fishing gls-groupnl.shop

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
HandigeHarrie

fishing gls-groupnl.shop

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Vanmorgen ontving ik een sms met het bericht dat mijn pakket niet kon worden bezorgd omdat de postcode niet volledig was.
Dat kon worden hersteld door het in te vullen en 1.50 te betalen door de creditcardgegevens in te vullen.
Fishing.
Google geeft geen resultaat voor de glsgroupnl.shop.
Maar wel als dit bericht op het Radar-forum hoop ik.

kuklos

Re: fishing gls-groupnl.shop

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik hoop dat je phishing bedoelt. Want fishing is gewoon vissen, oftewel je hengel uitgooien in het water.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Grapje, je weet toch zelf wel waar je wat gekocht hebt?
Dus dat sms'je opdoeken en verder gaan met leven.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Kreeg een mailtje van de bank. Ik klik erop, gelijk naar het inlogscherm van de app.....
Dat is ook link, U bent gewaarschuwd.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

HandigeHarrie schreef:
23 jul 2026 17:12
Google geeft geen resultaat voor de glsgroupnl.shop.
Er is natuurlijk wel verschil tussen gls-groupnl.shop en glsgroupnl.shop. :?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ondanks dat het goed bedoelt is om mensen te waarschuwen voor phishing, denk ik dat het niet zoveel nut heeft om voor een specifieke phishing poging een topic te maken. Simpelweg omdat we er allemaal diverse per dag ontvangen.

Als ik alleen de spam van vandaag bekijk dan heb ik een Fedex bericht m.b.t. douane kosten, Landelijk loket energieopslag dat het mijn laatste kans op subsidie is, Een Fedex Express bericht met PostNL logo erbij dat ik een bezorg afspraak in moet plannen, AH klantenservice dat ik 500 euro heb gewonnen en een McAfee viruswaarschuwing dat mijn abonnement verlopen is. Uiteraard allemaal met handige linkjes erin om op te klikken.

Dat is de oogst van slechts een enkele dag.

TonDeuze

Ongelezen bericht door TonDeuze »

Speedy123 schreef:
23 jul 2026 22:59
Ondanks dat het goed bedoelt is om mensen te waarschuwen voor phishing, denk ik dat het niet zoveel nut heeft om voor een specifieke phishing poging een topic te maken. Simpelweg omdat we er allemaal diverse per dag ontvangen.

Als ik alleen de spam van vandaag bekijk dan heb ik een Fedex bericht m.b.t. douane kosten, Landelijk loket energieopslag dat het mijn laatste kans op subsidie is, Een Fedex Express bericht met PostNL logo erbij dat ik een bezorg afspraak in moet plannen, AH klantenservice dat ik 500 euro heb gewonnen en een McAfee viruswaarschuwing dat mijn abonnement verlopen is. Uiteraard allemaal met handige linkjes erin om op te klikken.

Beste Speedy, deze spam krijg ik ook. (Hotmail.com) Nu doe ik altijd blokkeren en verwijderen. Is dat de juiste methode?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Speedy123 schreef:
Simpelweg omdat we er allemaal diverse per dag ontvangen.
Ik heb mail van Ziggo, en daar komt vrijwel niets doorheen. Het enige wat ik ieder jaar krijg is een phishing brief van de belastingdienst dat ik aangifte moet doen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

TonDeuze schreef:
24 jul 2026 00:54
Speedy123 schreef:

Beste Speedy, deze spam krijg ik ook. (Hotmail.com) Nu doe ik altijd blokkeren en verwijderen. Is dat de juiste methode?
Verwijderen is prima, dat zal de spam folder ook zelf gewoon doen na een tijdje.

Blokkeren heeft niet zoveel zin, spam wordt verstuurt vanaf gehackte systemen, dus zal elke keer een ander email adres hebben.

Zo komt de Fedex spam bij mij nu van in2.getdrip.com. Gezien de hoeveelheid phishing emails die ze dan vanaf dat adres verzenden, zit dat email domein in no-time in alle filters. Waarna de spammers overstappen op een ander email domein.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Kpn heeft een leuker iets met hun spam,als ik mijn man of me zelf een mail stuur,komt die vaak in de spambox bij hun,onzichtbaar voor mij en husbie dus
Maar de echte spam?
Met de tientallen komt die binnen

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Hier hooguit 1 tot 2 spam per week, allemaal na de Odido Hack.
Daarvoor gingen weken voorbij op mijn vele privé en bedrijfs mailadressen zonder ook maar 1 spam.
Meerdere op 1 dag nog nooit meegemaakt.

Plaats reactie