LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
clouseau

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door clouseau »

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat u zonder enige ruchtbaarheid van een vraag van mijn zoon de Ov-kaart te registreren als Gestolen. U jaagt zo ons op extra kosten. De kaart met nummer xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx is nu als gestolen gemeld terwijl dat niet waar is. Vandaag heeft mijn zoon een prosesverbaal gekregen omdat de kaart niet meer werkt. Ik heb al het mogelijke gedaan om dit ongedaan te maken maar het enige wat ze doen bij u is lachen. Nou dat ga ik ook doen bij Tros Radar...

www.trosradar.nl

PS Mijn zoon heeft contact met u gehad en ik twee keer, het kan zijn dat uw medewerker het verkeerde knopje heeft in gedrukt. Nu breekt echt mijn klomp, Nou medewerker, betaalt u de Extra kosten voor het Ongemak ??? en het Proces-verbaal !!!

Ik zelf werk in het Openbaar Vervoer maar ik ben zeer woest op de Medewerkers van het OV :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

knoet

Ongelezen bericht door knoet »

Ik heb mijn ovstudentenchipkaart verloren en dit ook gemeld op dinsdag 23 februai 2010.De kaart is toen GEBLOKKEERD!Vervolgens heb ik mijn kaart toch teruggevonden en daarover gebeld. Mij werd toen gezegd dat ik alsnog een nieuwe moest aanvragen en de teruggevonden kaart kon vernietigen omdat deze geblokkeerd was. Ik heb ondertussen nu voor de 4e keer weer bericht thuis gekregen dat ik al een kaart heb en dus geen nieuwe krijg!
Ik heb meerdere keren gebeld en de laatste keer kreeg ik te horen dat het jullie fout was en inderdaad verkeerd in het systeem stond. Toen heeft mijn vader(ik wist het ook niet meer en had al heel veel kosten met mijn mobiel telefoon gemaakt om elke keer te bellen, vandaar dat hij toen een poging deed om het voor elkaar te krijgen) gesproken met Robert Wolker. Mijn vader zou ook nog een e-mail ter bevestiging krijgen, maar die heeft hij ook niet gehad. Volgens Robert Wolker zou het allemaal goed komen, maar dus WEER niet.
Ik heb nu reeds 4 keer een nieuwe kaart aangevraagd met 4x een pasfoto en krijg nu voor de 4e keer bericht dat ik er al een heb .DIT IS DUS NIET ZO, Dit alles speelt nu al vanaf 23 februari en ik heb ondertussen al ruim 100 euro aan reiskosten gemaakt en ook nog eens 4 pasfoto's want die krijg ik dus elke keer niet terug en heel veel telefoonkosten!!!!
Ik ben nu ten einde raad hoe krijg ik in hemelsnaam weer een ovstudentenchipkaart?????
Ik ga deze klacht ook naar allerlei instanties, kamerleden en zo meer sturen want ik weet het ook niet meer.
HELP MIJ ALSJEBLIEFT!!!

Bovenstaande mail heb ik verstuurd naar de klachtenservice van de ovstudentenchipkaart.
Ik heb zo langzamerhand het gevoel, dat ik helemaal geen kaart meer krijg, hoe kom ik in hemelsnaam aan een nieuwe kaart.

liederd

Ongelezen bericht door liederd »

Bij mij werd mn portemonnee gestolen met daarin mn OVchipkaart. En inmiddels heeft die dief me meer dan 3x zoveel gekost dan het geld dat hij daadwerkelijk heeft ontvreemd.
Heel apart dat ik de kaart weer opnieuw moet aanvragen alsof ik m nooit eerder heb gehad. Lijkt me handig als ze gewoon de gegevens uit t systeem nog een x gebruiken en die op een nieuw kaartje zetten.
Maar nee na een aanvraagformulier ingevuld te hebben (ik dacht dat we tegenwoordig in een digitale wereld leefden? Waarom moet dit via papier?) krijg ik na een ruime week te horen dat mn formulier is aangekomen. Langzame post of slome reactie? En nu wachten terwijl de kosten blijven oplopen... ik zit zo rond de 200 euro denk ik zo.

op http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart. ... =chi100319 staat een oproep om de tweede kamer te spammen met het probleem. Daarbij gaat het vooral om de kosten die niet te declareren zijn. Dus alle mensen van dit forum, even spammen! :wink:

Yori

Ongelezen bericht door Yori »

Zoals iedereen hier heb ik een soortgelijk probleem.
Sinds 18/4 doet mijn OV-studentenchipkaart helemaal niets meer. Ik dus langs het loket van de NS: ‘Nee, hier doen wij niets mee hiervoor moet je contact opnemen met DUO’. Dit betekende dus bellen met de OV-studentenchipkaart lijn.

