Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of hier nog meer mensen zijn die zich ook dood ergeren aan de amsterdamse taxichauffeurs en met name de stationstandplaats is een broedplaats van oplichters.
Wat mij allemaal is overkomen :
Ik stapte laatst in een taxi met TX- keur die geen meter had ! soms zit die in de spiegel ingebouwd dus het was me niet opgevallen. Volgens de bestuurder was het ritje naar me huis 20 euro wat normaal 15 is. Heb dan ook geweigerd om 20 euro te betalen en gedreigd met politie. De chauffeur heeft toen ingestemd.
Ik probeerde laats met een aantal vrienden een taxi te krijgen om 03.30 's nachts, op standplaats CS Amsterdam. De chaffeurs hadden geen klanten en ik werd dus letterlijk omringd door 8 taxichauffeurs die onderling ook nog is buitenlands praten. Ik ben niet bang maar op dat soort momenten voel je je toch niet echt super. Er staat politie verderop maar kennelijk moet er eerst gereleld worden willen die in actie komen. Uiteindelijk gingen hun in een taxi naar almere kosten €150. Ik had ze nog gezegd dat ze eerst een prijs moeten afspreken maar de chaos was compleet met al die chauffeurs.
Het afgelopen jaar hebben meerder TCA chauffeurs mij geweigerd voor korte ritten. TCA is net zo erg als de vrije rijders.
Gisteravond was het weer raak rond 01.30 uur probeer ik een taxi te pakken maar er staan alleen busjes. (starttarief 12,72) die heb ik niet nodig. Ik wilde graag een normale ik probeerde een taxi te pakken achter de busjes maar die weigerde even als de rest want je moet de voorste nemen. Ben dus 50 minuten naar huis gelopen door de sneeuw. (TX keur vast !)
Toegegeven als ik nu aan taxi chauffeurs denk dan denk ik aan oplichters en ik vind echt dat die lui alle macht hebben en wij als klant bijna geen. Er bestaat een website taxiklacht.nl maar er staat nergens wat voor maatregelen daar aan kleven. als het aan mij ligt moet de controle omhoog en moeten taxi vergunningen gewoon worden ingetrokken. Je hebt soms echt het gevoel terecht te zijn gekomen in het wilde westen.
Gerben
Amsterdam
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Taxi's Amsterdam/Station Amsterdam CS
Re: Taxi's Amsterdam/Station Amsterdam CS
Als iedereen zo als U en ik gaan lopen verdienen ze nog minder en moeten ze straks wel.
Maar iets lopen en een lege langs rijdende wenken kan ook nog.
Dus de voorste hoeft dan niet.
Maar iets lopen en een lege langs rijdende wenken kan ook nog.
Dus de voorste hoeft dan niet.