LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aangifte 2005..

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
patries1211
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2006 22:17

aangifte 2005..

Ongelezen bericht door patries1211 »

wij deden aangifte in febr 2006.een vriend van ons vulde alles voor ons in en stuurde dit digitaal op naar de belastingdienst.
voor de rest van me familie vulde hij het ook in en die kregen netjes in mei al bericht van de belastingdienst.wij daar in tegen hoorde maar niks.tot ik zelf een brief kreeg met de mededeling dat mijn aangifte niet was aangekomen of ingedient.er hing me een minimale boete van 1000 euro boven me hooft.er stond ook in kreeg geen uitstel meer en ik moest binnen 10 dagen na dag tekening alsnog reageren met indienen.nu wisten wij zeker dat we het wel allang al ingedient hebben,ik gebeld naar belasting.die mevr was volgens mij nog niet helemaal wakker....en alles ging zeer traag en behulpzaam was verre tezoeken.ik zei we hebben wel ingedient ik heb zelfs kopietjes van die aangifte uit geprint.staat 20 febr 2006 op vermeld.nou jammer dan,is niet aan gekomen daar....

nu moet je weer een molen in terwijl we wel optijd waren!!!!

nu informeerde ik zo in me directe omgeving,ik ken nu al 12 mensen die ook zo een brief hebben ontvangen en nu vraag ik me toch wel af ligt de fout nu niet bij de belasting dienst??
wat kan je er nu aan doen??

we hebben inmiddels wel opnieuw onze aangifte ingedient,maar ik vind het een onredelijke manier en niet eerlijk. :evil:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Fijn dat je dat even wilde delen met ons, maar wat is nu precies je vraag?

patries1211
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2006 22:17

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door patries1211 »

of meerdere mensen dit is overkomen bv...

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door mr T. »

nu moet je weer een molen in terwijl we wel optijd waren!!!!
In de eerste plaats is het aan u om aan te tonen dat er iets is ingediend. Daarbij had u de mogelijkheid om de aangifte electronisch in te dienen (en dan waren dergelijke problemen niet ontstaan). U had ook kunnen overwegen het aangifteformulier door middel van aangetekende verzending te versturen. Blijkbaar heeft u het risico willen nemen dat niet te doen.


en behulpzaam was verre tezoeken
Enig idee hoeveel formulieren er binnenkomen? Enig idee hoe vaak men bij de Belastingdienst allerlei smoezen te horen krijgt over het hebben gedaan van aangifte? Het is en blijft aan u om aan te tonen dat er aangifte is gedaan. Daar bent u zelf helemaal verantwoordelijk voor.

patries1211
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2006 22:17

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door patries1211 »

we komen er zonet vandaan.de copie van onze aangifte die we uit geprint hadden was van datum 20 ferbr.maar we kregen ook tehoren dat we een van de 15.000 nederlanders waren die zo een brief hadden ontvangen.

die man aan de bali was erg behulpzaam hij heeft zijn naam een deel verhaal opgeschreven.hij zei ook waar nu fout was gegaan dat konden ze niet zeggen.

we hebben alle mogelijkheden in gedekt.de eerste keer hebben we electronisch ingedient.en kopietjes van gemaakt.dat hebben we nu ook laten zien.de 2de aangifte hebben we weer electronisch gedaan.we moesten nu 2 weken wachten dan even bellen of die wel is aangekomen...


ik mag dit toch wel raar vinden?ik snap ook wel dat jezelf veranderd woordelijk bent.maar 15.000 zelfde gevallen,neem aan dat dat geen toeval meer is toch?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door G7 »

Hey Patries.

Ik ken zo uit mijn eigen kennissenkring ook 2 personen die onlangs dezelfde brief als jou hebben gekregen. Het mooiste is, geen van beiden hebben ooit aangifte hoeven doen. De een omdat ze in een huurwoning wonen en geen onkosten verder hadden, dus nooit wat invulden, de ander zat vorig jaar nog op school.

