10% van de chauffeurs is ziek en er zijn weinig invallers, niks sluit aan, materaal is vies, oud en slecht, communicatieapparatuur werkt niet. En dat allemaal om geld te besparen.
Over een paar jaar rijdt Arriva in heel Nederland, ben benieuwd of je dan ook nog zo positief bent.
En wat die stakingen betreft, de chauffeurs zullen moeten inleveren. Niet het eerste jaar, want dan nemen ze meestal de afspraken over, maar daarna wel. Minder OT, meer werken, langere werkdagen enz. Je moet toch ergens geld op besparen voor de aandeelhouders?
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Het is inderdaad zo dat Arriva over het merendeel erg slecht presteert. Groningen was hun startpunt. Naar mijn beste info raakt Arriva daar in Groningen zijn plaats kwijt. Connexxion neemt het daar over. Het personeel komt ook over naar Connexxion.
In de Hoeksche Waard komt Arriva weer te rijden. dus in feite vind er een wisseling van de wacht plaats. Helaas gaat Arriva ook daar sterk bezuinigen en zal er nog minder of nog slechter OV komen. Voor bij ons worden nu de vestigingen in Hellevoetsluis en Oude Tonge hard getroffen.
In de Hoeksche Waard komt Arriva weer te rijden. dus in feite vind er een wisseling van de wacht plaats. Helaas gaat Arriva ook daar sterk bezuinigen en zal er nog minder of nog slechter OV komen. Voor bij ons worden nu de vestigingen in Hellevoetsluis en Oude Tonge hard getroffen.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Het is toch niet normaal dat zo'n *#!)(@!)$*) bedrijf toch nog iedere keer concessies wint?? Ik snap dat echt niet hoor. Dat klopt toch niet?
Het kan bijna niet anders dan dat Huls (gedeputeerde van de provincie) daar zelf ook een slaatje kan uit slaan. Anders gun je die concessie niet aan een bedrijf dat je in een half jaar tijd 800.000 euro boete oplegt. Ik ga dan ook toch proberen om de politiek hier achteraan te zetten, want ik geloof niet dat dit zuivere koffie is.
Het kan bijna niet anders dan dat Huls (gedeputeerde van de provincie) daar zelf ook een slaatje kan uit slaan. Anders gun je die concessie niet aan een bedrijf dat je in een half jaar tijd 800.000 euro boete oplegt. Ik ga dan ook toch proberen om de politiek hier achteraan te zetten, want ik geloof niet dat dit zuivere koffie is.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Baily, de bestekken komen pas zó laat ter beschikking dat de bedrijven nauwelijks de tijd hebben om een behoorlijke (op maat) offerte uit te brengen. En helaas is het zo dat de aanbesteders - in tegenstelling tot hun meest stellige beweringen - vooral naar de prijs ónder de streep kijken, en het aan de aanbieders over te laten dit in de dienstregeling en personeelsbestand te verdisconteren. Dat leidt dus tot "rijden met afgekeurd materieel" tot "steeds krappere dienstregelingen" met als klap op de vuurpijl een twijfelachtige "overeenkomst" tussen een directie en 2 OR leden in Brabant om de chauffeurs een halfuur per dag langer in te zetten tegen gelijkblijvende beloning.
Wat mijn persoonlijke mening over Connexxion dan ook moge zijn, en of ze nou wél of niet destijds een rekenfoutje in hun offerte hadden zitten, zó beroerd hebben ze er niet aan gedaan zich alsnog terug te trekken uit de verworven concessies met de mededeling "voor deze prijs kunnen we niet rijden". Het geeft in elk geval een aardig inzicht in de beslismotieven van de aanbesteder.
Wat mijn persoonlijke mening over Connexxion dan ook moge zijn, en of ze nou wél of niet destijds een rekenfoutje in hun offerte hadden zitten, zó beroerd hebben ze er niet aan gedaan zich alsnog terug te trekken uit de verworven concessies met de mededeling "voor deze prijs kunnen we niet rijden". Het geeft in elk geval een aardig inzicht in de beslismotieven van de aanbesteder.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Er wordt inderdaad altijd gekeken naar de goedkoopste, niet naar de beste. In het DAV-gebied kreeg Regiolinq een 10 voor hun plannen, maar omdat ze iets duurder waren kregen ze de concessie dus niet. Wel is er toen geadviseerd dat Arriva naar de plannen van Regiolinq moest kijken. Maar ja..dat hebben ze niet gedaan natuurlijk.
