Medicura laat huurschuld onbeperkt oplopen
Re: Medicura laat huurschuld onbeperkt oplopen
Dat is niet correct. Er zijn meer dan genoeg situaties waar medische hulpmiddelen tijdelijk nodig zijn.
Zo heb ik vroeger een kruk gehuurd. Had ik een week nodig wegens een gespalkte teen. Kan iemand door bijvoorbeeld valletsel tijdelijk niet goed douchen, dan is een hulpmiddel om te douchen wellicht noodzakelijk totdat de gezondheid verbeterd is. Huren is dan een prima oplossing.
Of wanneer iemand op de wachtlijst staat voor een plekje in een zorginstelling. Ook dan kan huren een prima oplossing zijn om de periode tot de opname te overbruggen.
Het is gewoon een prima vergelijking. En juist door die goede vergelijking wordt duidelijk waar het probleem zit, de huur is telkens verlengt in plaats dat het hulpmiddel ingeleverd is en de huur opgezegd is.
Zelf draag je al aan dat je gereedschap voor 4 uur kan huren. Die mogelijkheid alleen wijst al op kortstondige karakter.
Onjuist. Het hangt volledig van de situatie en van wat je huurt af. Ik heb als bewindvoerder meermaals met medische huurspullen gewerkt. Per situatie en hulpmiddel moet je gewoon inschatten hoe lang je het nodig hebt en dan kijken wat voordeliger is. En natuurlijk ook: kopen kan op langere duur voordeliger zijn, maar dan zit je zelf met die spullen als je het niet meer nodig hebt.
Kortom; het is altijd casuïstisch, en daarom zijn dit soort algemene statement onjuist.
-
De Posthoorn
MP (op)kopers zijn er blij mee. Er zijn ook kringloopwinkels voor medische hulpmiddelen.Moneyman schreef: ↑05 mar 2026 16:26Onjuist. Het hangt volledig van de situatie en van wat je huurt af. Ik heb als bewindvoerder meermaals met medische huurspullen gewerkt. Per situatie en hulpmiddel moet je gewoon inschatten hoe lang je het nodig hebt en dan kijken wat voordeliger is. En natuurlijk ook: kopen kan op langere duur voordeliger zijn, maar dan zit je zelf met die spullen als je het niet meer nodig hebt.
Kortom; het is altijd casuïstisch, en daarom zijn dit soort algemene statement onjuist.
Moneyman
vindt dit leuk
Nee hoor, bij Gamma kan je kiezen voor een periode vanaf 4 uur tot maximaal een maand.
Net zoals je de medische hulpmiddelen voor 7 dagen kan huren. Dus na een week kan je de huur alweer opzeggen en de spullen terugsturen. Ook daar is het niet bedoelt om een jaar of langer verhuurd te worden.
Medicura heeft ook herhaaldelijk gebeld, WhatsApp berichten verstuurd, emails verstuurd maar kreeg geen reactie. En kreeg dus ook het verhuurde niet terug. Waardoor de rekening zo hoog opliep.
Beste Topic starter, heeft u inmiddels antwoord op uw vraag?