LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vertragingen bij NS
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 feb 2006 22:00
Vertragingen bij NS
Vind het ongelofelijk dat de NS wegkomt met zoveel vertragingen! Ik reis 3 a 4 keer per week tussen Naarden/Bussum en Amsterdam met de trein, en heb zeer regelmatig vertraging. Een voorbeeld: vorige week woensdag (8 febr. 06) zowel op de heenreis 15 minuten vertraging, als op de terugreis (18 minuten vertraging, de sneltrein van 17.39 viel uit). De dag ervoor op de heenreis 12 minuten vertraging. We hebben het over een reistijd van 21 minuten, volgens het spoorboekje. Het gaat dus richting een verdubbeling van de reistijd! Ik begrijp niet dat de overheid dit accepteerd. Daarnaast moet de NS toch inzien dat de trein sowieso een gigantisch nadeel heeft ten opzichte van de auto; het vervoert nooit van deur tot deur! Om enigzins de concurrentie aan te gaan MOET de NS treinen op tijd laten rijden!
Re: Vertragingen bij NS
Schokkend hoor 15 minuten vertraging...
Reis zelf ook veel met de trein maar heb eigenlijk niet zoveel te klagen. De keren dat er vertraging was gaf de NS me duidelijk een goede reden op. Bijvoorbeeld een probleem met de bovenleiding of een defecte trein waardoor we het station niet binnen konden rijden.
Denk dat steeds met de auto in de file staan ook niet echt geweldig is.
Reis zelf ook veel met de trein maar heb eigenlijk niet zoveel te klagen. De keren dat er vertraging was gaf de NS me duidelijk een goede reden op. Bijvoorbeeld een probleem met de bovenleiding of een defecte trein waardoor we het station niet binnen konden rijden.
Denk dat steeds met de auto in de file staan ook niet echt geweldig is.
Re: Vertragingen bij NS
In 95 % van de gevallen is in een hele dikke file stan altijd nog sneller dan met het ov.denk dat steeds met de auto in de file staan ook niet echt geweldig is.
Ik reis dagelijks op het traject ijsselstein Alphen. Met het OV ben ik 1 uur en 10 minuten bezig en kom ik altijd om 8,15 aan, en kan ik pas vanuit alphen de trein van 17.23. per week ben ik dan 15 uur aan reistijd kwijt.
met de oto kan ik het uitkienen dat ik om 8.30 aankom en gewoon op mijn eigen tijd wegkan. verder is de tijd die ik onderweg ben voor een enkele reis slecht 30 minuten en 45 minuten met file, dus in het Worst case scenario ben ik 7,5 uur onderweg.
vanaf maart pak ik weer de motor, dan heb ik 30 minuten reistijd en knal ik tussen de files door. per week ben ik dan 5 uur reistijd kwijt en heb ik keuzevrijheid wanneer ik aan wil komen en weg wil.
DAT SCHEELT DUS 10 UUR PER WEEK!!! dat noem ik schokkend
Re: Vertragingen bij NS
Wat is een oto?met de oto
Verder ben ik het geheel met je eens, de trein is echt een waardeloos alternatief voor bv de auto. Ik reis dagelijks in de Randstad met de trein, maar hoe vaak ik al wel niet vertragingen heb gehad met allerlei vage smoezen. Wat denk je bv van "Wegens logistieke problemen kan de trein niet rijden" Is dat niet gewoon een ander woord voor 'Ik heb mijn koffie nog niet op, dus laat die trein maar barsten!"
Re: Vertragingen bij NS
Van de zomer was ik in Italie met het openbaar vervoer en daar lachen ze je uit als je het raar vind dat een trein een uur vertraging heeft. Geen enkele trein komt daar op tijd (al is het in de buurt van Milaan wel wat beter),
(Het is er echter wel heel goedkoop )
(Het is er echter wel heel goedkoop )
Re: Vertragingen bij NS
Ik zal bij het meer van lugano en ik ben vanaf brescia naar milano geweest en naar venecia. en idd wel vertraging, das daar normaal. maar goedkoop.... Een beetje hetzelfde als hier tenminste voor de intercity's. de boemeltjes zijn wel goedkoop, maar dat is meer zoals hier de tram.
Re: Vertragingen bij NS
Ik moet voor mijn werk dagelijks bijna zo'n 30 km afleggen heen en terug, locatie Randstad. Even ter vergelijk wat mogelijheden tegen het licht houden:
's Avonds of in het weekend is dat een afstand van nog geen 25 minuten met de auto.
's Ochtends en 's middags in de spits is dat ca. 45 minuten.
Met de fiets (is geen pretje als het waait of regent: meer dan de helft is langs een kanaal) is dat gemiddeld 60 minuten (wel flink doortrappen).
Met OV (in een overvolle bus of trein) van deur tot deur: 75 minuten
's Avonds of in het weekend is dat een afstand van nog geen 25 minuten met de auto.
's Ochtends en 's middags in de spits is dat ca. 45 minuten.
Met de fiets (is geen pretje als het waait of regent: meer dan de helft is langs een kanaal) is dat gemiddeld 60 minuten (wel flink doortrappen).
Met OV (in een overvolle bus of trein) van deur tot deur: 75 minuten
Voorlopig ZIT ik liever in de file dan dat ik STA in trein of bus.denk dat steeds met de auto in de file staan ook niet echt geweldig is.