Op papier maakt Arriva ook meer kilometers, wat natuurlijk leuk lijkt. Maar dat hebben ze geflikt door materiaalritten in de dienstregeling op te nemen. Zo vertrekt de eerste trein van Dordrecht naar Geldermalsen om 4.37 uur. Dat staat leuk, maar er zit geen kip in. Het zijn ook gewoon materiaalritten om de trein naar Geldermalsen te krijgen. Als je dat aangeeft in de dienstregeling dan rijdt je dus meer kilometers. Pure oplichters zijn het!!
En wat ik al zeg: Huls heeft gewoon geld gekregen van Arriva, dat kan bijna niet anders. Of ze hebben zoiets van: kunnen we weer lekker boetes uit gaan delen, levert ons weer geld op. Maar ergens klopt er iets niet.
Op papier maakt Arriva ook meer kilometers, wat natuurlijk leuk lijkt. Maar dat hebben ze geflikt door materiaalritten in de dienstregeling op te nemen. Zo vertrekt de eerste trein van Dordrecht naar Geldermalsen om 4.37 uur. Dat staat leuk, maar er zit geen kip in. Het zijn ook gewoon materiaalritten om de trein naar Geldermalsen te krijgen. Als je dat aangeeft in de dienstregeling dan rijdt je dus meer kilometers. Pure oplichters zijn het!!
En wat ik al zeg: Huls heeft gewoon geld gekregen van Arriva, dat kan bijna niet anders. Of ze hebben zoiets van: kunnen we weer lekker boetes uit gaan delen, levert ons weer geld op. Maar ergens klopt er iets niet.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Wat ik van die staking vind?
Onbeschoft, asociaal, kortzichtig, respectloos, onnadenkend.
Waarom?
Anderen worden gedupeerd. M'n oudjes kunnen niet meer met de stadsbus. Ik kan niet naar m'n werk. En dat al dagen. De maatschappij
wordt ontwricht. Nog meer files.
Nog meer?
Dit is de dictatuur van een relatief kleine groep, die het eigen belang laat prefeleren boven maatschappelijk belang. Dat is onbeschoft en asociaal.
Had het anders gekund?
Ja, de chauffeurs hadden op de bus kunnen blijven en gratis OV kunnen aanbieden of geen kaartcontrole. Dat had lef gehad.
Nu zijn het zielepoten opgescheept met een luxeprobleem gedicteerd door de FNV en CNV.
Pathetisch.
Onbeschoft, asociaal, kortzichtig, respectloos, onnadenkend.
Waarom?
Anderen worden gedupeerd. M'n oudjes kunnen niet meer met de stadsbus. Ik kan niet naar m'n werk. En dat al dagen. De maatschappij
wordt ontwricht. Nog meer files.
Nog meer?
Dit is de dictatuur van een relatief kleine groep, die het eigen belang laat prefeleren boven maatschappelijk belang. Dat is onbeschoft en asociaal.
Had het anders gekund?
Ja, de chauffeurs hadden op de bus kunnen blijven en gratis OV kunnen aanbieden of geen kaartcontrole. Dat had lef gehad.
Nu zijn het zielepoten opgescheept met een luxeprobleem gedicteerd door de FNV en CNV.
Pathetisch.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Gratis vervoer is al geprobeerd, maar heeft niet geholpe!
Jij vindt dus dat de chauffeurs eigen belang bovenaan zetten, nu jij niet meer naar je werk kan? En wat doe jij dan? Jij doet precies hetzelfde!!! Maar omdat je zo gericht bent op jezelf heb je dat helemaal niet in de gaten.Dit is de dictatuur van een relatief kleine groep, die het eigen belang laat prefeleren boven maatschappelijk belang. Dat is onbeschoft en asociaal.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
De busschauffeurs mogen hun belang best bovenaan zetten, prima.
Goed zelfs.
Het gaat echter om het *gevolg* van hun actie. Die actie treft anderen.
We leven in een maatschappij die sociaal is (als het goed is).
Openbaarvervoer en gezondheidszorg horen daar o.a. bij.
Juist omdat ik gericht ben op anderen, de maatschappij, vind ik het ronduit asociaal, dat anderen niet naar hun werk kunnen, ouderen niet met de stadsbus de stad in kunnen, niet naar fysiotherapie kunnen, scholieren niet naar hun examen kunnen, enz.