Kregen dus ook die brief als dat bla, bla, bla. Ze schrokken zich alleen al rot, om de bedreiging van die € 1000 boete, als je niet binnen 10 dagen zou reageren. De belastingdienst hier wilde hun zelfs niet eens helpen. Ze moesten het maar door een consulent laten doen, als ze er zelf geen verstand van hadden.

Ik heb trouwens ook alles netjes op tijd ingevuld, maar heb tot op heden ook niks van hun mogen vernemen, laat staan ontvangen. Mijn partner wel, terwijl we het tegelijk ( door consulent) ingevuld en doorgestuurd hebben. Maarja, vorig jaar waren ze in mijn geval, ook erg laat en dat kost hun alleen maar meer rente. Ik vind het wel goed zo!

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door glasaal »

Iedereen die nou zorgtoeslag ontvangt krijgt nu zo'n
blauwe envelop in huis.Ook weer zo'n mooi streek.
Heb er nooit een gehad maar kreeg hem in Feb.
Heb hem ingevuld en opgestuurd moest uiteraard
betalen.Kreeg in April een brief dat ik van 2004 nog
moest opsturen binnen 10 dagen anders ook 1000
euro boete.Gebeld met belasting dat ik hem nooit gehad
heb van 2004 maar volgens hun was hij verstuurd in
Dec.2005.Nou je kan praten als brugman ze hebben hem
verstuurd dus ik heb hem ontvangen.Bewijs maar dat het
niet zo is.Heb aan hun bewijs gevraagd dat het wel zo is
maar krijg ik ook niet.Ik ben fout wordt er gezegd. :evil:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door kiz »

@ mr.T:

er staat toch duidelijk dat de aangifte digitaal verstuurd is...

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dat is een probleem wat veel mensen hier op het forum hebben, kommentaarleveren zonder iets goed te lezen.

patries1211
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2006 22:17

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door patries1211 »

toen wij gisteren daar waren,zat er al een mevrouw die ook overstuur was,we hoorden haar vertellen dat ze een t formulier had gekregen maar ze moest een belasting aangifte hebben.geen t formulier.dus ze kreeg ook een brief met die dreiging van 1000 euro.die man wie haar hielp zei dat ze zelf gelijk had.en dat ze nu een juiste moest downloaden van internet en als nog aangifte moest doen.nu vraag ik me af wat als je geen internet heb?
toen we in de rij stonden om een nummer tekrijgen,stonden er 2 mannen voor ons die ook zo een brief hadden gehad.bij de een was de vrouw die zo een brief had ontvangen terwijl die man de aangifte zowel voor zich zelf als voor zijn vrouw op zelfde tijd stip hadden aan gegeven.zo ging dat die tijd door toen wij er waren...we zagen zow zeker 10 mensen voorbij komen met de zelfde vraag.



g7 ik las over dat je zei over dat hun nu alleen rente kost,maar als ze vast houden van al die mensen zijn fout..dan ontvangen hun alleen rente en niet de inwoners toch?wij kregen tehoren dat ze niet wisten waar fout was gegaan.we hebben die 2de keer digitaal aangifte gedaan maar dat konden ze nu niet controleren dat duurden 2 weken.dus dan moet ik even bellen.maar toenik vroeg van wanneer word dan na gekeken en uitbetaald evt...zei die man ik zou geen tijdsduur door kunnen geven.maar neem ruim meer dan 2 maanden in beslag.


maar 15.000 mensen is toch wel extreem veel,controleerd niemand de belasting dienst dan?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door mr T. »

er staat toch duidelijk dat de aangifte digitaal verstuurd is...
Door digitaal iets te sturen heb je nog geen aangifte gedaan. Verder krijg je, als je echt aangifte hebt gedaan met de computer, daarvan een terugmelding. Dus: er klopt iets niet in het verhaal. Wellicht een probleempje met de electronische handtekening?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door NAK »

De belastingdienst heeft de aanvragen graag digitaal, maar is het nog wel bekend dat het nog steeds via een diskette kan.

