LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie en internet in de trein

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Bailey »

UTRECHT - Treinreizigers kunnen binnenkort in alle intercity's van de Nederlandse Spoorwegen televisie kijken. In december wil de NS samen met het telecombedrijf KPN de eerste intercitytreinen uitrusten met televisie. In totaal gaat het om meer dan 1200 rijtuigen. Die zullen ook worden uitgerust met draadloos internet.

Dat hebben beide bedrijven maandag bekendgemaakt. Een woordvoerder van de NS zei dat over de details van het contract nog verder met KPN moet worden onderhandeld.


Reizigers krijgen straks in de intercity's actuele reisinformatie te zien, zoals de aankomsttijden en de overstapmogelijkheden. Nieuws, dat tijdens de reis wordt ververst, en entertainment behoren ook tot het aanbod.

Internet

De NS en KPN hebben besloten treintelevisie in de intercity's in te voeren, nadat een proef eerder dit jaar succesvol is verlopen. Op het traject Haarlem - Maastricht waren passagiers erg te spreken over het aanbod, aldus de NS. Bovendien zijn veel reizigers van plan in de toekomst het internet op te gaan in de trein.

Tijdens de proef leverde RTL Nederland nog de nieuwsbeelden, maar nu zal KPN dat voor zijn rekening nemen. Dit concern is daarnaast van plan om op reizigers gerichte televisieprogramma's uit te zenden. De overeenkomst met de NS past in het voornemen van KPN om meer te doen met internet en televisie. Onlangs is de onderneming begonnen met internettelevisie.

Treinkaartje

De NS belooft het treinkaartje niet duurder te maken om het tv-kanaal rendabel te houden. "We gaan het kostendekkend doen", zei de woordvoerder. De vervoerder wil onder meer reclame uitzenden, wat geld moet opleveren.

Bron: www.nu.nl


Werkelijk belachelijk!! Televisie kijken en internetten doen de mensen maar thuis, in de trein zit je om te reizen. En volgens de NS wordt het treinkaartje niet duurder. Nee dat zeggen ze, maar wie bewijst dat? Het wordt wel duurder, maar dat komt alleen door de inflatie wordt er gezegd.

Wegens bezuinigingen worden loketten gesloten, lijnen eruit gegooid nog veel meer. En dan komen ze wel met zoiets. De NS is er om ons te vervoeren, niet om ons te vermaken tijdens de reis.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

tsja dat heb ik al vaker gezegd, de trein is om te reizen, niet om te werken of tv te kijken. Er is geen enkele behoefte aan televisie, internet of wat dan ook in de trein, je moet gewoon van A naar B kunnen komen.

al deze fratsen worden ongetwijfeld doorberekend in de prijs, daar kun je opwachten. En wie heeft er behoefte aan?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Mee eens, laat de NS eerst maar eens zorgen dat ze haar zaakjes op orde krijgt, materieel en spoor het benodigde onderhoud krijgen en de treinen op tijd rijden. Ik denk niet dat er veel mensen op dit soort fratsen zitten te wachten, krijg je straks overlast in de treinen door te hard staande televisies of andere ongein...

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door rattaplan »

wat je zegt,, (bijna) niemand zit hierop te wachten. Laten ze het geld dat ze hiermee investeren maar gebruiken om de kaartjes goedkoper te maken. Alleen "we maken de boel goedkoper", heb ik nog nooit een bedrijf horen zeggen.

maar goed... ik maak me om het feit dat alles duurder wordt, wel bij meer dingen kwaad om. Bijvoorbeeld de autoverzekering(unive uitgeonderd Unive) zo gauw er een bericht in de krant verschijnt over het bijv. gestegen aantal autodiefstallen van jonge auto's, ligt bij mij de volgende dag al een brief in de bus met een premieverhoging.
Als er dan een positief bericht verschijnt , dat het aantal schademeldingen 10% is gedaald, sta ik tevergeefs bij de brievenbus te wachten.

Hetzelfde geldt voor de NUON (duurdere olie, dus duurdere NUON, goedkopere olie, helaas geen goedkopere NUON).

Hoeveel waren de kosten zgn gestegen de alfgelopen 5 jaar voor de Energie en de zogkosten? 50 a 60% toch? zo'n hoge stijging op miljardenbedragen is gewoon onvoorstelbaar en ongeloofwaardig.

maar goed.. klaag klaag klaag :)

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Wubo »

En waar gaat ons geld nou weer heen. :evil:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

de overheid en politiek lijken hier totaal geen interesse voor te hebben.
Waarom zouden ze ook? De NS is al jaren geen staatsbedrijf meer.

