Uber Eats 2x betaald geld niet terug

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Tajo

Uber Eats 2x betaald geld niet terug

Ongelezen bericht door Tajo »

Dag,

Ik heb gisteren helaas, een hele vervelende gehad met Uber Eats. Eens in de zoveel tijd bestel ik hier en wou ik eten bestellen bij de KFC. Vervolgens bij het afrekenen heb ik betaald voor een bestelling van Oktober 2022. Vervolgens via mijn bestellingen zag ik helemaal niks en heb ik direct contact opgenomen met hun klantenservice. Ik heb 2x betaald voor een bestelling dat 1 jaar oud is. Dit is gisteren op 11 maar gebeurt. Klantenservice zegt dat zij. mij geld niet terug kunnen geven en dat ik het maar moet uitzoeken.

Nou ben ik 34 euro kwijt en ik moet het maar uitzoeken? Ik heb screenshots gestuurd dat er een fout in hun systeem zit dat ik dus voor een bestelling heb betaald die helemaal klopt.

Nu heb ik pech en willen zij mij niet terugbetalen? Wat kan ik nu doen?

kuklos

Re: Uber Eats 2x betaald geld niet terug

Ongelezen bericht door kuklos »

Tajo schreef:
12 mar 2023 13:09
hun klantenservice.
Wie is hun in deze? KFC Of Uber Eats?
Tajo schreef:
12 mar 2023 13:09
Klantenservice zegt dat zij. mij geld niet terug kunnen geven en dat ik het maar moet uitzoeken.
Opnieuw wie, en wat was hun letterlijke tekst?

Ruud.A

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Nou ben ik 34 euro kwijt en ik moet het maar uitzoeken?

Ik vermoed dat u 17 Euro kwijt bent.
1 maal 17 euro voor wat u hebt besteld en 1 maal 17 euro voor een onterechte betaling.
34 Euro aan "voedsel" van KFC lijkt me wel erg veel, om je eetlust te stillen..

En als dat klopt bent u dus 17 euro echt kwijt.
Maar uw verhaal is niet echt duidelijk.

Tajo

in oktober 2022 heb ik 34.04 betaald voor een bestelling bij een Turks restaurant via Uber Eats app. Nu stond ik gisteren op het punt om na 1 jaar weer een bestelling te plaatsen. Bij het afrekenen heb ik weer 34.04 betaald voor een bestelling van vorige jaar, terwijl ik een bestelling bij de KFC wou plaatsen.

Nu heb ik contact opgenomen en zeiden dat ze helaas, niets voor mij kunnen doen dat ik mijn geld niet terug kan krijgen. Waar ik later toen ik best boos werd bericht kreeg dat ze dit gaat doorsturen voor onderzoek.

Het kan toch niet zo zijn dat je kunt fluiten naar je geld als je betaald voor een fout gaat in hun systeem je je geld kwijt bent en niets ontvangt?

Is er niemand ie hun kan aanspreken dat ze gewoon volledig de vrijheid hebben om te doen en laten hoe zij willen?

Te erg! Ik kan zeker fluiten naar mijn geld... echt super slecht!

kuklos

Tajo schreef:
12 mar 2023 21:11
Nu heb ik contact opgenomen en zeiden dat ze helaas, niets voor mij kunnen doen dat ik mijn geld niet terug kan krijgen. Waar ik later toen ik best boos werd bericht kreeg dat ze dit gaat doorsturen voor onderzoek.
Opnieuw dan maar: met wie heb je contact opgenomen?
Tajo schreef:
12 mar 2023 21:11
Is er niemand ie hun kan aanspreken dat ze gewoon volledig de vrijheid hebben om te doen en laten hoe zij willen?
Ook hier, wie is hun?

En nogmaals, wat was de letterlijke tekst van de melding dat er niks voor jou gedaan kon worden.

Tajo

Afbeelding

Is wat ik als reactie heb gekregen. Ik heb contact opgenomen via de Uber Eats heb met de klantenservice van Uber Eats.

Uitgelegd dat ik 34.04 heb betaald op 11 maart 2023 voor een bestelling van oktober 2022. Door een fout van hun app/systeem heb ik nu nogmaals zelfde bedrag betaald voor een bestelling van die ik toen had geplaatst in oktober 2022.

Vorige jaar heb ik inderdaad eten besteld bij een Turks restaurant voor 34.04 en betaald en dit is keurig bezorgd. Probleem ontstaat nu dat ik gisteren weer door een vage fout weer 34.04 in rekening is gebracht voor mijn bestelling van vorige jaar. Dus heb ik 2x zelfde bedrag betaald.

Kreeg als reactie dat hun niets voor mij kunnen doen voor bestellingen die vorige jaar zijn geplaatst...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u contact opnemen met dat Turkse restaurant. Tenslotte hebben zij geld ontvangen voor een bestelling die niet gedaan is.

Lady1234

Man, man, u bent wel eigenwijs. Waarom kan iemand niet schrijven “ik bestel”, terwijl dat voor een groep personen is?

Ruud.A

Twee bestellingen voor precies dezelfde prijs bij twee verschillende bedrijven met verschillende producten lijkt wat ongewoon.
Net als het feit, dat je een oude al betaalde bestelling blijkbaar nog een keer kunt betalen.

