LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Televisie en internet in de trein
Re: Televisie en internet in de trein
Owww wacht even, dan heb ik het verkeerd voorgesteld wat je zei. Ik ben het met je eens dat die coupe's mooi zijn!
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45
Re: Televisie en internet in de trein
Nergens last van want in de ICE en de Thalys werk ik gewoon door tot ik op mijn bestemming ben.Weet je hoe lang zo'n internationale trein stilstaat bij een station?
Is veel prettiger, ook voor de baas, want vliegen duurt echt te lang. 3 uur van te voren inchecken?
Re: Televisie en internet in de trein
Juist, bij een internationale trein maakt dat niet zoveel uit, omdat de afstanden groot zijn en het aantal haltes laag.
Wanneer je echter bij normale treinen een zelfde instapsysteem gaat maken (met heel veel keuzes, met diverse tariefen) dan zullen de treinen ook langer stil moeten staan om de mensen op de juiste plaats in te laten stappen. (Ik begreep S. haar(?) opmerking verkeerd waardoor ik ook nog eens dacht dat je niet meer door de trein zou kunnen lopen, wat dus niet klopte) Deze "normale" treinen hebben veel meer haltes en gaan over een kortere afstand. Relatief gezien heeft het hierbij dus meer invloed op de totale reistijd, wat het OV weer minder aantrekkelijk maakt.
Wanneer je echter bij normale treinen een zelfde instapsysteem gaat maken (met heel veel keuzes, met diverse tariefen) dan zullen de treinen ook langer stil moeten staan om de mensen op de juiste plaats in te laten stappen. (Ik begreep S. haar(?) opmerking verkeerd waardoor ik ook nog eens dacht dat je niet meer door de trein zou kunnen lopen, wat dus niet klopte) Deze "normale" treinen hebben veel meer haltes en gaan over een kortere afstand. Relatief gezien heeft het hierbij dus meer invloed op de totale reistijd, wat het OV weer minder aantrekkelijk maakt.
Re: Televisie en internet in de trein
ja ... heerlijk die Duitse treinstellen. allemaal van die looppaden waar je enkel in een richting door kunt, zodat je bij enige drukte compleet platgedrukt wordt. Bij de nederlandse 'open' paden kun je tenminste nog ff tussen de banken in staan om je tegenliggers door te laten ...
En om terug op het originele onderwerp te komen :
- WiFi ? Waarom moet dat uberhaupt in de trein zitten ? Gewoon een goede dekking langs het traject regelen en de trein-reiziger profiteert er 'gratis' van mee.
- tv ? ... Toen die 'nieuwe' treinstellen er waren hadden ze van die mooie bordjes om in de trein de volgende halte aan te geven. Nu mag je blij zijn als de eindbestemming staat aangegeven.
En je had 'vroeger' al die speciale treinstellen van de Intercity-plus (met dat donkerblauwe hoogpolig tapijt) waar je je laptop kon aansluiten ...
Heeft iemand die nog onlangs gezien ?
En waar willen ze het voor gebruiken ? Om vertragingen aan te kondigen ? Ze weten in 99 van de 100 gevallen niet eens dat er een vertraging is, dus laat staan dat ze die ergens *kunnen* laten zien. Daarnaast worden bij voldoende lange vertragingen (zodra ze geld moeten terugbetalen) de treinen gewoon uit dienst genomen (geen trein, dus geen vertraging).
En wat ik op die tv-toestellen verwacht ? Een korte tijd hebben hier in eindhoven op het station enkele gehangen. Er was alleen maar reclame, reclame en nog meer reclame te zien. Vertragingen en andere 'problemen' werden niet of nauwelijks gemeld (de NS heeft die info vaak gewoonweg niet) en de 'nieuws'-items werden elke 5 minuten herhaald. Da's leuk als je zoiets in de trein hebt ... kun je tig keer lezen dat de koeien van boer Harmsen een kalf hebben (en soortgelijk SBS-hart van nederland-type komkommertijd 'nieuws'). Lekker belangrijk ...
