LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Paulan
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:11

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Paulan »

Afgelopen weekend ben ik maar 1 keer met de trein geweest, weer geen conducteur tegen gekomen, en de terugreis kon ik meerijden met iemand. Toen ik thuiskwam lag er een brief met mijn OV-kaart, valt dus mee als ik het met de rest van de verhalen vergelijk!

Samenvattend:
16/17 november aanvraag via Internet gedaan voor een formulier
20 november formulier ontvangen
23 november formulier opgestuurd
4 december kaart ontvangen

Als ik 20 november thuis was geweest, had ik de kaart misschien nog 2 dagen eerder gehad. In iets meer dan 2 weken geregeld, dus ik lijk geluk te hebben. 1 keer had ik in de trein in eerste instantie geen bewijs, de conducteur gaf een waarschuwing maar schreef er geen boete voor uit. Een ander keer had ik beter bewijs en vond de conducteur het zonder aanmerkingen goed. Verder ben ik niet gecontroleerd dus ik ben wel opgelucht!

Cross
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:34

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Cross »

Niet gedacht dat ik hier ooit nog zou reageren, want normaal ben ik niet zo'n 'zeikerd'.

Ook ik ben de Ov-chipkaart inmiddels spuugzat. Naast het te vergeten uitchecken en de 200 euro aan boetes die ik heb gehad voor het onrecht in bezit hebben van een OV studentenchipkaart (natuurlijk weer miscommunicatie) is bij mij nu het toppunt ook bereikt.

In september is er in mijn ov chipkaart een klein scheurtje gekomen bij de magneetstrip. De chipkaart scande nog wel, maar toch wilde ik liever een nieuwe. Ik heb toen de service gebeld en die vertelden mij dat dit dus drie weken duurt. Ik reis elke dag bijna 2 uur heen en 2 uur terug met de trein en ga 's weekends naar mijn vriendin die ook ver weg woont. Bij elkaar zou dit dus zo'n €135,- per week kosten. Voor iemand die een stagevergoeiding van €200,- krijgt niet te doen dus. Ik heb daarom maar besloten om de kaart te houden en te hopen dat hij het blijft doen.

Natuurlijk was dit niet het geval en is de scheur steeds groter geworden. Uiteindelijk heb ik drie weken geleden besloten om een nieuwe te bestellen. Ook nu kreeg ik het standaard verhaal te horen. Omdat mij werd verteld dat ik geen vergoeding zou krijgen heb ik gezegd dat mijn OV-chipkaart kwijt was. Hierdoor behoud ik mijn gescheurde OV-chipkaart (bij een defecte meot je 'm opsturen) waardoor ik de (vriendelijke) conducteurs kan laten zien dat ik wel degelijk een OV kaart heb, maar deze dus kapot is. Samen met een printscreen van de IB-groep wordt dit na enig morren meestal wel geaccepteerd.

Maar goed, de monotone vrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze mijn kaart geblokkeerd had en dat ik een formulier zou opgestuurd krijgen om dit te bevestigen. Op andere vragen zoals vergoedingen/vervangende kaart etc. had ze natuurlijk geen antwoord.

Vandaag is het drie weken later en besloot ik maar weer eens te bellen. Volgens mij krijg ik dezelfde vrouw weer aan de lijn die niets anders kan vertellen dan haar standaard, monotone verhaaltje. Op de vraag waar mijn brief blijft krijg ik te horen dat (na een lang inleidend verhaal) ik via de website een brief kan downloaden en invullen. Drie weken voor niets gewacht dus (en ik maar denken dat het door TNT komt)...

Op de vraag of ik zsm een vervangende kaart kan krijgen (vrienden van mij hebben deze wel gekregen) heet ze geen antwoord. Ik vraag of dat wel gebruikelijk is, maar dat weet ze ook niet. Ik wil dus iemand spreken die hier wel verstand van heeft, maar dat is natuurlijk niet mogelijk.