Hier krijg ik een dame aan de lijn die mij vertelt dat ik EERST een formulier moet downloaden van OV-chipkaart.nl, dat ik deze kaart wil beëindigen (dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon een werkende kaart!). Vervolgens moet ik naar OV-studentenchipkaart.nl om opnieuw een kaart aan te vragen.

Op de vraag hoe lang dit nu gaat duren antwoord de dame aan de andere kant van de lijn (die volgens mij gewoon een vast rijtje opleest, want iedere keer krijg ik hetzelfde verhaal) dat dit standaard 3 weken duurt! Dit is toch echt te gek voor woorden. Je betaalt al voor de OV-chipkaart (indien je je studie niet afmaakt moet je dit toch terugbetalen) en nu moet je ook opdraaien voor een defect in een pasje, terwijl het reisproduct wel aanwezig is.

Iedere cent die extra moet betalen vind ik al te veel, maar voor 3 weken! Hoe kan het zo lang duren om een nieuwe pas aan te maken. De medewerkster van OV-studentenchipkaart kon mij hierover niets vertellen. Het enige wat zij zei was: ‘Dat is de procedure’. Hieruit blijkt wel weer wat een bureaucratie erachter schuilt.

Kortom, een klein defect met grote gevolgen. Want indien er geen declaratie danwel compensatie mogelijkheden zijn voor de geleden kosten (die mij nog in het verschiet liggen), lopen de kosten hoog op! Geef mij maar de oude vertrouwde kaart terug, zodat dit soort problemen niet meer optreden.

Olga489

Ongelezen bericht door Olga489 »

Ik ben ook mijn OV-chipkaart kwijt, dat is natuurlijk mijn eigen schuld. Ik vraag me alleen af waarom het bij de IB-Groep wel mogelijk was om je kaartjes vergoed te krijgen en bij de OV-chipkaart niet meer!! Het kost handenvol geld, dat ik niet heb! Hier moet écht iets aan gedaan worden.

-Frankie-

Ongelezen bericht door -Frankie- »

Voor alle mensen die te horen krijgen dat ze bij een defecte pas de pas moeten beëindigen en weer opnieuw aanvragen: Dat werd mij ook door de ov-chipkaartlijn verteld maar dit klopt niet. Uiteindelijk ben ik naar een balie van GVB gegaan en kreeg ik 1 formulier die ik samen met mijn pas op moest sturen waarna ik een nieuwe kaart kreeg. Volgens mij is dit toch wel iets beter en efficiënter dan stop zetten en opnieuw aanvragen.

Overigens ben ik nu nog aan het wachten op de 30euro (-2.50 administratiekosten) die op de kaart stonden voordat ik mijn officieel klacht met geld-terugvraag ga opsturen.

Jacintha

Ongelezen bericht door Jacintha »

23-11-2009 heb ik contact opgenomen met de klantenservice van de OV-chipkaart om mijn kaart te blokkeren wegens verlies. Sindsdien ben ik nog bezig om een nieuwe studenten ov-chipkaart te krijgen. Zonder te overdrijven heb ik al minstens 11 aanvraagformulieren naar hen verzonden zonder enige resultaat. Bij elk telefoongesprek werd mij nadrukkelijk verteld dat het nu wel in orde komt omdat er een melding wordt gemaakt en een nieuwe aanvraag niet meer nodig is . Na elke telefoongesprek is het dus weer afwachten of ik ditmaal wel mijn chipkaart opgestuurd krijg.
In de envelop die ik ontvang van hen zitten niet alleen mijn brieven in maar ook brieven van andere studenten.
Is het logisch dat mijn aanvraag nog niet in behandeling is genomen ? Doordat het bij de administratie van de OV-CHIP gewoon weg een zooitje is ?!
Het geld groeit helaas niet op mijn rug dat ik telkens een kaartje moet kopen om naar school toe te gaan. Ik ben zelfs genoodzaakt om thuis te blijven doordat ik anders in de geldproblemen kom te zitten doordat ik per week €86.5 moet neerleggen voor het ov om naar school te kunnen gaan. De kosten voor het maken van pasfoto's loopt ook al op tot €30 en elke keer minstens een half uur aan de telefoon met jullie zitten tikt ook aardig aan ! Hierdoor heb ik nu al vertraging opgelopen met mijn studie. En door wat ? omdat ik geen studenten ov-chipkaart heb !