Re: Vertragingen bij NS
Mijn lieve deugd, waar gaat het hier nog overIk reis 3 a 4 keer per week tussen Naarden/Bussum en Amsterdam met de trein, en heb zeer regelmatig vertraging. Een voorbeeld: vorige week woensdag (8 febr. 06) zowel op de heenreis 15 minuten vertraging, als op de terugreis (18 minuten vertraging, de sneltrein van 17.39 viel uit). De dag ervoor op de heenreis 12 minuten vertraging. We hebben het over een reistijd van 21 minuten, volgens het spoorboekje.
21 minuten reistijd...... een afstand van 3 stations
Ik ben jaren lang met de trein via Den Bosch naar Amsterdam gereisd.
5 dagen in de week. Den Bosch was het overstap station.
Heen reis 1½ uur en terugreis 1½ uur.
Meerdere, omleidingen en de daarbij horende vertragingen mee gemaakt van 5 a 6 uur.
Dus was zeur je dan met 12 en 18 minuten.
Re: Vertragingen bij NS
Het sneeuwde vanmorgen, dus hoe groot was dit keer de vertraging?
Re: Vertragingen bij NS
Ik ben vandaag met de trein gegaan, geen seconde vertraging gehad. In principe is elke minuut vertraging er een teveel, maar over een minuut of 10 hoor je mij niet zeuren. Maar zodra het meer wordt dan wordt het toch vervelender.
Vertragingen zijn soms helaas ook aan de passagiers zelf te wijten. Als je met zijn allen door dezelfde deur naar binnen wilt persen, terwijl de rest van de deuren leeg zijn of je perse in de eerste klas wilt zitten met een 2de klas kaartje en dus terecht verwijderd wordt en vervolgens een rel trapt, dan zorg je dus ook voor vertragingen die niet nodig zijn.
Vertragingen zijn soms helaas ook aan de passagiers zelf te wijten. Als je met zijn allen door dezelfde deur naar binnen wilt persen, terwijl de rest van de deuren leeg zijn of je perse in de eerste klas wilt zitten met een 2de klas kaartje en dus terecht verwijderd wordt en vervolgens een rel trapt, dan zorg je dus ook voor vertragingen die niet nodig zijn.
Re: Vertragingen bij NS
Wat een grap 5 à 6 uur, ik heb 2 dagen vastgezeten das pas vertraging.Meerdere, omleidingen en de daarbij horende vertragingen mee gemaakt van 5 a 6 uur.
Het gaat er toch niet om hoelang en wat dan wel of neit erg is, gaat erom dat er teveel vertragingen zijn.
Er is altijd wel baas boven baas
Re: Vertragingen bij NS
Slechts 2 dagen vastgezet, ik nam een jaar geleden de intercity naar het vorige station en wacht nu nog steeds op de aankondiging "Het Vorige station is...".
Je hebt gelijk klaar het gaat niet om de duur van de vertraging, de irritatie is even hoog
Je hebt gelijk klaar het gaat niet om de duur van de vertraging, de irritatie is even hoog
Re: Vertragingen bij NS
Op Station Almelo staan van die mooie borden: wilt u op tijd vertrekken? Wij ook! dus: verspreid u over het perron, gebruik ook andere deuren van de trein en GEEF UITSTAPPERS DE RUIMTE (daar wil het nog wel eens aan schorten, zo onbeschoft!)
Re: Vertragingen bij NS
Klopt ben ik helemaal met je eens. Laat mensen eerst fatsoenlijk uitstappen voor je met geweld naar binnen gaat persen om als eerste binnen te komen.
Van de week nog zag ik 2 oudere mensen die met moeite de trein uit konden komen en bijna onder de voet gelopen werden door een druk bellende gestresste zakenyup die meende snel in de trein te moeten zitten. Ik heb hem tegengehouden om die mensen eerst fatsoenlijk te laten uitstappen, wordt ie nog boos op me ook....
Fatsoen is ver te zoeken in dit land.....
Van de week nog zag ik 2 oudere mensen die met moeite de trein uit konden komen en bijna onder de voet gelopen werden door een druk bellende gestresste zakenyup die meende snel in de trein te moeten zitten. Ik heb hem tegengehouden om die mensen eerst fatsoenlijk te laten uitstappen, wordt ie nog boos op me ook....
Fatsoen is ver te zoeken in dit land.....
Re: Vertragingen bij NS
Verschijnt het blad SPOOR niet meer, vandaag is de PTT post al geweest en nog steeds niet het leuke en goede kortingsbonnen voor theater film en etc.
SPOOR lees je lekker in de trein onderweg naar de opname TROSRADAR
SPOOR lees je lekker in de trein onderweg naar de opname TROSRADAR
Re: Vertragingen bij NS
Wat heeft dat in godsnaam met dit onderwerp te maken, bel anders ff de uitgever ofzoVerschijnt het blad SPOOR niet meer, vandaag is de PTT post al geweest en nog steeds niet het leuke en goede kortingsbonnen voor theater film en etc.
SPOOR lees je lekker in de trein onderweg naar de opname TROSRADAR
Re: Vertragingen bij NS
Het blad SPOOR bestaat nog steeds. Ik vanmorgen de nieuwste gehad. Niet via PTT Post maar via Selektmail.