Wanneer je anderen op zo'n manier treft, dan ben je niet goed bezig.
Vooral omdat de actie ook op een *andere* manier had gekund.
Het doel heiligt niet alle middelen, juist omdat we niet op een eilandje leven, maar met elkaar te maken hebben. We hebben rekening te houden met elkaar.
Ik wil graag opkomen voor anderen
Ja, ... ik vind dat chauffeurs hun belang en eisen moeten nastreven.
Maar, ik vind het ook onbeschoft dat een relatief kleine groep de maatschappij dicteert (i.c. de FNV en CNV)
Wanneer een actie of werkwijze een funeste uitwerking heeft op een (groot) maatschappelijk belang, dan ben je niet alleen kortzichtig bezig maar ook egoïstisch.
Jammer, dat je daardoor niet in de gaten hebt, dat je anderen treft, anderen sociaal dupeert en depriveert.
Het is misschien niet jullie opzet, maar wel het *gevolg* van jullie - door het FNV/CNV - opgehitste actie.
*En dáár gaat het om, daar heb ik het over.*
Dat keur ik af, daar heb ik geen waardering voor, integendeel.
Dat jullie als chauffeurs wat eisen is een heel ander verhaal.
Maar je moet het doel of het eisenpakket niet gelijkstellen met de manier waarop er actie gevoerd wordt..
De nuance, de betrokkenheid, de bijstelling, de details en de overdenking zit in de werkwijze van de actie.
Met jullie actie keer je heel veel Nederlanders tegen jullie.
Dat dit een pressiemiddel/subdoel is van de FNV/CNV, mag duidelijk zijn.
Want dan gaan de werkgevers misschien eerder overstag.
PS.
Gelukkig heb ik nog spaargeld. Want m'n werkgever betaalt mij niet door.
Gaan de buschaufeurs zich nog inzetten op sociaalvlak (net zo als destijds de agenten?) of blijven ze vooral praten en op hun stoel zitten?
Goed zelfs.
Het gaat echter om het *gevolg* van hun actie. Die actie treft anderen.
We leven in een maatschappij die sociaal is (als het goed is).
Openbaarvervoer en gezondheidszorg horen daar o.a. bij.
Juist omdat ik gericht ben op anderen, de maatschappij, vind ik het ronduit asociaal, dat anderen niet naar hun werk kunnen, ouderen niet met de stadsbus de stad in kunnen, niet naar fysiotherapie kunnen, scholieren niet naar hun examen kunnen, enz.
Wanneer je anderen op zo'n manier treft, dan ben je niet goed bezig.
Vooral omdat de actie ook op een *andere* manier had gekund.
Het doel heiligt niet alle middelen, juist omdat we niet op een eilandje leven, maar met elkaar te maken hebben. We hebben rekening te houden met elkaar.
Ik wil graag opkomen voor anderen
Ja, ... ik vind dat chauffeurs hun belang en eisen moeten nastreven.
Maar, ik vind het ook onbeschoft dat een relatief kleine groep de maatschappij dicteert (i.c. de FNV en CNV)
Wanneer een actie of werkwijze een funeste uitwerking heeft op een (groot) maatschappelijk belang, dan ben je niet alleen kortzichtig bezig maar ook egoïstisch.
Jammer, dat je daardoor niet in de gaten hebt, dat je anderen treft, anderen sociaal dupeert en depriveert.
Het is misschien niet jullie opzet, maar wel het *gevolg* van jullie - door het FNV/CNV - opgehitste actie.
*En dáár gaat het om, daar heb ik het over.*
Dat keur ik af, daar heb ik geen waardering voor, integendeel.
Dat jullie als chauffeurs wat eisen is een heel ander verhaal.
Maar je moet het doel of het eisenpakket niet gelijkstellen met de manier waarop er actie gevoerd wordt..
De nuance, de betrokkenheid, de bijstelling, de details en de overdenking zit in de werkwijze van de actie.
Met jullie actie keer je heel veel Nederlanders tegen jullie.
Dat dit een pressiemiddel/subdoel is van de FNV/CNV, mag duidelijk zijn.
Want dan gaan de werkgevers misschien eerder overstag.
PS.
Gelukkig heb ik nog spaargeld. Want m'n werkgever betaalt mij niet door.
