LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veolia OV een ramp!!
Veolia OV een ramp!!
Sinds Veolia het openbaar vervoer heeft overgenomen in Zuid-Limburg is het een ramp!!! De bussen rijden plots zonder aankondiging andere routes, de busnummers kloppen niet, niet alle bushokjes worden meer gebruikt zonder dat er iets over bekend is, ze rijden niet op de afgesproken tijden, de tijden die ophangen kloppen vaak niet en er hangen vaak andere buslijnen op dan er komen. Voorbeeld: bij ons in het dorp hang er een dienstregeling op van lijn 83 naar doetinchem !! Terwijl de bus na Maastricht er komt. De chauffeurs weten vaak alleen de routes niet naar welke plaatsen ze rijden.
Doordat Veolia het OV heeft overgenomen heb ik al een aantal keren mijn aansluiting gemist ik vind dit gewoonweg belachelijk.
De bussen van Veolia rijden onderhand al 2 weken en nog steeds kloppen de busnummers niet. Op de bus staat bv nummer 8, linksonder bij het raam hangt een zelfgeschreven bordje met nummer 2 en rechtsvoor het raam hangt nummer 16A. Nog steeds kunnen de bussen niet op tijd rijden, ik neem het de chauffeurs niet kwalijk voor hun is het ook nieuw. Maar het management had hun beter moeten inlichten want nu komen heel veel mensen in de problemen!!
Zijn er nog meer mensen die heer ervaring mee hebben??
Doordat Veolia het OV heeft overgenomen heb ik al een aantal keren mijn aansluiting gemist ik vind dit gewoonweg belachelijk.
De bussen van Veolia rijden onderhand al 2 weken en nog steeds kloppen de busnummers niet. Op de bus staat bv nummer 8, linksonder bij het raam hangt een zelfgeschreven bordje met nummer 2 en rechtsvoor het raam hangt nummer 16A. Nog steeds kunnen de bussen niet op tijd rijden, ik neem het de chauffeurs niet kwalijk voor hun is het ook nieuw. Maar het management had hun beter moeten inlichten want nu komen heel veel mensen in de problemen!!
Zijn er nog meer mensen die heer ervaring mee hebben??
Re: Veolia OV een ramp!!
De politiek wil meer kwaliteit voor minder geld in het O.V.
Dit is nu het resultaat, het O.V apparaat compleet uitgezogen en leeggeknepen.
Dit is nu het resultaat, het O.V apparaat compleet uitgezogen en leeggeknepen.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Veolia OV een ramp!!
Ja dat durven zij marktwerking te noemen. Ik noem het: Uitsterven.
Dat zij ineens andere routes rijden moet je hen niet op aanspreken. De routes worden bepaald door de gemeente en/ of provincie en/ Gedeputeerde Staten. Een OV bedrijf kan niet bepalen om routes anders te maken. Daarnaast heeft elke wijziging tijd nodig om in te werken en om te wennen. Het zijn weer nieuwe lijnen, dat houdt in dat daar weer de kinderziektes uit gehaald mogen gaan worden en geloof mij het OV bedrijf Veolia is daar echt mee bezig. Het is een zeer goed OV bedrijf, 100% dochter van BBA.
Wij in Haaglanden zijn ook allemaal verandert en ook daar zijn er genoeg problemen en ook daar wordt flink aan gewerkt door Connexxion.
Komt goed eff doorbijten en helaas vind er elk jaar in heel Nederland bij elk OV bedrijf enorme wijzigingen plaats waardoor de reiziger soms de weg kwijtraakt. Iets wat vroeger blindelings ging, moet nu weer bij nagedacht worden. Het is wat Kampvuur schrijft het moet steeds meer en beter voor steeds minder geld... en tja dat gaat niet altijd.
De rek is eruit.. nu gaan er lijnen sneuvelen en lijden... Dit met dank aan de regering. Om alles weer 100% op peil te krijgen moeten er weer miljarden in het OV worden geinvesteerd en dat willen ze niet.
Karla Peijs durft zelfs te beweren dat alles goed gaat. Zolang je zo'n minister hebt dan houdt het op. Tot nu toe hebben alle vrouwelijke ministers vanaf ex-minister Verkeer en Waterstaat Maij-Wegge, heel het OV verkloot. Zij heeft dit alles bedacht. Ga daar maar aanstaan.
