Www.birkenstock.com verkoopt fakes
-
Www.birkenstock.com verkoopt fakes
Goedenmiddag. Heb net de schoenen van Birkenstock.com binnen en het zijn heel duidelijk goedkope namaak. Het verloop met de klantenservice is ook dubieuze(er komen gewoon geen antwoorden terug) en de reviews zijn ook niet mals. Ik was een dom gansje omdat ik te enthousiast op het officiële website adres :www.birkenstock.com vertrouwde. Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil de schoenen natuurlijk direct retourneren maar ik wil ook echt aangifte met bewijs kunnen doen. Omdat het toch een grootschalige oplichting is onder de naam van een bekend groot merk met ook nog een grote officiële website adres.
-
Re: Www.birkenstock.com verkoopt fakes
Wat u kunt doen is simpelweg herroepen en terugsturen.
Grootschalige oplichting lijkt mij sterk en het is maar de vraag of u daadwerkelijk aangifte kan doen. Immers is het niet ontvangen van een juist artikel een civiele kwestie. Tenzij opzet aangetoond kan worden. Gezien het merk en de site lijkt mij dat sterk.
U hebt het over "net" ontvangen, wanneer is net? Wanneer hebt u de klantenservice een mail gestuurd en hebt u de retourprocedure al gestart?
Grootschalige oplichting lijkt mij sterk en het is maar de vraag of u daadwerkelijk aangifte kan doen. Immers is het niet ontvangen van een juist artikel een civiele kwestie. Tenzij opzet aangetoond kan worden. Gezien het merk en de site lijkt mij dat sterk.
U hebt het over "net" ontvangen, wanneer is net? Wanneer hebt u de klantenservice een mail gestuurd en hebt u de retourprocedure al gestart?
Weet je heel zeker dat je bij birkenstock.com hebt besteld? Het is nl. gewoon de echte site van dat bedrijf.
U kunt gebruikmaken van uw herroepingsrecht. Dan is het opgelost. U heeft echter wel via het officiële verkoopkanaal van Birkenstock gekocht, dus imitatie lijkt me sterk.
-
Ik denk dat het om www.birkenstok.com gaat. Dus zonder c. En die lijkt me inderdaad fake.
Aygulf
, Moneyman
, Bram Bonnewel
en Dorfje
vinden dit leuk
Klinkt logisch. Maar als mensen denken dat ze via die site Birkenstocks kopen wordt het tijd voor een nieuwe bril of gewoon zo snel mogelijk van internet af gaan.....J. Deltoer schreef: ↑11 jun 2023 21:22Ik denk dat het om www.birkenstok.com gaat. Dus zonder c. En die lijkt me inderdaad fake.
U heeft 14 dagen
bedenktijd, zie www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd.
Dus retour sturen (vraag aan klantenservice hoe) en probleem opgelost.
En loop eens langs bij het Juridisch Loket of neem contact op met je rechtsbijstand verzekering.....Seinhuis schreef: ↑11 jun 2023 22:48U heeft 14 dagen
Theoretisch ja. Maar als je de site achter Birkenstok.com (zonder c) ziet is de kans ongeveer nul….Seinhuis schreef: ↑11 jun 2023 22:48U heeft 14 dagen
Als de ts tot drie keer toe de naam met een c schrijft in haar post, mag je ervan uitgaan dat ze ook deze site bedoeld. Vooralsnog ga ik ervan uit dat er via het officiële verkoopkanaal gekocht is.
Als een officieel bedrijf u een product levert, kan het nooit fake zijn.
Wel kan het van slechte kwaliteit zijn wat we niet van dit merk gewend zijn.
Wel kan het van slechte kwaliteit zijn wat we niet van dit merk gewend zijn.
-
Wat heeft u er voor betaald dan?felivanderheide schreef: ↑10 jun 2023 13:05Goedenmiddag. Heb net de schoenen van Birkenstock.com binnen en het zijn heel duidelijk goedkope namaak. Het verloop met de klantenservice is ook dubieuze(er komen gewoon geen antwoorden terug) en de reviews zijn ook niet mals. Ik was een dom gansje omdat ik te enthousiast op het officiële website adres :www.birkenstock.com vertrouwde. Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil de schoenen natuurlijk direct retourneren maar ik wil ook echt aangifte met bewijs kunnen doen. Omdat het toch een grootschalige oplichting is onder de naam van een bekend groot merk met ook nog een grote officiële website adres.