KORTOM ! 23-04-2010 ; 5 maanden later ! nog steeds GEEN studenten ov-chipkaart .

rnooijen

Ongelezen bericht door rnooijen »

Ik rij zwart met:

- geldend reis(product?) op een defecte OV-chipkaart met foto
- oude ov-jaarkaart met foto
- paspoort
- uitdraai van DUO(ibgroep) waar bewijs reisproduct en info op staan met stempel
welk door de NS niet wordt geaccepteerd..

ik zit met 2 boetes van 50 euro en 100 euro aan bus- en treinkaart...
sommige zelfs zonder korting!!

probleem voor is eigenlijk dat ik dit binnen 1 week wist te bereiken; daarom is het moeilijk voor studenten om dit vol te houden voor 3 weken+rouwdagen.

waarom duurt een paspoort aanvragen minder lang?

is er geen medewerking of coulance van de NS + Trans Link Systems+

is het niet verstandiger om een ticket te kopen en persoonlijk dat bedrijf op te zoeken en vragen voor een nieuwe aan de balie? uiteraard met alle papieren?

de voordelen zie ik er echt wel van in maar je hebt nog altijd met mensen te maken. Ze knijpen me echt leeg en ben laatste dagen in staat geweest bloed te ruilen voor brood en pindakaas. (let op! overdreven reactie)

Rudy Nooijen

paneidos

Ongelezen bericht door paneidos »

En nog een verhaal over defect kaarten:

Vorige week gaf mijn kaart geen response in de bus, in de trein deed ie het vervolgens wel gewoon.
Dus maar even naar de balie op Amsterdam Zuid, die konden mij vertellen dat mijn kaart defect was en ik maar op studentenov-chipkaart.nl moest kijken.
Daar werd ik dus doodleuk doorverwezen naar de baliemedewerker.
Daarop heb ik daar een klachtformulier ingevuld, dit was op 20 april en ik heb nog steeds geen enkele reactie daarop.
De dagen daarna werkte de kaart nog gewoon, maar vrijdag faalde de kaart in de trein, gelukkig waren de conductrices zo aardig me geen boete te geven.
Daarna gebeld naar 0900-6655444, optie 5 (defecte kaart), en weer de melding dat ik naar een baliemedewerker moet.
Vandaag maar weer gebeld en optie 8 gekozen om iemand aan de lijn te krijgen, daar wordt mij een procedure voorgeschoteld om de pas te blokkeren/stoppen en dan een nieuwe aan te vragen, wederom duurt dit >3 weken. In de tussentijd is er geen tijdelijke kaart en ook geen vergoeding.

Dit is echt belachelijke in deze tijd:
  • Papieren formulieren
  • >3 weken wachten
  • Geen vergoeding voor gemaakte kosten
Ik hoop dat TROS Radar hiermee aan de slag gaat.

evertbol

Ongelezen bericht door evertbol »

Nou dan doe ik ook nog even een duit in het spreekwoordelijke zakje. Mijn OV-kaart is eind februari stuk gegaan en ik heb deze via het bekende formulier opgestuurd. Ik kreeg netjes een tijdelijke kaart (tot 15 maart) opgestuurd en ik moest een nieuwe aanvragen. Dit heb ik voor het einde van februari nog gedaan.

