PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Ik het een bestelling van Aliexpress .deze zou 16 Augustus al ontvangen zijn door het lokale bezorgbedrijf. nu blijft de status in mijn PostNL account echter op niet ontvangen staan? dit klopt toch niet??

een ander pakket later besteld met dezelfde verzendmethode word vandaag al bezorgd.

ik vermoed dat het pakket is kwijtgeraakt door PostNL . op de chat van PostNL kom ik niet verder . daar kreeg ik een vrouw die allemaal rare dingen ging typen. zoals dat het niet bestond dat een levering uit China er maar 5 dagen over doet om je huis te bereiken . en toen ik de tracking liet zien dat het lokale bezorgbedrijf het pakket al ontvangen zou hebben kon zij dat nergens zien. en de chat werd plots door haar beëindigd met het verhaal dat ik maar naar de afzender moest gaan toen ik met meer bewijzen kwam.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Die administratie loopt wel vaker een beetje achter. Dat een pakket in de aangeleverde container zit betekent nog niet dat het in de bus van de besteller ligt.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Dus dat betekend dat de container nog niet is doorgevoerd naar het depot? wat is hiervan de reden dan? mijn andere pakket wat later is besteld word vandaag al bezorgd.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Mens, hoe moet ik dat nou weten, wat de reden is? Personeelsgebrek, verkeerde plek van dat ding, achterstallig onderhoud, kapotte machine, gemorste koffie? Bedenk het maar.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Nou personeelsgebrek zal het niet zijn gezien mijn andere pakketten er allemaal vloeiend doorkomen. ik ken wel iemand die bij PostNL werkt en die wist dat er medewerkers waren die pakketten in hun auto oplaaiden. uiteraard liepen ze later tegen de lamp maar daar heb je je pakketje niet mee terug.

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ja die broodje aap verhalen kennen we allemaal wel.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet alles uit China wordt direct behandeld. In Schiedam zit een groot depot waarbij men verschillende bestellingen bij elkaar doet, zodat men niet iedere dag een klein pakketje hoeft te bezorgen, maar gewoon van meerdere dagen/weken bij elkaar doet en in 1x bezorgt.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

drestar schreef:
19 aug 2024 10:59
Nou personeelsgebrek zal het niet zijn gezien mijn andere pakketten er allemaal vloeiend doorkomen. ik ken wel iemand die bij PostNL werkt en die wist dat er medewerkers waren die pakketten in hun auto oplaaiden. uiteraard liepen ze later tegen de lamp maar daar heb je je pakketje niet mee terug.
Nou, dan zal er eentje bezig zijn de gemorste koffie op te ruimen.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, je staat nu al in de nieuwsbrief...

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

drestar schreef:
19 aug 2024 10:50
Dus dat betekend dat de container nog niet is doorgevoerd naar het depot? wat is hiervan de reden dan? mijn andere pakket wat later is besteld word vandaag al bezorgd.
Het probleem hier is dat het niet uw pakket is. Het pakket is van Ali Express totdat u het bij de deur aanneemt.

U dient te klagen bij Ali Express. Ali Express kan dan klagen bij haar lokale Chinese pakket dienst. Dan kan die klagen bij haar zuster bedrijf post.nl in Nederland. Dat is de route.

Waarom u dit post onder het kopje oplichting is mij een compleet raadsel?

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

In China bij de post gaat het nooit fout. het gaat altijd fout in het land van bestemming bij PostNL. ik heb al meerdere keren meegemaakt dat de postbezorger mijn pakketje door de brievenbus afmeld had als bezorgd. en dan bleek er gewoon niets in mijn bus te liggen. PostNL verwijst dan doodleuk naar de afzender die verantwoordelijk zou zijn en die hier niets aan kan doen. later bleek een keer dat de overbuurman mijn pakketje in zijn bus had gekregen en dan staat er wel status bezorgd op mijn adres. andere keren was ik het gewoon kwijt en kon ik fluiten naar mijn geld. Aliexpress zegt dan het is bij je afgeleverd wat heel aannemelijk is dus die betalen niets terug . PostNL zou dan niet verantwoordelijk zijn terwijl zij de fout maken het verkeerd te bezorgen. het kan toch niet zo zijn dat de afzender verantwoordelijk gesteld word voor een fout bij PostNL??? dit klopt natuurlijk feitelijk helemaal niet.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Koop je spullen gewoon in een stenen winkel, heb je het direct, en je kunt zien/voelen/horen wat je koopt. Heb je meteen wat van de geadviseerde beweging.

Waarom moeilijk doen? Om hier lekker te kunnen klagen?