Daarna vraag ik hoe het zit met vergoedingen, want ik zag een brief op www.studenten-ovchipkaart.nl staan waarin staat dat er nu wel vergoed wordt. Zij verteld mij dat er niet vergeod wordt. Ik vertel haar over de brief en nu zegt ze dat het misschien wel vergoed wordt. Ik vraag wat is 'misschien'. Dat weet ze natuurlijk niet en daar moest ik contact opnemen met de vergoedingsafdeling. Ik vraag of ze mij daarmee wil doorverbinden, maar natuurlijk zijn ook deze alleen per mail bereikbaar.


Twee jaar geleden vodn ik de invoeren van een chipkaart een goed en innovatief idee, maar nu zie ik alleen nog maar de nadelen. Ik ben daar ook zeker niet de enige in, want ik ontmoet haast wel elke dag iemand in de trein die mij vraagt hoe ik het heb opgelost met mijn kapotte kaart en welk formulier ik hiervoor gebruik. Echt triest dat een organisatie zo naar haar klanten handelt en ik hoop dat hier echt een keer wat aan gaat gebeuren.

Gelukkig vertrek ik over 3 weken naar het buitenland voor een half jaar. Ik verwacht niet dat ik voor die tijd een nieuwe OV-chipkaart in bezit krijg, maar ik ben wel benieuwd hoe ze het nu verder gaan oplossen. Eigenlijk zou ik, als ik in het buitenland zit, mijn OV-chipkaart moeten opzeggen. Ik doe dit denk ik maar bewust niet, want weer een nieuwe in de zomer aanvragen zie ik niet zo zitten..

Danielle888
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2010 21:30

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Danielle888 »

Ook ik wil wat kwijt over de stand van zaken rondom de ov-chipkaart. Het idee om als student gratis (of met korting) te mogen reizen was tot de invoering van de ov-chipkaart echt geweldig. Je kon dan ook zonder zorgen op weg gaan, want als je je papieren ov-kaart liet zien dan deed dit wonderen. Totdat de chipkaart werd ingevoerd en ik een van de gelukkige ontvangers was van een kaart die het al zeer snel begaf. Ik wilde er niet aan geloven om mn kaart minimaal 3 weken kwijt te zijn en m'n reis zelf te moeten betalen. Totdat ik het echt helemaal spuugzat was om - terwijl ik recht had op gratis reizen - in spanning in de trein te zitten omdat ik bang was alsnog een boete te krijgen, wat tot vier keer toe dan ook bijna gebeurde. Heel soms deed m'n kaart het nog bij de metro, maar bij controles kon niemand m'n kaart lezen en ik stond steeds vaker voor dichte poortjes. Uiteindelijk kwam ik er dan wel uit, maar dit heeft me wel 16,- armer gemaakt. Het kostte me namelijk 4,- per keer omdat er bij het inchecken al iets was fout gegaan met de kaart. Maar je geld terug krijgen, ho maar. Nu heb ik dus toch maar m'n kaart opgestuurd. Ik moet alles zelf bekostigen en ik houd dan ook maar een zeer klein bedrag per maand over. Dit is helemaal niet erg, maar de kosten van alle vol tarief (!) kaartjes zijn bizar en dus houd ik hierdoor niets meer over. Ik vind dan ook echt dat er heel snel iets aan gedaan moet worden. Eerst was er wel wat ophef over, maar nu lees ik alleen maar overal dat het aantal klachten zo gedaald is en dat ze de administratiekosten niet meer doorberekenen. Nee, dat zou er ook nog eens bij moeten komen. Wat ik ook heel raar vind is dat niemand in de tussentijd een bewijsje krijgt waarop vermeld staat dat hij of zij gratis - of dan in ieder geval nog met korting - mag reizen. Het is namelijk niet mijn schuld dat de kaart stuk is en dat het allemaal zo belachelijk lang duurt. Ik wacht nu dus maar op mijn vervangende ov-kaart en hoop dat deze kaart het nooit, maar dan ook nooit meer begeeft. Deze kaart heeft me dan namelijk inmiddels een rip uit mn lijf gekost.

Janh
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2010 10:54

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Janh »

Mijn studenten ov-chipkaart was defect, ook hier de welbekende scheur in het kaartje. Ik heb voor bijna 180 euro aan reiskosten gemaakt en die heb ik vervolgens gedeclareerd.