De metro/spits leveren veel meer info op dat gebied.
En om terug op het originele onderwerp te komen :
- WiFi ? Waarom moet dat uberhaupt in de trein zitten ? Gewoon een goede dekking langs het traject regelen en de trein-reiziger profiteert er 'gratis' van mee.
- tv ? ... Toen die 'nieuwe' treinstellen er waren hadden ze van die mooie bordjes om in de trein de volgende halte aan te geven. Nu mag je blij zijn als de eindbestemming staat aangegeven.
En je had 'vroeger' al die speciale treinstellen van de Intercity-plus (met dat donkerblauwe hoogpolig tapijt) waar je je laptop kon aansluiten ...
Heeft iemand die nog onlangs gezien ?
En waar willen ze het voor gebruiken ? Om vertragingen aan te kondigen ? Ze weten in 99 van de 100 gevallen niet eens dat er een vertraging is, dus laat staan dat ze die ergens *kunnen* laten zien. Daarnaast worden bij voldoende lange vertragingen (zodra ze geld moeten terugbetalen) de treinen gewoon uit dienst genomen (geen trein, dus geen vertraging).
En wat ik op die tv-toestellen verwacht ? Een korte tijd hebben hier in eindhoven op het station enkele gehangen. Er was alleen maar reclame, reclame en nog meer reclame te zien. Vertragingen en andere 'problemen' werden niet of nauwelijks gemeld (de NS heeft die info vaak gewoonweg niet) en de 'nieuws'-items werden elke 5 minuten herhaald. Da's leuk als je zoiets in de trein hebt ... kun je tig keer lezen dat de koeien van boer Harmsen een kalf hebben (en soortgelijk SBS-hart van nederland-type komkommertijd 'nieuws'). Lekker belangrijk ...
De metro/spits leveren veel meer info op dat gebied.
Re: Televisie en internet in de trein
Ik had een tijdje terug eens een trein van Utrecht naar Eindhoven. In die trein hing zo'n ding met tekst erop. En wat stond erop? 'Deze trein rijdt niet verder dan station Den Helder'. Ten eerste wist ik geeneens dat je nog met de trein verder kon dan Den Helder, ten tweede was dit totaal niet van toepassing natuurlijk.
Op een gegeven moment liepen er 2 conducteurs langs zagen het, lazen het en liepen door. Maar veranderen? Nee dus!
Ook heb je soms van die mooie informatieborden op een station hangen. Ik zie daar zo vaak een Windows-foutmelding staan. En die staat er dan gerust een half uur op. Nee, daar heb je ook veel aan.
Al die electronica. Het werkt misschien de eerste paar dagen en daarna is het verrot. Het kost dus alleen maar geld en dat betaalt de reiziger.
Op een gegeven moment liepen er 2 conducteurs langs zagen het, lazen het en liepen door. Maar veranderen? Nee dus!
Ook heb je soms van die mooie informatieborden op een station hangen. Ik zie daar zo vaak een Windows-foutmelding staan. En die staat er dan gerust een half uur op. Nee, daar heb je ook veel aan.
Al die electronica. Het werkt misschien de eerste paar dagen en daarna is het verrot. Het kost dus alleen maar geld en dat betaalt de reiziger.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45
Re: Televisie en internet in de trein
en wat lees ik op nu.nlwat je zegt,, (bijna) niemand zit hierop te wachten
AMSTERDAM - Eenderde van de Nederlandse laptopgebruikers maakt gebruik van openbare internetpunten, zogeheten 'hotspots'. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Intel onder laptopbezitters in elf Europese landen.
Zo'n 32 procent van de Nederlandse ondervraagden geeft aan gebruik te maken van hotspots, bijvoorbeeld op het station of in de bibliotheek. Ruim 85 procent gebruikt de hotspots om reistijden, routes en reisinfo te zoeken. Driekwart van de ondervraagden checkt zijn e-mail op een openbaar internetpunt......
