LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volzittende treinen
Volzittende treinen
Tegenwoordig kun je niet meer van ene intercity naar andere lopen doorgangen zijn geblokkeerd.
Wanneer treinen erg vol zitten komen de conducteurs ook niet langs ze willen blijkbaar niet door de mensen massa's heen gaan.
In Engeland is er systeem dat je dan korting krijgt wanneer er geen zitplaats is dit lijkt me prima initiatief voor de Nederlandse Smoesjes NS. Dit dwingt hun om voldoende zitplaats aan te bieden......
Wanneer treinen erg vol zitten komen de conducteurs ook niet langs ze willen blijkbaar niet door de mensen massa's heen gaan.
In Engeland is er systeem dat je dan korting krijgt wanneer er geen zitplaats is dit lijkt me prima initiatief voor de Nederlandse Smoesjes NS. Dit dwingt hun om voldoende zitplaats aan te bieden......
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 dec 2005 14:07
Re: Volzittende treinen
In Engeland is er systeem dat je dan korting krijgt wanneer er geen zitplaats is dit lijkt me prima initiatief voor de Nederlandse Smoesjes NS. Dit dwingt hun om voldoende zitplaats aan te bieden......
Of gratis openbaar Vervoer!
Re: Volzittende treinen
Ik neem aan dat je bedoeld dat je niet meer door de trein heen van het ene treinstel naar het andere kan lopen bij de koplopers. Je kan neem ik aan nog wel gewoon overstappen van de ene op andere intercity... Maar goed, dat is een detail:)Tegenwoordig kun je niet meer van ene intercity naar andere lopen doorgangen zijn geblokkeerd.
Wanneer treinen erg vol zitten komen de conducteurs ook niet langs ze willen blijkbaar niet door de mensen massa's heen gaan.
In Engeland is er systeem dat je dan korting krijgt wanneer er geen zitplaats is dit lijkt me prima initiatief voor de Nederlandse Smoesjes NS. Dit dwingt hun om voldoende zitplaats aan te bieden......
Zelf vind ik dat ook wel jammer, vooral omdat ik nu soms wel heel erg hard moet rennen voor de bus, omdat ik niet meer zo ver naar voren kan lopen door de trein. De NS zegt dat het voor minder storingen bij het koppelen zal gaan zorgen, als dat waar is scheelt het wel weer vertragingen en dat is dan wel weer positief.
Daarnaast neem ik aan dat je het niet fijn zou vinden dat wanneer het erg druk is er ook nog een conducteur zich door de mensen heen gaat wurmen...
Het kaartje wat je koopt is een vervoersbewijs, geen zitplaatsbewijs. Wanneer je echt niet meer in de trein past, zou je ook een volgende kunnen nemen, dat levert meestal niet meer dan een half uur vertraging op en dan kun je eventueel geld terug vragen bij de NS. Korting geven klinkt leuk, maar het komt uiteindelijk allemaal weer op je eigen bordje terug: dan worden gewoon de prijzen weer verhoogd...
Re: Volzittende treinen
Korting geven is belachelijk en ook overbodig, je betaald voor het recht om vervoerd te worden, je betaald absoluut NIET voor een zitplaats, dat is echt een misverstand van de eerste orde.
Re: Volzittende treinen
What ^^ he said.....
korting slaat nergens op. Je betaalt niet voor een stoel, maar voor het recht om vervoerd te worden. En dat wordt je, zij het wat minder comfortabel.
korting slaat nergens op. Je betaalt niet voor een stoel, maar voor het recht om vervoerd te worden. En dat wordt je, zij het wat minder comfortabel.
Re: Volzittende treinen
Wat heeft WO II in vredesnaam te maken met het treinvervoer van tegenwoordig? Juist, helemaal niets dus....
WO II is 60 jaar geleden, laten we er nu eindelijk eens over ophouden en ons richten op de moderne problemen.
WO II is 60 jaar geleden, laten we er nu eindelijk eens over ophouden en ons richten op de moderne problemen.
Re: Volzittende treinen
Och ... kijk dan eens naar hoe japan met z'n ov om gaat.
Machinisten die met excuses melden dat ze een minuutje te laat zijn.
Personeel dat passagiers in de metro's propt om zo nog een paar man extra mee te kunnen nemen.
tja ... het kan dus beter.
Die volle wagons zijn voor een groot deel de schuld van de reizigers zelf. Iedereen stapt altijd in bij de wagon die vlak voor de uitgang staat (en het liefst nog in de 2e klas terwijl de deur van de 1e klas open is ... ).
