Ik heb mijn studentenreisproduct stopgezet en heb dan recht op een kortingskaart bij de NS. Hiervoor moet ik mijn ov chip kaart nummer invullen op de site van de NS. Dit lukt bij mij echter niet. Er staat ongeldig of reeds verbruikt kaartnummer. Ik heb alle betrokken instanties al gebeld en bezocht. Ik ben drie keer bij een NS service balie geweest (Hilversum, Amstel en Amsterdam). Ik heb twee keer de klantenservice gebeld. Twee keer het DUO (dienst uitvoering onderwijs) gebeld en vier keer het 'OV chip bedrijf'. Zij zeggen allen dat de fout bij de ander ligt en eenmaal heb ik zelfs volstrekt verkeerde informatie gekregen van het 'OV chip bedrijf' waardoor ik bijna een boete heb gekregen. Ook heb ik al heel lang aan de telefoon gezeten met 0900 nummers, hierbij heb ik te maken gekregen met lange wachttijden en keuzemenu's en soms werd er zelfs niet eens opgenomen. Ook heb ik gemaild naar het OV chip bedrijf over mijn klacht.
Het gaat mij niet om het geld (een kortingskaart kost 55 euro) maar om het principe. Ook heb ik al eerder veel problemen gehad met het OV bedrijf. Ik wil gewoon mijn kortingskaart maar ik kan nergens terecht!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vh kastje naar de muur - ovstudentenkaart naar kortingkaart
Re: Vh kastje naar de muur - ovstudentenkaart naar kortingkaart
Ik kreeg zojuist de zelfde melding. "Ongeldig of reeds verbruikt kaartnummer." Ik denk het zelfde verhaal als TS. De NS stuurde me door naar de studenten OV-chipkaartlijn. Nou ik ga het niet eens proberen, ik voel de bui al hangen. Heb al eerder voor 30 euro aan telefoonkosten gemaakt door die 0900 nummers vanwege problemen met mn OV. Echt jammer, als iemand een oplossing voor dit probleem heeft, laat het me svp weten! Ik zou graag gebruik willen maken van de kortingsaktie.
Re: Vh kastje naar de muur - ovstudentenkaart naar kortingkaart
Jeeeej, er is een oplossing!
Ik stuurde de vraag naar de klantenservice, kreeg deze reactie:
"Graag beantwoord ik uw e-mail. U geeft aan dat het voor u niet mogelijk was om een Voordeelurenabonnement voor Uitgestudeerden te bestellen. Ik vind het vervelend dat dit niet gelukt is.
Ik heb aan onze ICT afdeling inmiddels uw kaartnummer doorgegeven. Zij zullen er voor zorgen dat uw kaart wordt vrij gegeven. Ik verzoek u het abonnement over 3 dagen nogmaals aan te vragen.(...)"
Dus dan weet de rest het ook! Groetjes,
Jeroen. (Flubbel.com)
Ik stuurde de vraag naar de klantenservice, kreeg deze reactie:
"Graag beantwoord ik uw e-mail. U geeft aan dat het voor u niet mogelijk was om een Voordeelurenabonnement voor Uitgestudeerden te bestellen. Ik vind het vervelend dat dit niet gelukt is.
Ik heb aan onze ICT afdeling inmiddels uw kaartnummer doorgegeven. Zij zullen er voor zorgen dat uw kaart wordt vrij gegeven. Ik verzoek u het abonnement over 3 dagen nogmaals aan te vragen.(...)"
Dus dan weet de rest het ook! Groetjes,
Jeroen. (Flubbel.com)
Re: Vh kastje naar de muur - ovstudentenkaart naar kortingkaart
Beste,
Ook ik heb hetzelfde meegemaakt maar gelukkig wel een reactie van NS klantenservice te krijgen.
Hierbij kreeg ik hetzelfde te horen, dat mijn studenten OV geblokkeerd was en dat de desbetreffende afdeling al op de hoogte gebracht was en de blokkering er binnen 4 dagen afgehaald zou worden, zodat ik de aanvrag zou kunnen voltooien.
Echter na 5 dagen lukte het wederom niet waarna weer heb gemaild en weer zelfde reactie kreeg dat het nogmaals doorgegeven was en dat ik nogmaals 4 dagen moest wachten. Helaas, na 4 dagen weer de melding dat kaartnummer ongeldig of reeds al gebruikt was, wat beide niet het geval is.
Bij de vraag of ik de kaart op een andere manier kan aanvragen (heb zelf geen probleem mee om NS balie te bezoeken) bleek dit niet mogelijk.
Weet niet goed wat nu nog mijn opties zijn, want wil deze kaart wel erg graag aanvragen want het is verder een erg mooie actie van de NS.
mocht iemand weten wat verdere opties/oplossingen voor dit probleem zijn hoor ik het graag!!
Alvast bedankt
Groeten,
Sanne
Ook ik heb hetzelfde meegemaakt maar gelukkig wel een reactie van NS klantenservice te krijgen.
Hierbij kreeg ik hetzelfde te horen, dat mijn studenten OV geblokkeerd was en dat de desbetreffende afdeling al op de hoogte gebracht was en de blokkering er binnen 4 dagen afgehaald zou worden, zodat ik de aanvrag zou kunnen voltooien.
Echter na 5 dagen lukte het wederom niet waarna weer heb gemaild en weer zelfde reactie kreeg dat het nogmaals doorgegeven was en dat ik nogmaals 4 dagen moest wachten. Helaas, na 4 dagen weer de melding dat kaartnummer ongeldig of reeds al gebruikt was, wat beide niet het geval is.
Bij de vraag of ik de kaart op een andere manier kan aanvragen (heb zelf geen probleem mee om NS balie te bezoeken) bleek dit niet mogelijk.
Weet niet goed wat nu nog mijn opties zijn, want wil deze kaart wel erg graag aanvragen want het is verder een erg mooie actie van de NS.
mocht iemand weten wat verdere opties/oplossingen voor dit probleem zijn hoor ik het graag!!
Alvast bedankt
Groeten,
Sanne
Re: Vh kastje naar de muur - ovstudentenkaart naar kortingkaart
Bij mij ook het zelfde probleem, na eerst tig keer van kastje naar de muur te zijn gestuurd hadden ze mij bij OV tot 2 keer aan toe gezegd dat ik wat saldo op mijn kaart moest zetten er een keer mee reizen dan mijn kaart weer stopzetten in automaat en dan zou ik wel de NS actie kunnen nemen, zo gezegd zo gedaan, wou het vanochtend dus weer opnieuw aanvragen krijg ik potverdorie weer dezelfde melding :S Word er nu inmiddels al zat van. Ik ga morgen weer naar OV bellen en anders zoeken ze per direct maar een andere oplossing , leuk zo'n actie waar je toch geen gebruik van kan maken. En dan moet het ook nog binnen 3 maand na stoppen met je studie, inmiddels heb ik nog 3 weken en dan is het te laat, dus hoop dat ik toch nog zo'n kortingskaart kan krijgen van NS
Re: Vh kastje naar de muur - ovstudentenkaart naar kortingkaart
Inmiddels een bekend probleem bij de NS-klantenservice, maar de "reset" (vrijgave) die nodig is, kan 5 werkdagen duren... En dan nog 14 dagen voor het aanmaken van een nieuwe kaart met kortingsproduct betekent 3 weken op vol tarief reizen!