Re: Televisie en internet in de trein
Echt representatief is zo'n onderzoek natuurlijk niet.
Wie van hier is ondervraagd? Ik niet hoor. Hoeveel mensen zijn er ondervraagd? En wat voor soort mensen? Waar waren die mensen op dat moment? Allemaal situaties die bij zo'n onderzoek horen te staan, maar dat doen ze niet, want dan is de uitslag compleet anders natuurlijk.
Wie van hier is ondervraagd? Ik niet hoor. Hoeveel mensen zijn er ondervraagd? En wat voor soort mensen? Waar waren die mensen op dat moment? Allemaal situaties die bij zo'n onderzoek horen te staan, maar dat doen ze niet, want dan is de uitslag compleet anders natuurlijk.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45
Re: Televisie en internet in de trein
Ja als ik het ergens niet mee eens was en mijn gelijk probeer te behalen zou ik dit soort onderzoeken ook verwerpen.
Helaas behoort GFK tot een van de meest toonaangevende marketing en research bureaus van de wereld. Er werken zo'n 5000 mensen. Ze behoren tot de top 5 van de wereld als het gaat om aantallen onderzoeken en zijn al meerder jaren achtereen uitgeroepen als het messt betrouwbare onderzoeksbureau van Duitsland.
Je kan er dus vanuitgaan dat de onderzoeksgegeven valide zijn. Ookal hebben ze jou niet gevraagd.
Het onderzoek is zo op te vragen. De vragen zijn in heel Europa gesteld in het openbaar vervoer, en op stations aan laptopbezitters.
Blijkbaar zit je fout met je mening dat niemand hier op zit te wachten.
Wat is nu je volgende absurde tegenargument?
Helaas behoort GFK tot een van de meest toonaangevende marketing en research bureaus van de wereld. Er werken zo'n 5000 mensen. Ze behoren tot de top 5 van de wereld als het gaat om aantallen onderzoeken en zijn al meerder jaren achtereen uitgeroepen als het messt betrouwbare onderzoeksbureau van Duitsland.
Je kan er dus vanuitgaan dat de onderzoeksgegeven valide zijn. Ookal hebben ze jou niet gevraagd.
Het onderzoek is zo op te vragen. De vragen zijn in heel Europa gesteld in het openbaar vervoer, en op stations aan laptopbezitters.
Blijkbaar zit je fout met je mening dat niemand hier op zit te wachten.
Wat is nu je volgende absurde tegenargument?
Re: Televisie en internet in de trein
Mensen die onderweg in de trein moeten bellen of internetten vinden zichzelf onmisbaar en te belangrijk. De zaak draait ook door zonder dat je elke seconde van elke dag bereikbaar of on line bent.
Werken doe je tussen 08.30 en 17.00 en niet daarbuiten !
Werken doe je tussen 08.30 en 17.00 en niet daarbuiten !
Re: Televisie en internet in de trein
Mijn mening blijft mijn mening en of dat goed of fout is is niet aan jou om te bepalen.Blijkbaar zit je fout met je mening dat niemand hier op zit te wachten.
Daarblij blijf ik erbij dat een onderzoek nooit representatief is. Als ze 100 mensen ondervragen dan kan 80 % het ergens mee eens zijn. Vragen ze 100 andere mensen, dan kan het opeens 50 % zijn. Een onderzoek wordt pas echt representatief als elke inwoner van Nederland de kans krijgt te zeggen wat hij/zij vindt. Maar dat is onmogelijk en te duur.
Re: Televisie en internet in de trein
En dan nog wat: in het onderzoek gaat het over hotspots op stations en in de bibliotheek. Het onderwerp gaat over televisie en internet in de trein. Dat is iets heel anders hoor!Zo'n 32 procent van de Nederlandse ondervraagden geeft aan gebruik te maken van hotspots, bijvoorbeeld op het station of in de bibliotheek. Ruim 85 procent gebruikt de hotspots om reistijden, routes en reisinfo te zoeken. Driekwart van de ondervraagden checkt zijn e-mail op een openbaar internetpunt......
