Het probleem hier is dat u zich afmeldt bij Vastelastenvergelijkers. Na 14 dagen. Echter als de bemiddelaar u dan niet meteen afmeldt bij EnergieDirect, dan is het contract met EnergieDirect gewoon geldig want de 14 dagen termijn is dan verstreken. U heeft dat contract namelijk afgesloten bij EnergieDirect, u heeft geen contract met Vastelastenvergelijkers.AGoes schreef: ↑22 feb 2024 10:21Ik wilde overstappen omdat HEM mijn maand bedrag na 2 maanden met meer dan 60% ging verhogen.
Het lopende contract vervalt pas als de 2 weken wettelijke bedenktijd voorbij zijn en dan ga je definitief akkoord met het nieuwe aanbod, en ja, ik heb het op tijd geannuleerd en daar ook via een mail bewijs van. Dus dan blijf je automatisch bij de leverancier waar je een contract bij had
Vastelastenvergelijkers heeft u afgemeld bij HEM. Daarom stuurt HEM u een eind afrekening inclusief opzegboete.
Nu heeft u drie grote problemen.
1) U heeft de rekeningen van EnergieDirect niet betaald waardoor u nu afgesloten wordt en het contract door EnergieDirect beëindigd wordt. U krijgt de rekeningen van de facturen, incasso kosten, de afsluitingskosten en ook nog een opzegboete omdat u het contract niet nagekomen bent. Uiteraard kunt u dit uiteindelijk laten voorkomen om te zien of de vordering standhoud bij de rechter maar mocht u verliezen dan komen er nog behoorlijke kosten bij.
2) U heeft een opzegboete van HEM gekregen die u niet betaald hebt. Ook hier komen nu incasso kosten bij. Plus de verdere kosten die HEM gaat maken om de opzegboete te incasseren. Uiteindelijk zal de rechter moeten oordelen of de opzegboete terecht is of niet maar u loopt hier toch een aardig risico.
3) U komt zonder energie te zitten. Na de afsluiting heeft u geen stroom meer. U zult zelf heel snel in verweer tegen de voorgenomen afsluiting door de netbeheerder moeten komen wilt u dit proces nog kunnen stoppen.
Het is mij onduidelijk waarom u zich door HEM opgelicht voelt? Alles ging via Vastelastenvergelijkers, dat is het loket waar u met uw klachten naar toe moet. Zij hebben u afgemeld bij HEM.
Wat u bedoelt met bedrag verhogen na 2 maanden is mij eerlijk gezegd niet duidelijk. U betaald energie per kWh en per kuub gas dan wel per MJ. Alleen als u een variabel contract heeft afgesloten, kan deze prijs per kwartaal wijzigen. Een vast contract heeft een vaste prijs.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat u de maandelijkse voorschot nota bedoelt. Deze is geschat op uw verbruik. Echter het is een voorschot, de echte prijs wordt pas betaald bij de eindafrekening.