Vandaag is het 26 april en ik heb mijn nieuwe OV-chip kaart nog steeds niet ontvangen. Na meerdere klachten en telefoontjes richting het 0900 nummer is het enige dat zij mij kunnen vertellen dat ik hem nog deze week kan verwachten. Dit duurt nu al 4 weken! Vandaag werd mij hetzelfde verteld, maar heb weinig hoop dat het nu wel gaat gebeuren.

Waar het dus op neerkomt is dat ik al 6 weken geen gebruik kan maken van mijn studenten reisrecht. Absurde situatie aangezien ik dagelijks naar mijn stage ga. Fijne is ook dat mijn OV studenten reisrecht wel maandelijks wordt opgeteld bij mijn studieschuld, terwijl ik er geen gebruik van kan maken.

Ik zeg nomineren voor een steenkoude douche!

paneidos

Ongelezen bericht door paneidos »

Nog even een update na nog wat bellen vandaag.

Als je een oude kaart hebt, begint het nummer met 3528 0104, deze zijn uitgegeven door de NS. Omdat de nieuwe kaarten worden uitgegeven door Trans Link Systems (opgericht door o.a. de NS), moet je kaart bij een defect eerst beëindigd worden en vervolgens moet je een nieuwe kaart aanvragen.
Beide kaarten hebben dezelfde chip en zien er hetzelfde uit.
Als je kaart defect is, maakt het dan toch niet uit wie de kaart heeft uitgegeven? Blijkbaar wel, want als je een nieuwe kaart hebt, krijg je met een week al een nieuwe, met die oude kaart ben je 3-5 weken verder voordat je een nieuwe hebt.

Western Digital (leverancier van o.a. externe harde schijven) maakt het toch ook niet uit of ik het ding bij Mediamarkt of bij Dixons heb gekocht?
Waarom maakt dat bij Trans Link Systems dan wel uit?

Kromme zaken, tijd om hier wat aan te doen.

machteld2000

Ongelezen bericht door machteld2000 »

En nog een mooi verhaal.

Twee weken geleden reisde ik van Zwolle naar Groningen en weer terug. Op de terugweg bleek mijn ov-chipkaart opeens defect. Na een nadere inspectie bleek er een haarscheurtje in te zitten. Dit leverde een boete en een treinkaartje op. Wel was de conducteur zo 'aardig' om mij korting te geven op het kaartje. Wow, nu bedroeg de boete nog maar €44,70!
Vol goede moed en met veel vertrouwen in het nieuwe systeem ging ik thuis gelijk aan de slag. Bij het vorige systeem kon je immers je reiskosten en boete declareren. Ik bekeek de site over de ov-chipkaart. Hier werd ik niets wijzer van daarom belde ik eerst met een telefoniste van de ov-chipkaart zelf. Zij wees mij op de volgende procedure: Ik moest een formulier invullen om een formulier op te vragen dat ik na een week thuis gestuurd zou krijgen. Met dit formulier kon ik een nieuwe ov-kaart opvragen, dat zou dan drie weken duren. Oke, een formulier voor een formulier! Vreemd, en al met al zou het dus een maand duren voor ik een nieuwe kaart in huis zou hebben. Voor vragen over declaratie verwees zij mij door naar het DUO.

Ik vulde een klachtenformulier in. Die kaart zou ik toch wel iets eerder in huis kunnen hebben?

Vervolgens belde ik het DUO. De persoon aan de telefoon vond het uiteraard verschrikkelijk vervelend maar kon mij niet verder helpen. Voor declaratie moest ik de OV-chiplijn bellen. Ik besloot nogmaals op de site te kijken. Van deze site werd ik helemaal niets wijzer. Over defecte passen en declaratie was niets bekend. Ja, bij een defecte pas moest je eerst maar eens goed laten controleren of de pas wel echt defect is!?

Ik vulde een klachtenformulier in. De site is onvolledig en onoverzichtelijk.

Weer belde ik de OV-chiplijn. De telefoniste die ik nu aan de telefoon kreeg verwees mij weer door naar het DUO. Ik legde uit dat ik juist door het DUO naar hun doorverwezen was. Hierop bleef het stil, en vertelde zij het ook niet te weten. Wel kreeg ik de gouden tip om gewoon kortingskaartjes te kopen en aan andere studenten te vragen of ik met hen mee mag reizen!? En langs een ov-informatiepunt te gaan.