Gaan de buschaufeurs zich nog inzetten op sociaalvlak (net zo als destijds de agenten?) of blijven ze vooral praten en op hun stoel zitten?
Laatst gewijzigd door Boisbas op 02 jun 2008 06:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
En wat zegt de juffrouw van het FNV vanavond in het journaal:
"Ouderen kunnen niet met het openbaar vervoer (zijn m.a.w. de dupe) en dat kun je de *werkgevers* verwijten".
Kijk dat is nu manipulatie en onbeschoftheid.
De staking is georganiseerd door het FNV/CNV en tegelijkertijd doen ze
net alsof ze niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van hun daden en bedenksels.
Dat schuiven ze op het bordje van de werkgever. Lekker makkelijk.
Nee, FNV/CNV, dat is een kwestie van onderhandelen, in overleg gaan, de werkgever op een creatieve manier onder druk zetten.
Een actie/werkwijze bedenking die positief uitpakt.
Zo'n uitspraak is nu een zwaktebod van een juffrouw die er weinig kaas van heeft gegeten.
"Ouderen kunnen niet met het openbaar vervoer (zijn m.a.w. de dupe) en dat kun je de *werkgevers* verwijten".
Kijk dat is nu manipulatie en onbeschoftheid.
De staking is georganiseerd door het FNV/CNV en tegelijkertijd doen ze
net alsof ze niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van hun daden en bedenksels.
Dat schuiven ze op het bordje van de werkgever. Lekker makkelijk.
Nee, FNV/CNV, dat is een kwestie van onderhandelen, in overleg gaan, de werkgever op een creatieve manier onder druk zetten.
Een actie/werkwijze bedenking die positief uitpakt.
Zo'n uitspraak is nu een zwaktebod van een juffrouw die er weinig kaas van heeft gegeten.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
mensen die er weinig kaas van gegeten hebben zit juist aan de top...die kijken naar cijfers en wat het grootste rendement opleverd ...voor hunzelf.
wel bij de les blijven.
wel bij de les blijven.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Dat wat je zegt verwijst naar holle uitspraken en algemeenheden waar je niks mee kunt:
"en de (Connexion) directeur rijdt in een dure auto, in Den Haag zitten ze op het zachte pluche"
Het gaat er om dat de buschaufeurs hun (legitieme) eisen ingewilligd krijgen en dat ze hun werkgever daarop aanspreken met argumenten, en dat de buschauffeurs niet over de ruggen van anderen hun doel bereiken.
Dat we in deze maatschappij een scala aan beroepen, functies en banen hebben (met bijbehorende verantwoordelijkheden en salarissen)
is een heel ander verhaal.
Maar iemand *alleen* afrekenen omdat zij of hij "in de top" zit , in Den Haag zit, of het pluche is niet fair en billijk.
Alle vetnekkige buschaufeurs rijden toch ook niet slecht?
(Is ook een vooroordeel, niet fair en billijk)
Bevalt zo'n maatschappij indeling je niet, dan is, bij wijze van spreken, een verhuizing naar Noord Korea een mogelijkheid.
Wel (maatschappij) kritisch blijven
"en de (Connexion) directeur rijdt in een dure auto, in Den Haag zitten ze op het zachte pluche"
Het gaat er om dat de buschaufeurs hun (legitieme) eisen ingewilligd krijgen en dat ze hun werkgever daarop aanspreken met argumenten, en dat de buschauffeurs niet over de ruggen van anderen hun doel bereiken.
Dat we in deze maatschappij een scala aan beroepen, functies en banen hebben (met bijbehorende verantwoordelijkheden en salarissen)
is een heel ander verhaal.
Maar iemand *alleen* afrekenen omdat zij of hij "in de top" zit , in Den Haag zit, of het pluche is niet fair en billijk.
Alle vetnekkige buschaufeurs rijden toch ook niet slecht?
(Is ook een vooroordeel, niet fair en billijk)
Bevalt zo'n maatschappij indeling je niet, dan is, bij wijze van spreken, een verhuizing naar Noord Korea een mogelijkheid.