En dan ook nog met tientallen vlak voor de deur zodat diegenen die er uit willen ellebogen moeten gebruiken om de trein uit te moeten komen (en dan hebben ze nog het lef je boos aan te kijken als je bij het uitstappen iemand op z'n tenen trapt ook ... )
Even op het perron doorlopen naar de eerste de beste open deur of de volgende wagon is schijnbaar ook al te veel gevraagd.
Als je vaak genoeg op een traject reist dan weet je met gemak de juiste wagon te kiezen en hoef je niet de hele trein door te lopen om bij de uitgang uit te komen. En anders wissel je toch tijdens een tussenstop van wagon ?
Machinisten die met excuses melden dat ze een minuutje te laat zijn.
Personeel dat passagiers in de metro's propt om zo nog een paar man extra mee te kunnen nemen.
tja ... het kan dus beter.
Die volle wagons zijn voor een groot deel de schuld van de reizigers zelf. Iedereen stapt altijd in bij de wagon die vlak voor de uitgang staat (en het liefst nog in de 2e klas terwijl de deur van de 1e klas open is ... ).
En dan ook nog met tientallen vlak voor de deur zodat diegenen die er uit willen ellebogen moeten gebruiken om de trein uit te moeten komen (en dan hebben ze nog het lef je boos aan te kijken als je bij het uitstappen iemand op z'n tenen trapt ook ... )
Even op het perron doorlopen naar de eerste de beste open deur of de volgende wagon is schijnbaar ook al te veel gevraagd.
Als je vaak genoeg op een traject reist dan weet je met gemak de juiste wagon te kiezen en hoef je niet de hele trein door te lopen om bij de uitgang uit te komen. En anders wissel je toch tijdens een tussenstop van wagon ?
Re: Volzittende treinen
Het meest irritante verschijnsel van allemaal zijn mensen die vooraan instappen en dan de hele trein doorlopen op zoek naar een plaats. Stap dan meteen verder naar achteren in, daar zijn vaak plaatsen zat omdat iedereen vooraan wil zitten.
Re: Volzittende treinen
Ja, dat iedereen vooraan wil zitten is nogal logischdaar zijn vaak plaatsen zat omdat iedereen vooraan wil zitten.
Je komt dan namelijk eerder aan op de plaats van bestemming.
Daarom moet je bij een vliegtuig altijd achterin gaan zitten, je stijgt later op en je landt eerder, dat maakt de vlucht korter.
En voor mensen die zichzelf belangrijk vinden is dat van levensbelang
groeten
Re: Volzittende treinen
In India kun je gratis mee , dus waarom ook hier niet ?
Re: Volzittende treinen
Ga jij buiten hangen?
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 dec 2005 13:51
Re: Volzittende treinen
Is dus fout, anders zou NS geen prestatieafspraken hebben gemaakt met de overheid mbt het aantal zitplaatsenkorting slaat nergens op. Je betaalt niet voor een stoel, maar voor het recht om vervoerd te worden. En dat wordt je, zij het wat minder comfortabel.
Re: Volzittende treinen
Nee dat is niet fout. Het aantal zitplaatsen dat de overheid is er ook wel, alleen gaan er meer mensen mee dan er zitplaatsen zijn. Als je iedereen een zitplaats wil garanderen worden de treinen 10 keer zo lang en 5 keer zo duur.
Nogmaals, je betaald voor het recht om vervoerd te worden, NIET voor een zitplaats.
Nogmaals, je betaald voor het recht om vervoerd te worden, NIET voor een zitplaats.
Re: Volzittende treinen
Dat zou een taxi-chauffeur eens moeten flikken :
Sorry meneer u heeft mij alleen betaald om u te vervoeren, ik heb u niet gegarandeerd dat u ook netjes binnen kon zitten. Dus niet zo spartelen anders bind ik u op het dak vast ipv dat ik u in de kofferbak mee laat reizen ...
Misschien eens tijd dat die 1e klas wordt afgeschaft. In de meeste treinen stelt dat toch niks voor dan een heleboel lege ruimte die gemakkelijk voor zitplaatsen gebruikt had kunnen worden.
//---
Het is het zoveelste bewijs dat die lui in den haag nooit met het openbaar vervoer hoeven te reizen en zich met hun prive-chauffeur in hun vette pooierbak laten verplaatsen.
Sorry meneer u heeft mij alleen betaald om u te vervoeren, ik heb u niet gegarandeerd dat u ook netjes binnen kon zitten. Dus niet zo spartelen anders bind ik u op het dak vast ipv dat ik u in de kofferbak mee laat reizen ...