Ik denk dat hier niet relevant is of je het wil of niet, de NS doet het gewoon omdat ze er geld aan kunnen verdienen.
Minimale aanpassing treintarieven 2007NS wil ook in 2007 het al jarenlang gematigde tariefbeleid voortzetten. De voorziene gemiddelde aanpassing van de prijzen is gelijk aan de verwachte inflatie van 1,25%. Door deze stijging slechts voor een klein deel door te berekenen in de prijzen van de meest verkochte kaartjes krijgt 80% van de treinreizigers te maken met een reële prijsverlaging van ongeveer 0,5%.
Bovenstaande is van ns.nl

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Wat is dat nou voor ge-sterretje sterretje sterretje dat de trein is om te reizen en niet om te werken?
Er is geen enkele behoefte aan televisie, internet of wat dan ook in de trein, je moet gewoon van A naar B kunnen komen.
Wie bepaald dat?

Laat me lekker zelf bepalen wat ik doe in de trein. Er wordt vrij veel gewerkt in de trein en de kosten van wifi betaal ik gewoon zelf.

GA eens met je tijd mee.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Bailey »

Ga eens met je tijd mee? De meeste mensen willen de normale dingen bij de NS. Treinen die op tijd rijden, zitplaatsen, loketten die weer open zijn, meer personeel, karretjes met eten en drinken. Maar daar is geen geld voor. Nu is er blijkbaar opeens wel geld voor televisie en internet. Waarom niet eerst investeren in dingen die noodzakelijk zijn en daarna kijken of er nog geld over is voor wat luxere dingen.

En ach, die televisies zullen er niet lang zijn. Die nodigen uit om gesloopt te worden!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door karr-2 »

Er wordt vrij veel gewerkt in de trein
Jij noemt dat werken? Wie in Nederland is er zo belangrijk dat ze om 5.30 in de morgen al met kantoor zitten te bellen en vooral om zich heen kijken of iedereen wel ziet hoe belangrijk ze zijn?

Zoals eerder gezegd, de trein is om van A naar B te komen en er op tijd te zijn, de rest is overbodige onzin.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door svdmeer »

Tegenwoordig kun je nergens meer rustig zitten zonder opdringerige reclame en drukke beelden. Wat mij betreft dus geen tv's (die vindt je al in kroegen, scholen, wachtruimtes, etc..), ik wil gewoon rustig reizen.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Echt gezeik van oude bejaarden wifi gaat komen en is over 3 jaar net zo ingeburgerd als de mobiele telefoon.

Gelukkig zeg. dat ge..... van vroeger was alles beter.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja en??? Dan hoeft het nog niet in de trein!!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door S. »

Ik heb en idee: reizen op maat.

Coupé's met WiFi voor de snelle jongens.
Stilteplekken voor de rustreizigers (die ff bij moeten komen s'morgens en na einde werkdag ook geen snelle zaken aan de kop willen)
2e klas kletscoupé's voor de S.-jes onder ons die slechts incidenteel treinen en voor wie het een uitje is.
8)


Nou?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door karr-2 »

Of gewoon alle treinen volledig 2de klas, geen internet, geen telefoon, geen radio, alleen maar stilte.

Lijkt me heerlijk.....

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik vind S. zijn/haar idee wel prima. Voor ieder wat wils en iedere betaalt daar ook voor. Die coupe's moeten dan ook wel afgesloten zijn. Heb je een kaartje voor een stiltecoupe, dan kan je alleen daarin. Want als je in een stiltecoupe zit en er lopen drukke lui doorheen, dan schiet je er nog niet mee op.

En de 1e klas moet zeker blijven!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door tienepien »

Jah, dan duurt het instappen alleen 80 keer langer, omdat eerst iedereen naar de goede coupe moet lopen en dan pas de trein instapt.
Bovendien willen mensen vaak op een bepaalde plaats in de trein zitten ivm overstappen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door S. »

Iedere coupé ( of aan elkaar gekoppelde coupé's per doelgroep) zijn eigen instapmogelijkheid.
En kijk anders naar de Duitse treinen, die afgesloten looppaden langs de zitplaatsen hebben.
Voorheen -ooit- héél lang geleden had je 1e, 2e én 3e klas coupé's. Hoe lang duurde het instappen toen?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door tienepien »

Weet je hoe lang zo'n internationale trein stilstaat bij een station?

Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door Bep K »

Een trein staat een kleine 5 minuten stil in een station. Ruim voldoende tijd om in te loggen en je mail op te vragen als ie stilstaat. ...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Televisie en internet in de trein

Ongelezen bericht door S. »

Weet je hoe lang zo'n internationale trein stilstaat bij een station?
Geen idee, langer dan de treinen die korte trajecten rijden, lijkt me.

Alleen begrijp ik niet de relatie tussen internationale treinen en, laat ik het maar "reizen op maat", treinen noemen.
Ik bedoelde aan te geven dat met die Duitse wagons met die mooie, afgesloten looppaden je een betere doorstroming hebt en de stiltecoupé's hebben geen/minder last van drukke typetjes.

Gesloten