Overigens is het voormalig OV bedrijf Hermes ook 100% dochter onderneming van Connexxion. Een aantal van hun bussen rijden nu in Haaglanden rond om het tekort aan nieuw materiaal op te vangen.
Dat zij ineens andere routes rijden moet je hen niet op aanspreken. De routes worden bepaald door de gemeente en/ of provincie en/ Gedeputeerde Staten. Een OV bedrijf kan niet bepalen om routes anders te maken. Daarnaast heeft elke wijziging tijd nodig om in te werken en om te wennen. Het zijn weer nieuwe lijnen, dat houdt in dat daar weer de kinderziektes uit gehaald mogen gaan worden en geloof mij het OV bedrijf Veolia is daar echt mee bezig. Het is een zeer goed OV bedrijf, 100% dochter van BBA.
Wij in Haaglanden zijn ook allemaal verandert en ook daar zijn er genoeg problemen en ook daar wordt flink aan gewerkt door Connexxion.
Komt goed eff doorbijten en helaas vind er elk jaar in heel Nederland bij elk OV bedrijf enorme wijzigingen plaats waardoor de reiziger soms de weg kwijtraakt. Iets wat vroeger blindelings ging, moet nu weer bij nagedacht worden. Het is wat Kampvuur schrijft het moet steeds meer en beter voor steeds minder geld... en tja dat gaat niet altijd.
De rek is eruit.. nu gaan er lijnen sneuvelen en lijden... Dit met dank aan de regering. Om alles weer 100% op peil te krijgen moeten er weer miljarden in het OV worden geinvesteerd en dat willen ze niet.
Karla Peijs durft zelfs te beweren dat alles goed gaat. Zolang je zo'n minister hebt dan houdt het op. Tot nu toe hebben alle vrouwelijke ministers vanaf ex-minister Verkeer en Waterstaat Maij-Wegge, heel het OV verkloot. Zij heeft dit alles bedacht. Ga daar maar aanstaan.
Overigens is het voormalig OV bedrijf Hermes ook 100% dochter onderneming van Connexxion. Een aantal van hun bussen rijden nu in Haaglanden rond om het tekort aan nieuw materiaal op te vangen.
Re: Veolia OV een ramp!!
BBA is een dochteronderneming van Veolia.het OV bedrijf Veolia is daar echt mee bezig. Het is een zeer goed OV bedrijf, 100% dochter van BBA.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Veolia OV een ramp!!
Dat dacht ik toch ook.
Wanneer BBA de moedermaatschappij was, zou men onder andere in heel Frankrijk rondrijden. Veolia is een internationaal opererend bedrijf dat onder meer BBA heeft overgenomen.
Wanneer BBA de moedermaatschappij was, zou men onder andere in heel Frankrijk rondrijden. Veolia is een internationaal opererend bedrijf dat onder meer BBA heeft overgenomen.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Veolia OV een ramp!!
Ik dacht net andersom... Maar dat maakt niet uit voor het geen wat ik aangaf. Er wordt hoe dan ook aan gewerkt en dan kan Veolia, BBA wel hebben overgenomen.... Het wordt hoe dan ook echt wel opgelost.
Re: Veolia OV een ramp!!
Dan mag Veolia wel heel hard gaan werken....
Ben het met topic-starter eens!
Er stond in een regionaal krantje hier een oproep aan de mensen, om klachten over Veolia te mailen, nou, dat hebben we massaal gedaan.
Prima dat Veolia alles overneemt, prima dat er tijden en lijnen veranderen..maar.....
Veolia vergeet voor het gemak de reiziger maar.
Nergens werd iets aangegeven over wijzigingen. Bushalte stond vol wachtende mensen....wachtend op een bus die niet kwam...sterker nog, een bus die niet eens meer bestond!
Niemand heeft een nieuw busboekje gekregen, niemand werd van te voren op de hoogte gesteld van nieuwe lijnen en tijden.
Normaal gesproken ging er van hier uit een bus, via het centraal station, rechtsreeks naar het ziekenhuis. Heel fijn, vooral omdat hier in de buurt ook veel ouderen wonen.
Weg bus. Je kunt nog tot aan het station, en vandaar uit moet je maar ff uitzoeken hoe je bij het ziekenhuis komt. Want echt vriendelijk antwoord op je vragen krijg je van Veolia niet.
