Vinted terugbetaling fraude

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Janicke

Vinted terugbetaling fraude

Ongelezen bericht door Janicke »

Hallo,

Vorige maand op 14-07 heb ik iets gekocht op vinted (een hoog bedrag). De verkopende partij heeft de dag erna de bestelling geannuleerd. Het zou dan een aantal dagen duren voordat ik mijn geld teruggestort zou krijgen van vinted. Nou heb ik alleen nooit een terugbetaling gekregen en ik krijg alleen maar automatische en robotachtige antwoorden vanuit vinted. Zij geven aan wel terugbetaald te hebben en vragen dan om bankafschriften. Deze aangeleverd en vervolgens is dat weer niet genoeg. Dan vragen ze om contact op te nemen met de bank. Ook dat gedaan, maar dan bedenken ze weer meer waardoor ze niet hoeven terug te betalen. Ze willen dan een gesigneerde brief waarin staat dat ik het geld niet ontvangen heb. Dit geeft de bank echter niet. Wel heb ik een chatgesprek met een bankmedewerker opgeslagen waarin staat dat ik het geld niet ontvangen heb. Omdat ik de gesigneerde brief niet heb aangeleverd is het standaard antwoord dat het erg jammer is, maar ze daarom niks voor mij kunnen betekenen. Ik lees ontzettend veel verhalen op radar en andere internet pagina's waardoor ik ben gaan twijfelen aan vinted. Het lijkt namelijk erg op fraude vanuit vinted. Veel mensen geven het op en gaan niet meer achter hun geld aan waardoor vinted het in de zak kan steken.

Als ik mijn geld niet binnen twee weken terug krijg wil ik graag aan zaak aanspannen. Zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben of een oplossing hiervoor weten?

Ik heb meerdere malen contact gehad via de app en ook via de mail en heb gedreigd met juridische stappen maar helaas maakt dit geen verschil.

Speedy123

Re: Vinted terugbetaling fraude

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Er zijn regelmatig klachten over Vinted terug te vinden op het Radar forum.

Zie o.a.:
webwinkels-f69/vinted-wil-mijn-geld-nie ... l#p2961303
webwinkels-f69/de-onbetrouwbaarheid-van ... l#p2923250

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Misschien hulp zoeken bij het JL?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stuur ze gewoon een ingebrekestelling. Het is de wereld op z’n kop: zij moeten bewijzen betaald te hebben, jij hoeft niet te bewijzen dat je niet betaald bent.

Eidolon

Ongelezen bericht door Eidolon »

Ik heb idd hetzelfde, precies zoals het bij jou is gegaan. Bij mij gaat het om een bedrag van €57,09

Dit is de opsomming:
Op 10-09 heb ik een bestelling gedaan. Deze is direct geannuleerd geworden. Na 5 werkdagen had ik nog geen terugbetaling ontvangen, toen heb ik contact met Vinted opgenomen. Vervolgens vroegen ze mij om mijn bankafschriften om te bewijzen dat ik dit niet heb ontvangen. Deze heb ik aangeleverd. Op 29-09 hebben ze mij een document gestuurd met ‘bewijs’ dat de betaling is gestuurd. Helaas geeft dit document alleen aan dat het gestuurd is, maar niet verwerkt.
Vervolgens vroegen ze mij om een gesigneerde brief van mijn bank waarin zou moeten staan dat ik dit bedrag niet heb ontvangen, met het bedrag en rekeningnummer.
Mijn bank levert dit soort brieven helaas niet.
Dit heb ik gemeld bij Vinted, met een screenshot van de customer support chat van mijn bank waarin dit mij word verteld.
Vervolgens krijg ik hetzelfde geautomatiseerde bericht in dat ze vragen om deze brief. (Dit gaat zo 5x)
Hierna zeggen ze dat ze hun procedures aan moeten houden en verder niks voor mij kunnen betekenen. Na verduidelijking te vragen sluiten ze de chat en kan ik niet meer reageren.
Het gaat om een bedrag van €57,09 die ik tot op de dag van vandaag niet heb terug gekregen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Eidolon schreef:
02 okt 2025 17:46
Vervolgens vroegen ze mij om een gesigneerde brief van mijn bank waarin zou moeten staan dat ik dit bedrag niet heb ontvangen, met het bedrag en rekeningnummer.
Mijn bank levert dit soort brieven helaas niet.
Ik ben bang dat Vinted heel goed weet dat de bank dit soort brieven niet levert. Lijkt me ook vrij logisch, de kosten voor de bank om een brief op te stellen en deze te ondertekenen zijn gewoon te hoog.

Het is daarmee afpoeier beleid. De kans dat iemand voor 57 euro en nog wat naar de rechter stapt, is ook nog eens zeer klein. En dat weten ze helaas ook.

Rest niet anders dan dit bedrijf verder te boycotten. Pas waneer ze heel veel klanten verliezen, zullen ze overwegen om zich anders op te stellen.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik voel een nieuwe claimservice aankomen zoals met vlucht vertragingen ...

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

En jullie sturen je prive gegevens over je bankrekening naar vinted?
Mogen ze daar wel naar vragen???

WimOo

Ongelezen bericht door WimOo »

Hi, ik heb hier ook een probleem mee. Ik heb sinds ongeveer een half jaar geleden een probleem mee. Betaling van 1035€ die ik niet terug krijg. Ik heb al bemiddeling via het ecc geprobeerd. Ik heb ze alle documentatie doorgestuurd die ik kon opvragen ter bewijs dat ik mijn terugbetaling niet heb ontvangen maar niks werkt. hoor graag of u een oplossing heeft. Ik ga sowieso een zaak opspannen en hoor graag of er mensen willen meedoen.

Plaats reactie