Diskette opgestuurd op 20-03-06
Geld ontvangen op 29-05-06
Brief ontvangen op 30-05-06

En dat al vele jaren zonder problemen.

Dus........ de ouderwetse diskette doet het nog steeds goed. :lol:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door G7 »

Wij doen nu zo'n 2 jaar via consulent, elektronisch aangifte.

Vorig jaar kregen we eind augustus de afrekening met rente en dit jaar heb IK nog niets ontvangen. Partner al wel!

Ik denk dat ik het maar weer persoonlijk op het formulier invul met mijn eigen pen en persoonlijk bij hen in de brievenbus doe! :) Misschien gaat het dan wat sneller.

patries1211
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2006 22:17

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door patries1211 »

als je al een aantal jaar digitaal in vult dan kan je toch niet weer via papier in gaan vullen? of kan dat wel en moet je dat dan aangeven bij belasting kantoor?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door mr T. »

als je al een aantal jaar digitaal in vult dan kan je toch niet weer via papier in gaan vullen? of kan dat wel en moet je dat dan aangeven bij belasting kantoor?
Als je een geldig aangifteformulier ingevuld en ondertekend indient moet dit worden geaccepteerd. In beginsel hoef je dit niet te melden. Wel worden de meeste aangifteformulieren op naam aangemaakt en verzonden. Daarvoor zul je in dat geval wel contact moeten opnemen (of dit via de website regelen) met de Belastingdienst.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Patries.

Dat weer op papier invullen was cynisch bedoeld hoor! :wink:

Ik bedoelde er mee te zeggen, dat toen we het nog op de ouderweste manier invulden, ik vrij snel mijn belastingcenten terug had. Juist nu we het al een paar jaar digitaal doen, krijg ik het vrij laat terug.

En doordat ik het nu al zo'n 2 jaar na 1 Juli terug heb, krijg ik dus ook rente van de belastingdienst. Oh wacht, het is nog geen 1 Julie, dus wie weet, krijg ik het nog voor die tijd. :)

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door kiz »

Door digitaal iets te sturen heb je nog geen aangifte gedaan. Verder krijg je, als je echt aangifte hebt gedaan met de computer, daarvan een terugmelding.
Op de print die je daarna maakt staat de mededeling "succesvol verstuurd aan de belastindienst" met vermelding van datum en tijd.
Wellicht een probleempje met de electronische handtekening?
Als dat het geval is krijg je een brief van de Belastingdienst dat je electronische handtekening niet correct is, met het verzoek een nieuwe aan te maken.
Dus: géén brief dat je aangifte niet is binnengekomen dan wel ingediend.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door mr T. »

Als dat het geval is krijg je een brief van de Belastingdienst dat je electronische handtekening niet correct is, met het verzoek een nieuwe aan te maken.
Dus: géén brief dat je aangifte niet is binnengekomen dan wel ingekomen
Is alleen het geval als je zelf geen registratie van een electronische handtekening hebt. Bij het overlaten aan derden van het doen van aangifte is dit niet het geval
Op de print die je daarna maakt staat de mededeling "succesvol verstuurd aan de belastindienst" met vermelding van datum en tijd
Die mededeling zou je inderdaad moeten krijgen. Als dat het geval is, dan is het in dit topic geschetste probleem dus niet aanwezig.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door G7 »

Op nu.nl staat, dat de belastingdienst haar belofte is nagekomen, dat alle mensen (4.7 miljoen) die voor 1 april hun opgave hebben ingediend, het voor 1 Juli terug hebben gekregen.

Hoor ik dus evenals vorig jaar, weer niet bij! Nouja, krijg ik weer rente :x

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: aangifte 2005..

Ongelezen bericht door Dutchie »

Ook in onze kennissenkring al 5 mensen die de brief van de belastingdient hebben gekregen. Gaat er toch meer en meer op lijken dat er iets structureels mis is.

Gesloten