LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 aanslagen voor 2 jaar in korte tijd

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Koevoets

2 aanslagen voor 2 jaar in korte tijd

Ongelezen bericht door Koevoets »

Beste Radar,
Ik heb in februari inkomstenbelasting betaald van wat ik dacht dat het 2016 was maar het bleek dat het 2017 was. Ik kwam daar vandaag achter omdat ik de definitieve aanslag van 2016 binnen heb gekregen.
Ik heb in februari ook al een bedrag betaald. Ik dacht dat het de voorlopige aanslag van 2016 was en heb het meteen betaald omdat ik weet dat ik het toch moet betalen. Nu blijkt dus dat het een voorlopige aanslag van 2017 was. Nu moet ik dus in een paar maanden tijd twee aanslagen van 2 jaar in een keer betalen. Is dit terecht?
Eerst een voorlopige aanslag van 2017 betalen en daarna krijg je pas de aanslag van 2016. Ik vind dit heel bizar maar de belastingdienst zegt dat dit zomaar kan. Wat vinden jullie daarvan?

J Koevoets

BL2

Re: 2 aanslagen voor 2 jaar in korte tijd

Ongelezen bericht door BL2 »

Niets vreemds onder de zon, dat kan en dat mag.
Verder opvallend dat je veel "denkt" en "dacht", voor welke periode de (voorlopige-)aanslag is, staat er toch zeer duidelijk op. Dus gewoon, net als zovele, netjes en op tijd betalen.

Meer kan ik er niet over schrijven......

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Koevoets schreef:Beste Radar,
Ik heb in februari inkomstenbelasting betaald van wat ik dacht dat het 2016 was maar het bleek dat het 2017 was. Ik kwam daar vandaag achter omdat ik de definitieve aanslag van 2016 binnen heb gekregen.
Ik heb in februari ook al een bedrag betaald. Ik dacht dat het de voorlopige aanslag van 2016 was en heb het meteen betaald omdat ik weet dat ik het toch moet betalen. Nu blijkt dus dat het een voorlopige aanslag van 2017 was. Nu moet ik dus in een paar maanden tijd twee aanslagen van 2 jaar in een keer betalen. Is dit terecht?
Eerst een voorlopige aanslag van 2017 betalen en daarna krijg je pas de aanslag van 2016. Ik vind dit heel bizar maar de belastingdienst zegt dat dit zomaar kan. Wat vinden jullie daarvan?

J Koevoets
U krijgt de voorlopige aanslag voor 2017 en de afrekening van 2016. Niets bizars aan hoor. Tip, geef een iets hoger verwachte inkomen op. Krijgt u volgend jaar geld terug.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Tip, geef een iets hoger verwachte inkomen op. Krijgt u volgend jaar geld terug
Oftewel, hoe beduvel je je zelf met een sigaar uit eigen doos.......

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
Tip, geef een iets hoger verwachte inkomen op. Krijgt u volgend jaar geld terug
Oftewel, hoe beduvel je je zelf met een sigaar uit eigen doos.......
Het voordeel is dat je niet hoeft bij te betalen en ik heb zo elk jaar een extra spaarpotje.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u de aanslagen even had gelezen had u ook gezien dat u in termijnen kunt betalen. Dit geldt voor de aanslagen van zowel 2016 als 2017.

Gesloten