Ik vulde een klachtenformulier in. Telefonisten zijn niet volledig op de hoogte. Niemand heeft een antwoord op mijn vraag waar te declareren.

Het ov-informatiepunt bleek een kaartjesverkoopster van de NS te zijn die alleen kon checken of de kaart wel echt defect was, verder wist zij ook van niets. En weer hing ik bij het DUO aan de lijn. Deze keer zou ik een declaratieformulier opgestuurd krijgen. Deze ontving ik afgelopen week. O, dit is helaas niet het juiste formulier. Maar weer bellen dan. Helaas mevrouw, wij zorgen alleen dat het reisabonnement er op tijd is, voor declaratie moet u de OV-chiplijn bellen.
Nog een keer dan maar weer. Deze telefonist wist mij mee te delen dat er niets te declareren valt ook geen boete! En of ik mijn defecte pas wel had geblokkeerd? Nee. O, dan moest ik dat nog wel doen anders zou ik geen nieuwe ov-kaart ontvangen. Nog drie weken wachten dus! Balen van het slechte nieuws maar hulde voor de ov-lijn die het inmiddels voor elkaar heeft gekregen om goed voorgelichte mensen bij de telefoon te plaatsen. Ook bleek de site ge-update, er stond nu duidelijk dat de reiskosten door een defecte pas voor eigen rekening komen. Met de informatievoorzieningen van de ov-chipkaart gaat het gelukkig veel beter.

Met mij helaas niet, inmiddels ben ik twee weken verder, moet ik nog drie weken wachten en ben ik inclusief boete nu al €141,70 kwijt aan trein en buskaartjes!! En nog eens €23,80 aan belkosten.

Nog maar een klacht indienen dan! O, de opgevraagde pagina is niet toegankelijk.
Ga naar de homepage of probeer het op een later moment nog een keer.

maja85

Ongelezen bericht door maja85 »

Nou wat ik nu weer mee maak! mijn ov chip kaart deed het eerste 3 dagen prima! opeens deed die het niet meer en bleek defect te zijn! Dit was begin maart! Ik verschillende klantenservices gebeld en eindelijk konden ze me na 2 weken helepen en kreeg ik een formulier thuis gestuurd om de oude kaart op te zeggen! Dit gedaan en vervolgens een neiuwe aangevraagd. Tegen mij is gezegt dat ik mijn reisksten vergoed kon krijgen maar dit werd weer later door een andere medewerker ingetrokken! Nu zit ik al in mei en na het 2x afkeuren van mijn foto en een boze brief van mij kreeg ik vandaag een mail dat het was goedgekeurd ( dezelgde foto die ik al 2x gestuurd jad en die bij een fotograaf was gemaakt) en dat ik over 2 weken een mijn nieuwe chip kaart krijg.

Wat ik me nu afvraag: weet iemand of en waar ik mijn gemaakte kosten kan terugvragen?
Hopelijk heb ik ook daadwerkelijk over 2 weken mijn nieuwe kaart binnen!

Somersault

Ongelezen bericht door Somersault »

Twee weken geleden deed mijn OV-chipkaart het opeens niet meer. De kaart zelf was niet stuk. Bij een loket kon men mij echter niet verder helpen. 'Misschien iets met magnetisme meneer'.

Vervolgens werd ik geadviseerd de klantenservice van de OV-chipkaart te bellen. Dit heb ik gedaan. In het keuzemenu koos ik voor 'OV-chipkaart defect'. Vervolgens kreeg ik een automatisch gegenereerde vrouwenstem te horen die mij doodleuk vertelde dat ik mij moest melden bij een loket als ik problemen had met mijn OV-chipkaart. Ik heb opgehangen, opnieuw gebeld en een andere keuze gemaakt. Nu kreeg ik wel iemand aan de lijn die mij vertelde dat ik het forumulier ‘vervangde OV-chipkaart’ moest downloaden op de site www.ovchipkaart.nl, dit moest invullen en met de kaart opsturen naar hun.

