De FixHub in Utrecht neemt mij niet serieus over reparatie camera Sony A7III
-
Richard vd Heuvel
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 mei 2026 08:53
De FixHub in Utrecht neemt mij niet serieus over reparatie camera Sony A7III
8 juli vorig jaar heb ik mijn Sony A7 III camera ter reparatie aangeboden aan de FixHub in Utrecht. De sluiter was kapot.
In augustus gebeld hoe het met de reparatie ging. Er werden toezeggingen gedaan die niet werden nagekomen. 18 september begon ik maar naar hun te appen om alles zwart op wit te hebben. Na elk appje van mij kwam al vrij snel een antwoord in de trant van: "we verwachten het deze week rond te krijgen", "we gaan het uitzoeken" etc etc Helaas werd het van hun kant muisstil en was ik weer degene die vroeg hoe het met mijn camera ging.
Na 10 maanden wachten was ik het spuugzat en had ik geappt dat ik deze hele zaak zondag 17 mei afgehandeld wilde hebben: de camera ophalen en de aanbetaling van 423,50 teruggestort.
Die dag kwamen we in de zaak in Utrecht: camera ligt op kantoor... Uiteraard werden wij boos. We werden totaal niet serieus genomen. We kregen een visitekaartje mee met daarop een nummer die we de dag daarop konden bellen.
De persoon aan de lijn zei dat ze de camera naar de zaak zouden brengen, en vanaf donderdag op te halen was.
Wij donderdag bellen of de camera op de zaak was. Gelukkig werd dat bevestigd. Wij afgelopen zaterdag 23 mei vol goede moed naar de zaak.... bleek dat ze de VERKEERDE camera naar de zaak hadden gebracht.... Als oplossing om niet nog een keer naar Utrecht te komen, bood hij aan om een stagiair die in Amersfoort de camera woensdag mee te geven. Dan kon ik 'm dus in Amersfoort(mijn woonplaats) ophalen. Ook het geld van de aangetaling zou teruggestort worden (na de Pinksteren).
De ergenissen stapelen zich van mijn kant op: Woensdag Offerfeest, dus stagiair kwam niet werken. Nieuwe afspraak: vrijdag (vandaag) zou hij weer komen... Ik bellen: stagiair had zich ziek gemeld... Ook het geld van de aanbetaling (423,50) staat nog steeds niet op mijn rekening.
Ik ben onderhand RADELOOS! Keer op keer word ik afgewimpeld met een stomme smoes en ik weet niet meer wat ik moet doen. Na bijna 11 maanden wil ik mijn camera en mijn geld terug! Ik wil gewoon serieus genomen worden als klant. Het lijkt wel alsof ik in een rare klucht ben beland.
Verder wordt de zaak nog omgedraaid ook: ze nemen het ONS kwalijk dat we boos werden die 17 mei. Er gingen namelijk nog andere potentiële klanten weg. Echt.... waar is de tijd gebleven dat de klant nog koning was? Nu word je gewoon opgelicht!
In augustus gebeld hoe het met de reparatie ging. Er werden toezeggingen gedaan die niet werden nagekomen. 18 september begon ik maar naar hun te appen om alles zwart op wit te hebben. Na elk appje van mij kwam al vrij snel een antwoord in de trant van: "we verwachten het deze week rond te krijgen", "we gaan het uitzoeken" etc etc Helaas werd het van hun kant muisstil en was ik weer degene die vroeg hoe het met mijn camera ging.
Na 10 maanden wachten was ik het spuugzat en had ik geappt dat ik deze hele zaak zondag 17 mei afgehandeld wilde hebben: de camera ophalen en de aanbetaling van 423,50 teruggestort.
Die dag kwamen we in de zaak in Utrecht: camera ligt op kantoor... Uiteraard werden wij boos. We werden totaal niet serieus genomen. We kregen een visitekaartje mee met daarop een nummer die we de dag daarop konden bellen.
De persoon aan de lijn zei dat ze de camera naar de zaak zouden brengen, en vanaf donderdag op te halen was.
Wij donderdag bellen of de camera op de zaak was. Gelukkig werd dat bevestigd. Wij afgelopen zaterdag 23 mei vol goede moed naar de zaak.... bleek dat ze de VERKEERDE camera naar de zaak hadden gebracht.... Als oplossing om niet nog een keer naar Utrecht te komen, bood hij aan om een stagiair die in Amersfoort de camera woensdag mee te geven. Dan kon ik 'm dus in Amersfoort(mijn woonplaats) ophalen. Ook het geld van de aangetaling zou teruggestort worden (na de Pinksteren).
De ergenissen stapelen zich van mijn kant op: Woensdag Offerfeest, dus stagiair kwam niet werken. Nieuwe afspraak: vrijdag (vandaag) zou hij weer komen... Ik bellen: stagiair had zich ziek gemeld... Ook het geld van de aanbetaling (423,50) staat nog steeds niet op mijn rekening.
Ik ben onderhand RADELOOS! Keer op keer word ik afgewimpeld met een stomme smoes en ik weet niet meer wat ik moet doen. Na bijna 11 maanden wil ik mijn camera en mijn geld terug! Ik wil gewoon serieus genomen worden als klant. Het lijkt wel alsof ik in een rare klucht ben beland.
Verder wordt de zaak nog omgedraaid ook: ze nemen het ONS kwalijk dat we boos werden die 17 mei. Er gingen namelijk nog andere potentiële klanten weg. Echt.... waar is de tijd gebleven dat de klant nog koning was? Nu word je gewoon opgelicht!
-
J. Deltoer
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: De FixHub in Utrecht neemt mij niet serieus over reparatie camera Sony A7III
Ik voel met u mee. Het is maar continue afschuiven en met een kluitje het riet in sturen is tegenwoordig schering en inslag. Dat u dan zo genegeerd wordt en niet gezien wordt maakt het begrijpelijk dat u dan in de winkel boos wordt. Dat is niet meer dan logisch. Helaas zit er niets anders op om gewoon nog een tijdje vol te houden, Dan maar weer naar die winkel en blazen net zo lang tot u uw eigendommen terug heeft. Uiteraard kunt u ook de juridische weg gaan bewandelen, ik snap uw radeloosheid.
Ze hebben u belooft dat de stagiair het zou komen brengen. Dat er offerfeest is en hij dan niet komt is niet uw probleem. Men heeft het u belooft, met die stagiair hebt u niets te maken. Ook niet als die na het offerfeest ziek is geworden. Dan moeten ze maar iemand anders sturen. Of via een koerier. En geld overmaken is binnen 1 minuut gedaan.Richard vd Heuvel schreef: ↑29 mei 2026 15:15Woensdag Offerfeest, dus stagiair kwam niet werken. Nieuwe afspraak: vrijdag (vandaag) zou hij weer komen... Ik bellen: stagiair had zich ziek gemeld... Ook het geld van de aanbetaling (423,50) staat nog steeds niet op mijn rekening.
Re: De FixHub in Utrecht neemt mij niet serieus over reparatie camera Sony A7III
Bijna een jaar doen over een sluiterreparatie is ronduit absurd…. Ik vraag me af of die camera überhaupt nog boven water komt…
cornel33
vindt dit leuk