Op hun site staan inderdaad de nieuwe tijden...alleen als oudere bijvoorbeeld heb je daar weinig aan.
Als je het wel op je site kunt zetten,mag je reizigers er op wijzen dat er in elk geval ergens nieuwe tijden en lijnen staan.
Van mij mag Veolia een hele koude douche krijgen!
Ben het met topic-starter eens!
Er stond in een regionaal krantje hier een oproep aan de mensen, om klachten over Veolia te mailen, nou, dat hebben we massaal gedaan.
Prima dat Veolia alles overneemt, prima dat er tijden en lijnen veranderen..maar.....
Veolia vergeet voor het gemak de reiziger maar.
Nergens werd iets aangegeven over wijzigingen. Bushalte stond vol wachtende mensen....wachtend op een bus die niet kwam...sterker nog, een bus die niet eens meer bestond!
Niemand heeft een nieuw busboekje gekregen, niemand werd van te voren op de hoogte gesteld van nieuwe lijnen en tijden.
Normaal gesproken ging er van hier uit een bus, via het centraal station, rechtsreeks naar het ziekenhuis. Heel fijn, vooral omdat hier in de buurt ook veel ouderen wonen.
Weg bus. Je kunt nog tot aan het station, en vandaar uit moet je maar ff uitzoeken hoe je bij het ziekenhuis komt. Want echt vriendelijk antwoord op je vragen krijg je van Veolia niet.
Op hun site staan inderdaad de nieuwe tijden...alleen als oudere bijvoorbeeld heb je daar weinig aan.
Als je het wel op je site kunt zetten,mag je reizigers er op wijzen dat er in elk geval ergens nieuwe tijden en lijnen staan.
Van mij mag Veolia een hele koude douche krijgen!
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Veolia OV een ramp!!
Mensen de chauffeurs van Veolia zijn van Hermes geweest.
Chauffeurs gaan bij een concessiewisseling door naar de nieuwe vervoerder. Daar is niets aan veranderd.
Voor wijzigingen in het lijnenpakket moet je bij de gemeente zijn. Deze hebben alles verandert. Gezien het feit dat er een concessiewisseling is geweest tesamen met een wijziging lijnenpakket, is dit te verwachten.
Hermes gaat niet op hun kosten en energie alles voor Veolia opvangen en veranderingen uitdraaien. Dat zijn kosten die voor Veolia zijn en voor de gemeente. Die moeten dat oplossen. Gezien het feit dat Veolia hier geen tijd voor heeft gehad, had de gemeente dat moeten oplossen en niet Hermes. Zou mooi zijn dan krijgt Veolia een cadeau van Hermes van minimaal een kleine 3 miljoen, want dat kost het wel zo'n beetje voor een hele provicie. Halteborden aanpassen, haltes verwijderen en of verplaatsen of plaatsen, haltetijdentabellen wijzigen, dienstenboekjes maken, nieuwe roosters maken, bussen klaarzetten en ga zo maar door. Dit alles wordt door de vervoerder gedaan en niet door de gemeente en dat wordt ook niet gezien door de reiziger.
Veolia is hier vermoedelijk niet bij ingelicht en Hermes zegt DAG ik ga geen geld voor een ander besteden... Dus bij wie moet je zijn... precies de Gemeente of provincie en niet bij het OV bedrijf, want die mag de zooi van het besluit van de gemeente of provincie oplossen, want deze extra kosten zijn bij het budget van de nieuwe vervoerder inbegrepen en niet bij de oude.
Chauffeurs gaan bij een concessiewisseling door naar de nieuwe vervoerder. Daar is niets aan veranderd.
Voor wijzigingen in het lijnenpakket moet je bij de gemeente zijn. Deze hebben alles verandert. Gezien het feit dat er een concessiewisseling is geweest tesamen met een wijziging lijnenpakket, is dit te verwachten.