Na anderhalve week werd ik nieuwsgierig hoe het er voor stond, dus belde ik de klantenservice opnieuw. Ik kreeg een moeilijk verstaanbare (matig Nederlands) persoon aan de lijn die mij vertelde dat er niks in de computer stond. Volgens haar had ik mijn kaart juist moeten blokkeren om vervolgens een hele nieuwe aan te vragen! Op de vraag wat er dan was gebeurd met de kaart die ik had opgestuurd had ze geen antwoord. Alleen dat deze aanvraag waarschijnlijk zou worden geweigerd, en ze adviseerde om alsnog een nieuwe kaart aan te vragen.

Punten van ergernis:
· Bellen kost 10 cent p/m. In totaal heb ik nu al vier keer een redelijk lange tijd met de klantenservice moeten bellen door onduidelijkheden.
· Het aanvragen van een formulier voor een nieuwe OV-chipkaart duurt 1 week! Hoe je dit moet doen als je kaart defect is, is onduidelijk.
· Het produceren van de kaart kost vervolgens vier weken!

Het grootste probleem is echter dat ik in de tussentijd kaartjes moete kopen, zonder korting. Voor school e.d. reis ik veel met het OV wat betekent dat ik nu honderden euro’s uitgeef.

· Waarom is er geen vervangende kaart?
· Waarom duurt de verwerking zo lang?
· Ik heb recht op een OV-chipkaart, waarom kan ik nergens mijn kosten declareren?

Ginospaghetti

Ongelezen bericht door Ginospaghetti »

Mijn ov chipkaart heeft al meerdere kuren gehad, ene dag deed ie het wel, andere weer niet. Op een gegeven moment deed ie niets meer, dus ik nieuwe aangevraagd, duurt meer dan 2,5 week voordat ik hem binnen heb met formulieren aanvragen/opsturen etc. Nu heb ik de volgende mail gekregen:

Beste student,

Bij ons is je declaratieverzoek binnen gekomen. Wij delen jou mede dat deze is afgewezen. Jij hebt je aanvraag, volgens onze systemen, pas op 08-04-2010 ingediend. Op onze website staat dat de levering maximaal 3 weken in beslag neemt. Over de leverperiode is het niet mogelijk een declaratie aan te vragen.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen omtrent de service van de Studenten OV-chipkaart kun je terecht bij de Klantenservice Studenten OV-chipkaart. (0900-6655444, € 0,10 p.m.) Voor alle vragen over je recht op studiefinanciering en reisrecht, neem je contact op met de Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen IB-Groep).

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studenten OV-chipkaart

Conclusie van het verhaal, JE KRIJGT HELEMAAL GEEN VERGOEDING OVER DE LEVERPERIODE.

Ik vind dit enorme misleiding, omdat er beweerd wordt dat het wel vergoed wordt, maar niet in de leverperiode. Nu vraag ik me af (want heb nooit tijdelijke pas gehad) waarom ik anders declaratie aanvraag? Dit is toch in de leverperiode dat ik het zelf moet betalen, of begrijpen zij dit niet? Waar zijn ze mee bezig...

MVG,

Gino

Mila10

Ongelezen bericht door Mila10 »