Ik heb zojuist het bericht ontvangen dat de declaratie is afgewezen. De kaart zou kapot zijn gegaan door 'oneigenlijk gebruik'.

Laat ik ten eerste stellen dat die kaart mijn portomonnee geen moment heeft verlaten. (in de brochure die met de chipkaart werd meegestuurd, raadt men nota bene aan om de kaart in de portomonnee te bewaren!)

Ten tweede; er zijn inmiddels honderden mensen van wie de chipkaart op identieke wijze is gescheurd. Hierdoor kan wel gesteld worden dat het hier om een fout gaat in de kaart. Derhalve is de kaart, naar mijn mening, volledig buiten mijn schuld om defect geraakt.

Ik ga uiteraard een bezwaarschrift indienen naar aanleiding van de afwijzing van de declaratie. Of ik daar succes mee zal boeken blijft de vraag. Iemand anders nog tips?

JoeyM
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2010 00:02

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door JoeyM »

Ik heb een vervangende chipkaart gehad omdat ik mijn oude kwijt was dit ging vrij snel, maar nu wil ik hem activeren dit wil dus niet. Ik heb het al een aantal keren geprobeerd en de klanten service gebeld maar daar krijg ik alleen maar te horen dat ik moet blijven proberen.
Ik ben nu al 2 weken aan het proberen maar ik kan mijn reisproduct maar niet op mijn kaart krijgen onderwijl moet ik wel naar school en naar mijn stage`s. Dit heeft mij nu al ruim 150 euro gekost(2 maanden stufi) mijn geld raakt op wat moet ik nu?
Ik kan niet thuis blijven want ik ben nog steeds leerplichtig en een boete van de leerplichtambtenaar kan ik er niet nog eens bij hebben.
kan ik ergens anders heen bellen waar iemand wel verstand heeft heb al met DUO gebeld maar ook die kunnen er niets aan doen (ook al zouden zij dat erg graag willen) er moet toch een instantie zijn die OV CHIPKAART controlleerd en waar je echt geholpen wordt en niet met "blijven proberen "afgescheept wordt.

Danielle888
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2010 21:30

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Danielle888 »

Hoi Joey, misschien bij de ns of (indien van toepassing) gvb of ret aan de informatiebalie? Als de andere instanties je allemaal niet kunnen helpen, schiet dat natuurlijk niet op. Succes! Hopelijk is het nu snel opgelost.

Mijn ov-chipkaart is trouwens na 1,5 week bezorgd. Dat valt weer alles mee.. Alleen is het nog steeds belachelijk dat studenten met zoveel kosten opgescheept worden en zo weinig hulp krijgen als er alsnog iets mis is met de kaart. De aflevertijd van de kaart mag dan inderdaad wat versneld zijn, maar aan de hoge kosten en de probleemoplossing moet echt snel iets worden gedaan.

Janh
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2010 10:54

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Janh »

Ik snap bovendien niet dat de kosten die gemaakt worden in de periode dat je op je nieuwe chipkaart wacht, niet worden vergoed. Ik moet nu een 'boete' van 180 euro betalen voor mijn kapotte chipkaart. Dit is toch werkelijk belachelijk, totaal buiten proporties!

Rick25
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2010 19:29

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Rick25 »

Bij mij is mijn OV-chipkaart ook defect. Hij checkt niet in of uit, hij doet helemaal niks! Daarna ben ik bij een servicebalie van de NS gegaan en die vertelde mij dat ik een nieuwe pas aan moest vragen.
Nu hang ik net op met de servicedesk en zij vertelde mij dat als de pas zelf niet kapot is (Niet doormidden of scheuren erin), dan kan je een poging wagen om te declareren!!! Zij verwees mij naar de site https://contact.studentenov-chipkaart.nl/
Hierin staat bij declareren het volgende:

Kosten kunnen bestaan uit reiskosten, telefoonkosten of andere OV-gerelateerde kosten. Vergeet bij het indienen van een declaratie niet alle originele bewijsstukken mee te sturen, zoals trein- of strippenkaart,en reisoverzichten en telefoonrekeningen. Bij een bezwaarschrift kan je kopieën van de bewijsstukken indienen.
Brandstofkosten, collegegeld en andere niet-ov-gerelateerde kosten worden niet vergoed. Evenals boetes doordat je hebt gereisd zonder geldig vervoersbewijs.
Als je kosten hebt gemaakt in verband met onjuiste of niet tijdige toekenning van studiefinanciering of reisrecht door Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), dien dan een declaratieverzoek in bij DUO: www.duo.nl.
Let op!
De einddatum van de periode waarover gedeclareerd wordt mag niet langer dan 6 weken geleden zijn. Als je bijvoorbeeld op 1 september je (vervangende) kaart hebt ontvangen, kan je voor de daarvoor gemaakte kosten t/m 13 oktober een declaratieverzoek indienen.


Nadat ik mijn nieuwe pas binnen heb, ga ik dit zeker proberen. Het is gewoon te belachelijk dat wij als studenten een kapotte kaart krijgen (wat de schuld van de overheid is) en dat we ook nog moeten betalen voor de reiskosten. Ik ben makkelijk 200 euro kwijt de komende 2 weken!! Waar moet ik dat van betalen?

Ik hoop ECHT dat dit door radar bekeken gaat worden. Volgens mij zijn er echt duizenden van deze gevallen

jacky316
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2007 12:31

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door jacky316 »

mijn zoon van 12 heeft ook een ov kaart. vorige week ging hij naar school, kon zich wel inchecken in de bus, maar niet meer uitchecken: de kaart doet helemaal niets meer!
dus er word dan ook nog 4 euro van zijn reistegoed afgehaald.
de dag erna zijn we naar de ns service balie gegaan en die hebben de kaart nagekeken. ja mevrouw, dit is raar dit zou niet moeten kunnen, u kunt een nieuwe gaan kopen!
hoe dat dat kan konden ze geen antwoord op geven, zo van het ene moment op het andere....

nu moet ik dus een nieuwe aanvragen voor hem, terwijl ik vind dat er gewoon kosteloos een nieuwe kaart opgestuurd zou moeten worden, belachelijk!
wat een flut service zeg!

wwopereis
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:01

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door wwopereis »

zo net mijn eerste boete ontvangen van een conducteur, had netje een kopietje van de website van de ibgroep uitgeprint waarop staat dat ik een weekabonnement heb, heeft 5 keer gewerkt maar vandaag was de conducteur minder enthousiast. Inmiddels is mijn kaart alweer meer dan 2 weken opgestuurd, net maar eens gebeld maar 'er stond nog niets in de computer'. Ik ben benieuwd hoe de declaratie gaat verlopen, ze hebben geen cent te makken, de klantenservice hebben ze uit kostenoverwegingen gevestigd in Suriname.

Cross
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:34

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Cross »

Hahaha de Surinaamse klantenservice inderdaad, was mij ook al opgevallen. Ze kunnen goed een papiertje voorlezen, maar zodra je iets vraagt wat niet op het papiertje staat hebben ze geen antwoord.

Ik heb zojuist bericht gehad van de OV-chipkaart. Mijn aanvraag is goedkeurd (lees vorige post 7 december) en ik krijg een nieuwe kaart! Wachttijd: drie weken....! Echt ongelovelijk, hoe vaak ik dit al heb gehoord. Bij elkaar zou ik dus nu ongeveer al rond de 700 euro aan treinkaarten zijn kwijtgeweest alleen maar omdat mijn kaart een klein beetje gescheurd is. Gelukkig werkt de truc die hierboven wordt beschreven bij mij wel, alleen is het elke keer irritant om hetzelfde verhaal tegen de conducteur te houden.

Cheiz
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2011 17:11

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Cheiz »

Beste mensen, vertrouw de informatievoorziening bij de helpdesk/website niet! Daar wordt nog steeds gezegd dat je voor alle kosten moet opdraaien. Uit deze brief aan minister van Bijsterveldt van september 2010 blijkt duidelijk dat de volgende afspraken zijn gemaakt:

-De student moet voor maximaal 9 dagen zelf de kosten dragen
-Indien het geval buiten de schuld van de student ligt (bijv. als de kaart onzichtbaar beschadigd is) worden de kosten volledig vergoed
-de bewijslast is soepel: studenten krijgen het voordeel van de twijfel
-Bovendien staat in deze brief die de minister in reactie hierop schreef dat dit beleid met terugwerkende kracht voor declaraties vanaf 1 januari 2010 (ja, 2010!), dus, ook als je declaratie al afgewezen is, heb je nog recht op deze nieuwe regels.

Zelf is mijn kaart een paar dagen geleden (onzichtbaar) stukgegaan. Ik heb hem net opgestuurd. Bij de helpdesk ov-chipkaart studenten zeiden ze dat het 3 weken duurt en dat ik er zelf voor moet opdraaien. Toen ik een tweede keer vertelde over bovenstaande brief wisten ze daar niks van hoewel deze al 4 maanden geleden oud is! Ook op de website staat nog steeds op verschillende plekken dat de student altijd zelf opdraait voor de kosten. Ik heb ook nog even gesproken met de man die deze brief heeft gestuurd, die was ook verbaasd hierover.
Ik ga nu treinkaartjes kopen + een anonieme ov chip, daarvan de transacties laten uitprinten (kan bij automaten) en declareren.
Declaraties zijn in te dienen via https://contact.studentenov-chipkaart.nl/Declaratie
Ik houd jullie op de hoogte!

Trab
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2011 17:14

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Trab »

Zucht. Ik ben er nu toch ook wel helemaal klaar mee.

Twee maanden geleden ben ik mijn studenten-ov-chipkaart verloren/is hij gestolen. Daarna dus snel een nieuwe aangevraagd. Belanden we direct bij ergernis 1: 'We moeten de oude kaart blokkeren, voordat we een nieuwe aan kunnen vragen voor u. De blokkade kan niet ongedaan gemaakt worden"0. Oftewel: mocht iemand je verdwenen chipkaart vinden en naar je opsturen, dan heb je er niets aan en kun je rustig blijven wachten op een nieuwe.

Vervolgens krijg ik een paar dagen later een mail dat de aanvraag in behandeling is en dat de nieuwe kaart naar het mijn thuisadres gestuurd zal worden. Met de toevoeging dat dit niet meer veranderd kan worden. Hoefde ook niet, want het adres was correct. Drie weken later ontvang ik een envelop van mijn voormalige buren, met daarin mijn ov-chipkaart. Ergernis 2: de chipkaart is dus naar mijn oude woonadres gestuurd, terwijl alle overige communicatie wel naar mijn huidige adres gestuurd is... Zucht.

Maar goed, ik had i.i.g. een nieuwe kaart. Ondertussen was ik ongeveer 150 euro lichter aan OV-kosten, die dus niet te declareren zijn. Helaas duurde de pret niet lang. Ergernis 3: na een maand heeft de kaart het begeven. Er zat nog geen krasje op, maar de kaart werd niet meer herkend. Dit is bevestigd door twee conducteurs en een NS-baliemderwerker.

Dus heb ik de defecte kaart z.s.m. opgestuurd, met de geruststellende gedachte dat de kosten die ik nu maak wel gedeclareerd kunnen worden. Tenminste, zo zou het volgens de minister moeten zijn, bij OV-chipkaart zelf doen ze hun best dit zo vaag mogelijk te houden. Ondertussen maar weer naar de klantenservice gebeld om er zeker van te zijn dat de nieuwe kaart naar het juiste adres gestuurd zou worden. Volgens de klantenservice stond het juiste adres geregistreerd. Men begreep niet waarom het de vorige keer fout was gegaan. Ik was natuurlijk niet erg gerustgesteld, want waarom zou het dit keer wel goed gaan. Er was niets aan mijn gegevens veranderd. Maar goed, op hoop van zegen.

Aangezien ik nog steeds geen bericht had gehad, heb ik vandaag (twee weken nadat ik de kaart heb opgestuurd) de klantenservice gebeld om de status van mijn aanvraag op te vragen. Vertelt de medewerkster mij dat ze defecte kaart niet ontvangen hebben (ergernis 4)!!! Ze kan hem wel direct voor me blokkeren, dan kan ik een nieuwe aanvraag doen... Dat zou dus betekenen dat ik alsnog drie weken kan gaan zitten wachten. En wat nog erger is: als ik de kosten die ik ondertussen maak wil declareren, wordt dit natuurlijk afgewezen onder het mom: "helaas meneer, we hebben geen defecte kaart ontvangen en de kosten die u maakt omdat u kaart kwijt is vergoeden wij niet..."

Dus.. Ik wacht nog maar even af of mijn kaart wellicht nog ergens opduikt. Wat kan ik anders?

Ik word hier zo boos en gefrustreerd van! Deze geintjes kosten me honderden euro's. En het enige wat je kan doen is de klantenservice bellen, die ook niks voor je kunnen betekenen. Bah!!!!!!!!!!!!!!!!

JFrolich
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:20

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door JFrolich »

Ahh die Surinaamse helpdesk kan echt he-le-maal niks behalve de procedures oplezen. Wat een cultuurverschil zeg, of gewoon te laag opgeleide of te slecht geïnformeerde mensen neergezet. Leidinggevende spreken = niet mogelijk. Naam vragen en een officiële klacht tegen de persoon indienen gaan ze wel van stressen, maar ze kunnen dan nog steeds niks voor je doen...

Ik had dus ook het welbekende scheurtje in mijn net met moeite gekregen OV-kaart na het verlies van mijn oude kaart (die overigens zonder problemen 5 jaar werkte). Ik ga dus ECHT niet de kosten van 3 weken volledig reizen betalen, dus ik wil een toezegging dat ik die kosten kan declareren voordat ik mijn kaart toestuur. Ik heb dus een mooie brief toegestuurd met deze vraag incl de brief aan Bijsterveldt (dank daarvoor).

Een tip is om eens met de helpdesk van de reguliere OV-Chipkaart te gaan bellen, dit zijn wel Nederlanders en een stuk hulpvaardiger. Via hun kreeg ik dus te horen dat je de kosten wel degelijk kunt declareren.

Als we nou eens massaal officiële klachten gaan indienen tegen de helpdesk-medewerker na een gesprek met de Surinaamse helpdesk, dan dringt het misschien tot de organisatie door dat je studenten niet zo kunt wegzetten!

Trab
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2011 17:14

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door Trab »

Tja, de helpdesk... Ik moet zeggen dat ik altijd vriendelijk te woord gestaan wordt, maar net zoals bij elke helpdesk kent men alleen de standaardantwoorden. Ze lezen als het ware de website voor. Garanties op oplossingen bieden ze nooit. Positief is wel dat ik nooit in de wacht heb gestaan. Dat zou natuurlijk vanzelfsprekend moeten zijn, maar ja...

Ik heb mijn verdwenen defecte OV-chipkaart toch maar laten blokkeren. Er is nu een nieuwe aangevraagd. Nog twee weken wachten. Zucht... De medewerkster zou bij de aanvraag vermelden dat de defecte kaart hocuspocus verdwenen is. Of het veel uitmaakt bij de behandeling van mijn declaratieverzoek vraag ik me af. Ondertussen loopt de teller door....

CoCo12
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2011 21:18

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door CoCo12 »

Hier nog een gedupeerde! Vorige week ovchipkaart kwijt geraakt/gestolen (wie zal het zeggen...) Ik dus maar geld op mn chipknip gezet zodat ik een kaartje in bus kan chippen. Ik reis eerst met connexxion en stap dan over op Arriva. Bij Connexxion een kaartje gechipt, maarrr dat kaartje wordt niet geaccepteerd bij Arriva. Dus tot de overstap kon ik een kaartje kopen en dan bij Arriva een nieuw kaartje. Kan ik daar weer niet chippen! Alleen cash. Dat had ik niet bij me, want in vrijwel geen enkele bus wordt contant betaald op prijs gesteld en heeft chippen de voorkeur. Ook zou het kaartje 2 x zo duur uitvallen, omdat de ov chipkaart ingevoerd is verkopen ze bij Arriva alleen nog in uitzonderlijke gevallen losse kaartjes (en die moeten dan gelijk 2 x zo duur?!). Nou goed, ik had geen cash, maar ben gewoon gaan zitten en als er controle kwam is het voor eigen risico.

Ik de klantenservice gebeld en krijg ook die Surinamer. Kan op geen enkele vraag in gaan en leest gewoon de website voor (en daar betaal ik 10 cent per minuut voor?!). Al met al: 3 weken wachten op een nieuwe kaart én reiskosten voor eigen rekening. Woest ben ik op die sukkels die deze kaart hebben ingevoerd! Hoezo: kosten voor eigen rekening?! Mail of stuur gewoon een bewijs dat ter vervanging gebruikt kan worden! Ik ben nog steeds student met stufi en heb nog steeds recht op gratis ov!!!

PS: schaf die klantenservice af, wekt alleen maar irritatie op!!

MrBorsetti
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2011 22:58

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door MrBorsetti »

NIET! En ik nog hopen dat dit dan misschien wel goed geregeld was.. Waarom is de oude kaart trouwens vervangen? Die kon tenminste niet 'kapot' gaan. De enige reden dat deze kaart gescant moet worden is om af te lezen welk abonnement het betreft; week of weekend..
Mijn kaart is in de bus (door het harde afremmen) kapot gegaan: terwijl ik net mijn kaart pakte om uit te loggen ving ik me met dezelfde hand op.. Een minuscuul scheurtje wat resulteerde in een kaart die niet meer gelezen kan worden..

Maargoed, tijdelijk intrekken bij een studiegenoot kan ook gezellig zijn!

RickJamez
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2011 18:51

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door RickJamez »

Ik wacht 7 werkdagen op mijn aanvraag formulier voor mijn verloren OV.
Ik heb : Viera Richards aan de telefoon gekregen toen ik ging bellen.
Ik heb mijn verhaal uitgelegd dat ik al zo lang wacht op n aanvraag formulier of hier niks aan gedaan kan worden omdat ik mijn reiskosten zelf moet betalen.
En mijn afstand is zeker rond de 20 euro per dag .
De vrouw antwoord heel makkelijk nee das heel vervelend maar u zal weer een aanvraag moeten aanvragen.
Ik ben gene klein kind ik weet wat ik heb gedaan ik heb duidelijk die aanvraag aangevraagd ik vind dat hun verantwoordelijkheid moeten tonen als er wat mis gaat zoals dit.
Ik heb haar gevraagd of de vrouw haar baas wou vragen of er niks gedaan kan worden.
Want als ik weer een aanvraag moet doen is dat gewoon abnormaal.
De vrouw kwam snel terug terwijl ik in de tussen tijd vele collega's hoor lachen op de achtergrond.
De vrouw vertelde mijn simpel weg dat haar baas of iemand die hier meer over heeft te zeggen heeft haar vertelde dat ik gewoon de aanvraag weer op nieuw mag vragen.
Dat is onzin!
Ik vroeg of hun die aanvraag niet konden regelen en dat was niet mogelijk.
Wat ik de vrouw ook vroeg is : wat als ik hem nu voor de 2de keer aanvraag na bijna 2 weken uit me eigen geld heb moeten reizen en zoeizo weer 1week moet wachten op die aanvraag.
Wat als ik hem dan weer niet krijg?
De vrrouw antwoorde dan vraag je hem weer aan.
Wij kunnen hier niks aan doen zegt ze dan.
Toen ik haar vroeg wij zij hiervoor gesproken heeft wilde ze de naam niet vertellen
Ik was hier ontzettend boos over en het leek alsof de vrouw helemaal niemand had gesproken en mij voor de gek hield.
Na een gesprek van n kwartier waarbij de vrouw niks anders kon antwoorden dat als die aanvraag formulier niet binnen is ik die steeds maar over en over moet blijven aanvragen tot ik hem heb heb ik opgehangen.
Ik heb daarna geprobeerd om met een ander collega kon praten omdat ik dacht dat het aan de persoon lag aan de telefoon.
Maar ook deze meneer kwam met dezelfde verhaal.
Alleen hij vertelde mij dat mijn verhaal aan geen enkel hogere medewerker kan worden uitgelegd om mij misschien te helpen met mijn procedure.
Dat betekent dat een van deze twee mensen gelogen heeft over hun baas.
Vooral voor het feit dat de vrouwelijke medewerkster de naam niet wou geven van haar baas.
Dat is zeer onprofessioneel..
Ik heb met tegenzin vandaag voor de tweede keer die aanvraagformulier aangevraagd en maar nog langen op mijn eigen kosten reizen.
Ik vind dit echt niet normaal dat zelf in deze gevallen geen tijdelijk pas word uitgegeven vooral in situaties waar hun verantwoordelijk zijn en wij als klanten gewoon de procedures volgen.

vishalmahabiersing
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2010 13:02

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door vishalmahabiersing »

Ik ben inmiddels sinds December 2009 aan het wachten op een OV-Studentenkaart.

Ik heb hem inmiddels nog niet, na meerdere aanvragen en meerdere (honderden) keren contact met ze te hebben gehad. Ik heb tientallen telefoongesprekken met ze opgenomen waaruit blijkt dat het bedrijf ontzettend nalatig kan zijn. Enkele voorbeelden van "telefonische incidenten" zijn bijvoorbeeld:

- spontaan ophangen
- valse namen opgeven als ze de telefoon opnemen
- onjuiste informatie verstrekken waardoor bepaalde aanvragen compleet naar het verkeerde adres worden toegezonden en automatisch vernietigd

Momenteel ben ik bezig juridische stappen te nemen. Mijn advocaat heeft al contact gehad met Minister Bijsterveldt, en de manager van de stuurgroep van de instantie. Ik ga morgen (28 Februari) weer langs om te praten met mijn advocaat, en zal er ook Donderdag (3 Maart) weer zijn. Echter is het uiteraard een goed idee om, als het mogelijk is, dit niet in mijn eentje te bevechten.

Daarom wil ik vragen, als een van jullie hun verhaal ook bij mijn advocaat kwijt wil, en eventueel via mijn procedure ook die van jullie op wil lossen, dan kunnen we het proberen samen te doen. Ik zal echter wel moeten weten wat het probleem is, dus:
Stuur een email naar [email protected] waarin je probleem staat omschreven. Hierover kan ik een korte samenvatting maken, uitprinten en toevoegen aan het dossier van mijn advocaat. Ik ben momenteel bezig een bedrag van tegen de €20,000 te eisen, want zo veel heeft het me inmiddels ook gekost.

Ik ben uiteraard nog lang niet klaar met deze zaak, en ik zal eventuele updates hier in deze topic zetten.

Nogmaals, een e-mail naar mij en ik zal kijken wat ik voor u kan doen. Als u echter vragen heeft, kunt u die ook gerust stellen. Ik kan elke avond antwoorden.

GekkeHenkie85
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:54

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Ongelezen bericht door GekkeHenkie85 »

Ik heb voor de gelegenheid ook maar even een account aangemaakt..

Vandaag is er een scheurtje door de magneetstrip van mijn studenten ov-chip kaart onstaan.
Mijn eerste reactie was "vreemd, ik heb 6 andere pasjes al een aantal jaar langer in mijn portemonnee, nog nooit zijn die ook maar een beetje beschadigd.."
Mijn tweede reactie was "Nou laat ik maar een vervangende kaart aanvragen, ik zal vast wel een tijdelijke kaart krijgen om zo mijn reiskosten te dekken.."

Helaas helaas helaas.. als ik zo de berichten op dit forum lees gaan de komende 3 weken een hel worden...
Ik reis dagelijks voor 30 euro van en naar de universiteit.. deze grap gaat me dik 300 euro kosten...

Wat ik dan niet snap is waarom er geen bewijsschrift kan worden afgevaardigd waarop duidelijk staat dat ik een studentenweekabonnement heb... daar heb ik toch immers recht op? Mijn recht op dat reisproduct is toch persoonsgebonden? Dat recht wordt toch verstrekt door de IB-groep... een overheidsorgaan dat alle maar dan ook alle opleidingsgerelateerde administratie beheerd.. net of zij niet betrouwbaar genoeg zijn..

Maar goed, die gedachtegang zal waarschijnlijk te logisch zijn voor NS, TLS of een van die andere waardeloze partijen...

Ik volg met veel aandacht dit forum, ik ben benieuwd wie vooruitgang weet te boeken.

Gesloten