Misschien eens tijd dat die 1e klas wordt afgeschaft. In de meeste treinen stelt dat toch niks voor dan een heleboel lege ruimte die gemakkelijk voor zitplaatsen gebruikt had kunnen worden.
//---
Het is het zoveelste bewijs dat die lui in den haag nooit met het openbaar vervoer hoeven te reizen en zich met hun prive-chauffeur in hun vette pooierbak laten verplaatsen.
Re: Volzittende treinen
Een taxi is geen openbaar vervoer, maar kan in principe door iedereen gedaan worden. Een taxi kan dan ook weigeren om je te vervoeren, een trein niet.
Eerste klas afschaffen zou al een goede start zijn, of in ieder geval sterk inkrimpen.
Eerste klas afschaffen zou al een goede start zijn, of in ieder geval sterk inkrimpen.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 dec 2005 13:51
Re: Volzittende treinen
Wat is die Karr toch een eigenwijze drol
De NS heeft als missie:
En omdat Aad Veenman dit ook gezegd heeft in de vervoersconsessie 2015. Ga ik er vanuit dat karr wederom en voor de zoveelste male weer een foutief en ongefundeerd antwoord geeft, waarvoor hulde.
De NS heeft als missie:
Omdat de NS het aantal zitplaatsen als prestatieindicator tov hun klantoordeel meet:Onze reizigers veilig, op tijd en comfortabel vervoeren via aantrekkelijke stations. zie ook Missie en Profiel
Kan je ervanuitgaan dat je als je een treinkaartje koopt, je vervoer koopt obv een zitplaats.De beschikbaarheid van een zitplaats blijft hoog scoren: daarvoor geeft 76% NS een ruime voldoende. NS zet de inspanningen onverminderd voort om de verschillende aspecten van klanttevredenheid nog verder te verbeteren. zie ookHalfjaarbericht
En omdat Aad Veenman dit ook gezegd heeft in de vervoersconsessie 2015. Ga ik er vanuit dat karr wederom en voor de zoveelste male weer een foutief en ongefundeerd antwoord geeft, waarvoor hulde.
Re: Volzittende treinen
Tsja dat mag je vinden, maar ook ik ben het met hem eens. Het enige wat er staat is dat 76 % van de mensen een zitplaats heeft kunnen vinden. Dat is mooi voor ze, maar de overige 24 % heeft het dus niet gedaan.
Als je de hele reis in de trein moet staan ben je ook vervoerd en op je plaats van bestemming aangekomen.
Als je de hele reis in de trein moet staan ben je ook vervoerd en op je plaats van bestemming aangekomen.
Re: Volzittende treinen
Niet meer met abonnementen werken, wekt door de regel een valse verwachting/planning. ( bij klant en ns aanbod )`
( mijn Ns uitvoering " solutions " niet opgevallen ( is jammer ) groeten . v.v. in nieuw thema weergegeven .
( mijn Ns uitvoering " solutions " niet opgevallen ( is jammer ) groeten . v.v. in nieuw thema weergegeven .
Laatst gewijzigd door Rembrandt op 22 dec 2005 10:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Volzittende treinen
als je vaker met de trein gaat dan kan je voor jezelf bepalen waar je in moet stappen om bij het station waar je uit stapt het dichts bij de trap te zijn om je bus nog te halen.
het schijnt tegenwoordig zo te zijn dat het altijd aan een ander ligt
maar begin bij jezelf dat lijk mij de beste oplossing
het schijnt tegenwoordig zo te zijn dat het altijd aan een ander ligt
maar begin bij jezelf dat lijk mij de beste oplossing
Re: Volzittende treinen
Ik neem dat je daarbij mijn opmerking bedoeld? Dat was een reactie op het dichtlassen van de koplopers. Ik reis met de trein nl. altijd vanaf Enschede naar Apeldoorn. Ik ga in Enschede dan helemaal voorin zitten, zodat ik minder ver hoef te lopen in Apeldoorn en ik mijn bus nog haal. In Deventer wordt er echter een stuk aangekoppeld, waardoor ik niet meer helemaal voorin de trein zit. "Vroeger" liep ik dan vlak bij Apeldoorn door naar het volgende treinstel. Tegenwoordig kan dat dus niet meer. Maar goed, ik kan er wel mee leven hoor, t is geen ramp en als het station in Apeldoorn eindelijk klaar is, dan is het probleem ook uit de wereld...als je vaker met de trein gaat dan kan je voor jezelf bepalen waar je in moet stappen om bij het station waar je uit stapt het dichts bij de trap te zijn om je bus nog te halen.