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45
Re: Televisie en internet in de trein
We hebben een ambtenaar in ons midden?Werken doe je tussen 08.30 en 17.00 en niet daarbuiten
Geloof me als je hard werkt dan werk je ook geregeld buiten deze uren, of als je in de horeca werkt, of als je op de veiling werkt, of als je in de schoonmaakwerkt. Toch lastig als je niet buiten de ambtenaren tijden mag werken.
Je hebt zeker nooit een studie gedaan, Geen statistiek of zo gehad, tijdens je universitaire loopbaan? Ga maar lezen Baarda en de Goede en dan het hoofdstuk over validiteit en steekproef.Daarblij blijf ik erbij dat een onderzoek nooit representatief is. Als ze 100 mensen ondervragen dan kan 80 % het ergens mee eens zijn.
dus je denkt niet dat de mensen die ondervraagd zijn op het perron ook de trein nemen. Heb je het stuk uberhaupt wel gelezen? En hoe denk je dat straks internet in de trein komt, ik denk via een wifi verbinding, denk ik niet alleen weet ik zeker. en een openbare wifiverbinding noemen wij...........hotspot!!!Het onderwerp gaat over televisie en internet in de trein. Dat is iets heel anders hoor!
het is hetzelfde als die mensen die 10 jaar geleden tegen de mobiel waren. niemand zou dat ooit gaan gebruiken.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Televisie en internet in de trein
Karr, op een opmerking als deze krijg je uiteraard een reactie.Mensen die onderweg in de trein moeten bellen of internetten vinden zichzelf onmisbaar en te belangrijk. De zaak draait ook door zonder dat je elke seconde van elke dag bereikbaar of on line bent.
Werken doe je tussen 08.30 en 17.00 en niet daarbuiten !
Ik heb je al eens gezegd, dat er beroepsgroepen zijn die buiten de kantoor-uren werkzaam zijn. Denk maar eens aan het contact dat internationaal gelegd wordt. Door tijdszones is kantoortijd in Nederland iets anders dan de kantoortijd in bijvoorbeeld Azie of Amerika. Wanneer in Japan de beurzen sluiten, gaan die in Europa draaien, wanneer ze in Europa sluiten, gaan ze in Amerika open. Dus het is niet alleen interessant-doenerij.
Jij hebt mensen die willen werken in de trein (en er net zo goed voor betalen als jij) gewoon niet te ontzeggen dat zij hun reistijd nuttig willen gebruiken. Door op een bepaald moment bereikbaar te zijn kun je net die ene order binnenhalen die je anders zou hebben gemist.
Het blijkt maar weer dat jij totaal in je eigen wereldje leeft. Wat jij niet begrijpt, bestaat niet of is onnodig. Maar zo werkt het al lang niet meer. Het lijkt wel of je juist zit te wachten op dit soort reacties.
Over die werktijden gesproken: winkels zijn ook open tot 6 uur, soms tot 8 uur, 9 of zelfs 10 uur. En dat is voor veel mensen maar wat gemakkelijk.
Een ziekenhuis, waar je alleen werkt van 9 tot 17.00 uur? laat me niet lachen. Patienten worden verzocht buiten kantoortijden geen epilepsie- of hartaanval te krijgen, daar het ziekenhuispersoneel er dan niet is.
Re: Televisie en internet in de trein
Ach, ik denk wel dat het aanbieden van internet en TV kijken in treinen het gebruik hiervan kan stimuleren.
Zakenmensen pakken nu misschien sneller de auto of motor naar/van hun werk, omdat dit sneller gaat, en thuisgekomen werken ze nog een uurtje achter de PC.
Wanneer ze in de trein dingen kunnen opzoeken en kunnen inloggen op hun pagina's, dan zijn ze weliswaar langer onderweg, maar kunnen misschien ook eerder naar huis, omdat er vooruit gewerkt is en ze op de terugreis nog even kunnen doorgaan.