Hallo allemaal,
Hier de zoveelste in de rij. Ook ik, normaal zuinig op mijn spulletjes persoon, heb een defecte ov-chipkaart. Ik haalde mijn ov-chipkaart uit mijn portemonnee en geheel onverwacht was deze kapot. Een hoekje afgebroken. Ik als nette student ben meteen naar de NS balie gegaan om dit te melden. Hier kreeg ik op een, al zeg ik zelf, onvriendelijke wijze te horen dat dit toch echt mijn probleem was en ik een treinkaartje moest kopen. Op mijn vraag hoe ik aan een nieuwe chipkaart kon komen kreeg ik te horen dat ik maar op de site van de duo moest kijken.
Nou na een tijdje zoeken bleek dat ik bij de verkeerde site aan het kijken was, ik moest naar studentov-chipkaart.nl. Ook hier kwam ik niet veel verder en heb uiteindelijk maar gebeld op het 0900 nummer. Gelukkig kreeg ik ,natuurlijk eerst voor optie 5 defecte chipkaart gekozen en een bandje kreeg, vrij snel iemand aan de telefoon.
Of dat ik had laten bevestigen, bij een balie, dat de kaart kapot was!!!! Want dat kan ik onmogelijk zelf zien?
Nou goed heel stappenplan uitgelegd gekregen wat ik nu moet doen. Kortom duurt minimaal 3 tot 4 weken eer ik een nieuwe kaart heb. In de tussen tijd mag ik alle reiskosten zelf betalen want zeg nu zelf dan had ik maar wat zuiniger moeten zijn op mijn, van uitstekende kwaliteit, chipkaartje.
Ik ben bijzonder geïrriteerd over het feit dat ik nu extra kosten moet maken omdat er een, inmiddels omstreden, ov-chipkaart moest komen. Het lijkt er mij meer op dat een aantal mensen vonden dat ze te weinig geld verdienden en dit nu over de rug van arme studenten alsnog proberen te vangen.
Mijn conclusie, ik moet 1 dag in de week met de trein. Hiervoor koop ik een kaartje. Met de bus reizen, ik woon in brabant waar het chipsysteem nog steeds niet werkt, lekker zwart 4 dagen in de week. Mijn kaart stuur ik in de vakantie wel op! Hoef ik ook niet te reizen met de trein of bus. De goedkoopste oplossing voor deze student. Zo maak je van eerlijke studenten zwartrijders met dank aan DUO, ov-chipkaart en alle vervoersbedrijven.
Met vriedelijke groeten,
een zwart rijdende student.

Taus

Ongelezen bericht door Taus »

Hetzelfde verhaal hier, portomonee verloren, OVchipkaart bedrijf gebeld, geadviseerd om OV te laten blokkeren (zonder waarschuwing dat het niet gedeblokkeerd kon worden, al had ik dat zelf ook kunnen bedenken) en daarna de mededeling dat het nog 3 tot 4 weken duurt voordat ik een nieuwe krijg.

Wat natuurlijk absurd is, mijn paspoort had ik binnen een week.
Daarnaast is opnieuw een formulier invullen ook bizar, al mijn gegevens hebben ze allang.
En het feit dat ik op tijd mijn OV heb aangevraagd, zit me nu ook tegen, bij de nieuwere OV's had ik er binnen een week een gehad.

al met al kan dit natuurlijk niet, ik bouw 80 euro schuld op, maar moet ondertussen zelf betalen voor mijn reizen.

Op de site van ROVER kun je een klacht sturen, maar dat gaat vooral over de defecte kaarten (wat natuurlijk terecht is, een kaart kwijt raken is je eigen schuld)

maar ik vraag me toch af of er niet iets meer te doen is en of het niet mogelijk is om te declareren ergens?

Pomelo

Ongelezen bericht door Pomelo »

Ginospaghetti schreef:Mijn ov chipkaart heeft al meerdere kuren gehad, ene dag deed ie het wel, andere weer niet. Op een gegeven moment deed ie niets meer, dus ik nieuwe aangevraagd, duurt meer dan 2,5 week voordat ik hem binnen heb met formulieren aanvragen/opsturen etc. Nu heb ik de volgende mail gekregen:

Beste student,

Bij ons is je declaratieverzoek binnen gekomen. Wij delen jou mede dat deze is afgewezen. Jij hebt je aanvraag, volgens onze systemen, pas op 08-04-2010 ingediend. Op onze website staat dat de levering maximaal 3 weken in beslag neemt. Over de leverperiode is het niet mogelijk een declaratie aan te vragen.

.......
Bij mij is me OV chipkaart ook gestolen en zit nu ook te wachten op een nieuwe. Ik vroeg mij af, bedoelen ze met die datum '08-04-2010' in jouw reactie, de datum waarop jij je aanvraagformulier hebt aangevraagd? of de datum waarop zij jouw aanvraagformulier hebben ontvangen? of de datum dat je bevestiginsmail kreeg dat het goedgekeurd was?

Bij mij zeiden ze in eerste instantie dat het 3 weken in totaal duurt (1 week wachten op aanvraagformulier, 2 weken voor verwerken en opsturen OV chipkaart)

Later krijg ik te horen dat het 3 weken duurt vanaf het moment dat het aanvraag formulier is binnengekomen (oftewel 4 weken in totaal!)