Wel (maatschappij) kritisch blijven
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Waarom Noord Korea (waar de inwoners elke dag onder onmenselijke omstandigheden moeten leven) erbij gehaald wordt ontgaat mij even.
mensen afrekenen op hun daden is wel fair en billik...ook al zitten ze met hun aars aan de top..
staken is een recht...bevalt dat je niet ga jezelf toch lekker verkassen.
mensen afrekenen op hun daden is wel fair en billik...ook al zitten ze met hun aars aan de top..
staken is een recht...bevalt dat je niet ga jezelf toch lekker verkassen.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
In Noord Korea heb je een communistisch systeem. Dan hoef je je er ook niet druk over te maken of iemand op het pluche zit, of in de top.
Iedereen is min of meer gelijk.
Zeker moet je iemand kunnen afrekenen op hun daden.
Mee eens.
Maar op voorhand naar "de mensen in de" top schreeuwen omdat het "zakkenvullers" zijn, in "dure auto's" rijden, zij het voor ons bepalen, e.d
Dat zijn loze kreten.
En die schreeuwkreten hoor je hier heel, heel veel.
Makkelijk afreageren heet dat, dan hoef je het niet over de inhoud te hebben.
Ik ben juist blij met het recht op staken.
Maar als dat asociale en onbeschofte gevolgen heeft voor een groep die veel groter is, dan ben je verkeerd bezig.
En dat is nu geval.
Dus verkassen hoef ik niet. Ik kom wel op voor mensen die nu de dupe zijn door het dictaat van het FNV en CNV.
Maar dat wist je al
Iedereen is min of meer gelijk.
Zeker moet je iemand kunnen afrekenen op hun daden.
Mee eens.
Maar op voorhand naar "de mensen in de" top schreeuwen omdat het "zakkenvullers" zijn, in "dure auto's" rijden, zij het voor ons bepalen, e.d
Dat zijn loze kreten.
En die schreeuwkreten hoor je hier heel, heel veel.
Makkelijk afreageren heet dat, dan hoef je het niet over de inhoud te hebben.
Ik ben juist blij met het recht op staken.
Maar als dat asociale en onbeschofte gevolgen heeft voor een groep die veel groter is, dan ben je verkeerd bezig.
En dat is nu geval.
Dus verkassen hoef ik niet. Ik kom wel op voor mensen die nu de dupe zijn door het dictaat van het FNV en CNV.
Maar dat wist je al
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
We dwalen af maar om nu te zeggen dat iedereen min of meer gelijk is zelfs in een communistisch systeem als Noord Korea zoals jij wilt doen geloven is een grote misverstand.
Noord-Korea wordt geregeerd door een centralistisch, communistisch bewind en is een dictatuur.
Tegenstanders van het regime worden vervolgd en naar concentratiekampen verbannen. Burgers mogen niet vrij rondreizen in het land.
To the point: zakkenvullers, dure auto's ect ect komen niet van mijn hand (zal ongetwijfeld wel enige waarheid in kunnen zitten) maar als je het in de juiste context leest,
Geplaatst op: 01 Jun 2008 22:06
" mensen die er weinig kaas van gegeten hebben zit juist aan de top...die kijken naar cijfers en wat het grootste rendement opleverd ...voor hunzelf. "
uiteraad heb ik het dan over het ov. , even kort door de bocht gezegd is dit gewoon de waarheid het gaat uitsluitend om de pekels en mooie cijfers.
Noord-Korea wordt geregeerd door een centralistisch, communistisch bewind en is een dictatuur.
Tegenstanders van het regime worden vervolgd en naar concentratiekampen verbannen. Burgers mogen niet vrij rondreizen in het land.
To the point: zakkenvullers, dure auto's ect ect komen niet van mijn hand (zal ongetwijfeld wel enige waarheid in kunnen zitten) maar als je het in de juiste context leest,
Geplaatst op: 01 Jun 2008 22:06
" mensen die er weinig kaas van gegeten hebben zit juist aan de top...die kijken naar cijfers en wat het grootste rendement opleverd ...voor hunzelf. "
uiteraad heb ik het dan over het ov. , even kort door de bocht gezegd is dit gewoon de waarheid het gaat uitsluitend om de pekels en mooie cijfers.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Mee eens, het gaat heel vaak om de pekels en mooie cijfers, en niet alleen bij het OV, dat is ook een waarheid.
*Ik sta achter de buschauffeurs als het gaat om hun eisen.
*Ik sta niet achter het dictaat van het CNV en FNV, die zet het grote publiek in als pressiemiddel. Misleiding en misbruik vind ik dat.