De meeste Birkenstocks zitten al gauw op minimaal € 100-€ 120
Waarom denkt u dat dit neppers zijn? Waar ziet u dit aan?
Maak uitgebreid foto.s van de schoenen, de doos, betalingsbewijs etc vóór u ze retourneert.
Als ik dáár op druk kom ik al direct toch weer op birkenstock.com , dus mét c .....er staat dan " visit webshop" met de bijbehorende modellen en Birkenstockprijzen.J. Deltoer schreef: ↑11 jun 2023 21:22Ik denk dat het om www.birkenstok.com gaat. Dus zonder c. En die lijkt me inderdaad fake.
-
Wat was de aanschafprijs, en kijk is heel, heel erg goed waar je het besteld hebt, want gegarandeerd dat Birkenstock zelf geen fakes levert, stuur ze even een linkje door naar je topic hier anders……
Maar velen zullen de bovenste knop gebruiken Online Shop. Een slimme truc om net te doen alsof ze eerlijk bezig zijn. Je kunt immers naar de juiste site gaan als je maar de juiste link kiest. Als ze het netjes hadden gedaan hadden alle opties naar birkenstock.com geleidt.moederslink schreef: ↑12 jun 2023 09:44Wat heeft u er voor betaald dan?felivanderheide schreef: ↑10 jun 2023 13:05Goedenmiddag. Heb net de schoenen van Birkenstock.com binnen en het zijn heel duidelijk goedkope namaak. Het verloop met de klantenservice is ook dubieuze(er komen gewoon geen antwoorden terug) en de reviews zijn ook niet mals. Ik was een dom gansje omdat ik te enthousiast op het officiële website adres :www.birkenstock.com vertrouwde. Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil de schoenen natuurlijk direct retourneren maar ik wil ook echt aangifte met bewijs kunnen doen. Omdat het toch een grootschalige oplichting is onder de naam van een bekend groot merk met ook nog een grote officiële website adres.
De meeste Birkenstocks zitten al gauw op minimaal € 100-€ 120
Waarom denkt u dat dit neppers zijn? Waar ziet u dit aan?
Maak uitgebreid foto.s van de schoenen, de doos, betalingsbewijs etc vóór u ze retourneert.Als ik dáár op druk kom ik al direct toch weer op birkenstock.com , dus mét c .....er staat dan " visit webshop" met de bijbehorende modellen en Birkenstockprijzen.J. Deltoer schreef: ↑11 jun 2023 21:22Ik denk dat het om www.birkenstok.com gaat. Dus zonder c. En die lijkt me inderdaad fake.
Maar Online shop leidt naar bijvoorbeeld Bol.com.
Die button verwijst steeds ergens anders naar, dus niet standaard naar de officiële Birckenstock site.rwolters schreef: ↑12 jun 2023 11:22Maar velen zullen de bovenste knop gebruiken Online Shop. Een slimme truc om net te doen alsof ze eerlijk bezig zijn. Je kunt immers naar de juiste site gaan als je maar de juiste link kiest. Als ze het netjes hadden gedaan hadden alle opties naar birkenstock.com geleidt.
Kan me overigens bijna niet voorstellen dat iemand via die baggersite ook maar een euro zou besteden - maar ja, wat zegt dat...
-
birkenstok.com is gewoon een website die niet meer bestaat met echte data, waar ze nu reclame op zetten zolang het domein geldig is. Dit soort domeinen met drie grote links komen heel veel voor.
Ik kwam op een schoenensite uit die birkenstockachtige schoenen verkoopt. Maar ik begrijp dat anderen bijvoorbeeld op bol.com uitkomen.Moneyman schreef: ↑12 jun 2023 11:31Die button verwijst steeds ergens anders naar, dus niet standaard naar de officiële Birckenstock site.rwolters schreef: ↑12 jun 2023 11:22Maar velen zullen de bovenste knop gebruiken Online Shop. Een slimme truc om net te doen alsof ze eerlijk bezig zijn. Je kunt immers naar de juiste site gaan als je maar de juiste link kiest. Als ze het netjes hadden gedaan hadden alle opties naar birkenstock.com geleidt.
Kan me overigens bijna niet voorstellen dat iemand via die baggersite ook maar een euro zou besteden - maar ja, wat zegt dat...