Hermes gaat niet op hun kosten en energie alles voor Veolia opvangen en veranderingen uitdraaien. Dat zijn kosten die voor Veolia zijn en voor de gemeente. Die moeten dat oplossen. Gezien het feit dat Veolia hier geen tijd voor heeft gehad, had de gemeente dat moeten oplossen en niet Hermes. Zou mooi zijn dan krijgt Veolia een cadeau van Hermes van minimaal een kleine 3 miljoen, want dat kost het wel zo'n beetje voor een hele provicie. Halteborden aanpassen, haltes verwijderen en of verplaatsen of plaatsen, haltetijdentabellen wijzigen, dienstenboekjes maken, nieuwe roosters maken, bussen klaarzetten en ga zo maar door. Dit alles wordt door de vervoerder gedaan en niet door de gemeente en dat wordt ook niet gezien door de reiziger.
Veolia is hier vermoedelijk niet bij ingelicht en Hermes zegt DAG ik ga geen geld voor een ander besteden... Dus bij wie moet je zijn... precies de Gemeente of provincie en niet bij het OV bedrijf, want die mag de zooi van het besluit van de gemeente of provincie oplossen, want deze extra kosten zijn bij het budget van de nieuwe vervoerder inbegrepen en niet bij de oude.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Veolia OV een ramp!!
Ik heb me voorgenomen om in ieder geval de chauffeurs van Veolia niet de zwarte piet toe te spelen, want zij kunnen in veel gevallen ook niet veel doen, als het verkeer een puinhoop is, en zij daar dan toch met hun bussen hun weg moeten zien te vinden.
Toch moet er me iets van het hart, en dat is gelijk een tip voor de reizigers.
Veel chauffeurs en passagiers zijn er niet van op de hoogte, dat het 1-eurokaartje een retourkaartje is.
Dat houdt concreet in, dat je je ticket bij de chauffeur koopt, daar 1 euro voor neertelt, en binnen het uur je rit moet hebben voltooid. Overstappen is toegestaan.
Maar let op: retour houdt in, dat je hetzelfde kaartje later op de dag opnieuw kunt gebruiken, en dan ook recht hebt op een rit, die maximaal een uur mag duren.
Het valt me op, dat veel mensen het kaartje na 1 rit gewoon weggooien, en ik hoor ook vaak van mensen dat ze voor hun retourrit opnieuw een kaartje kopen, omdat ze niet weten dat ze nog in het bezit zijn van een geldig kaartje.
Toch moet er me iets van het hart, en dat is gelijk een tip voor de reizigers.
Veel chauffeurs en passagiers zijn er niet van op de hoogte, dat het 1-eurokaartje een retourkaartje is.
Dat houdt concreet in, dat je je ticket bij de chauffeur koopt, daar 1 euro voor neertelt, en binnen het uur je rit moet hebben voltooid. Overstappen is toegestaan.
Maar let op: retour houdt in, dat je hetzelfde kaartje later op de dag opnieuw kunt gebruiken, en dan ook recht hebt op een rit, die maximaal een uur mag duren.
Het valt me op, dat veel mensen het kaartje na 1 rit gewoon weggooien, en ik hoor ook vaak van mensen dat ze voor hun retourrit opnieuw een kaartje kopen, omdat ze niet weten dat ze nog in het bezit zijn van een geldig kaartje.
Re: Veolia OV een ramp!!
Niet alle eurokaartjes.
In Apeldoorn en Ede wel...is retour over de gehele dag (na 09:00 smorgens?).
In Arnhem wel na 0:900 is het alleen maar enkel en ook niet overstappen.
Meerdere zone's kan ook, je betaald dan afhankelijk van afstand 2, 3 of 4 euro's..zonder overstapen en enkele rit.
In Nijmegen heb je weer KAN- kaartjes, en zo heeft elke provincie of gemeente weer wat anders.
Vergissen is bijna onmogelijk er staat duidelijk heen en terug vermeld op het retour-eurokaartje.
Bij overstappen binnen het uur moet je uiteraad wel even zeggen ..ik stap hiermee over.
We geloven jullie op je woord kijken echt niet ales na.
In Apeldoorn en Ede wel...is retour over de gehele dag (na 09:00 smorgens?).
In Arnhem wel na 0:900 is het alleen maar enkel en ook niet overstappen.
Meerdere zone's kan ook, je betaald dan afhankelijk van afstand 2, 3 of 4 euro's..zonder overstapen en enkele rit.
In Nijmegen heb je weer KAN- kaartjes, en zo heeft elke provincie of gemeente weer wat anders.
Vergissen is bijna onmogelijk er staat duidelijk heen en terug vermeld op het retour-eurokaartje.
