5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Bert19800
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2024 07:22

5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Bert19800 »

Op de A16 heeft de politie en Rijkswaterstaat een mobiele flitser bij Terbergseplein in Rotterdam geplaatst ivm wegwerkzaamheden.

Ik rijd al 10 jaar op deze weg en is mij echt niet duidelijk dat daar opeens een snelheidverlaging geldt van 70 ipv 100.

2 van de boetes is zelfs strafbeschikking rond 800 euro, heb 105 km/h gereden.

De andere bo!etes zijn rond 450 omdat ik rond 95-100 km/h heb gereden.

Totale boete 5 in 5 dagen rond 3500, allemaal door hetzelfde flitser en locatie.

Vinden jullie dat ik niet te hard ben bestraft en kan ik misschien nog wat aan doen?

Ron5300
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15
Beste antwoord
Gekozen door Bert19800

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

door Ron5300 » 23 jun 2024 10:30

Resumerend, Ts wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking van toepassing was maar dat de flitspaal weer aangezet was kwam na het ontvangen van de boetes pas het besef dat er herhaaldelijk daadwerkelijk veel te hard gereden is op wegen waar werkzaamheden uitgevoerd worden.
Wat Ts zich nu afvraagt is of vijf boetes in één week op hetzelfde traject oplopen wel terecht is want als Ts staande was gehouden door een politie agent en een snelheidsbekeuring had gekregen had Ts zich wel aan de snelheid gehouden. In een bezwaar zou dat een argument kunnen zijn maar de overige argumenten zoals Ts schrijft zeker niet want die wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking was want de verkeerssituatie was dusdanig gevaarlijk en nodigde niet uit om harder te rijden dan de aangegeven snelheid.
juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal