LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] syntus 100 euro boete

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
ellepel55

syntus 100 euro boete

Ongelezen bericht door ellepel55 »

:oops: normaal ga ik met de statsbus van oldenzaal naar station daarna in de trein naar hengelo met strippenkaart geen probleem..maar die avond reed de bus niet dus ben met de auto naar station gegaan vandaaruit met de trein.Ik dacht dat je de strippenkaart kon afstempelen in de trein of bij de conducteur. Maar nee heb een boete gekregen van 100 euro terwijl ik wel een strippenkaart (nota bene nieuw) bij me had. en op de site van sintus staat ook nog dat een boete 35 euro is ..... Nou is dat niet klantvriendelijk?????? :( :(

karr-2

Re: syntus 100 euro boete

Ongelezen bericht door karr-2 »

Met een strippenkaart in de trein? Dat slaat natuurlijk zoiezo nergens op. De boete is wat aan de hoge kant, maar zal wel terecht zijn.

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

@karr-2: In Zoetermeer heb je de sprinter (een trein die snel kan optrekken, goed voor korte afstanden), waar je wél met de strippenkaart terecht kan!

Zo, nu jij weer :D

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Is de strippenkaart geldig bij Syntus?Ja, de strippenkaart is in de bussen én treinen van Syntus geldig. Uitzondering is het traject Tiel-Arnhem. Hier is de strippenkaart niet geldig. De strippenkaart stempelt u voor aanvang van de reis af bij de buschauffeur of in de stempelautomaat op het perron.

Wat gebeurt er als ik geen geldig plaatsbewijs kan tonen?Als u niet in het bezit bent van een geldig plaatsbewijs en u krijgt controle dan dient u de ritprijs te betalen verhoogd met € 35,-. Indien u niet contact kunt betalen dan krijgt u een Uitstel van Betaling en dient u binnen 7 dagen het verschuldigde bedrag over te maken naar Syntus. Is binnen 7 dagen het bedrag niet bijgeschreven op desbetreffende rekening dan sturen wij u een herinnering, verhoogt met € 10,00 administratiekosten. Is drie weken na de herinnering het verschuldigde bedrag nog steeds niet op rekening van Syntus bijgeschreven, dan wordt het Proces verbaal doorgestuurd naar de Officier van Justitie. Iedereen is wettelijk verplicht om een geldig legitimatiebewijs te tonen. Kun u bij een Uitstel van betaling geen legitimatiebewijs tonen, dan wordt er om assistentie van de politie gevraagd voor controle van de opgegeven naam- en adresgegevens.

Ik heb een boete gekregen en ben het er niet mee eens. Wat moet ik doen?Als u een boete gekregen heeft en u vindt dat dit onterecht is, dan kunt u hiertegen bezwaar maken. Dit kan uitsluitend schriftelijk. Stuur uw bezwaarschrift naar: Syntus, afdeling boeteafhandeling, Postbus 17, 7000 AA Doetinchem. U krijgt dan zo spoedig mogelijk bericht

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Klopt, ik maak een enkele keer gebruik van de Zoetermeer sprinter en daar kun je inderdaad met een strippenkaart in. Ze hebben er van die speciale automaten hangen waar je mee kunt afstempelen, die kun je meen ik ook voor treinkaartjes gebruiken als ze niet gestempeld zijn.

Hebben ze dat in Oldenzaal niet dan?

Die 100 euro is natuurlijk belachelijk, ik zou meteen protest aantekenen.

januca

Ongelezen bericht door januca »

Als je op de Zoetermeerlijn met een strippenkaart wilt reizen, moet je OOK van tevoren op het perron je kaart afstempelen. In de sprinter zelf kan het niet.
Als je niet van te voren hebt afgestempeld kan je ook een boete verwachten.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

karr-2 weet niet dat er in Nederland diverse stedelijke zones zijn, waarbij de strippenkaart in de trein een geldig vervoersbewijs is. Op de homepage van de NS kun je zien, waar je je strippenkaart als zodanig kan gebruiken.

Een boete van 100 euro is niet volgens de regels. Die is hooguit 35 euro plus de reguliere vervoersprijs op het te bereizen traject.

Stempelautomaten staan overal in Nederland op de perrons of in de onmiddellijke nabijheid daarvan.

achmed666

Ongelezen bericht door achmed666 »

ja dat kan in de meeste grote steden dit deed i al jaren in utrecht tussen overvecht en centraal.

Secret2006

Ongelezen bericht door Secret2006 »

heyz een tip voor de volgende x om die 100 euro te besparen ,
van te voren je kaartje af stempelen bij het paron elke paron heeft zon aparaat met daar boven de plaats namen met de hoeveelheid stempels die je moet zetten , maar jah syntus is niet echt vriendlijk want als ze iemand kunnen bekeuren doen ze dat maar normaal moet het 35 euries zijn in plaats van 100 euries ,

groeten secret2006

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Zouden ze dat na ruim een half jaar nog willen weten?

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Karr, hebben ze bij jou een paron? Ik ken dat niet :wink:
Laatst gewijzigd door Bailey op 01 sep 2006 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43

Ik weet ook niet wat een paron is. Maar aangenomen dat het een perron is: ik ken genoeg stations in Nederland, waarbij je een deel van het traject met strippenkaarten kunt betalen, maar ik heb nog nergens gezien, dat er exact staat aangegeven, hoeveel strippen ik voor welk traject nodig heb. Dat zal misschien bij de Zoetermeer of vergelijkbare stadslijnen zijn. Dat verklaart waarom ik ze nooit heb gezien, want daar kom ik nooit.

Maar waar ik woon, beslist niet.

Trouwens: voor 1 rit hoef je slechts 1 stempel te zetten, Soms 2 als je eerste kaart vol is, maar nooit meer. Je bedoelt strippen. Dat is altijd 1 strip plus het aantal zones.

hoeksteenvanhetmuurtje

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Karr, hebben ze bij een paron? Ik ken dat niet
Ik vindt het altijd raar dat mensen in een discussie een bijdrage leveren, niet aan de discussie, maar aan een woordje dat verkeerd geschreven is.

bodejosm43

De pot verwijt.... heet dat, want de zin die Bailay neerschrijft, klopt van geen kant. Zelfs als het woord paron al zou bestaan.

Bailey

De pot verwijt.... heet dat, want de zin die Bailay neerschrijft, klopt van geen kant. Zelfs als het woord paron al zou bestaan.
Jou moest er nog tussen!

Enne Bailay? Volgens mij staat er Bailey.

hoeksteenvanhetmuurtje

Enne Bailay? Volgens mij staat er Bailey.
Kijk dit soort onzin bedoel ik nou. Zij weet wie je bedoelt (zijzelf), hij weet wat je bedoelt (perron).

Omdat zij zelf ook fouten maakt, probeert zij door middel van het wijzen op foutjes van anderen haar eigen fouten te verdoezelen,

Raar dat soort lui.
Laatst gewijzigd door hoeksteenvanhetmuurtje op 01 sep 2006 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Bailey

Hij?????

hoeksteenvanhetmuurtje

Hij?????
Maak ik er toch zij van.

Bailey

Dank je wel

bodejosm43

zou het niet een opzettelijke typfout van mei geweesd kunnen zein?

Zo, bijt je maar weer stuk op deze zin.

Gesloten