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

drestar schreef:
19 aug 2024 10:59
Nou personeelsgebrek zal het niet zijn gezien mijn andere pakketten er allemaal vloeiend doorkomen. ik ken wel iemand die bij PostNL werkt en die wist dat er medewerkers waren die pakketten in hun auto oplaaiden. uiteraard liepen ze later tegen de lamp maar daar heb je je pakketje niet mee terug.
Alsof pakketjes van 5 euro van Ali interessant zijn om te verduisteren. 1 MacBook pikken levert meer op dan een hele vrachtwagen leeg halen met Ali rommel.
Je pakketje zal wel ergens nog in een depot liggen. De bezorging van het ene pakket heeft niets te maken met de wel/niet bezorging van een ander pakket.

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

drestar schreef:
19 aug 2024 12:01
In China bij de post gaat het nooit fout. het gaat altijd fout in het land van bestemming bij PostNL. ik heb al meerdere keren meegemaakt dat de postbezorger mijn pakketje door de brievenbus afmeld had als bezorgd. en dan bleek er gewoon niets in mijn bus te liggen. PostNL verwijst dan doodleuk naar de afzender die verantwoordelijk zou zijn en die hier niets aan kan doen. later bleek een keer dat de overbuurman mijn pakketje in zijn bus had gekregen en dan staat er wel status bezorgd op mijn adres. andere keren was ik het gewoon kwijt en kon ik fluiten naar mijn geld. Aliexpress zegt dan het is bij je afgeleverd wat heel aannemelijk is dus die betalen niets terug . PostNL zou dan niet verantwoordelijk zijn terwijl zij de fout maken het verkeerd te bezorgen. het kan toch niet zo zijn dat de afzender verantwoordelijk gesteld word voor een fout bij PostNL??? dit klopt natuurlijk feitelijk helemaal niet.
Nogmaals, het is niet uw pakketje, het pakketje is van Ali Express zolang u het niet aangenomen hebt.

U heeft geen enkele overeenkomst gesloten met Post.nl, u heeft ook niets betaald aan Post.nl. Waarom denkt u dat u dan Post.nl van oplichting kunt beschuldigen?

Post.nl legt u keer op keer uit, ze hebben niets met u te maken. U moet bij de afzender zijn, dat is de partij waarmee u een overeenkomst hebt gesloten, dat is de partij waaraan u betaald hebt.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

witte angora schreef:
19 aug 2024 12:08
drestar schreef:
19 aug 2024 12:01
PostNL is gewoon pure oplichting. Enzovoorts...

Koop je spullen gewoon in een stenen winkel, heb je het direct, en je kunt zien/voelen/horen wat je koopt. Heb je meteen wat van de geadviseerde beweging.

Waarom moeilijk doen? Om hier lekker te kunnen klagen?
Niet alles hebben ze hier in de winkel. en als je iets echt nodig hebt dan zeker maar niet kopen volgens jou.... tegenwoordig gaat alles altijd standaard met PostNL dus kun je vaak niet het bezorgbedrijf kiezen en je komt er dus niet onderuit. neemt ook niet weg dat het erg krom is dat een afzender blijkbaar altijd verantwoordelijk is voor de capriolen van een Post bezorger.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Speedy123 schreef:
19 aug 2024 12:14
drestar schreef:
19 aug 2024 12:01
In China bij de post gaat het nooit fout. het gaat altijd fout in het land van bestemming bij PostNL. ik heb al meerdere keren meegemaakt dat de postbezorger mijn pakketje door de brievenbus afmeld had als bezorgd. en dan bleek er gewoon niets in mijn bus te liggen. PostNL verwijst dan doodleuk naar de afzender die verantwoordelijk zou zijn en die hier niets aan kan doen. later bleek een keer dat de overbuurman mijn pakketje in zijn bus had gekregen en dan staat er wel status bezorgd op mijn adres. andere keren was ik het gewoon kwijt en kon ik fluiten naar mijn geld. Aliexpress zegt dan het is bij je afgeleverd wat heel aannemelijk is dus die betalen niets terug . PostNL zou dan niet verantwoordelijk zijn terwijl zij de fout maken het verkeerd te bezorgen. het kan toch niet zo zijn dat de afzender verantwoordelijk gesteld word voor een fout bij PostNL??? dit klopt natuurlijk feitelijk helemaal niet.
Nogmaals, het is niet uw pakketje, het pakketje is van Ali Express zolang u het niet aangenomen hebt.

U heeft geen enkele overeenkomst gesloten met Post.nl, u heeft ook niets betaald aan Post.nl. Waarom denkt u dat u dan Post.nl van oplichting kunt beschuldigen?

Post.nl legt u keer op keer uit, ze hebben niets met u te maken. U moet bij de afzender zijn, dat is de partij waarmee u een overeenkomst hebt gesloten, dat is de partij waaraan u betaald hebt.
Maar je hebt wel betaald! en als PostNL bevestigd bezorgd op jou adres en je hebt niets gekregen dan verwijst de afzender naar de Post!!!

