LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwart rijden

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
rubentjuuh

Zwart rijden

Ongelezen bericht door rubentjuuh »

Ik was laatst met vrienden in Amsterdam, en we reden voor het eerst in de metro en tram. Maar niemand van ons wist hoe de Strippenkaart werktte. Uiteindelijk besluiten we om toch maar neit het kaartje af te stempelen, en we gaan in de metro zitten. Maar we zien nergens controleurs of conducteurs. In zo'n grote stad, loopt er dan gewoon niemand je kaartje te controleren? Ik vind dat wel raar!

aansteker

Re: Zwart rijden

Ongelezen bericht door aansteker »

Weer 15 opgepakt in Dort Goed zo.

Beetje Dom als je dat niet weet ( van die strippen )

Jill

Ongelezen bericht door Jill »

Tuurlijk controleren ze wel. Meestal op stations ingangscontrole en heel soms ook controle ploeg op de lijn maar meestal zijn het in/uit gangscontroles op de wat grote stations.

Sinterklaas en Kerstman

Ongelezen bericht door Sinterklaas en Kerstman »

Ho ho stoute jongens en meisjes, wat hoor ik daar....zwart rijden...foei schaam jullie, waarom !! door gemist aan inkomsten wordt het prijskaartje steeds duurder.
Dus niet meer doen hoor ..anders stuurt Sint de Piet langs met zak en de roe :lol:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Volgende keer misschien eerst informeren als je niet weet hoe het werkt? Bij het openbaar vervoerbedrijf zelf of wij 9292. Of vraag het aan de chauffeur, die was er wel neem ik aan :wink:

Gast

Te hard rijden op de weg kan ook vaak zonder bekeuring te krijgen.
Je moet alleen niet gaan piepen als je op een dag de klos bent.

Gast

Ik ben blij dat de boetes voor zwartrijden bij de NS in ieder geval omhoog gaan!

Gast

de boetes voor zwartijden gaan omhoog, maar zijn nog steeds een lachtertje. Zwartrijden loont nog steeds de moeite op deze manier.

Kunnen ze er geen 100 euro van maken, meteen ter plekke te betalen en anders de bak in.

Gast

Wat mij betreft meteen de bak in! :wink:

Gesloten