Lady1234

En dat laatste is dus gebeurd en ook het probleem.

Ruud.A

Lady1234 schreef:
12 mar 2023 23:22
En dat laatste is dus gebeurd en ook het probleem.
Dat zou logisch zijn bij verschillende prijzen.

Misschien zou TS aan de hand van zijn bankafschrift moeten controleren, of de betaling bij de Turk van vorig jaar wel geslaagd was.
Mogelijk stond die nog open, omdat de betaling was mislukt.

Dat verklaart overigens niet de gelijke prijzen van twee verschillende diners.

Maar er bestaat natuurlijk ook toeval in de wereld.

kuklos

Er zijn twee opties mogelijk:
1) TS heeft zijn cookies niet gewist in al die tijd, en dan staat de oude bestelling er nog.
2) TS is een geregistreerd gebruiker en de oude bestelling is nooit uitgevoerd en nooit gewist.
En er is sinds dat jaar ook niet via Uber Eats besteld.

Doch, ongeacht welke van deze 2 situaties gebeurd is, kijk na op je bankafschrift of er inderdaad dubbel afgeschreven is. En indien ja, dan heb je mijns inziens recht op geld terug.
Hoe dat te regelen weet ik helaas niet, want Uber Eats heeft nou niet echt een goede klantenservice.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
13 mar 2023 00:13
Er zijn twee opties mogelijk:
1) TS heeft zijn cookies niet gewist in al die tijd, en dan staat de oude bestelling er nog.
2) TS is een geregistreerd gebruiker en de oude bestelling is nooit uitgevoerd en nooit gewist.
En er is sinds dat jaar ook niet via Uber Eats besteld.

Doch, ongeacht welke van deze 2 situaties gebeurd is, kijk na op je bankafschrift of er inderdaad dubbel afgeschreven is. En indien ja, dan heb je mijns inziens recht op geld terug.Hoe dat te regelen weet ik helaas niet, want Uber Eats heeft nou niet echt een goede klantenservice.
Alleen is die oude bestelling wél gewoon uitgevoerd, schrijft TS. Dat maakt het nog raarder. Het lijkt erop dat er in het systeem van Uber Eats iets niet goed gegaan is (er vanuit gaande dat er geen handwerk aan te pas komt).

En eens: de kans dat je met hun klantenservice veel verder komt, is niet zo groot helaas. Natuurlijk kan TS het hard spelen en het geld gaan terugvorderen (er is immers onverschuldigd betaald), maar of je daar voor dat geld zin in hebt is een tweede.

kuklos

Moneyman schreef:
13 mar 2023 08:38
Alleen is die oude bestelling wél gewoon uitgevoerd, schrijft TS.
Dat staat inderdaad in een later bericht van TS en had ik gemist. daar is dTS dus onvoldoende duidelijk in geweest.
Als beide bestellingen bezorgd zijn is het te begrijpen dat Uber Eats zegt geen geld terug te willen betalen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Die tweede bestelling is niet bezorgd want die is niet betaald volgens systeem van Eats.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
13 mar 2023 08:44
Als beide bestellingen bezorgd zijn is het te begrijpen dat Uber Eats zegt geen geld terug te willen betalen.
Hoezo?

Je weet helemaal niet hoe duur de tweede bestelling was. Uit het verhaal van TS kan je duidelijk opmaken dat hij teveel heeft betaald. Er is dus óf geen tweede bestelling bezorgd, óf de tweede bestelling was goedkoper dan die van vorig jaar.

Van alle mogelijk uitkomsten is die van jou niet bepaald de meest waarschijnlijke.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Tajo schreef:
12 mar 2023 21:47
Afbeelding

Is wat ik als reactie heb gekregen. Ik heb contact opgenomen via de Uber Eats heb met de klantenservice van Uber Eats.

Uitgelegd dat ik 34.04 heb betaald op 11 maart 2023 voor een bestelling van oktober 2022. Door een fout van hun app/systeem heb ik nu nogmaals zelfde bedrag betaald voor een bestelling van die ik toen had geplaatst in oktober 2022.

Vorige jaar heb ik inderdaad eten besteld bij een Turks restaurant voor 34.04 en betaald en dit is keurig bezorgd. Probleem ontstaat nu dat ik gisteren weer door een vage fout weer 34.04 in rekening is gebracht voor mijn bestelling van vorige jaar. Dus heb ik 2x zelfde bedrag betaald.

Kreeg als reactie dat hun niets voor mij kunnen doen voor bestellingen die vorige jaar zijn geplaatst...
Als ik die reactie een beetje snap denkt de medewerker dat je geld terug wil voor de betaling van Oktober 2022 en begreep die niet dat het ging om een betaling van 11 Maart. Gezien die zegt "Geen geld terug voor een bestellingen die zo lang geleden zijn geplaatst" ik raad toch aan nog een keer contact met ze te nemen en wellicht het verhaal iets duidelijker maken, laat desnoods het hele verhaal van oktober 2022 even weg en meld gewoon dat er een dubbele betaling is geweest en maar 1 levering.

Plaats reactie