* Ik sta niet achter de staking, als het gaat om het effect ervan: die vind ik asociaal en onbeschoft omdat het anderen, de maatschappij dupeert en depriveert.
Dat heeft te maken met de afhankelijkheid van de buspasagier richting bus(chauffeur).
* De buspassagier staat nu in de kou is gedwongen onderdeel van het conflict geworden. Belachelijk gewoon.
* Er zijn nog meer alternatieven om het gestelde doel te bereiken (dan alleen een staking), dat heeft echter meer tijd nodig, klopt ja.
* Jammer, dat er hier door velen op alle punten wordt ingegaan en maar heel, heel weinig over het effect van de staking voor anderen.
* Dan kun je credo's en algemeenheden lezen als: jammer dan, is nu eenmaal zo, moeten de mensen maar voor lief nemen of wat anders bedenken, maar met iemand anders meereizen, enz. Hoezo sociaal?
* Dat snap ik wel, want heb je het over het effect van de staking, dan moet je (ook) hand in eigen boezem steken en dat is niet makkelijk.
Dat komt persoonlijk te dicht bij.
* Makkelijker is het dan de complete schuld bij anderen te leggen: dan blijft je geweten wat makkelijker in tact.
*Ik sta achter de buschauffeurs als het gaat om hun eisen.
*Ik sta niet achter het dictaat van het CNV en FNV, die zet het grote publiek in als pressiemiddel. Misleiding en misbruik vind ik dat.
* Ik sta niet achter de staking, als het gaat om het effect ervan: die vind ik asociaal en onbeschoft omdat het anderen, de maatschappij dupeert en depriveert.
Dat heeft te maken met de afhankelijkheid van de buspasagier richting bus(chauffeur).
* De buspassagier staat nu in de kou is gedwongen onderdeel van het conflict geworden. Belachelijk gewoon.
* Er zijn nog meer alternatieven om het gestelde doel te bereiken (dan alleen een staking), dat heeft echter meer tijd nodig, klopt ja.
* Jammer, dat er hier door velen op alle punten wordt ingegaan en maar heel, heel weinig over het effect van de staking voor anderen.
* Dan kun je credo's en algemeenheden lezen als: jammer dan, is nu eenmaal zo, moeten de mensen maar voor lief nemen of wat anders bedenken, maar met iemand anders meereizen, enz. Hoezo sociaal?
* Dat snap ik wel, want heb je het over het effect van de staking, dan moet je (ook) hand in eigen boezem steken en dat is niet makkelijk.
Dat komt persoonlijk te dicht bij.
* Makkelijker is het dan de complete schuld bij anderen te leggen: dan blijft je geweten wat makkelijker in tact.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
kom dan ook een met concrete maatregelen die jij zou ondernemen, en gegarandeerd uitwerking zou sorteren? alleen roepen dit en dat kan niet, kom je ook niet ver.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Die andere concrete maatregelen (alternatieven) heb ik al gegeven, ook in andere postings.
Ik ben echter geen chauffeur en ik ga uit van jullie deskundigheid en know-how.
Maar dan moet jij er ook wat voor in de plaats zetten, ipv van alleen een vraag op te werpen. Mijn punten heb ik immers gegeven en waar het me dwars zit ook.
Dus nu een keer aan jou: wat was er anders mogelijk geweest, dan nu middels een radicale staking anderen vooral te duperen.
Alles is welkom
Mijn punten heb ik gemaakt.
Ook het laatste journaal gezien: ?
- het publiek wordt het zat (en terecht)-
- er dreigt een te grote maatschappelijke schade een rechtzaak is gelukkig op komst
Daarom voor mij EOD.
Ik ben echter geen chauffeur en ik ga uit van jullie deskundigheid en know-how.
Maar dan moet jij er ook wat voor in de plaats zetten, ipv van alleen een vraag op te werpen. Mijn punten heb ik immers gegeven en waar het me dwars zit ook.
Dus nu een keer aan jou: wat was er anders mogelijk geweest, dan nu middels een radicale staking anderen vooral te duperen.
Alles is welkom
Mijn punten heb ik gemaakt.
Ook het laatste journaal gezien: ?
- het publiek wordt het zat (en terecht)-
- er dreigt een te grote maatschappelijke schade een rechtzaak is gelukkig op komst
Daarom voor mij EOD.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Het eniste punten die je maakt Boisbas zijn voorgekookte highliners en algemene standpunten.