Bij overstappen binnen het uur moet je uiteraad wel even zeggen ..ik stap hiermee over.
We geloven jullie op je woord kijken echt niet ales na.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Veolia OV een ramp!!
Ik heb het over de 1-eurokaartjes, waar duidelijk twee strookjes op staan.
Achterop staat aangegeven dat het in twee aaneengesloten zones is.
Het is in beginsel dus vanaf 9 uur geldig, en in het weekend en op feestdagen de hele dag.
Maar het kan niet als dagkaartje gebruikt worden. In de meeste gevallen echter, is het voor een stadsrit een uitkomst. Voor 2 strippen te reizen is het duurder. Voor drie strippen is het al goedkoper, en zeker als je het als retour gebruikt.
Is dat kaartje in Arnhem een met een rode stip en de aanduiding 1 eurokaartje?
Achterop staat aangegeven dat het in twee aaneengesloten zones is.
Het is in beginsel dus vanaf 9 uur geldig, en in het weekend en op feestdagen de hele dag.
Maar het kan niet als dagkaartje gebruikt worden. In de meeste gevallen echter, is het voor een stadsrit een uitkomst. Voor 2 strippen te reizen is het duurder. Voor drie strippen is het al goedkoper, en zeker als je het als retour gebruikt.
Is dat kaartje in Arnhem een met een rode stip en de aanduiding 1 eurokaartje?
Re: Veolia OV een ramp!!
Ik denk toch echt, dat in Apeldoorn het €1 retourkaartje gewoon de hele dag geldig is. Mijn collega moet iedere morgen om 7.30 uur op het werk zijn en gaat altijd met het zelfde € kaartje (s'middags 16.00uur) retour.
Dus ook voor 9 uur al geldig!
Dus ook voor 9 uur al geldig!
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Veolia OV een ramp!!
Dan hanteert de gemeente Apeldoorn een ander beleid dan elders. Het kaartjs is bedoeld om buiten de spits te reizen. Juist omdat het in de spits tot teveel oponthoud leidt (abonnementshouders zijn dan ineens goedkoper uit wanneer ze losse kaartjes kopen).
Re: Veolia OV een ramp!!
Dat klopt! Zij koopt nu allang geen maandkaart meer, omdat dit zo veel voordeliger is, ook vanwege ze nog wel eens een snipperdag heeft, dus dan ook geen kaartje hoeft te kopen.abonnementshouders zijn dan ineens goedkoper uit wanneer ze losse kaartjes kopen).
Er rijden zelfs van 7 uur tot 18.00 uur speciaal bussen naar de bedrijventerreinen door geheel de stad hier. Ook voor een € 1 retourtje!
Ps. Dit is al jaren zo. Toendertijd was dat kaartje een piekkaartje. Een gulden dus, retour!
Re: Veolia OV een ramp!!
Het is niet geldig in de hele gemeente apeldoorn, alleen in de bebouwde kom van Apeldoorn.
het beginsel:
http://www.verkeerskunde.nl/nieuws2002a/bustarief.htm
_-MdJ-_
het beginsel:
http://www.verkeerskunde.nl/nieuws2002a/bustarief.htm
_-MdJ-_
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Veolia OV een ramp!!
bepalend is de code van de zone.
Ik heb voor de zekerheid Veolia gebeld, en daar werd mij verzekerd dat het kaartje in mijn eigen gemeente geldig was in alle aangegeven zones, en dat daar dus ook de dorpjes bij horen die tot mijn gemeente behoren.
Ik heb voor de zekerheid Veolia gebeld, en daar werd mij verzekerd dat het kaartje in mijn eigen gemeente geldig was in alle aangegeven zones, en dat daar dus ook de dorpjes bij horen die tot mijn gemeente behoren.
Re: Veolia OV een ramp!!
De eurokaartjes welke hier behandeld worden (veolia) zijn geldig op werkdagen na 9:00 uur en op weekend- en feestdagen de gehele dag. Ze zijn geldig in de gestempelde zone + een extra zone. Beide zones moeten moeten op de achterkant ver het eurokaartje vermeld zijn. In andere zone's geldt het kaartje niet. De terugreis (retourtje) mag alleen in de zelfde zones gebruikt worden.
Vrgr pewi
Vrgr pewi