LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Treinkaartjes duurder bij loket !?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Shadowfax

Treinkaartjes duurder bij loket !?

Ongelezen bericht door Shadowfax »

Als je vanaf 1 maart as. een kaartje koopt aan het loket ipv de automaat kost dat je € 0.50 per kaartje meer !!!!

DUS als ik met mijn gloednieuwe-net-uit-de-verpakking-bankpas een poging waag een kaartje te pinnen bij zo'n automaat en het werkt weer eens niet, kost me dat dankzij de optimale service van de NS nog extra ook ......

Pure geldklopperij :evil:

karin6499

Re: Treinkaartjes duurder bij loket !?

Ongelezen bericht door karin6499 »

Ja, het mag dan wel meer gaan kosten, maar volgens de Ns hebben de medewerkers hierdoor meer tijd om reizigers te helpen. Voorbeelden van deze hulp zijn volgens de NS: hulp op perrons en hulp bij de bagage. Dus ik zou zeggen: laat ze vanaf 1 maart massaal je koffer dragen!!
Enne, als je invalide of blind bent kun je een vrijstellingspas krijgen. Dus leen een rolstoel of een blindenstok en ga eens proberen zo'n pas te krijgen!!

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

goed plan van de NS. Als ik mijn abb. verleng hoef ik tenminste niet eerst 10 min. in de rij te staan voor iedereen die alleen maar een enkeltje houten wil hebben. Als er iets aan de hand is op het spoor is er tenminste iemand beschikbaar die goed advies kan geven. Op de kleinere stations kan er tenminste een keer fatsoenlijk worden omgeroepen als er wat aan de hand is.
1 nadeel: de automaten accepteren geen papiergeld.

Bovendien, als ik naar de bank ga hangt er een mooi bordje, dat mensen die minder dan een x-bedrag op komen nemen niet welkom zijn.

maar het blijft gewoon geldklopperij van de NS.

Boycot

Ongelezen bericht door Boycot »

Treinkaartjes aan het loket duurder vanaf 1 maart 2004. IK BEN TEGEN! EN WIL AKTIE! Laat de NS de treinkaartjes aan de automaat maar € 0,50 goedkoper maken i.p.v. de treinkaartjes aan het loket € 0,50 duurder!!! De gebruikte automaten geven bijvoorbeeld geen reisadvies, acceptatie van contant geld is een probleem en pinnen is vrij onveilig (met al het rondhangend en niet gewenst gespuis om en in stationhallen/stations). Wie heeft een goed idee voor (boycot-)aktie? Ik hoor het graag!

willem schenk

Ongelezen bericht door willem schenk »

een jaar of 20 geleden heeft men geprobeerd om personeel te vervangen voor automaten.
hiertegen is toen geprotesteerd, althans ik weet dat nog van Nijmegen.
NS heeft toen de automaten teruggetrokken en belooft dat er altijd mensen aan het loket blijven, klantvriendelijk, oude mensen, leesproblemen, werkgelegenheid, etc.
maar men is dus gewoon doorgegaan met personeel te vervangen voor automaten en slimmer, want nu protesteerde erniemand meer en nu de brutale stap: kaartje bij het loket wordt duurder. Stations waar geen mensen achter het loket zitten: personeel!!!!! vragen om vandalisme, om je bang te voelen, om 's avonds niet meer met de trein te durven.
weiger de verhoging te betalen en blijf naar het loket gaan, het gaat tenslotte ook om de baan van degene vanwie je het kaartje koopt

Simon

Ik vind het prima dat de NS de loket-mensen wil gaan inzetten om de reizgers beter van dienst te kunnen zijn. Als er op een willekeurig traject vanuit Utrecht geen treinverkeer meer mogelijk is, zijn er honderden gestrande reizigers die nu nauwelijks geholpen kunnen worden. Omdat er bij de loketten mensen zijn die uit principe weigeren een enkeltje Houten te kopen uit de automaat.
En hoeveel stations zijn er nou eigenlijk met een loket? Je dat zijn er wel steeds minder geworden, maar 20 jaar geleden waren er ook al stations zonder loket.
En als ik naar de bank ga, staat er een bordje: "geen geldopnames aan het loket onder de € 1.000,--". De NS kan natuurlijk ook een limiet gaan stellen "geen kaartverkoop voor enkele reizen en retour".

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Simon, Simon,

Je komt jullie ook overal tegen. Iets bescheidener mag ook wel, of kom je soms uit oost groningen?

http://www.carreydebatten.frac.dk/dum03.jpg

Edje Bloem

Ongelezen bericht door Edje Bloem »

Het zou logischer zijn om kaartjes uit de automaat goedkoper te maken.

Simon

Als je NS nog een overheidsinstelling zou zijn zou dat inderdaad logisch zijn. Maar de NS is nu geprivatiseerd, en dus moet er winst worden gemaakt. Lang leve de privatisering!

Gast, het ontgaat mij enigzins waarom ik uit Oost Groningen zou komen, en wat de relevantie tussen de NS, Oost Groningen en Dumb and Dumber is.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De NS...het is maar dat veel mensen afhankelijk van hun zijn anders konden ze die treinen in hun gat rijden :)

rene9

Ongelezen bericht door rene9 »

Ach wat, de lokettisten gaan service op het perron verlenen. Geloof je het zelf?
Ik woon vlakbij een kleiner station dat nog een bemand loket heeft. Dat was eerst van 7 tot 22.00 uur open, toen van 7 tot 14.00 en nu van 7 tot 10.00. Bovendien in het weekend en op feestdagen gesloten.
Ik weet zeker dat het loket straks wordt opgeheven, en dat ik dan geen "servicemedewerker" de hele dag op dat ene perron zie sjouwen, al service-verlenend."Dag meneer zal ik uw Spits halen?"

De NS brengt het mooi, maar denkt echt alleen maar aan de eigen winst hoor.Nee de service is dan een SOS-paal.

In Amsterdam en Utrecht zal het wel iets anders zijn, maar dat is maar een klein stukje Nederland.

Ik zit trouwens ook niet te wachten op service op het perron, ik wil een mens van vlees en bloed achter een loket of toonbank. Geen computerstem door een krakende luidspreker.

Nee dan de ING bank. Die betert zijn leven en brengt de bankkantoren terug, en dat doen ze niet voor niets!

Gesloten