Oftewel; met de auto een totale reistijd van een uur heen en terug.
Met de trein 2 uur waarvan er een uur of 1,5 uur gewerkt kan worden.
Zijn ze s'avonds thuis beschikbaar om hun bloedjes van kinderen in bed/bad te doen, nog even te strijken enzo.
Zakenmensen pakken nu misschien sneller de auto of motor naar/van hun werk, omdat dit sneller gaat, en thuisgekomen werken ze nog een uurtje achter de PC.
Wanneer ze in de trein dingen kunnen opzoeken en kunnen inloggen op hun pagina's, dan zijn ze weliswaar langer onderweg, maar kunnen misschien ook eerder naar huis, omdat er vooruit gewerkt is en ze op de terugreis nog even kunnen doorgaan.
Oftewel; met de auto een totale reistijd van een uur heen en terug.
Met de trein 2 uur waarvan er een uur of 1,5 uur gewerkt kan worden.
Zijn ze s'avonds thuis beschikbaar om hun bloedjes van kinderen in bed/bad te doen, nog even te strijken enzo.
Re: Televisie en internet in de trein
Ik denk niet dat je er lang gebruik van kan maken. Er wordt genoeg in treinen gesloopt en dit soort dingen nodigen uit om gesloopt te worden.
Re: Televisie en internet in de trein
En jij bent er zeker eentje die tot zijn 30e gestudeerd heeft en daarom alles weet?Je hebt zeker nooit een studie gedaan, Geen statistiek of zo gehad, tijdens je universitaire loopbaan? Ga maar lezen Baarda en de Goede en dan het hoofdstuk over validiteit en steekproef.
Jawel, maar het onderzoek ging over hotspots op het station en in de bibliotheek. NIET over televisie en internet in de trein. En als ik op het station bij een hotspot bijvoorbeeld een vertrektijd van een trein zou opzoeken (die ik gewoon op een bord kan opzoeken, maar dat is een ander verhaal), dan hoef ik dat niet nog een keer in de trein te doen.dus je denkt niet dat de mensen die ondervraagd zijn op het perron ook de trein nemen.
Ik ga sowieso er geen gebruik van maken. Zit op mijn werk al een hele dag achter een pc en thuis ook nog regelmatig. In de trein lees ik lekker relaxed een krantje of een tijdschrift of ik doe even mijn oogjes dicht.
Re: Televisie en internet in de trein
Misschien wel maar dat stimuleert de discussie. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die internationaal werken en dan moeten werken in de trein. Maar ik denk dat zeker 80 % van de mensen die nu bellen of internetten in de trein dat alleen doen om interessant te doen tegenover anderen.Het blijkt maar weer dat jij totaal in je eigen wereldje leeft. Wat jij niet begrijpt, bestaat niet of is onnodig. Maar zo werkt het al lang niet meer. Het lijkt wel of je juist zit te wachten op dit soort reacties.
Re: Televisie en internet in de trein
Dat denk ik eigenlijk ook.
Ik zie wel dat de meeste mensen die echt rustig willen werken in de 1e klas zitten. Nou kan niet iedereen dat betalen natuurlijk en niet iedere werkgever vergoedt 1e klas, maar ik denk toch dat de echte zakenlui in de 1e klas zitten en degene die interessant willen doen met hun laptop in de 2e klas zitten.
Ik heb ook zo'n collega. Loopt de hele dag te rennen en te vliegen en neemt een hoop leeswerk mee naar huis en leest dat dus in de trein. Maar eigenlijk heeft niemand enig idee wat ie nou eigenlijk doet. Hij doet heel interessant, maar het komt bij mij een beetje uitsloverig over.
Ik zie wel dat de meeste mensen die echt rustig willen werken in de 1e klas zitten. Nou kan niet iedereen dat betalen natuurlijk en niet iedere werkgever vergoedt 1e klas, maar ik denk toch dat de echte zakenlui in de 1e klas zitten en degene die interessant willen doen met hun laptop in de 2e klas zitten.
