Auto gekocht met schadeverleden en foute km stand.

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Petertjee

Auto gekocht met schadeverleden en foute km stand.

Ongelezen bericht door Petertjee »

Hallo Allemaal,

Kortom proefrit gemaakt leek allemaal prima. Onderhandeld over de prijs en eens geworden dus handtekening gezet en aanbetaald.

Eenmaal thuis heb ik pas een chassisnummercheck gedaan(sukkel). Daarna bleek dat de auto flinke schade heeft gehad en dat de km stand terug is gedraaid.

Ik wil mijn aanbetaalde bedrag uiteraard terug hebben en heb de koop ook ontbonden. Hoe groot achten jullie de kans dat ik daadwerkelijk mijn geld terug ga krijgen? Ik heb bewijs van de schade en de km stand. Schade is niet gemeld bij verkoop en ik heb een foto van de km stand en daarbij een rapport met de melding van een veel hogere km stand.

Gr Peter

Moneyman

Re: Auto gekocht met schadeverleden en foute km stand.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat je recht hebt op geld terug is wel duidelijk bij de gegeven omstandigheden. Of je het ook krijgt, is koffiedik kijken. We weten niet om wie het gaat en wat diens financiële positie en betaalmoraal is. De vraag is natuurlijk ook of je eerst nog naar de rechter zult moeten om je geld terug te eisen, en of het aankoopbedrag dat risico waard is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch een tip voor de volgende keer: doe eerst een kentekencheck op https://ovi.rdw.nl/. Dan zie je gelijk of de kilometerstand logisch is of dat er iets niet klopt.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Familie van mij had een zelfde gevalletje en ook nog via een veiling. Binnen 2 dagen geregeld.
Dus als je goed kan onderbouwen en deze handelaar heeft verder zijn zaakjes op orde moet dat lukken.
Foute km(teruggedraaide) stand is strafbaar.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op schade verleden is moeilijk om te beroepen indien de reparatie goed is verlopen.

Kilometerstand terugdraaien is niet toegestaan. Hierop is makkelijker om uw aankoop te laten ontbinden.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of een advocaat.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Geen idee of je met het schadeverleden iets kunt
Als dat goed gerepareerd kan dat wel eens moelijk worde
Die km staand wat is terug gedraaid is iets anders,dat is verboden

Janzegt

Ongelezen bericht door Janzegt »

Het aantonen van teruggedraaide kilometerstand kan ook nog best lastig zijn. Alleen als de huidige km-stand lager is dan de laatst officieel genoteerde stand, dan sta je hard. Als de stand onlogisch is, dan kan dat komen omdat de auto lang stil gestaan heeft en dat is lastig te bewijzen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Alles draait om bewijslast. Een schade auto an sich zegt niet zo veel. Wat voor schade is het geweest en heeft dat ook daadwerkelijk invloed op de waarde van de auto?
Ook puur een onlogische kilometerstand zegt niet zoveel. Gaat het daadwerkelijk om een terug gedraaide teller of is er bijvoorbeeld een invoerfout gemaakt?

Ga gewoon eens praten met de verkoper. U weet wie hij is, wij niet. Is het een sjacheraar die een opgekalefaterde import schadebak rijdend heeft gemaakt, of is het een dealer waar een fout gemaakt is? En daar zit nog een hoop tussen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Janzegt schreef:
27 jun 2025 17:38
Het aantonen van teruggedraaide kilometerstand kan ook nog best lastig zijn. Alleen als de huidige km-stand lager is dan de laatst officieel genoteerde stand, dan sta je hard. Als de stand onlogisch is, dan kan dat komen omdat de auto lang stil gestaan heeft en dat is lastig te bewijzen.
Er zouden gegevens zijn met een hogere kilometerstand erop dan de huidige.

Overigens ken ik ook een verhaal van iemand met een mijlenteller. Hadden ze de kilometerstand uitgerekend en die ingevuld, de keer erna weer de mijlenstand. Toen was ie ineens teruggedraaid volgens de RDW. Heeft nog heel erg veel moeite gekost om van de term 'onlogische kilometerstand' af te komen.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Kocht in 2015 een auto met 8000 km op de teller.
De RDW gaf onlogisch aan, er was 80000 ingevoerd.
Dit was een invoerfout die nog kon worden gecorrigeerd.
Als schade professioneel is gerepareerd, zegt dit niks

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gekocht bij wie?
Particulier, dealer, occasionhandelaar, Jet Cars?

Plaats reactie