Vandaag belde ik nog es en zeiden ze dat het 4 weken kan duren vanaf het moment dat ze de aanvraag binnen hebben (oftewel 5 weken in totaal) :S

Waarom duurt dit zo lang? Waarom zijn ze niet duidelijk wat betreft de wachttijd?
Is het helemaal niemand gelukt om een vergoeding terug te krijgen? Je bent gewoon zoveel geld en tijd kwijt, echt te gek voor woorden

Kris

deviking

Ongelezen bericht door deviking »

Beste allemaal,

Ik kamp met hetzelfde probleem als velen anderen hier. Ook mijn kaart is plotseling in een stukje plastic veranderd. Ik dus DUO opgebeld en het probleem voorgelegd. Kreeg ik een slecht Nederlands sprekende mevr. aan de lijn die mij even heel gemakkelijk via protocol verteld dat ik maar moet beëindigen, moet aanvragen en 3 weken zal gaan wachten met alle kosten voor mezelf. Deze mevr. haalde het bloed bij mij onder de nagels vandaan. Waarom het zoveel voorkomt kunnen ze mij niet vertellen of is informatie die ze niet mogen verstrekken.

Ik reis nu dagelijks met de bus (2 uur ipv. 30 met de trein) omdat hier nog niet gecontroleerd wordt. Ik heb doorgegeven dat de kaart verloren is en dus kan ik deze houden en gratis (zwart) blijven reizen. Wanneer er wel gecontroleerd wordt zet ik het nodige acteerwerk op.

Het is ronduit belachelijk dat wij studenten door een defecte kaart, en ik hoor het steeds vaker! ,alle kosten zelf kunnen betalen. De kaart zit altijd bij mijn pinpas en deze werkt wel. Wanneer ik dus met een grote magneet door de trein langs wat mensen loop zou het best eens kunnen zijn dat ook al die kaarten defect raken?

Wanneer iemand succes heeft geboekt met mogelijk geld terug vragen, laat het dan weten. En Tros Radar, doe hier eens iets mee, dit kan niet langer doorgaan op deze manier!

Groet,

De Viking (anoniem)

Athene41

Ongelezen bericht door Athene41 »

Ook ik hier ben verbaast of eigenlijks hooguit verontwaardigd over het call center van de Studenten OV chipkaart. Onprofessioneel en op het schofterige af wordt je door de medewerkers behandeld! Ik ben sinds half maart al bezig met hen om een kaart voor mijn dochter te regelen daar deze als zijnde geblokkeerd staat in hun systeem. Door een type foutje in het adresnummer schijnt de kaart nooit te zijn aangekomen. Na 3 x maal een nieuw formulier te hebben ingevuld en de daarop zijnde brief te hebben ontvangen dat ze al een kaart zou hebben in haar bezit heb ik maar de DUO groep opgebeld , hopende dat zij mij verder konden helpen. Maar helaas! DUO adviseerde mij om een bezwaarschrift ( aangetekend) te sturen omdat "ze" dan verplicht zijn om binnen een bep. tijd ( 6 weken) te reageren. Het schijnt een welbekend probleem te zijn van de OV studenten kaart afdeling, dat deze afdeling niet thuis geeft op het moment dat een kaart geblokkeerd is. Dieptriest is het , dat ze bij het Callcenter geen medewerkers hebben die fatsoenlijk Nederlands praten, dieptriest is het dat je niet wordt teruggebeld na herhaaldelijke beloftes van hun kant, dieptriest is het dat ze niet reageren op mails met klachten, dieptriest is het dat mijn telefoonrekening hierdoor oploopt. Dieptriest is het dat mijn dochter al 6 weken reist voor eigen rekening ( kostenteller staat nu al op bijna 300 Euro) , dieptriest zou het zijn als ze hierdoor straks niet meer naar school kan. Maar wat mij nog nog het meeste raakt is dat er niemand, maar dan ook niemand hier tot op heden wat mee doet. Ik zit in de " Hellup" fase....Wat moeten wij doen om zo'n kaart te krijgen waar je gewoon recht op hebt.....
Dus Hellup Radar!!!!

Gesloten