Ik heb ook zo'n collega. Loopt de hele dag te rennen en te vliegen en neemt een hoop leeswerk mee naar huis en leest dat dus in de trein. Maar eigenlijk heeft niemand enig idee wat ie nou eigenlijk doet. Hij doet heel interessant, maar het komt bij mij een beetje uitsloverig over.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45
Re: Televisie en internet in de trein
Ik zal het je nog erger vertellen, na het HBO P&O, heb ik op de uni Psychologie gedaan, en nu ga ik starten met Rechten. Ik ben rond de 30, dat klopt. En ik werk vanaf mijn 16e (grootste horeca concern van Nederland) en ben rond mijn 23-ste gewoon FT gaan werken en daarnaast deeltijd studie.En jij bent er zeker eentje die tot zijn 30e gestudeerd heeft en daarom alles weet?
Maar heb je Baarda en de Goede als gelezen over validiteit en steekproef?
het boek heet Methoden en Technieken en je moet hoofdstuk 5 hebben. Voordat je dat hoofdstuk uithebt, kan je niet de juiste argumenten hebben over de validiteit van een steekproef.
Verder betwijfel ik nog steeds of je het onderzoek daadwerkelijk gelezen hebt. Het gaat om internet in openbare ruimtes en op openbare plekken. Een apart hoofdstuk van het onderzoek is gewijd aan internet in het openbare vervooer. In het buitenland waar veel langere trajecten zijn is de behoefte groeter dan in Nederland 50% geeft aan graag internet te wensen in de trein tov 29% in Nederland. Dus Lees het onderzoek en niet alleen het persbericht!!!!!!!!!!!
Knap dat als je in de trein zit je toch de blauwe borden in je aankomstplaats al kan lezen?die ik gewoon op een bord kan opzoeken, maar dat is een ander verhaal
Echt het is hetzelfde als de mobiel, Mensen zoals Bailey die krijsten het hardst dat dat nooit gebruikt zou worden, wie wil er nu altijd bereikbaar zijn.
Inmiddels heeft 85 van alle nederlanders een mobiel. Met hotspots gaat het dezelfde kant op, nu denk je nog waarom, maar straks, zit je lekker in de trein op het forum van Tros radar te reageren.
Face it de wereld gaat vooruit, en blijft niet steken in de achterlijkheid van bekrompen conservatisme.
Re: Televisie en internet in de trein
Knap he?! Het ging over de borden op het station, maar ik dacht dat begrijp je wel. Verkeerde gedacht dus.Knap dat als je in de trein zit je toch de blauwe borden in je aankomstplaats al kan lezen?
Waar heb dat gekrijst dan? Ik heb dat nooit gezegd. Een mobiele hoeft van mij niet maar soms is het wel makkelijk, vandaar dat ik er wel eentje heb. Maar altijd bereikbaar? Nee hoor, als ik een avondje uit ben dan gaat ie op stil, ik hoef niet gebeld te worden als ik lekker in een restaurant zit te eten. Als ik als gebeld wordt, dan komt dat later wel. Gelukkig weten de meeste hoe ik erover en voor een gezellig praatje zullen ze me dan ook niet op mijn mobiele bellen, maar gewoon lekker thuis.Echt het is hetzelfde als de mobiel, Mensen zoals Bailey die krijsten het hardst dat dat nooit gebruikt zou worden, wie wil er nu altijd bereikbaar zijn.
Dus jij kent mij beter dan ikzelf? Dat ga ik dus niet doen in de trein. Ten eerste reis ik maar 20 minuten, ten tweede doe ik dat liever thuis op mijn gemak.Inmiddels heeft 85 van alle nederlanders een mobiel. Met hotspots gaat het dezelfde kant op, nu denk je nog waarom, maar straks, zit je lekker in de trein op het forum van Tros radar te reageren.
Enne...nee, ik ga dat niet lezen, ik heb betere dingen te doen!!