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

drestar schreef:
19 aug 2024 12:28
Maar je hebt wel betaald! en als PostNL bevestigd bezorgd op jou adres en je hebt niets gekregen dan verwijst de afzender naar de Post!!!
U heeft helemaal niets betaald aan Post.nl. U heeft een partij in China uw centjes gegeven. Dat die partij, die zelf ook geen contract heeft met Post.nl, ze versturen namelijk alles met China Post, u daarna op de mouw spelt dat ze er niets aan kunnen doen als Post.nl niet afleverd, tja u trapt daar in. Zolang er niet aan u geleverd is, heeft de verkoper niet geleverd en is die verantwoordelijk volgens de Nederlandse wet.

Maar ja, die verkoper zit in China en hoe stelt u een Chinese partij aansprakelijk voor het niet leveren? En is volgens de chinese wet de verkoper wel aansprakelijk als er niet afgeleverd wordt?

Overigens kan Ali Express wel vanuit Europa leveren als u een Europees warehouse selecteert. Dan komt het pakket uit de UK, Spanje, Frankrijk, Tjechie of Italie. Wel geldt dat in geen geval de vervoerder Post.NL is. Post.nl wordt pas ingeschakeld als de vervoerder niet in Nederland zit en neemt dan het pakketje over. In die gevallen verdiend Post.nl overigens wel gewoon normaal aan het pakketje, in tegenstelling tot pakketten uit China.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Speedy123 schreef:
19 aug 2024 12:36
drestar schreef:
19 aug 2024 12:28
Maar je hebt wel betaald! en als PostNL bevestigd bezorgd op jou adres en je hebt niets gekregen dan verwijst de afzender naar de Post!!!
U heeft helemaal niets betaald aan Post.nl. U heeft een partij in China uw centjes gegeven. Dat die partij, die zelf ook geen contract heeft met Post.nl, ze versturen namelijk alles met China Post, u daarna op de mouw spelt dat ze er niets aan kunnen doen als Post.nl niet afleverd, tja u trapt daar in. Zolang er niet aan u geleverd is, heeft de verkoper niet geleverd en is die verantwoordelijk volgens de Nederlandse wet.

Maar ja, die verkoper zit in China en hoe stelt u een Chinese partij aansprakelijk voor het niet leveren? En is volgens de chinese wet de verkoper wel aansprakelijk als er niet afgeleverd wordt?
Ik heb toch betaald voor het artikel? ik riskeer wel mijn geld kwijt te raken door het artikel niet geleverd te krijgen als PostNL het als bezorgd op mijn adres als afgeleverd markeert en de afzender de status van het Postbedrijf gelooft. zeker volgens jou ook mijn risico? de Post is in deze de partij die alleen fouten kan maken en die treft dan geen blaam. klopt gewoon niet!!

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

drestar schreef:
19 aug 2024 12:45
Ik heb toch betaald voor het artikel? ik riskeer wel mijn geld kwijt te raken door het artikel niet geleverd te krijgen als PostNL het als bezorgd op mijn adres als afgeleverd markeert en de afzender de status van het Postbedrijf gelooft. zeker volgens jou ook mijn risico? de Post is in deze de partij die alleen fouten kan maken en die treft dan geen blaam. klopt gewoon niet!!
U heeft een Chinees bedrijf betaald voor het artikel. Die zijn verantwoordelijk dat u het artikel ontvangt. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

U heeft geen relatie met Post.nl dus die kunt u nergens verantwoordelijk voor houden, laat staan van oplichting beschuldigen. U moet bij de verzender zijn. Met hen heeft u een overeenkomst gesloten, aan hen heeft u betaald. Zij dienen u terug te betalen als u niets ontvangen heeft.

kuklos
Berichten: 10094
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door kuklos »

drestar schreef:
19 aug 2024 12:01
In China bij de post gaat het nooit fout.
Uh, nee hoor, ook daar gaan dingen fout. Alleen heb jij ze nog niet meegemaakt.
drestar schreef:
19 aug 2024 12:01
het kan toch niet zo zijn dat de afzender verantwoordelijk gesteld word voor een fout bij PostNL??? dit klopt natuurlijk feitelijk helemaal niet.
Jawel. Als jij een wasmachine koopt bij een witgoedwinkel en dat ding blijkt kapot te zijn ga je ook niet naar de fabrikant toe, maar naar de winkel, die het daarna moet uitvechten met de fabrikant. Jij hoeft het niet uit te vechten met de fabrikant, dat doet de winkel voor je.
drestar schreef:
19 aug 2024 12:45
Ik heb toch betaald voor het artikel?
Heb je ook. Maar, zie mijn voorbeeld van de wasmachine hierboven.
drestar schreef:
19 aug 2024 12:45
de Post is in deze de partij die alleen fouten kan maken en die treft dan geen blaam. klopt gewoon niet!!
Postnl treft wel blaam, alleen is dat aan de Chinese verkoper om uit te vechten voor je.

Gesloten